Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Selvsagt klar over at Fantasy-poeng ikke er noen fasit på hvor god en spiller er, jeg ville bare ha meg en liste.

 

En annen liste:

 

http://www.squawka.com/football-player-rankings#performance-score#player-stats#english-premier-league|season-2016/2017#all-teams#midfielder#16#41#0#0#90#13/08/2016#03/11/2016#season#1#all-matches#total#desc#total

 

Av de spillerne med offensive fibre som ligger over Mata på score her (Defence/Attack/Pos) hadde jeg plukka med meg Hazard, Coutinho, Payet, De Bruyne, Ozil, Silva og Henderson før Mata.

 

Og når du skreller vekk til bare offensive midtbanespillere, betyr det at du regner denne gjengen som noe annet enn offensive?:

 

Sanchez = Spiss, ikke CAM

Hazard = Ving, ikke CAM

Walcott = Ving, ikke CAM

Firmino = Spiss, ikke CAM (vi snakker om i år, i fjor spilte han et par kamper som CAM)

Sterling = Ving, ikke CAM

Antonio = Spiss, høyrekant eller høyreback, ikke CAM.

Mane = Ving, ikke CAM

Son = Venstreving eller spiss, ikke CAM

Lallana = Defensiv eller indreløper, ikke CAM

Redmond = Spiss (stort sett), ble trukket ned et par kamper, uansett svært begrenset.

Stanislas = Ving, ikke CAM

Bolasie = Ving, ikke CAM

Cazorla = Defensiv evt. indreløper, ikke CAM

Snodgrass = Ving, ikke CAM

Ja, riktig. Offensive midtbanespillere er CAM eller 10er-rollen om du vil. Har lagt begrunnelse i sitatet ditt.

 

Tror du misforstår, du kan ikke sammenligned Messi med Benzema. De har ulike posisjoner. Henderson er defensiv, har ingenting med rollen til Mata, KdB eller Özil å gjøre. Samme med Silva, han spiller nå nesten i dyp rolle for City, ikke offensiv midtbanespiller lenger. Coutinho, Payet, Özil og KdB er selvsagt alle med i diskusjonen i CAM-rollen. Jeg mener ikke Payet har vist nok i år for å bli plassert foran Mata. De andre her helt faire.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fjernet Nolito før du postet innlegget ditt, selv om jeg ikke er overbevist om at Martial er bedre.

 

Når det kommer til Arsenal-kommentarene dine, er det vanskelig å være enig. Koscielny, Mustafi, Mertesacker, Gabriel og Holding i tillegg til utlånte Chambers er utrolig bra dekning på stopperplass. Ingen andre enn deg mener at Rashford er bedre enn Giroud. Elneny er ikke førstevalg (selv om han er en strålende spiller), Coquelin konkurrerer med Xhaka, og sammen med Cazorla og Ramsey utgjør disse en midtbane få, hvis noen, i ligaen kan konkurrere med.

 

Edit: Synes for øvrig det er merkelig at du bruker form som argument mot Sterling og Payet når Martial har sett ut som en bedriftsspiller så langt denne sesongen.

Endret av Classy Crab
Lenke til kommentar

 

Hahahahaha.

 

Martial har vært en av PLs verste venstrevinger så langt denne sesongen, langt bak mindre navn som Etienne Capoue, Dusan Tadic og Yannick Bolasie f.eks. Hadde med formen sin ikke klart å spille seg inn på noen av de beste lagene i PL, se på hvor god han er i forhold til f.eks Eden Hazard, Alexis Sanchez og Kevin De Bruyne.

 

Som tidligere nevnt; ute av form. I fjor var han kanskje den beste i ligaen (etter Sanchez som da spilte ving). Og ser du i det hele tatt på fotball? Bolasie og Tadic? Capoue som ving? Er du helt sveiseblind, sistnevnte har aldri spilt på kanten.

Jeg ser ganske mye på fotball, faktisk. Fire-fem kamper fra PL hver helg, pluss et par La Liga- og Bundesliga-kamper i måneden f.o.m i år. CL ser jeg bare ved rett anledning.

