Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Enig. Masse fordbedringspotensiale, men vi produserer sjanser og mål. Og er defensivt veldig trygge. Sett svært bra ut i ligaen helt siden vi var på brua. 

Synd med skade på Rooney nå, mister neste kamp også. Trenger friske bein i form med dette programmet.

EDIT: Miki sitt mål er det fineste på Old Trafford siden Van Persie mot Villa i 2013. Helt sykt. Selv om det var offside. Føler litt av magien er på vei tilbake nå.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Zlatan er absolutt veldig frisk.

Hørte fra "noen" (United-fan) for en stund tilbake at "Zlatan er schtøgg, er schtøgg spiller, vi ekte United-fans liker han ikke". Wow tenkte jeg, rett og slett wow. Og det provoserte meg, mer enn litt. Men jeg ga ikke noe tilsvar.

Grunn til dette, da? ...Er det ren misunnelighet, eller f.eks at han aldri ble helt akseptert av "ekte" United-fans?? Evt at han  "egentlig ikke passer inn i Premier League", og burde holdt seg hjemme i Italia/Frankrike? Er Zlatan litt for nesebanditt fra Malmø? Evt at han "tar over for vår alles Wayne", stjerna og gullgutten som har i alle år skåret mange mål.

Jeg lurer på dette sånn seriøst, hva tenker dere?

Lenke til kommentar

Zlatan er absolutt veldig frisk.

Hørte fra "noen" (United-fan) for en stund tilbake at "Zlatan er schtøgg, er schtøgg spiller, vi ekte United-fans liker han ikke". Wow tenkte jeg, rett og slett wow. Og det provoserte meg, mer enn litt. Men jeg ga ikke noe tilsvar.

Grunn til dette, da? ...Er det ren misunnelighet, eller f.eks at han aldri ble helt akseptert av "ekte" United-fans?? Evt at han  "egentlig ikke passer inn i Premier League", og burde holdt seg hjemme i Italia/Frankrike? Er Zlatan litt for nesebanditt fra Malmø? Evt at han "tar over for vår alles Wayne", stjerna og gullgutten som har i alle år skåret mange mål.

Da mener jeg at man enten 1) ikke liker fotball, eller 2) ikke forstår fotball.

Folk er forskjellige, og selvsagt også innad i supportergrupperinger. Jeg for min del elsker Zlatan og alle de andre United-supporterne jeg kjenner gjør det samme.

Men noen raringer er det jo overalt, det var jo til og med luringer som lenge mente Ferguson måtte gå, til tross for at vi vant liga og spilte CL-finaler. Zlatan har vært en av verdens beste fotballspillere i mange år, og har scoret 17 mål og levert 5 assists for oss på 26 kamper. Det er for meg umulig å mislike hvertfall.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Var skeptisk til om Zlatan kom til å klare nivået i PL alderen tatt i betraktning. Men halvveis inn i sesongen så har han scoret omtrent like mange mål som jeg forventet at han skulle gjøre. Kunne fort ha vært 4-5 til. I tillegg så har han vært mye involvert i spillet ellers.

Absolutt overgått mine forventninger.

Nivået på PL i fjor og muligens også i året før, var ikke, ..etter min mening, noen match for de 2-3 andre ligaene i Europa som er like bra eller bedre enn PL. (underforstått; det at Leicester vinner sesongen vitner at noe er litt galt - - men vi tar ikke denne diskusjonen her

Sånn at Zlatan gjør det brukbart i PL, er akkurat som forventet. Imo. Forventer faktisk nå at han dundrer videre fram i ligaen neste sesong, selv om han blir 36 og greier.

(...) Jeg føler at det er ofte de som kun ser på PL og beundrer engelsk fotball over alt i verden som kommer til denne Zlatan-konklusjonen ovenfor. Og de er det mange av :)

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

De fleste lagene i Ligue 1 er langt unna nivået i PL. Det er jo bare å se hvordan PSG gjør det uten Zlatan sammenlignet med ham ifjor. De beste lagene i PL er nok ikke på nivå med RM og Barca, ellers ville nok Leicester aldri ha vært i nærheten av å vinne, men det er helt annerledes å spille i PL og i Frankrike. Lagene og spillestilen er forskjellig, og da PSG var totalt overlegne forrige sesong så var det mer eller mindre pga. Zlatan. Først og fremst var han utrolig klinisk, men å utfordre forsvarsspillerne i den ligaen var ikke verdens vanskeligste jobb. Det er rett og slett ikke veldig mange gode enkeltspillere der borte. Vi har sett at Zlatan også kan utfordre med sin enorme fysikk og løpe med ball også i PL, men det er selvfølgelig ikke like lett mot bedre spillere.

Liten tvil om ferdighetene hos enkeltspillere, men godt mulig at kamper mellom PL-lag og Ligue 1-lag (som tabellmessig har avsluttet rundt samme sted de siste sesongene) hadde blitt mye mer jevnere. I så fall vil jeg tro at det handler om alt kjøpingen i PL og at man derfor aldri får bygget opp et komplett kollektiv.

That being said så er jo 1.23 i målsnitt fortsatt ganske ekstremt så muligens ikke veldig overraskende at han er mer enn brukbar også i PL. Jeg personlig turte ikke å være så veldig optimistisk med tanke på at han ble 35 år gammel og at vi også hadde hatt store forventninger til en viss annen etablert stjerne fra en viss klubb i Spania...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...