Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte personlig LVG godt, men du store alpakka for en kjedelig fotball han sto for. Det store problemet med LVG var at spillerne ikke virket motiverte. Se forskjellen for ett år siden og nå, Wow.

E: ikke misforstå. Jeg er veldig glad for at han ikke fikk det tredje året. Min interesse for å "måtte" se Man Utd var dalende under LVG.

LvGs United fra i fjor var bedre enn Chelsea forrige gang Mourinho fikk sparken. Perspektiver.

Edit: det var egentlig ment som et svar til kun Espp, men til alle LvG-hatere der ute. Misforstå meg rett, jeg var også glad da han ble sparket, men mannen kan utvilsomt veldig mye fotball og har hatt en flott karriere.

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Med verdens største flopptaktikk vant vi FA-cupen. Andre klubber med "gode managere" og nydelig fotball har enda ikke vunnet siden vi vant ligaen sist. Ting står egentlig jævlig bra til med Manchester United, selv om vi ikke har vært tittelutfordrere på en stund :)

Under Mourinho har spillerne ønsket mer, de ser mer interessert og motiverte ut. Mitt store spørsmål er om det enda er slik om 2 år. Drømmen er jo at Mourinho kan sitte hos oss ut karrieren sin, noe han også får hvis han ikke sliter ut spillergruppen. Det er litt merkelig å se reaksjonene til enkelte her inne når vi går på et tap eller spiller dårlig: hvordan vi skal krisemaksimere alt med engang. Jeg er enig i at Mourinho kanskje ikke var mitt førstevalg når det kom til ny manager, men nå har vi jo Mourinho. La oss støtte han slik vi gjorde med Moyes og LVG, i de svake periodene også. 

Vi har en vinner til manager og vi har vinnere i alle ledd i troppen vår. La oss ta vare på det, og framtiden ser veldig veldig bra ut. 

Lenke til kommentar

Van Gaal skal absolutt ha litt kred for noen av tingene han gjorde.

Jeg mener fortsatt hovedstrategien hans var den riktige veien å gå for å bygge opp laget igjen, selv om det falt sammen i siste sesongen. Tok oss tilbake til Champions League. Bygde opp laget igjen bakfra så vi fikk etterhvert en bra defensiv struktur og vi slapp inn veldig lite mål lenge. Men det offensive måtte lide, og vi ble tragisk kjipe å se på. Det gikk ikke helt overens med Uniteds kultur.

Han hadde også litt uflaks med helt ekstremt mye skader, selv om en del av dem nok også kan skyldes på treningsmetodene. Men i siste sesongen gikk det ganske bra helt frem til desember hvor skadene kom (hele førstelaget unntatt to ute på det verste!). Også må han få skryt for bruk av unggutter, noen av disse fikk også spille på grunn av skadene, men likevel bra greier. Kjøpene var middels, men samtidig - hvem skulle trodd at både Falcao og Di Maria begge skulle floppe så enormt? Samtidig som både Rooney og Van Persie var elendige.

Etterhvert mista han i tillegg til fansen også garderoben, og da er det slutt selv om FA-cupgullet var deilig. Å gå for Mourinho var det eneste riktige valget synes jeg. Forskjellen fra forrige sesong er helt enorm, og selv om vi ligger på sjetteplass er tilstanden til laget og klubben utrolig mye bedre på alle fronter.

Lenke til kommentar

Griezmann vil spasere rett inn på alle lag i PL. Det er ingen dårlig nyhet om vi signerer ham..

Depay vs Fellaini er vel som å sammenligne Rooney med De Gea - det er to spillere som ikke konkurrerer om samme "plass". Depay har ikke fungert, dessverre. Det har Fellaini til en viss grad gjort - her vil vel noen kanskje slenge på et "dessverre". Det hender stadig at United slenger bort spillere jeg har hatt sansen for, rett og slett fordi de ikke har prestert godt nok.

Jeg kan nevne i fleng:

Dion Dublin. Første jeg husker jeg ikke forstod. Han skulle være så god.

Ince og Kanchelskis - begge var på den tiden litt uforståelig. 

Lee Sharpe. Kanskje mest overrasket over at han fikk gå til Leeds.