 

Tadic og Bolasie har vist langt mer i år enn Martial, og det er det de skal bedømmes ut fra også. Hadde Martial vært ineffektiv, men skapt mye, så hadde det kanskje vært forsvarlig å kalle han topp 3. Zlatan skaper f.eks voldsomt mye hver gang United spiller kamper de skal dominere, men han treffer jo ikke mål lengre. At Zlatan kan regnes som en av de beste spissene i PL har like mye å gjøre med at han har relativt få konkurrenter for øyeblikket. Martial på sin side, har vært direkte bøtte ræva i hver eneste kamp i år, kanskje foruten den mot Stoke da han i det minste scoret et pent mål. I EM var han forferdelig, og nå har han også begynt å miste plassen sin som ving på United, til fordel for den 19 år gamle spissen Rashford.

 

Så kan man unnskylde det med at han har problemer utenfor banen, at han er ung og at han kan bli verdens beste en dag. Men det gjør han ikke til topp 3 pr nu, uansett hvordan du vrir og vender på det.

Lenke til kommentar

Fjernet Nolito før du postet innlegget ditt, selv om jeg ikke er overbevist om at Martial er bedre.

 

Når det kommer til Arsenal-kommentarene dine, er det vanskelig å være enig. Koscielny, Mustafi, Mertesacker, Gabriel og Holding i tillegg til utlånte Chambers er utrolig bra dekning på stopperplass. Ingen andre enn deg mener at Rashford er bedre enn Giroud. Elneny er ikke førstevalg (selv om han er en strålende spiller), Coquelin konkurrerer med Xhaka, og sammen med Cazorla og Ramsey utgjør disse en midtbane få, hvis noen, i ligaen kan konkurrere med.

 

Edit: Synes for øvrig det er merkelig at du bruker form som argument mot Sterling og Payet når Martial har sett ut som en bedriftsspiller så langt denne sesongen.

 

Xhaka, glemte Xhaka. Synes han er en OK spiller, selv om det er mange bedre defensive i ligaen. Og som jeg nevnte innledningsvis; poenget har aldri vært å spørre om hvilke lag som spiller best eller hvilke lag som ligger foran United på tabellen, fordi det er jævlig mange. Poenget var å se på spiller for spiller og se hvordan man kan identifisere problemet til United.

 

Jeg tror ikke du finner mange som mener at Giroud er foran Rashford. Lett å bli historieløs, han har scoret et par mål nå i det siste mot bulgarsk motstand som innbytter, men Giroud har vært helt GRUSOM for Arsenal over en lang, lang periode.

 

Stopperplassen er en stor akilles-hæl for Arsenal i det sekundet enten Mustafi og Koscielny blir skadet eller suspendert. Det er alle Arsenal-supportere enige i. De du nevner er ganske middels til dårlige fotballspillere.

 

Både Ramsey og Cazorla har ingenting å stille opp med individuelt mot Pogba. Spørsmålet er igjen ikke HVEM som spiller bra, men de individuelle ferdighetene. Herrera er enten på linje eller bedre enn Ramsey/Cazorla. Den defensive biten er alltid litt tricky, vi har ingen rene defensive (det har med valg av spillestil å gjøre), det beste alternativet vårt er Carrick i den defensive, men vi har heller en veldig god ballfordeler kontra ballvinner i den defensive.

 

 

Så kan man unnskylde det med at han har problemer utenfor banen, at han er ung og at han kan bli verdens beste en dag. Men det gjør han ikke til topp 3 pr nu, uansett hvordan du vrir og vender på det.

 

Her tar jeg selvkritikk hvis jeg ikke har vært presis nok, jeg har aldri sagt at Martial har vist seg å være topp 3 i år. Overhodet ikke. For meg er han knapt topp 10 venstrevinger i år. MEN, han ER topp 3 vinger. På samme måte som at Hazard sluknet i fjor, så gjør det ham ikke til en dårlig fotballspiller. Han ER alltid topp 3 i ligaen, uavhengig av dags- eller sesongform.

 

Martial har mange av de samme kvalitetene, men ikke på høyde med Hazard enda. Poenget mitt var å liste opp (hvis du så den originale listen) kvalitetene til spillerne. Jeg nevner Pogba som potensielt verdensklassespiller, det betyr ikke at han ER det per nå, per nå er han ikke topp 10 i ligaen.

