Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Jeg liker at det blir diskutert opp og ned i mente om spillernes innsats i går. Det eneste som var klanderverdig i går var byttene, men nesten uansett hvem vi hadde byttet inn så spilte vi tross alt med 10 mann.

 

 

Når man ser på dette så klarer jeg ikke å bli sint. Det eneste man kan bli irritert over er at vi ikke klarer å konvertere sjansene. Det er rett og slett bare uflaks. Stort sett går iallefall 2-3-4 av de sjansene inn. Kampen i går var høyst spesiell, og jeg prøver å ikke bli historieløs, men jeg kommer ikke på én eneste kamp hvor United har dominert like mye og ikke gått derfra med poengene de fortjener. Ikke siden 90-tallet.

Endret av Bandidos-Pelle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rashford var opprinnelig kantspiller og spilte det mest på U18-laget og aldersbestemte landslag, så vi har det klart. Han er ikke omskolert til ving. Men at han burde prøve seg oftere som spiss er jeg enig i, og det er kanskje der han blir best i fremtiden.

 

Som sagt tidligere i denne tråden er jeg ikke så negativ til Uniteds situasjon fordi vi er et lag i fremgang på mange måter fortsatt. Forskjellen på måten vi tilnærmer oss kamper fra i fjor er enorm, nå angriper vi stort sett og skaper ofte masse sjanser. Vi ser mer og mer ut som et lag og de offensive relasjonene blir bedre og bedre.

 

De forrige sesongene var det nesten ingen kreativitet eller fart fremover. Er overbevist om at vinden snur og da settes de sjansene vi har hatt så mye av i det siste. Målene vil komme.

Lenke til kommentar

Husk på at dette tross alt var Burnley på Old Trafford, at vi med det dyre laget vi har skapte så mange sjanser mot de burde være en selvfølge. Ser vi kampene mot storlagene derimot er det ikke akkurat mye fremgang, og jeg gruer meg allerede til den ekle bussfotballen mot Arsenal. 

 

6(!) poeng på de siste 7 kampene i PL. Hadde LvG fortsatt sittet i sjefsstolen hadde han blitt halshugd, mens Mourinho virker jo å være totalt fredet, nærmest som en Gud hos enkelte. 

Lenke til kommentar

Nei, han er ingen gud. Det er bare du som er negativ, konstant! Du ser ikke noe positivt i noe for tiden. Mourinho får ett år eller to han også, slik som resten har fått.

 

Og nei, det er ikke gitt at vi skal produsere 37 skudd mot Burnley. Det er faktisk en meget god statistikk, men vi manglet en som ønsket å putte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det må være tillatt å være negativ etter den åpningen vi har hatt på sesongen. Dette er vel dårligere enn både Moyes og LvG på samme tidspunkt, med ekstreme summer brukt på spillere i tillegg.

 

Vinner en de to neste kampene så ser straks alt bedre ut, men mer realistisk er vel 1 poeng på de to neste kampene og totalt 16 poeng på 12 kamper. Det må i så fall kunne anses som en skandale!

 

En kan uansett ikke gjøre noe annet enn å krysse fingrene å håpe det snart blir bedre tider.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser poenget Hoff og er ikke helt uenig i din analyse der. Eneste jeg taler deg i mot på er Pogba, syntes han var krem i går og burde hatt 3-4 assist til bumsen Zlatan alene. Ikke hans skyld at han konstant misbrukes som endel av 2 mann bak, enda det syntes jeg han var vår soleklart beste spiller i går sammen med Mata - en spiller jeg er litt trøtt på i utgangspunktet da det går for sakte. 

 

Pogba har kanskje ikke levert helt etter prislappen, men det kan ikke ventes heller.

 

Angående det du skriver om spillerkjøp ellers, så er jeg helt enig. Men hva skal man si når man ser at spillere som Di Maria og Mkihitaryan blir kasta på sjøen hos oss, mens de er kruttsterke verdensspillere i andre klubber. Da er det noe fundamentalt råtent i klubben, ikke nødvendigvis feil med (alle) spillerne som kommer inn. Scheniderlin det samme, tipper han gjør det gromt når han kommer seg til en ny klubb. Han er egentlig akkurat det vi trenger, sånn i utgangspunktet, men neida... 