Stam. Kanskje vår beste stopper gjennom alle tider - solgt alt for billig da han var fortsatt var på topp.

Veron. Boksåpnerpasninger i verdensklasse. Kanskje mest overraskende at han fikk dra samme sesong som vi solgte Beckham (som hadde falt i unåde hos SAF). Erstatteren het "Djemba-Djemba". Whoop. whooo?

Forlan og til dels Rossi. Fikk det aldri til. Minner kanskje litt om Depay i forhold til et udiskutabelt talent han ikke har fått ut i vår drakt.

Pogba. 

"Nyere tids WTF-salg":

Chicharito, Kagawa, Welbeck og Di Maria. Særlig de 2 første ville jeg gjerne fortsatt hatt i stallen. Welbeck har vel egentlig vist akkurat det samme i Arsenal han gjorde for oss - han er mest skadet. Di Maria fikk vi vel betalt omtrent det vi kjøpte ham for - evnt. draktsalg, og for en spiller som egentlig ikke fungerte, så var det mer enn godt nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Vet at de ikke har samme egenskaper eller spille i samme posisjon, men var en artig greie jeg måtte gjøre. Særlig når Fellaini får mer tillit enn andre f.eks. Rashford og Depay. Dere skal se Depay blir en hit i lyon og blir solgt videre igjen.

Ok, hvor lenge skal vi sitte å vente på han da? Han har fått sjanser og overhodet ikke tatt de, hadde en fra ungdomsakademiet fått like mange sjanser og spilt like drit så hadde han aldri spilt igjen og aldri blitt snakket om igjen. Memphis hadde en god sesong i poteligaen i nederland og etter det har han vært totalt ubrukelig. Det er greit å ønske at fyren skal lykkes, men han har ikke gjort det og har et jævlig hardt lag å komme inn på.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Vet at de ikke har samme egenskaper eller spille i samme posisjon, men var en artig greie jeg måtte gjøre. Særlig når Fellaini får mer tillit enn andre f.eks. Rashford og Depay. Dere skal se Depay blir en hit i lyon og blir solgt videre igjen.

Ok, hvor lenge skal vi sitte å vente på han da? Han har fått sjanser og overhodet ikke tatt de, hadde en fra ungdomsakademiet fått like mange sjanser og spilt like drit så hadde han aldri spilt igjen og aldri blitt snakket om igjen. Memphis hadde en god sesong i poteligaen i nederland og etter det har han vært totalt ubrukelig. Det er greit å ønske at fyren skal lykkes, men han har ikke gjort det og har et jævlig hardt lag å komme inn på.

Hva mener du å vente eller drit? Han har hatt flere kamper der han har vært god og bidratt med kritiske mål, enn kamper han har vært dårlig eller gjennomsnittlig. Han har styrke, fart kynisk og god fotballforståelse har tatt han inn i Arsenal hvilken som helst dag. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Hva mener du å vente eller drit? Han har hatt flere kamper der han har vært god og bidratt med kritiske mål, enn kamper han har vært dårlig eller gjennomsnittlig. Han har styrke, fart kynisk og god fotballforståelse har tatt han inn i Arsenal hvilken som helst dag. 

Hvilke kamper har du sett? Vet ikke om du fikk det med deg men halvparten av stallen til united var skadet forrige sesong og bortimot 13 åringer fikk spille, men ikke Memphis. Det er ikke uten grunn, han var regelrett dritt de fleste kampene han har prøvd seg. Bortsett fra mot Midtjylland, som vi burde regne som en treningskamp. 

Det er tydelig at han har et talent, men det er også tydelig at han ikke får utnyttet det i United/PL.

Er det ikke mulig å få til en byttehandel med Leverkusen isteden, Chicharito for Memphis. Savner den erten enda :/

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Er det bekreftet fra offisielt hold eller håper du at ryktene stemmer?

Er vel 100% at han blir solgt, men håper bare at ryktene stemer mtp tilbakekjøpsklausulen. Tror egentlig at se stemmer også.

Var tilbakekjøpsklausulen jeg siktet til. Burde kanskje skrevet det litt tydeligere :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...