Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Trodde ikke Rooney hadde det i seg lenger, jeg. Når sist fyrte han av en slik kanon? Skyter han fra utenfor 16 nå for tiden blir skuddet stort sett svakt, upresist og rett igjennom elendig. Og det er vel kanskje derfor han sjeldent banker til fra utenfor 16. En herlig scoring, og jeg ønsker meg flere slike. 

 

Virkelig synd Zlatan ikke scorer. Vi har manglet en skikkelig spiss i flere sesonger, og jeg trodde virkelig, spesielt etter de første 4-5 første kampene for sesongen, at Zlatan skulle endre på det. Resultatene forteller nemlig ikke samme historie som de foregående årene. Vi spiller langt mer attraktiv fotball og skaper flere åpenbare sjanser, men målene uteblir allikevel. Vi kan ikke kjempe om titler om vi ikke har spillere som putter. Det er vårt aller største problem. Ikke midtstoppere, backer eller defensiv midt... Vi må score langt flere mål! 

 

Alle kan se hvilket potensialet vi har i angrepsrekken. Martial og Rashford kan begge bli storscorere i fremtiden. Men vi kan ikke stole på så unge spillere. Zlatan er spissen vi må stole på... og han skuffer stort. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny vår for Ronny?

Overhodet ikke.

 

At Rooney er kaptein i United sier egentlig veldig mye om hvor svak denne klubben har blitt. Ikke fordi han nødvendigvis er en dårlig kaptein, men fordi at klubbens kaptein i utgangspunktet skal være på banen i hver kamp det er nødvendig. Er det noen United-fans som tror at han er i stand til å spille seg inn på noen av de andre topplagene? Haha, ser for meg stakkars Wein i Tottenham eller Liverpool, hadde jo forlatt banen med kraftige kramper midt ut i første omgang.

 

Det verste er jo at det ikke har blitt bedre uten han, selv i kamper der vi har startet med vårt anslagsvis beste lag. Selv med Mata, Pogba, Zlatan og Rashford klarer ikke United å score mål mot Burnley hjemme. BURNLEY HJEMME. Er også usikker på om det kan kalles uflaks lengre, når vi har scoret ett stakkarslig ligamål på fire ligakamper, og det var i en kamp der vi fightet inn et uavgjortresultat på Old Trafford mot det som på den tiden var ligaens dårligste fotballag.

 

Absolutt alt Mourinho har prøvd på så langt har han feilet på. Ikke er det fin fotball, ikke er det en plan bak det, Zlatan har åpenbart blitt misfornøyd med JM (han gidder ikke gjøre halvparten av det han gjorde i de første fem kampene) og Uniteds kanskje mest spennende signering i sommer har spist chips på tribunen i hele høst. Det eneste positive jeg kan trekke fram er at Mourinho har redusert skadefrekvensen vår betydelig, og der skal han ha mye skryt. Men da Van Gaal hadde et relativt skadefritt lag i fjor høst, så ledet United ligaen i slutten av november. Mourinho har styrt denne skuta nærmere nedrykk enn toppen.

 

At han i tillegg er en komplett ufyselig type forsterker bare inntrykket mitt av at United degraderte seg fra Van Gaal.

Lenke til kommentar

Jeg prøver på mange måter å skjønne hvorfor det går som det går. Hvis jeg skal se HELT objektiv på vår beste ellever (ikke nødvendigvis de som spilte i går):

 

De Gea (verdens beste keeper, det innebærer også dermed ligaens beste keeper)

Valencia (bra høyreback, iaf topp 3-4-5 i ligaen)

Bailly (en av de beste stopperne i ligaen, uten tvil topp 3-4)

Smalling (topp 5 i ligaen)

Shaw (vært ute av form i det siste, i form er han en av ligaens beste venstrebacker)

Pogba (bør, og skal, være en av de beste midtbanespillerne i verden)

Herrera (vår beste midtbanespiller per dags dato)

Mata (veldig god for oss, definitivt topp 3-4-5 offensive midtbanespillere i ligaen)

Martial (ute av form, men i form definitivt topp 3 i ligaen)

Ibra (har de siste årene vært en av verdens beste spisser)

Mkhitaryan (gitt at han får spille og komme i form; en av de mest kreative høyrevingene i verden)

 

Jeg bare fatter ikke hvordan dette ikke kan kjøre over alle lagene i ligaen, stort sett. Det eneste "svake" leddet vi har er høyrevingen når Lingard eller noen andre skal vikariere der inntil Mkhi får sjansen over tid.

 

EDIT: Før noen presiserer det; nei, vi kommer ikke til å få noen bedre manager enn Mourinho. Verdens beste manager. End of discussion. Klarer ikke han å få orden på dette laget kan INGEN.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar

EDIT: Før noen presiserer det; nei, vi kommer ikke til å få noen bedre manager enn Mourinho. Verdens beste manager. End of discussion. Klarer ikke han å få orden på dette laget kan INGEN.