 

Skjønner lite av bruken av spillermaterialet i klubben. Fellaini får vi til og med se rett som det er.... Å hei da....

 

For så vidt enig med Pogba, det er nok prislappen som gjør at man får urealistiske forventninger til gutten. Men samtidig så har ikke laget råd til "luksusspillere" som kun leverer varene hvis hele laget spiller på hans premissier. United spiller oftest med to på midten, da må klubben hente spillere som kan levere i det systemet.

 

Det er nok kanskje først nå vi nærmer oss debatten om hva som er feil med United -> det dreier seg ikke om en manns kompetanse og evner. "Systemet" / apparatet rundt er viktigere. Man kan si mye om Moyes, Van Gaal og Mourinho, men ingen av de er dårlige managere som ikke har bevist at de kan levere. Det er nok heller mangelen på langsiktighet i klubben, mangelen på en tydelig rekrutteringspolicy og en administrerende direktørs tilsynelatende kåthet etter å hente inn stjernespillere, samme faen om de passer inn eller ei...  Det hadde vært veldig interessant å lære mer om dynamikken rundt hvem som faktisk henter spillere i en klubb. Jeg klarer ikke helt å se for meg at Mourinho har kjempet hardt for å hente Miki, for så å ikke bruke ham senere. Da har enten gjort elendig arbeid i forberedelsene, blitt "lurt", eller så er alt dette i henhold til en eller annen plan. Uansett hva som er bakgrunnen ser det bare forferdelig klønete ut. Man kan ikke hente inn en 27-28 åring for rekordsum for så å bruke 1 år på tilpasning, da har man bare et par år igjen før pila peker nedover igjen. 

 

Edit: Sikkert litt usammenhengende innlegg, skriver løst og fast om ting jeg tenker uten å gidde å bruke mye tid på formulering og rettskriving..

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Zlatan fremstår nå akkurat slik som forventet. Treg og tung. Jeg sa det allerede fra starten av, mange av dere lo av det når han scorte i de første kampene, men også i de kampene så man hvor lite han bidrar. Alt han gjør er å ta opp en viktig plass i laget, kanskje den viktigste mtp buss-fotballen som Mou står for. Jeg har godtet meg over denne signeringen siden starten, arrogant fyr som trodde han skulle ta PL med storm.

Så er det ikke det at Zlatan er treg og tung som er problemet heller. Hadde du sett kampene så hadde du også vært klar over dette. At han mot Burnley kom til tolv målsjanser sier først og fremst noe om svake avslutninger. Siden du snakker om bussfotball så regner jeg heller ikke med at du har sett så veldig mye United i år. 61 avslutninger på de to siste hjemmekampene tyder mer på et helt lag som er ineffektive på samme tid fremfor bussfotball.

 

Så egentlig var hele dette innlegget ditt noen få linjer med rent kunnskapsløst svada. :tease:

Endret av Amoralsk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Zlatan fremstår nå akkurat slik som forventet. Treg og tung. Jeg sa det allerede fra starten av, mange av dere lo av det når han scorte i de første kampene, men også i de kampene så man hvor lite han bidrar. Alt han gjør er å ta opp en viktig plass i laget, kanskje den viktigste mtp buss-fotballen som Mou står for. Jeg har godtet meg over denne signeringen siden starten, arrogant fyr som trodde han skulle ta PL med storm.

Så er det ikke det at Zlatan er treg og tung som er problemet heller. Hadde du sett kampene så hadde du også vært klar over dette. At han mot Burnley kom til tolv målsjanser sier først og fremst noe om svake avslutninger. Siden du snakker om bussfotball så regner jeg heller ikke med at du har sett så veldig mye United i år. 61 avslutninger på de to siste hjemmekampene tyder mer på et helt lag som er ineffektive på samme tid fremfor bussfotball.

