Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også må vi heller ikke glemme at våre to beste stoppere er ute, og at vi spiller med Jones og Rojo bak. Med Darmian ute på venstre og Valencia med brekt arm som gjør en megakamp. Likevel gjør forsvaret samlet en meget bra innsats i dag. Målet til Arsenal må nok skyldes litt på Rashford som blir rundlurt før innlegget. Heller ingen Zlatan i dag som scoret to sist. 

 

Rooney ser ut til å ha funnet formen igjen forresten. Vært god i det siste. 

Lenke til kommentar

Rojo og Jones er ikke problemet, de har vært knallsolide i de to kampene de har fått spille. Jeg har sagt siden dag én at Rojo er en god fotballspiller så lenge han får spille stopper. Skjønner ikke hvorfor han har spilt back. Han er god i lufta, meget god 1vs1 (som stopper), og Jones har heller ikke gjort noe galt.

 

Når ballen lempes inn i feltet med snø på så sier det seg selv at hva som helst kan skje. Og det skjedde. Fotball har et element av flaks i seg, vi hadde ikke flaks i dag.

Lenke til kommentar

Hadde vi vært et hakk bedre enn vi er nå så er det klart at vi ikke hadde snakket om flaks og uflaks.

 

Det er nok en salig blanding av uflaks, tilfeldigheter, udyktighet og at vi har et lag som trenger tid på seg til å bli mer kyniske. Og mot Burnley strålende enkeltprestasjoner av motspillere. Er klart at tre skudd i metallet også er litt uflaks den kampen. Men hadde vi hatt flyt så ville det sett annerledes ut, og det går jo mye på tilfeldigheter. 

Lenke til kommentar

Vi er nok bare annerledes uten Zlatan, ikke nødvendigvis bedre. Spørs veldig på motstander. Mot dyptliggende lag er styrken og fysikken til Zlatan god å ha på topp. Ikke minst skuddbeinet som vi så mot Swansea.

 

Synes byttet var logisk, for Arsenal hadde allerede et lite initiativ rett før. Schneiderlin inn som et mottrekk mot Girouds luftstyrke. Vi tapte på grunn av dårlig markering på venstresiden vår (Rashford som solgte seg) som førte til innlegg, og deretter var vi ikke heldige i feltet. Jeg mener Jones skulle hatt frispark fordi han ble dytta over ende av Koscielny, men sånt blir det jo sjelden dømt på uansett. Og Giroud er sjef i lufta. 

Lenke til kommentar

Syns egentlig vi har hatt en bra start. Fotballen er bra og det virker som at vi blir mer og mer et lag. Liker det jeg ser.

 

Hadde vi vunnet de tre kampene vi virkelig fortjente å vinne, og med det hatt 6 poeng til hadde alt vært i orden. Det snur fort i fotballen, og vi trenger bare litt mer tur så sitter det :)

Lenke til kommentar

https://www.youtube.com/watch?v=eBs8V12pkLM

 

For øvrig et veldig bra intervju med Mourinho etter kampen. Jeg synes det blir feil å lete etter småpirk når vi presterer såpass bra hjemme (i tre kamper på rad). Én ting er resultater, men faktum er at vi har hatt sinnsykt uflaks som ikke har hatt seks poeng til i de tre siste hjemmekampene. Jeg registrerer at folk sier at "siden vi har hatt så mye uflaks på rad så er det ikke uflaks, men udyktighet". Det er ikke helt riktig; det er bare mindre sannsynlighet for at man skal ha så mye uflaks på rad.

 

Jeg støtter Mourinho 185 %, dette kommer til å bli bra. Og hvordan vi spiller er 100 ganger morsommere å se på enn de foregående managerene etter Fergie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror Martials inntog gikk utover selvbildet til Memphis. Der førstnevnte er moden og trygg, gir fra seg ballen når han bør og scorer når han kan, skal Memphis bestandig prøve å redde dagen, med mye hodeløs sjansesløsing som resultat. Han har noe å bevise, og prøver å løse det ved å spille over evne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...