Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ålreit kamp i går. Viser først og fremst at troppen vår er veldig sterk. Ikke alle lag i Premier League som kan gjøre ni endringer på laget, og fortsatt ha så mye kvalitet i laget. Det har vi jo sett denne helga... Vi kan fortsatt ta tre trofeer denne sesongen.

 

Er ikke helt fornøyd med kampoppsettet før finalen i ligacupen. Southampton får 15 dagers forberedelse før finalen, mens United skal spille tre kamper i den perioden og får fire dagers forberedelse.

Lenke til kommentar

Hører Mourinho klage over det, men føler det like mye er for å senke forventningene på egne spillere. Vil nesten påstå at det er bedre med fire dager pause enn 15. 15 dager er så lenge at Southampton nærmest rekker å bli rustne i mellomtiden, eller i hvert fall bli usikre på kampformen.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Finnes knapt en manager som ikke har klaget over dette før (SAF også), og med god grunn - for all del, men når alt kommer til alt så SKAL United vinne mot Southampton, og dette veit jo Mourinho også. Så legger ikke så mye i at han "raser mot FA", dette er bare en standard-greie imho

EDIT: Og som pelle sier, 4 dager skal være mer enn nok tid for en gjeng topptrente idrettsutøvere på og bli restituert :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Er enig i at fire dager skal være mer enn nok, men her er forskjellen veldig stor. Og jeg tenker ikke på restitusjon, men på taktiske og generelle forberedelser til kamp. Det trenger ikke bety noe, men jeg mener likevel FA burde kunne gjøre mer for å få oppkjøringen mer lik for begge lagene i en finale. Southampton har i dette tilfellet mange flere treningsdager til formasjonstrening.

Lenke til kommentar

SAF gikk ikke ut mot egne spillere. Han gikk ut mot dommere, ballgutter og alt mulig annet rart for å TA BORT oppmerksomheten fra egne spillere. Mer eller mindre motsatt av det Mou driver med her. 

Dette er litt typisk Mourinho også, det. Han driver et spill i media, mer enn noen andre, og jeg regner med det meste er helt planlagt når han åpner kjeften.

 

Ellers, jeg er fortsatt veldig skeptisk til United. Synes det ser veldig urytmisk og halvhjertet ut når United angriper. Mange vilkårlige bevegelser og lite plan over det som skjer. Rundt jul ble United i stor grad reddet av at Pogba og Zlatan var i storform, og selv om vi scoret en del mål og skapte mye sjanser var det lite struktur og system over det som skjedde fremover. Faktisk er Lingard, til tross for sine begrensninger, en av de spillerne jeg synes har levert varene etter jul, han er en intens og uredd type som i det minste skaper tempo i angrepsspillet vårt. Pogba ute av form er et eksempel på det motsatte, en noldus som går rundt og trør på ballen, prøver på latterlige ting og drar tempoet ned til et minimum. Hadde håpet på at han skulle tilpasse seg PL litt raskere enn han har gjort.

 

Alt i alt veldig mye uforløst potensiale i laget, og spesielt franskmennene våre har veldig mye å gå på. Dersom begge to kan holde seg nærmere Zlatan i angrepsfasen så har United fort en god del poeng ekstra, bare med disse små justeringene. Pr nu, og spesielt mot Hull og Stoke, ble det veldig store distanser mellom spillerne, og da klarer stopperne også å ta ut United eneste skikkelige målscorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...