Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Rooney minner meg litt om hvordan Mata har fremstått til tider i United. Leverer en elendig kamp, før han plutselig leverer fra seg en genial pasning, eller dukker opp på rett sted til rett tid, og putter selv. Rooney leverte bra i går, men gjorde også mye dårlig. Middelmådig kamp for en klassespiller. Strålende kamp for Rooney sammenlignet med det meste han har prestert de siste årene. 

 

Uavhengig av dette er jeg glad Rooney leverer målpoeng. Forhåpentligvis gjør dette at han kommer inn i en god flyt og spiller med stor selvtillit. Laget trenger gode enkeltmannsprestasjoner. På samme måte var det utrolig deilig å se Zlatan putte to mål, og Pogba levere nok en god kamp. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lagbyggeren JM med surt oppgulp mot Smaling og Shaw. Hvorfor kunne vi ikke heler hentet Klopp eller Conte eller en annen manager som bygger lag og samhold. Sikker på at det hadde gitt oss langt mer poeng så langt denne sesongen.

 

http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/manchester-united-news-mourinho-fury-12136445

Klopp og conte var umulige og hente ettersom begge hadde skrevet kontrakt med sine respektive klubber lenge før LVG fikk fyken. 

Endret av Akki
Lenke til kommentar

 

Lagbyggeren JM med surt oppgulp mot Smaling og Shaw. Hvorfor kunne vi ikke heler hentet Klopp eller Conte eller en annen manager som bygger lag og samhold. Sikker på at det hadde gitt oss langt mer poeng så langt denne sesongen.

 

http://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/manchester-united-news-mourinho-fury-12136445

Hente Klopp hadde jo skrevet kontrakt med pool lenge før LVG fikk fyken så hvordan det skulle vært mulig vet ikke jeg. Conte var også umulig ettersom han skrev kontrakt med chelsea lenge før LVG var sparka han også...

 

 

En trengte ikke være snåsamannen for å vite at LvG kom til å få sparken, så fremfor å spare litt penger å utsette det kunne de kvittet seg med ham når der var gode kandidater tilgjengelig! Selv om det hadde blitt dyrere å gi ham sparken da hadde de jo spart på det totalt sett med tanke på spillere solgt/kjøpt og prestasjoner på banen.

Lenke til kommentar

Rooney minner meg litt om hvordan Mata har fremstått til tider i United. Leverer en elendig kamp, før han plutselig leverer fra seg en genial pasning, eller dukker opp på rett sted til rett tid, og putter selv. Rooney leverte bra i går, men gjorde også mye dårlig. Middelmådig kamp for en klassespiller. Strålende kamp for Rooney sammenlignet med det meste han har prestert de siste årene. 

^Her sier G27 akkurat det jeg også mener. Det er ikke bra nok fra kapteinen vår. 

 

Helt klart en av de beste igår, men det sier egentlig mer om de andre.

 

 

E: Det at noen aviser gir noen 8 på Manchester United gir jo ikke mening. Når man får 8 har man vært jevnt over grisegod en hel kamp. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Enig. Dette med karakterer varierer veldig. Om en spiller får 8 i to forskjellige kamper, betyr ikke det at han spilte like bra begge kampene. Det virker mer som om de sammenligner en spillers prestasjon mot de andre spillerne i samme kamp. Dette gjelder vel ikke for karakterer som kun baseres på statistikk (antall vellykede driblinger, mål, assist, pasninger osv).

 

On another note... Faen heller at Mourinho ikke vil satse på Mkhitaryan. Har potensialet til å bli vår Mahrez/Hazard/Coutinho. I stedet får han kun sjansen når resten av laget spiller rævva eller ikke er ute etter å score flere mål. Vanskelig å si hva som har skjedd. 

Lenke til kommentar

Ahh, ja. Hvis vi ser på denne kampen isolert sett og sammenligner med de andre 21 utpå banen vil jeg jo påstå at det kan være ok.