 

Så egentlig var hele dette innlegget ditt noen få linjer med rent kunnskapsløst svada. :tease:

 

Det er et stort problem. At man argumenterer med at man har skapt mange sjanser mot Burnley, som om det skulle være overraskende for Manchester United på hjemmebane? Hallo? Har klubben falt så lavt, at man må trekke frem det frem som noe "positivt" ? Jeg har sett veldig mye av Man Utd denne sesongen, og det slår meg hver gang, om ikke Zlatan produserer noe ut av det blå, så blir det lite poeng. Det er skremmene for deres del, at man er så avhengig av enkelt-ferdigheter fra et fåtall spillere for å vinne kampene. Det minner om Liverpool opp gjennom årene dere man er avhengige av enkelt-spillere for å få resultater. Du prøver å fremstille bussfotball som ikke-eksisterende med bakgrunn i at man skaper sjanser mot dårlige lag, men se på storoppgjørene, se på inngangene til disse oppgjørene, det ER bussfotball. Så fort Mou føler seg usikker på vinnersjansene, så ber han mannskapet legge seg i mål og satse på kontringer. Og når han føler seg sikker mot "dårligere lag" og allikevel taper poeng, så griner han som en drittunge og skylder på alle og enhver. Tiden der Manchester United kom til byen og tok saken i egne hender, er så definitivt over. Hvorfor? Fordi filosofien der man bygger et lagmaskineri virker å være ikke-eksisterende slik ståa er nå.

 

Teit at du må prøve deg på en herseteknikk for å latterliggjøre innholdet i innlegget mitt, men jeg sier det, dette Manchester United laget er så langt ifra SAF som du kommer. Du kan holde for ørene og lukke øynene i håp om at dette bare er "uflaks", men desverre for deg tror jeg du må gjøre det lenge. Tøft å høre sannheten. Måtte Zlatan bli værende i laget lenge!

Endret av Colin.
Lenke til kommentar

Det er et stort problem. At man argumenterer med at man har skapt mange sjanser mot Burnley, som om det skulle være overraskende for Manchester United på hjemmebane? Hallo? Har klubben falt så lavt, at man må trekke frem det frem som noe "positivt"?

Nei, det ble ikke trukket frem som noe positivt, det var et argument mot at du kaller Uniteds fotball for "Bussfotball". Merkelig nok viser i hvert fall antall scorede mål fra samtlige Mourinho-lag (kanskje foruten Chelsea i fjor høst) og i hvert fall antallet sjanser United produserer, spesielt på hjemmebane, en helt annen virkelighet. Det vi har sett av "Buss-fotball" fra United i år, er de siste tretti minuttene mot Liverpool på Anfield, og that's it. At United ikke angriper hele tiden er ikke det samme som at laget ligger komprimert rundt egen sekstenmeter for å ri på en ledelse (eller en uavgjort).

 

 

Jeg har sett veldig mye av Man Utd denne sesongen, og det slår meg hver gang, om ikke Zlatan produserer noe ut av det blå, så blir det lite poeng. Det er skremmene for deres del, at man er så avhengig av enkelt-ferdigheter fra et fåtall spillere for å vinne kampene.

Det er jeg helt enig i, og det er trist at ikke andre spillere står frem når Zlatan har måltørken sin.

 

 

Og når han føler seg sikker mot "dårligere lag" og allikevel taper poeng, så griner han som en drittunge og skylder på alle og enhver.

Helt enig her også, Mourinho som person fikk jeg i vranghalsen allerede da han kritiserte Shaw (selv om kritikken ble veldig blåst opp i forhold til hva han egentlig sa), og den siste måneden har han vel egentlig vist seg som den fæle fyren han har vært i noen år nå; sur, gretten, barnslig, smålig og utdatert som suksesstrener.

 

Men det var ikke dette du skrev i ditt opprinnelige innlegg. Det var, slik jeg tolket det, en kritikk av Zlatans fysikk. Jeg vet at anglofile liker å tro at han er for treig og tung for PL, men han er nesten totalt dominant i boksen mot nesten samtlige forsvarere, til og med Captain Morgan. Problemet hans er utelukkende at han misser på for mange sjanser, han skaper nok for seg selv og andre til å produsere mange mål mot dårligere lag, og også mot Chelsea burde han hatt i hvert fall én scoring. Da har vi langt verre spillere i troppen som er mye yngre enn Zlatan, som for eksempel Memphis Depay, som hverken skaper sjanser eller scorer mål, og Martial, som er i samme situasjon (selv om han faktisk har scoret vårt siste mål i PL).

