Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Tja, høyere tempo, raskere reaksjon kunne fort gitt mål på noen av sjansene Zlatan fikk i dag. Både denne kampen og tidligere i sesongen ser en at han ikke klarer å stokke bena raskt nok til å få gjennomført en avslutning, og det hele ser ganske komisk ut istedet. Rashford har flere ganger vist at han er en måltyv, noe som hadde vært bra i dag når Zlatan ikke har hellet med seg på avslutningene sine.

 

Det har også vært flere ganger hvor mangel på tempo hos ham har vært helt avgjørende, der han rangler inn 1-2 meter for sent hver gang og keeper helt rolig kan plukke opp ballen i fred og ro. En så senest mot City hvordan slike situasjoner blir helt annerledes når Rashford er den som jager ball mot keeper fremfor Zlatan. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dejavu til Pompey i Facupen noen år tilbake. Da tapte vi, tror det var Milan Baros som ble felt av Kuz rett før slutt om jeg ikke husker feil. Evig ran, som i ettermiddag.

 

Surt som faan, men vi spiller i alle fall fotball med ambisjoner om å score mål igjen. Jeg syntes vi spiller en veldig god kamp egentlig, selv om jeg misfornøyd med lag-uttaket og Mourinhos sure miner på benken. Slutt å furt så jævlig! Skjer med hengetrynet på manageren a? Ser ut som han ikke vil være her, enda han grein seg til jobben. Joda så... Ja. Lei av Lingard i laget også mens armeren vår er frosset ut i kulda.... Få det bort.

 

Uansett, Det var litt vintage United over måten vi trøkka på selv med en mann mindre. Kan leve med dårlige resultater da, ensålenge.

Lenke til kommentar

Miki virker jo å være helt ute i kulden, så ser ikke for meg at han er på plass med det første.

Nå vet ikke vi hva som foregår på United treningene. Vanligvis pleier managere å velge etter hvem som er i form. Men tatt i betraktning de siste kampene til United er det vel på tide å sette inn noen spillere som har vært ute i kulden (Martial, Miki), og droppe noen som har spilt for mye og vist for lite (Lingard)?

 

Skulle likt å ha sett en kamp med Martial, Mata, Miki og Zlatan/Rashford på topp. Mourinho burde vel også gi Depay sjansen oftere.

 

Men bra av United å holde nullen for tiden (og idag), med så mange skader i forsvaret.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

 

Miki virker jo å være helt ute i kulden, så ser ikke for meg at han er på plass med det første.

 

Mourinho burde vel også gi Depay sjansen oftere.

 

Sier du det fordi du personlig liker fyren eller mener du han av alle fortjener det? Han har fått mange sjanser og har ikke gjort en dritt med de, overhodet absolutt ingenting kamp etter kamp, 0 impact, nada.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

 

 

Miki virker jo å være helt ute i kulden, så ser ikke for meg at han er på plass med det første.

 

Mourinho burde vel også gi Depay sjansen oftere.

 

Sier du det fordi du personlig liker fyren eller mener du han av alle fortjener det? Han har fått mange sjanser og har ikke gjort en dritt med de, overhodet absolutt ingenting kamp etter kamp, 0 impact, nada.

 

 

Ifølge transfermarkt.co.uk har Depay bare spilt 12 minutter i Premier League denne sesongen, over 3 kamper. Det er vel ikke akkurat å gi han en mulighet til å vise hva han duger til?

Lenke til kommentar

 

 

 

Miki virker jo å være helt ute i kulden, så ser ikke for meg at han er på plass med det første.

 

Mourinho burde vel også gi Depay sjansen oftere.

 

Sier du det fordi du personlig liker fyren eller mener du han av alle fortjener det? Han har fått mange sjanser og har ikke gjort en dritt med de, overhodet absolutt ingenting kamp etter kamp, 0 impact, nada.

 

 

Ifølge transfermarkt.co.uk har Depay bare spilt 12 minutter i Premier League denne sesongen, over 3 kamper. Det er vel ikke akkurat å gi han en mulighet til å vise hva han duger til?

 

Så vidt jeg vet så har han vært i United lenger enn denne sesongen. Se på statistikken når han har spilt i United å prøv og vri den positiv for meg.

 

Vi har Mata, Rashford, Martial, Young, Mkhitaryan og Mata som fortjener start og spilletid lenge før Depay.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

 

Surt som faan, men vi spiller i alle fall fotball med ambisjoner om å score mål igjen. Jeg syntes vi spiller en veldig god kamp egentlig, selv om jeg misfornøyd med lag-uttaket og Mourinhos sure miner på benken. Slutt å furt så jævlig! Skjer med hengetrynet på manageren a? Ser ut som han ikke vil være her, enda han grein seg til jobben. Joda så... Ja. Lei av Lingard i laget også mens armeren vår er frosset ut i kulda.... Få det bort.

 

Uansett, Det var litt vintage United over måten vi trøkka på selv med en mann mindre. Kan leve med dårlige resultater da, ensålenge.