Jeg mener at han ikke har personligheten som skal til for å lede Manchester United. Det blir litt for mye tull med han, og i tillegg mangler han stabiliteten jeg ønsker til klubben.

Lenke til kommentar

Problemet dere påpeker har vært der hos alle etter SAF. Det handler mer om å få det mentale til å fungere. Det kan godt hende at laget ikke er godt nok satt sammen, aka Real Madrid på 2000-tallet over flere år, selv om enkeltspillerne hver for seg er veldig bra.

 

Enten har vi et sånt problem, eller så er det noe mentalt. Husk at på toppnivå i store idretter så er det kanskje 2-4 % som skiller de beste lagene fra et "dårlig" lag. Det er derfor av og til antatt dårligere lag kan gjøre det bra mot bedre lag; det antatt gode laget faller noen prosent (fordi de tar enkelt på oppgaven), mens det antatt dårligere laget skjerper seg et par prosent. Så er det selvsagt et element av flaks inne i bildet også.

 

Leicester er et godt eksempel på det. De spilte til sitt maksimale i fjor, i år er mange av dem "mettet" og de klarer selvsagt ikke å gjenskape suksessen, selv med nesten identisk spillermateriale.

 

Jeg konkluderer med at vi sliter med én av to (evt. begge) ting:

1. Mentalt (det motsatte av flytsone)

2. Dårlig sammensetning av spillere (selv om de individuelt er gode).

Lenke til kommentar

... HELT objektiv ...

 

 

Mata (veldig god for oss, definitivt topp 3-4-5 offensive midtbanespillere i ligaen)

 

 

Beste midtbanespillere så langt, rangert etter Fantasy-poeng:

 

Sanchez

Coutinho

Hazard

Walcott

Capoue

Allen

De Bruyne

Firmino

Sterling

Antonio

Milner

Mane

Son

Chadli

Lallana

McArthur

Ozil

Redmond

Payet

Alli

Stanislas

Fer

Bolasie

Cazorla

Matic

Snodgrass

Sigurdsson

Barkley

Mata

 

Mange av disse er døgnfluer som har en veldig god periode akkurat nå, men jeg kan fint plukke langt flere enn 3-4 av de over Mata over spillere jeg ville sett i laget.

Lenke til kommentar

Er overrasket over hvor lite taktisk klok Mourinho faktisk har fremstått. Vi driter oss ut i toppkamp etter toppkamp, og United har faktisk ikke tatt ett eneste poeng i årets sesong etter å ha havnet under. United har vært like ræva i høst som det Chelsea var i fjor høst. En gjeng som fremstår som svake mentalt på banen, og en manager som fremstår som en liten baby både på banen og i pressesonen.

 

Men hey, vi hadde jo 35 skudd mot Burnley så det må jo være uflaks.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

 

... HELT objektiv ...

 

 

Mata (veldig god for oss, definitivt topp 3-4-5 offensive midtbanespillere i ligaen)

 

 

Beste midtbanespillere så langt, rangert etter Fantasy-poeng:

 

Coutinho

Allen

De Bruyne

Chadli

Ozil

Payet

Alli

Sigurdsson

Barkley

Mata

 

Mange av disse er døgnfluer som har en veldig god periode akkurat nå, men jeg kan fint plukke langt flere enn 3-4 av de over Mata over spillere jeg ville sett i laget.

 

Flott, du klarer å faktisk sammenligne hvor god en spiller er med fantasy-poeng. Kan du fortelle meg om fantasy tar høyde for sjanser skapt? Eller NOE ANNET enn målpoeng (og clean sheet)? Ikke det, nei? Fantasy sier ikke en dritt, og det vet du også. Sier ingenting om hvordan en spiller har spilt. Jeg har for øvrig gjort listen din litt kortere, jeg har BARE tatt med de som er offensive midtbanespillere, ikke vinger, defensive, spisser osv, så kan du velge ut for meg. På den listen er det bare Coutinho, KdB og (til nød) Özil som har vært bedre i år.

Endret av Bandidos-Pelle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Flott, du klarer å faktisk sammenligne hvor god en spiller er med fantasy-poeng. Kan du fortelle meg om fantasy tar høyde for sjanser skapt? Eller NOE ANNET enn målpoeng (og clean sheet)? Ikke det, nei? Fantasy sier ikke en dritt, og det vet du også. Sier ingenting om hvordan en spiller har spilt. Jeg har for øvrig gjort listen din litt kortere, jeg har BARE tatt med de som er offensive midtbanespillere, ikke vinger, defensive, spisser osv, så kan du velge ut for meg. På den listen er det bare Coutinho, KdB og (til nød) Özil som har vært bedre i år.

 

 

De gir jo bonus også, der sees det vel blant annet på sjanser skapt. Er selvfølgelig ingen fasit, men gir en god indikasjon for offensive midtbanespillere og spisser. For defensive midtbanespillere og forsvarsspillere er det ingen god indikasjon.