 

Ja, du spør bra. Jeg forstår rett og slett ikke hva som skjer. Jeg kjøper heller ikke at Mkhitaryan ikke er helt i form og at han bare må kjempe litt hardere. Mannen hadde flest assist i verden (?) i fjor og var en av verdens beste kreative spillere. Det at han plutselig ikke skal være god nok for å spille for oss, ja den er jeg ikke med på. Dette lukter Cuadrado på lang vei, dessverre. Jeg frykter rett og slett at han blir solgt til sommeren som en "flopp" før han briljerer i en ny klubb. ADM briljerer jo for PSG, noe alle av oss viste kom til å skje. Nei, jeg syns det er skuffende.

 

Når det kommer til saken med at Mourinho går ut å presser Shaw og Smilling syns jeg det er forkastelig. Det er faktisk ikke han som skal bedømme om spillerne skal spille eller ikke. "Joda, litt smerte må de da tåle" - ja, men hvor går grensen? Skal vi gjøre som LFC gjorde med Agger (eller var det Skrtl?) der de proppet han full av smertestilliende og egentlig ba han holde kjeft? Nei, det ønsker jeg ikke. Kanskje gjør vi det allerede, kanskje er dette et utbredt problem i fotballen (det vet jeg ikke), men jeg syns spillerne må få lov til å sette ned foten hvis de ikke føler seg klar for fotballen. Jeg NEKTER å tro at de ikke ville spilt hvis de var klare. Jeg liker ikke at absolutt alt skal tas i media heller. Noe burde holdes innenfor klubbens 4 vegger. 

Lenke til kommentar

Igjen, som jeg nevnte i forrige tråd, tror jeg det er fordi Mourinho ønsker umiddelbar suksess. Han har ikke tenkt å være her i mange år fremover, så for hans "egoistiske" interesse gjør det ikke noe om det ender med at en spiller blir skadeplaget som følge av å ha presset seg igjennom harde kamper tidligere i karrieren. Dette er kanskje en stygg påstand fra meg, og jeg kan absolutt ikke støtte det opp med statistikk, eller et eksempel på en spiller som har blitt ødelagt av Mourinho pga. å ha blitt presset for hardt. 

Lenke til kommentar

Men jeg ser ikke logikken i dette. Samhold og tillit > frykt eller irritasjon. Det skaper ikke akkurat et godt arbeidsmiljø hvis man skal bli hengt litt ut for alt mulig. ALT handler om å skape et lag, en enhet som har lyst å arbeide for seg seg, for laget og for treneren. Det er dette som er et godt fotballag.

 

Mulig du har rett. Vi får nesten bare se om 2 år hvordan ting står til da. 

Lenke til kommentar

Om kampen:

 

Mener jeg at Rooney var fantastisk god i går? Nei. Mener jeg at han på sikt er god nok til å starte kamper for oss? Nei. Men å si at han ikke er god nok for PL en gang, og regelrett bli slakta av enkelte etter han faktisk gjør en god kamp blir jo bare usaklig. Som offensiv spiller skal man levere sjanser, assists og mål. Det gjorde han i går. 

 

Samme med hele laget egentlig. Vi hadde ikke vunnet på fire kamper i Premier League. Vi har bare vunnet to bortekamper denne sesongen. At vi da vinner kontrollert borte, med et halvveis b-lag på banen, scorer tre mål og har 89% pasningssikkerhet på motstanders halvdel (høyest av noe lag denne sesongen) anser jeg ikke som så fantastisk elendig, selv mot en svak motstander. Det er ikke dårlig å vinne borte mot Swansea bare fordi andre lag vinner 6-1 og 5-0 i andre kamper.

 

Man må liksom starte med seg selv. Nå scoret vi endelig mål og vant tre poeng, det ser jeg på som fremskritt etter så mange poengtap. Ja, de andre lagene er bedre enn oss for øyeblikket, men United må fokusere på seg selv og faktisk vinne kampene mot dårligere lag først.

 

Om det Mourinho sa:

 

Egentlig er jeg ganske enig i uttalelsen på generell basis, og det er flere utenlandske managere som har sagt det samme om kulturen i England. At spillere for lett melder seg selv utilgjengelige og er redde for å spille med smerter. Selv om risikoen for lengre skadeavbrekk er borte. Men at han sier det til pressen er ikke bra. Sånt skal tas på kammerset. Vi så jo alle hvordan det gikk da han begynte å ta sånne ting ut i offentligheten i Chelsea.

