Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er xG?

Kort fortalt: En mer presis måte å måle statistikk på. Et skudd på mål fra 40 meter sidestilles ikke med et skudd fra 1 meter på mål (som i alle andre statistikker). Jo nærmere mål, jo bedre vinkel (osv, det er mange faktorer her), jo høyere xG-verdi på skuddet. Så legger man sammen xG-verdiene til slutt og kommer fram til en sum. 1 xG tilsvarer 1 mål (man burde ha scoret). Til sammenligning har United hatt høye tall (over 3) på hjemmebane denne sesongen i kamper vi ikke har vunnet, mot motstandere på under 0,5.

 

Hvis du ønsker mer informasjon; søk på Expected Goals på google.

Endret av Bandidos-Pelle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fellaini er en vanskelig fyr å ikke hate, men samtidig vanskelig å ikke elske. På sitt beste er han et beist som kriger hardt for laget, gruser til i dueller og er i stand til å score mål. Har vært nydelig å se på de gangene han har herjet for oss, er verdens beste til å ta ned ballen på brystet og bosser rundt med afroen sin.

 

Men han har tidenes mest varierende nivå, fra skikkelig dårlig til det eksepsjonelle, og det skikkelig dårlige er det vi ser oftest. Han er en spesialist, og det er nok dessverre ikke plass til han i laget nå hvis han skal brukes til det han kan best. Som en joker som kan settes inn høyt i banen vil jeg gjerne ha han med videre, men det ser ikke ut til at Mourinho tenker han i den rollen. 

 

Synd.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Fellaini er en vanskelig fyr å ikke hate, men samtidig vanskelig å ikke elske. På sitt beste er han et beist som kriger hardt for laget, gruser til i dueller og er i stand til å score mål. Har vært nydelig å se på de gangene han har herjet for oss, er verdens beste til å ta ned ballen på brystet og bosser rundt med afroen sin.

 

Men han har tidenes mest varierende nivå, fra skikkelig dårlig til det eksepsjonelle, og det skikkelig dårlige er det vi ser oftest. Han er en spesialist, og det er nok dessverre ikke plass til han i laget nå hvis han skal brukes til det han kan best. Som en joker som kan settes inn høyt i banen vil jeg gjerne ha han med videre, men det ser ikke ut til at Mourinho tenker han i den rollen. 

 

Synd.

 

Fellainis manglende evner til å gjøre noe med ballen etter dempingen på brystet gjør ham lite spennende for min del. Han er også overraskende dårlig til å styre headinger i forhold til at nettopp hodedueller er sett på som en av han styrker. Duelkraften hans er bra i luften på midtbanen og i egen boks, men når ballen går langs bakken er fyren et vandrende frispark. 

Lenke til kommentar

Kjenner jeg er litt mer optimistisk nå enn jeg har vært de siste ukene. God trekning i EL, og selv om vi har 5 poeng mindre enn på denne tiden i fjor, så skal det godt gjøres å ikke ligge bedre an ved nyttår:

 

2015/16 - 29p etter 15 kamper

2015/16 - 30p etter 19 kamper

 

2016/17 - 24p etter 15 kamper

Runde 16 - Crystal Palace (B)

Runde 17 - West Brom (B)

Runde 18 - Sunderland (H)

Runde 19 - Middlesbrough (H)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...