 

Spiller en grei nok kamp, men når det er 40-ish avslutninger, men ingen mål, så er det ikke utur, det er kvalitet. Zlatan begynner å gi meg hemorider, for treg, lat og tung. For gammel, avleggs og oppskrytt. Ser kult ut når han prøver seg på et hælspark eller volley selvsagt, men det blir jo ikke ofte noe ut av det. Ellers enig med deg angående Miki. Lingard er veldig opp og ned. I går leverte han en stinker, men har tidligere vært ganske bra.

 

Men hva er det egentlig United driver med på overgangsvinduet? Håpløs rekrutteringsprosess. Av de siste 7-8-9 spillerne som har kommet inn er det vel kun Bailly og Martial som til nå har vist seg som gode kjøp. Zlatan, Schneiderlin, Schweinsteiger, Rojo, Darmian, Memphis og til dels Pogba har til nå vært mye dårligere enn det man kunne forvente. Det er frustrerende, særlig når du ser hvordan spillere som konkurrentene henter inn leverer tilsynelatende fra dag 1. 

Lenke til kommentar

Zlatan fremstår nå akkurat slik som forventet. Treg og tung. Jeg sa det allerede fra starten av, mange av dere lo av det når han scorte i de første kampene, men også i de kampene så man hvor lite han bidrar. Alt han gjør er å ta opp en viktig plass i laget, kanskje den viktigste mtp buss-fotballen som Mou står for. Jeg har godtet meg over denne signeringen siden starten, arrogant fyr som trodde han skulle ta PL med storm.

Lenke til kommentar

For ordens skyd har jeg også vært negativ til Zlatan-signeringen fra dag 1. Litt usikker på hva du mener med "buss"-fotball? United har jo langt i fra fremstått kjedelig så langt i år, de fleste kampene har man imo. gått inn i med en meget offensiv spillestil, i hvert fall etter at Fellaini og Rooney begynte å spille mindre. Det er gjort mye riktig til nå, etter som Mourinho har blitt mer kjent med spillerne. Neste steg vil være å sette Zlatan ut av laget, eneste jeg er usikker på er om Rashford har pondus nok til å spille enslig spiss.

Lenke til kommentar

Fortsatt positiv til Zlatan. Han binder opp folk, og er mottaker det meste som skjer gjennom midten hos oss. Rashford kan spille spiss om Zlatan ligger i 10-rollen. Merker jeg savner Chicharito i kamper som i går. Det var dessverre lite på benken som luktet mer mål enn de som allerede var på banen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fått denne kampen litt på avstand nå, og er ikke like negativ som jeg var rett etter kampslutt i går.

 

Er likevel noen punkter jeg synes ødela kampen i går.

 

Byttene:

 

Her var det skivebom. Fellaini og Rooney inn gjorde at mye av flyten i spillet forsvant. Mata burde fullført kampen, og Miki eller faktisk Young var de som burde fått plass på kant i denne kampen fremfor Lingard. Dette hadde vært en perfekt kamp å fått i gang Miki på, og sentralt burde Carrick vært den som kom inn.

 

Zlatan er involvert i mye, men avslutningene hans er rett og slett altfor dårlig. Hjelper lite at han binder opp spillere og er mye involvert når det ikke resulterer i mål. Det er ikke tvil om at sløsingen til Zlatan de siste ukene har kostet United poeng i flere kamper, noe som ikke er akseptabelt når det skjer gang på gang. Hvor lenge skal han få holde på slik før han blir benket?

 

Største problemet nå er jo at de ikke har noen andre som kan ta den plassen i laget så lenge Rashford er omskolert til kant. 

 

Martial og Miki burde få prøve seg på kantene i noen kamper fremover nå, la Rashford få prøve seg på topp. Å få samspilt disse i front vil bety mye, både for resten av denne sesongen og ikke minst for fremtiden. Det er vel ingen tvil om at Zlatan ikke er fremtiden i United, så begynn å sats på dem som er det.

 

En spiss med målteft og i form hadde gjerne satt sjansene sine mot Stoke, mot Liverpool, mot City og ikke minst mot Burnley. Med treff i halvparten av disse kampene hadde tabellen sett helt annerledes ut den dag i dag.

Lenke til kommentar

Ser poenget Hoff og er ikke helt uenig i din analyse der. Eneste jeg taler deg i mot på er Pogba, syntes han var krem i går og burde hatt 3-4 assist til bumsen Zlatan alene. Ikke hans skyld at han konstant misbrukes som endel av 2 mann bak, enda det syntes jeg han var vår soleklart beste spiller i går sammen med Mata - en spiller jeg er litt trøtt på i utgangspunktet da det går for sakte. 

 

Pogba har kanskje ikke levert helt etter prislappen, men det kan ikke ventes heller.

 

Angående det du skriver om spillerkjøp ellers, så er jeg helt enig. Men hva skal man si når man ser at spillere som Di Maria og Mkihitaryan blir kasta på sjøen hos oss, mens de er kruttsterke verdensspillere i andre klubber. Da er det noe fundamentalt råtent i klubben, ikke nødvendigvis feil med (alle) spillerne som kommer inn. Scheniderlin det samme, tipper han gjør det gromt når han kommer seg til en ny klubb. Han er egentlig akkurat det vi trenger, sånn i utgangspunktet, men neida... 

 

Skjønner lite av bruken av spillermaterialet i klubben. Fellaini får vi til og med se rett som det er.... Å hei da....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...