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

Det er et stort problem. At man argumenterer med at man har skapt mange sjanser mot Burnley, som om det skulle være overraskende for Manchester United på hjemmebane? Hallo? Har klubben falt så lavt, at man må trekke frem det frem som noe "positivt"?

Nei, det ble ikke trukket frem som noe positivt, det var et argument mot at du kaller Uniteds fotball for "Bussfotball". Merkelig nok viser i hvert fall antall scorede mål fra samtlige Mourinho-lag (kanskje foruten Chelsea i fjor høst) og i hvert fall antallet sjanser United produserer, spesielt på hjemmebane, en helt annen virkelighet. Det vi har sett av "Buss-fotball" fra United i år, er de siste tretti minuttene mot Liverpool på Anfield, og that's it. At United ikke angriper hele tiden er ikke det samme som at laget ligger komprimert rundt egen sekstenmeter for å ri på en ledelse (eller en uavgjort).

 

 

Jeg har sett veldig mye av Man Utd denne sesongen, og det slår meg hver gang, om ikke Zlatan produserer noe ut av det blå, så blir det lite poeng. Det er skremmene for deres del, at man er så avhengig av enkelt-ferdigheter fra et fåtall spillere for å vinne kampene.

Det er jeg helt enig i, og det er trist at ikke andre spillere står frem når Zlatan har måltørken sin.

 

 

Og når han føler seg sikker mot "dårligere lag" og allikevel taper poeng, så griner han som en drittunge og skylder på alle og enhver.

Helt enig her også, Mourinho som person fikk jeg i vranghalsen allerede da han kritiserte Shaw (selv om kritikken ble veldig blåst opp i forhold til hva han egentlig sa), og den siste måneden har han vel egentlig vist seg som den fæle fyren han har vært i noen år nå; sur, gretten, barnslig, smålig og utdatert som suksesstrener.

 

Men det var ikke dette du skrev i ditt opprinnelige innlegg. Det var, slik jeg tolket det, en kritikk av Zlatans fysikk. Jeg vet at anglofile liker å tro at han er for treig og tung for PL, men han er nesten totalt dominant i boksen mot nesten samtlige forsvarere, til og med Captain Morgan. Problemet hans er utelukkende at han misser på for mange sjanser, han skaper nok for seg selv og andre til å produsere mange mål mot dårligere lag, og også mot Chelsea burde han hatt i hvert fall én scoring. Da har vi langt verre spillere i troppen som er mye yngre enn Zlatan, som for eksempel Memphis Depay, som hverken skaper sjanser eller scorer mål, og Martial, som er i samme situasjon (selv om han faktisk har scoret vårt siste mål i PL).

 

Hvis du mener kampen mot Liverpool er det eneste eksempelet på buss-fotball, i 30 min, så er det ikke noe jeg kan si for å forandre ditt syn. Med det sagt, det er ikke uten grunn at dette blir nevnt gjentatte ganger. Nå skal snart Man Utd ta imot Arsenal, og sånn jeg ser det blir det umulig for Man Utd å komme vellykket ut av den kampen dersom de fremstår slik de har gjort til nå. 1) Hjemmebane, Mou velger å kjøre på, og da tror jeg Arsenal lett kan vinne med samme sifre slik Chelsea gjorde. 2) De spiller kynisk og skaper lite. Buss-fotballen sikrer Man Utd uavgjort.

Det er sånn nå, for at Man Utd skal kunne ta poeng mot "bedre" lag så må de spille kynisk. Mtp hvor mye man brukte på spillerkjøp, så er jo det helt bak mål. 

 

---

 

Zlatan er for treig og tung for PL, med det mener jeg at han ikke er en oppskrift på suksess for et lag som er ment å skulle kjempe i toppen. Han er mer som Benteke, som hadde passet mye bedre for et lag som er nødt til å krige inn mål. At han misser på mange sjanser har også med at han får lite tid da han nettopp er treig og tung. Derfor vil han ikke i lengden være en suksess. Du nevner stadig at Zlatan binder opp mange, som om han er den eneste som makter å gjøre det, det finnes flust av alternativer der ute som vil binde opp vel så mange som Zlatan klarer, og de trenger ikke være kraftige statiske fysikk-monstre, som ville vært mye bedre alternativer.