 

Du syns f.eks. Mata er bedre enn Sanchez? EDIT: Ser du har svar på det.

Endret av Uncle Scrooge
Lenke til kommentar

Selvsagt klar over at Fantasy-poeng ikke er noen fasit på hvor god en spiller er, jeg ville bare ha meg en liste.

 

En annen liste:

 

http://www.squawka.com/football-player-rankings#performance-score#player-stats#english-premier-league|season-2016/2017#all-teams#midfielder#16#41#0#0#90#13/08/2016#03/11/2016#season#1#all-matches#total#desc#total

 

Av de spillerne med offensive fibre som ligger over Mata på score her (Defence/Attack/Pos) hadde jeg plukka med meg Hazard, Coutinho, Payet, De Bruyne, Ozil, Silva og Henderson før Mata.

 

Og når du skreller vekk til bare offensive midtbanespillere, betyr det at du regner denne gjengen som noe annet enn offensive?:

 

Sanchez
Hazard
Walcott
Firmino
Sterling
Antonio
Mane
Son
Lallana
Redmond
Stanislas
Bolasie
Cazorla
Snodgrass

Lenke til kommentar

Men nevn de som er bedre, da. Hvem er bedre enn Martial på venstreving? Som jeg sier, han er delvis ute av form, men hvem andre er bedre i ligaen? Hazard, ja, men hvem flere? Sanchez spiller spiss.

 

Martial er uten tvil topp 3 i ligaen. Stallen er kanskje svakere enn City, men overhodet ikke svakere enn Arsenal.

Hahahahaha.

 

Martial har vært en av PLs verste venstrevinger så langt denne sesongen, langt bak mindre navn som Etienne Capoue, Dusan Tadic og Yannick Bolasie f.eks. Hadde med formen sin ikke klart å spille seg inn på noen av de beste lagene i PL, se på hvor god han er i forhold til f.eks Eden Hazard, Alexis Sanchez og Kevin De Bruyne.

 

Du sier jo også at Mourinho er hands down verdens beste trener, hvor får du dette tullet fra? Mannen er i ferd med å styre sin andre toppklubb mot en plassering midt på tabellen, og dette i løpet av ett skarve år.

 

Dette er dog bare delvis hans egen skyld, Mourinho lider jo også av å ha idioter over seg i United-hierarkiet som bare ansetter folk i hytt og gevær uten å vite hva de gjør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Selvsagt klar over at Fantasy-poeng ikke er noen fasit på hvor god en spiller er, jeg ville bare ha meg en liste.

 

 

Om det er noen trøst, så forstod iallefall jeg at du kun var ute etter en liste og at rekkefølgen, samt innholdet ikke hadde så mye å si  :tease:

Lenke til kommentar

Hahahahaha.

 

Martial har vært en av PLs verste venstrevinger så langt denne sesongen, langt bak mindre navn som Etienne Capoue, Dusan Tadic og Yannick Bolasie f.eks. Hadde med formen sin ikke klart å spille seg inn på noen av de beste lagene i PL, se på hvor god han er i forhold til f.eks Eden Hazard, Alexis Sanchez og Kevin De Bruyne.

 

Som tidligere nevnt; ute av form. I fjor var han kanskje den beste i ligaen (etter Sanchez som da spilte ving). Og ser du i det hele tatt på fotball? Bolasie og Tadic? Capoue som ving? Er du helt sveiseblind, sistnevnte har aldri spilt på kanten.

Hazard, Sterling, Nolito, Payet og Coutinho er alle bedre enn Martial. Når det gjelder sammenligningen United/Arsenal, så er det vanskelig å se hvor United stiller sterkere enn Arsenal bortsett fra på keeperplass, og selv der er ikke forskjellen stor.

Nolito, really? Når det gjelder Sterling, se under. Arsenal har vel et av de svakeste mannskapene i ligaen utenom førsteellever. Gabriel og Rob Holding som erstattere som stoppere? Giroud som erstatter kontra Rashford? Elneny og Coq (som er i førstellever) er vel knapt topp 10 defensive i hele ligaen. Walcott har hatt én god måned i sitt liv. Eneste klasse hos Arsenal (utenom det faktum at de tidvis spiller bra sammen, mye bedre enn United) er Koscielny, Mustafi, Bellerin, Özil og Sanchez. Resten er ganske middels.

 

Svar til bandidos: Payet? Sterling?

Sterling er selvsagt med i diskusjonen, men han har vært direkte svak i veldig mange kamper i år. Hatt én god måned for City så langt.

 

Payet spilte ikke i starten av sesongen og har vel bare hatt et par gode kamper i år, maks? For meg er han uansett ikke en ving (på samme måte som at Mata ikke klassifiseres som en ving, eller Silva som ving for City i fjor). De har utgangsposisjon som ving, men spiller offensiv midt. Payet er definitivt med i diskusjonen som beste offensive midtbanespiller, men synes ikke han har vist nok i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...