 

EDIT: Angående proppe spillere full av smertestillende: Smalling skulle aldri spilt mot Chelsea. Han var proppa full av smertestillende, og mente selv han burde spille. Jeg tror dette er litt av det Mourinho sikter til, at Smalling manglet vurderingsevne her. Så det går nok begge veier. Smalling tok åpenbart feil, for den kampen var hans dårligste noensinne. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Okei, la meg forklare mine tanker om hvorfor Rooney burde bli solgt ved første mulighet. Her om dagen så svarte Rooney på spørsmål rundt sin kontrakt, og at han hadde tenkt å være ut kontrakten med Manchester United (noe han har krav på..). Da kjente jeg at det gikk kaldt nedover ryggen min. Hvis han skal suge 3 millioner i uken ut av klubben uten å bidra i tre år til, ja så er mitt forhold til Rooney helt ødelagt. Han er en legende for klubben, men har gått på en solid skrell han også med flørtingen med City. Det som er verre i mine øyne er hvordan han leverer for tiden.

 

Ja, Rooney spilte sin beste kamp på over ett år for oss i går. Han var en av banens beste når kampen ble avblåst. Men holder det når vi sjekker prestasjonen hans? Nei, mener jeg. 

 

1) Rooney starter kampen med en pasning som nesten fører til baklengs. Det må være hans verste pasning i karrieren.

2) Rooney mister ballen ofte

3) Rooney sliter med mottak og ser av og til ut som en amatørspiller når han ikke klarer å motta ballen engang. Dette er en så essensiell ting i fotballen at jeg mener at karrieren hans er over hvis han ikke klarer å finne impulsene som kontrollerer beina hans igjen. Det er direkte sykt å se hvordan en av Englands beste spillere gjennom tidene er verre på mottak enn damespillerne i Toppserien. Dette er ikke bare én gang i en kamp, det er kanskje 10, 15, 20 ganger hvor han feiler. 

4) Rooney kommer seg i djevelsk gode posisjoner gang på gang, dette har han ikke mistet. Hver eneste gang sitter jeg igjen med frustrasjon og ønsket om at det var Mata, Zlatan eller Pogba som hadde vært der. Det er direkte sykt å se hvordan han bommer på ballen, eller avslutter helt horribelt. Tenk hvor mange flere poeng eller mål vi kunne hatt hvis det hadde vært noen andre?

5) Rooney mangler nesten alt han hadde før. Den eksplosive Rooney som rett og slett var ustoppelig er totalt borte, og det virker ikke som at han har nok evner til å tilpasse seg en ny rolle hos oss. 

 

Rooney er blitt min største frustrasjon, og det er utelukkende for at han får spille hele tiden. Joda, han gjorde en del bra ting mot Swansea. La oss se litt på dem da:

 

Assist 1) Skal Rooney ha skryt for denne? Nei. Han spiller til den eneste i ok posisjon og Zlatan skårer målet av seg selv. Bra for Rooney å få en ekstra på papiret da! 

 

Assist 2) Her gjør Rooney en god jobb. Han drar seg fraktisk(!!) forbi to personer i et rykk, og sentrer til Zlatan. Derimot er det ikke noe ferdigskåret her. Zlatans jobb er mye råere enn Rooney spør du meg, men ja - Rooney gjør det bra her. Det er lenge siden jeg har sett han rykke forbi mostander, så dette var bra!

 

Han står med 4 assist, to flere enn Özil. Men tro mine ord, jeg hadde valgt den triste gutten framfor Rooney hver eneste dag i uken. Fotball er mer enn bare målpoeng og det Özil bidrar med kan ikke sammenlignes Rooney engang. 

 

Jeg leter etter stats, men kanskje de ikke er sluppet enda eller at jeg bare er dårlig til å finne. Hvor mange pasninger hadde Rooney mot Swansea? Hvor mange av disse traff han med? Hvor mange gikk bakover? Hvor mange nøkkelpasninger hadde han? Hvor stort defensivt bidrag kom han med? Hadde han noen ballvinninger? 