 

Og da kommer vi tilbake til kjerneproblemet, som er det jeg stilte innledningsvis, HVORFOR er det sånn? Fordi Martial ER en av de beste vingene i ligaen, men han er det ikke nå. Og det er det jeg ikke skjønner. Og Pogba ER en av verdens beste boks til boks midtbanespillere, men han er det ikke nå. Zlatan ER en av verdens beste spisser, men er det ikke nå. Skjønner du hva jeg mener? Poenget har aldri vært å hevde at alle United-spillerne spiller som om de er verdens beste spillere, fordi det gjør de ikke. Det er (i mine øyne) kanskje det kjedeligste laget å se på i Premier League, kanskje bare slått av Hull for øyeblikket, og selv de spiller tidvis artigere fotball enn oss.

 

Jeg snakker om potensialet i de enkelte spillerne. Martial klarte for eksempel å bære oss, et forbanna dårlig lag i fjor, egenhendig gjennom hele sesongen. Herjet mot alle, uansett motstand. Nå i år så sitter han enten på benken og/eller presterer dårlig (på lik linje med resten av laget). Å nevne Dusan Tadic og Bolasie i samme åndedrag som ham er, for å være helt ærlig, bare for dumt og blir helt useriøst. Det er kanskje spillere som har prestert bedre i år (selv om Tadic har vært mye dårligere i år enn i fjor), men det sier ingenting om den iboende kvaliteten til spilleren.

 

Og det er det jeg ikke skjønner.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Xhaka, glemte Xhaka. Synes han er en OK spiller, selv om det er mange bedre defensive i ligaen. Og som jeg nevnte innledningsvis; poenget har aldri vært å spørre om hvilke lag som spiller best eller hvilke lag som ligger foran United på tabellen, fordi det er jævlig mange. Poenget var å se på spiller for spiller og se hvordan man kan identifisere problemet til United.

 

Jeg tror ikke du finner mange som mener at Giroud er foran Rashford. Lett å bli historieløs, han har scoret et par mål nå i det siste mot bulgarsk motstand som innbytter, men Giroud har vært helt GRUSOM for Arsenal over en lang, lang periode.

 

Stopperplassen er en stor akilles-hæl for Arsenal i det sekundet enten Mustafi og Koscielny blir skadet eller suspendert. Det er alle Arsenal-supportere enige i. De du nevner er ganske middels til dårlige fotballspillere.

 

Både Ramsey og Cazorla har ingenting å stille opp med individuelt mot Pogba. Spørsmålet er igjen ikke HVEM som spiller bra, men de individuelle ferdighetene. Herrera er enten på linje eller bedre enn Ramsey/Cazorla. Den defensive biten er alltid litt tricky, vi har ingen rene defensive (det har med valg av spillestil å gjøre), det beste alternativet vårt er Carrick i den defensive, men vi har heller en veldig god ballfordeler kontra ballvinner i den defensive.

 

 

Giroud har da aldeles ikke vært grusom. 46 ligamål og 65 mål totalt over de siste tre sesongene er solide tall. Spesielt med tanke på hvor mye han bidrar ellers med tanke på arbeidsinnsats og link-up-spill. Problemet har vært at han ikke passer inn i spillestilen vår, men han er fremdeles en langt bedre spiller enn unge uprøvde Rashford. Ville ærlig talt tatt Giroud foran Zlatan også, basert på hva han har vist denne sesongen.

 

Mertesacker har vært en solid bauta for Arsenal i flere år nå. Gabriel er varierende, men solid back-up. Holding er en svært spennende ung spiller som ikke har satt en fot feil så langt. Er veldig fornøyd med disse tre som back-up.

 

Pogba er en av verdens beste spillere på papiret, men han har langt ifra overbevist i PL så langt. Herrera er ikke bedre enn Cazorla.

Endret av Classy Crab
Lenke til kommentar

Stopperplassen er en stor akilles-hæl for Arsenal i det sekundet enten Mustafi og Koscielny blir skadet eller suspendert. Det er alle Arsenal-supportere enige i. De du nevner er ganske middels til dårlige fotballspillere.

 

Aha, så når Bailly forsvinner ut med skade er vi godt dekket der bak? Se hvem vi bruker da! Blind-Rojo må jo være det svakeste stopperparet i ligaen bortsett fra disse kroniske bunnlagene sine. Smalling er fryktelig gang på gang, og Jones har blitt mer en myte enn en fotballspiller etter å ha vært ute fra fotballen i tre år i strekk, omtrent.