 

---

 

Kan ikke si mer nå fordi dere tåler ikke å høre andre meninger uten å karakterisere det som svada.

Når dere fortsetter å tape poeng, kanskje en og annen av dere vil ta inn det jeg har sagt og forstå at alt ikke er så perfekt, og at "det bare er snakk om tid før det løsner".

Lenke til kommentar

 

 Nå skal snart Man Utd ta imot Arsenal, og sånn jeg ser det blir det umulig for Man Utd å komme vellykket ut av den kampen dersom de fremstår slik de har gjort til nå.

Det kan godt hende, men det vil bare tiden vise.

 

 

Zlatan er for treig og tung for PL, med det mener jeg at han ikke er en oppskrift på suksess for et lag som er ment å skulle kjempe i toppen. Han er mer som Benteke, som hadde passet mye bedre for et lag som er nødt til å krige inn mål. At han misser på mange sjanser har også med at han får lite tid da han nettopp er treig og tung. Derfor vil han ikke i lengden være en suksess. Du nevner stadig at Zlatan binder opp mange, som om han er den eneste som makter å gjøre det, det finnes flust av alternativer der ute som vil binde opp vel så mange som Zlatan klarer, og de trenger ikke være kraftige statiske fysikk-monstre, som ville vært mye bedre alternativer.

Hva med Harry Kane da, som er nesten like tung og treig som Zlatan? Drogba i sin tid? Er Edinson Cavani i dårlig fysisk form fordi han bommer for mye? Inne i boksen burde Zlatan satt langt flere scoringer, men din forklaring på hvorfor han bommer så mye kjøper jeg ikke i det hele tatt. Er du treig i kroppen så må du bruke styrken og teknikken for å komme deg til målsjanser. Saksesparket hans som hadde gått i mål bak Heaton 9/10 ganger vitner om glimrende fysikk, det samme gjelder spensten og timingen hans. Jeg kritiserer ikke at Zlatan får kritikk i seg selv, men derimot den anglofile påstanden om at han ikke håndterer fysikken i England - en liga som ligger tilbake for de fleste andre store ligaene på det meste. 

 

Sist jeg sjekket hadde Zlatan flest avslutninger i ligaen totalt, og pr kamp, sammen med Aguero. Det er dog noen uker siden jeg leste de tallene. Han er i godt selskap, om du ser på de andre spillerne med flest avslutninger, regner med Kane og Costa også er der oppe. Og Aguero spesielt, han bommer mye, han også.

 

 

Når dere fortsetter å tape poeng, kanskje en og annen av dere vil ta inn det jeg har sagt og forstå at alt ikke er så perfekt, og at "det bare er snakk om tid før det løsner".

Man er temmelig tjukk i hodet om man ser på tabellen nå og konkluderer med at alt er perfekt i United.

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet her er at du gir deg selv poeng jeg ikke er enig i. Når han kommer til 4-5 sjanser hver kamp, så er det snakk om tid før det løsner. 

 

Hvilke alternativer er "mye bedre"? Zlatan koster oss kun lønn. I forhold til mentorrollen hans for de unge, hvem kan erstatte det? Jeg sier ikke at Zlatan er verdens beste, men jeg tenker fortsatt at han er det beste alterantivet vi kunne fått dette vinduet. Særlig når Neymar og Messi var uaktuelle..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe av det morsomste jeg vet er logikken i at hvis X hadde spilt istedet for Y, så hadde Y satt sjansene X bommet på!

 

What if I told you: Det er ingen garanti for at Y hadde i det hele tatt KOMMET til sjansene X kom til. Kanskje vi ikke hadde skapt sjansene engang. 

 

Zlatan kommer til sjanser, at han har en liten tørkeperiode ser jeg på som helt uproblematisk, han har skapt enormt mye for andre rundt seg også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...