Jeg er møkka lei Rooney og syns ikke han er god nok for Manchester United. Han bidro i går for første gang på ett år nesten, men det er ikke godt nok. Mannen har ikke noe på vårt lag å gjøre, og jeg ønsker han bort. Det er ikke ok med en assist for hvert 25 balltap. Vi er et bedre lag uten han og det gjør meg oppriktig forbanna at han får spille. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Jeg er selv meget kritisk til Rooney og Fellaini. Dette gjør også at jeg legger spesielt godt merke til når de to gjør feil. En dårlig pasning, et balltap, et dårlig skudd osv... Jeg ser det og glemmer det ikke! 

 

Jeg forventer dessuten ganske mye av Rooney, selv om jeg vet at han ikke holder et spesielt imponerende nivå lenger. I det oppbyggende spillet kan Zlatan varte opp med nydelige finter, mottak og presise, kjappe og smarte pasninger, mens Rooney ofte sliter veldig med å holde tempo i spillet. Det eneste jeg virkelig liker med Rooney er de presise langpasningene, men de flyger ofte høyt til skys, og bruker god tid før de er fremme til mottaker, noe som gjør de mindre effektive enn crosserne til f.eks. Kroos i Real Madrid. 

 

Det som er aller mest irriterende er vel at vi ikke har fremstått spesielt mye bedre uten Rooney  :roll:

Lenke til kommentar

Jeg er ingen fan av Rooney, men synes Rooney ikke var så verst i går. Credit where credit's due. Han var involvert i mye, ga også i annen omgang en stor sjanse til Mata som skjøt utenfor (45-graderspasningen ut i feltet).

 

Det er bedre å ha Rooney som venstrekant enn som noe annet, iaf. Der kan han ødelegge minst mulig. Når det er sagt så ønsker jeg ikke at han starter foran noen i troppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Rooney var ikke god i går. Han hadde noen bra involveringer som vi ikke er vant med å se lenger, men fortsatt ikke bra nok. Han kommer heller aldri til å bli bra nok, dessverre. Ikke engang for en backup-rolle.

 

Når det gjelder uttalelsene til Mourinho: ligger det kanskje noe i det, selv om det er dumt å ta det eksternt? Mourinho har vel tross alt en utdannelse innen fysiologi (?) og vet hva han snakker om.

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Rooney var ikke god i går. Han hadde noen bra involveringer som vi ikke er vant med å se lenger, men fortsatt ikke bra nok. Han kommer heller aldri til å bli bra nok, dessverre. Ikke engang for en backup-rolle.

Isolert sett var han god i går. Det betyr ingenting for meg angående hans fremtid i klubben. I går hadde han rent faktisk to assists. I tillegg var han nest siste United-spiller på Pogba sin scoring. Han skapte også en sjanse ut av ingenting (tilnærmet) og spilte Mata på "blank" på 10 meter (som ble skutt like utenfor). Så kan man selvsagt snakke om hvor mye rart han gjør ellers, men når du er er involvert i fire store situasjoner ila. en kamp, hvor tre av dem førte til scoring, så må man kunne gi ros.

 

Rooney var god i går. At han har null fremtid i klubben er likefullt et faktum. Jeg ville aldri startet Rooney neste kamp om jeg var ansvarlig, men man må kunne erkjenne at spillere man ikke forventer noe av, noen ganger kan bidra med mye positivt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En kan undre seg om noen andre klubber (managere?) hadde latt en spiller som Jese Lingard stått foran i køen til fordel for en klassespiller som Mkhitaryan. Hva er vitsen med å kjøre en Opel når vi har en skinnende Lamborghini stående i garasjen? 

 

Vi kvittet oss med en kontroversiell manager i Mai og erstattet han med en kanskje enda mer kontroversiell manager. Fatter bare ikke at det skal være så vanskelig å få på plass managere som passer inn i klubbens profil.

Southampton er et prakteksemplar på en klubb som bestandig henter managere som bringer trygghet og kontinuitet, ikke managere som utfører radikale endringer hvor klubbens filosofi blir endret totalt.

 

Er så lei av denne uforutsigbarheten rundt klubben, vi er snart i midten av November og enda vet vi ikke hva som er vår beste startellever eller formasjon engang. Lagene over oss på tabellen har funnet ut av det forlengst, og de opplever ikke at stjernespillere blir plassert uten grunn på benken eller indirekte hengt ut offentlig.

 

For et jævla sirkus United er for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...