 

Arsenal hadde også hatt langt bedre utbytte av Zlatan enn United, lignende type som Giroud, bare mye bedre som fotballspiller. Med svensken på plass hadde de vunnet ligaen, for resten av det laget har mer enn nok potensiale til å slå godt fra seg. Må være pinlig for Arsenal-fansen å bli sammenlignet med United når de spiller en mye vakrere fotball, har en klar plan for innkjøp og salg, og viktigst av alt; ligger langt over United på tabellen.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Moyes var i sin tid en god og respektert manager i Everton-tiden, men etter han fikk sin mental breakdown i United har han ikke vært seg selv siden og ryktet hans er nærmest på bunn nå, med negativ fotball og dårlige resultater i både Sociedad og Sunderland. Det samme har nok skjedd med Mourinho etter hans katastrofale sesong i Chelsea.

Lenke til kommentar

Moyes var i sin tid en god og respektert manager i Everton-tiden, men etter han fikk sin mental breakdown i United har han ikke vært seg selv siden og ryktet hans er nærmest på bunn nå, med negativ fotball og dårlige resultater i både Sociedad og Sunderland. Det samme har nok skjedd med Mourinho etter hans katastrofale sesong i Chelsea.

Når går verden under?

Lenke til kommentar

Det ligger jo noe i det, at begge har fått seg en kraftig trøkk og sliter med å komme tilbake til sitt gode gamle jeg. Moyes virker å være totalt ødelagt etter knekken hans i United, og i Sunderland ser han rett og slett bare ut som et vrak. Mye større vrak enn han var for oss til og med. Det er samme tendenser hos Mourinho, bare ikke i like stor grad som Moyes. Han virker å være på en decline samtidig ser hele fyren direkte deprimert ut. Det er ikke vanskelig å se at gløden og sulten fra glansdagene hans er borte. 

 

Mourinho kan sammenlignes med en humørspiller. Humørspilleren skinner som en diamant i medgang, men tar null ansvar og svikter så til de grader i motgang. Det at hanan ikke er en lag-bygger, men ble ansatt for å gi oss en "quick fix" gir grunn til bekymring.

 

Alder Roger Roger?

23

Lenke til kommentar

Jeg prøver på mange måter å skjønne hvorfor det går som det går. Hvis jeg skal se HELT objektiv på vår beste ellever (ikke nødvendigvis de som spilte i går):

 

De Gea (verdens beste keeper, det innebærer også dermed ligaens beste keeper)

Valencia (bra høyreback, iaf topp 3-4-5 i ligaen)

Bailly (en av de beste stopperne i ligaen, uten tvil topp 3-4)

Smalling (topp 5 i ligaen)

Shaw (vært ute av form i det siste, i form er han en av ligaens beste venstrebacker)

Pogba (bør, og skal, være en av de beste midtbanespillerne i verden)

Herrera (vår beste midtbanespiller per dags dato)

Mata (veldig god for oss, definitivt topp 3-4-5 offensive midtbanespillere i ligaen)

Martial (ute av form, men i form definitivt topp 3 i ligaen)

Ibra (har de siste årene vært en av verdens beste spisser)

Mkhitaryan (gitt at han får spille og komme i form; en av de mest kreative høyrevingene i verden)

 

Jeg bare fatter ikke hvordan dette ikke kan kjøre over alle lagene i ligaen, stort sett. Det eneste "svake" leddet vi har er høyrevingen når Lingard eller noen andre skal vikariere der inntil Mkhi får sjansen over tid.

 

EDIT: Før noen presiserer det; nei, vi kommer ikke til å få noen bedre manager enn Mourinho. Verdens beste manager. End of discussion. Klarer ikke han å få orden på dette laget kan INGEN.

 

Tror for vi kan ta oss selv i å overvurdere egne spillere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jo enkelt og greit fordi mannskapet til Liverpool er mye dårligere, men spiller mye bedre. En slik individuell sammenligning er umulig da United er uten tvil mye bedre i hver posisjon, men mye, mye dårligere som fotballag. Det er vel kanskje bare Coutinho som på bakgrunn av rene ferdigheter kunne gått inn hos United.

 

Som lag vil dog Liverpool slå United 7 av 10 ganger.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...