Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fins ikke noen unnskyldning for å tape hjemme mot Hull. Det er helt klart noe elementært galt med vår angrepsfotball, noe det har vært siden Ronaldo dro fra oss. Selv de siste årene under SAF buttet det i mot, men vi fikk alltid den jævla kula i mål. Laget er helt sykt ineffektive at det er skremmende. I går tapte vi kampen om topp 4, og det gjorde litt vondt - men samtidig fortjent. Vi er ikke bedre og fortjener ikke å spille i verdens gjeveste turnering. EL er vår eneste sjanse.

 

Jeg er fullt klar over at det ble uavgjort, men det er så og si det samme som tap når vi snakker om Hull.

Lenke til kommentar

Det er ikke så jævlig mørkt som med LvG. Vi er inne i en lignende periode vi hadde i starten av sesongen, hvor vi ikke spiller spesielt bra. Etter en lang rekke med bra spill og resultater fra oktober til januar som har vært ganske strålende. 

Åpenbart at laget har mistet litt av den selvtilliten vi bygget opp før jul. Men jeg sier som jeg gjorde forrige gang vi bare spilte uavgjort hele tiden - det kommer til å løsne igjen så lenge vi skaper så mye sjanser og slipper inn få mål. Og så kommer det til å svinge opp og ned resten av sesongen, så får tiden vise om det holder til CL-plass eller ikke. 

 

Gjennomsnittsnivået vårt er mye høyere enn det har vært på lenge spør du meg. At lagets største problem er sjansesløsing viser at mye av fundamentet allerede er på plass. Linja vi må krysse mellom fordervelse og suksess var feitere for et år siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Gjennomsnittsnivået vårt er mye høyere enn det har vært på lenge spør du meg.

Er ikke det å forvente når vi har kjøpt Pogba, Zlatan og Mkhitaryan? Tre stjernespillere i tre europeiske topplag.

Lenke til kommentar

Samtidig har ikke Pogba eller Micky løftet laget så voldsomt. Micky spilte ikke på 3 mnd (?), mens Pogba er litt for mye "stjerne i skolegården". Det gjøres fiksfakseri uten framdrift, og når han har sjansen til å putte, har han relativt dårlig uttelling. Jeg finner ham ganske frustrerende å se på til tider. Første kamp var han en åpenbaring - skjermet bort spillere på midtbanen og satte fart framover. Litt ute av sync i forhold til resten, men veldig god. Nå om dagen er han mer spillbar og på nett med resten av laget, men det er litt for ofte dårlige 5-6 meterspasninger med hælen. Totalt unødvendig, og gjerne når vi bygger opp spillet med overlapp osv. på kanten. 

Lenke til kommentar

Det står ikke strålende bra til med Man Utd for tiden, men fytti grisen det er bedre nå enn for ett år siden. Vi kommer faktisk til sjanser og spiller til tider ganske bra. Mye bedre å ha noen sjanser og se at ting fungerer helt fram til mål, enn å stå utfor midtsirkelen og sentre ballen fram og tilbake.

 

Jeg savner ikke LVG og hans fotball og mener at vi har det mye bedre nå. Vi vinner ikke ligaen i år og tar heller ikke topp 4 hvis ikke LFC kollapser, men sånn er det bare. Det blir bedre til neste år når Mourinho har hatt et helt år :)

Lenke til kommentar

Helt enig Espp! Fælt å si "neste år" som våre rivaler har blitt godt vant med, men dette laget trenger åpenbart tid.

 

Pogba gjør fortsatt mye rart ja, og det blir ofte for mye fiksfaks og feilpasninger. De siste kampene har også Carrick vært under pari, som hemmer Pogba. Men selv mot Hull gikk han på et strålende løp og kom omtrent alene med keeper - nok en gang uten å score. Han slo også en genial pasning som fikk Rashford alene med keeper som også ble bom, og en til Zlatan som kunne blitt en stor mulighet. 

Lenke til kommentar

Så lenge man spiller som vi gjør, og forhåpentligvis hakket bedre, så vil selvfølgelig resultatene komme. Én ting er å spille elendig og få med seg tre poeng, en annen ting er å spille bra og (dessverre) ikke få betalt. Summa summarum har vi spilt 6-10 poeng bedre enn det vi har fått betalt, så sånn sett er ikke sesongen spillemessig noe problem.

 

Trenger bare poengene.

Lenke til kommentar

Ja. Vi skyter tredje mest. Men er samtidig tredje dårligst på å omsette dette til mål.

Edit: Vil si det er fremgang.

Step 1 - Vi klarer faen ikke skape sjanser (LvG)
Step 2 - Vi klarer faen ikke score på de sjansene vi får
Step 3 - Vi klarer ikke stoppe score på de sjansene vi får...

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...