Roger Roger Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 http://www.vg.no/sport/fotball/manchester-united/united-skapte-en-maalsjanse-mesterlig-oppvisning/a/23823056/ Synes denne hyllingen av gameplanen til Mourinho er patetisk. Er det virkelig så utrolig imponerende å sette 10 mann bak ball og forsvare seg hele kampen? Pulis gjør dette hver eneste uke, men når Mourinho gjør det er han plutselig et geni. Resultatet var ett skudd på mål og den laveste possession andelen i klubbens historie. Wow... bravo, Mourinho! Hvorfor kan ikke vi, med alle de enorme mengdene med penger vi har brukt og verdens dyreste spiller i spissen gå ut på banen og dominere? Det er så flaut hvordan vi opptrer. Jeg husker selv hvor mye jeg avskydde Mourinhos kynisme når han var i Chelsea, og nå sitter vi med han i sjefstolen selv. Se hvordan Pochettino tok Pep på senga for noen uker siden, DER snakker vi imponerende. En slik taktisk utklassing ville du aldri sett fra Mourinho sin side. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Fordi laget ikke er klare til å gå ut på Anfield og dominere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Etter fire strake ligaseier mot liverpool er det jo naturlig å hedre Mourinhos bussmentalitet for å gå for 0-0. To poeng mindre enn vanlig, sprett sjampisen! Genius Endret 18. oktober 2016 av Slettet-D7I5Gr2 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Jeg skal gå gjennom to sider av samme sak, i et forsøk på å forklare hvordan jeg ser på det. Det ene er realistisk og taktisk, den andre er mine følelser som Man Utd fan. Disse to trenger ikke å være forenelig. Realistisk: Hva forventer dere av klubben egentlig? Vi reier til Anfield, kanskje den vanskeligste plassen for Man Utd å spille, og dere forventer at vi skal gå utpå banen og dominere dem? Ikke sjans i havet. Liverpool er et knakende godt lag offensivt og både Chelsea og Arsenal har gått rett i fella med å prøve å dominere dem. Mourinho gikk ut, kynisk som han er, med en defensiv struktur vi ikke har sett i klubben siden René Meulensteen kom inn og satt gjengen på plass. Det er rett og slett en kunst i defensiv disiplin det vi så nå, kanskje kun slått av den defensive kampen vi så mot Man City sist sesong. Det er rett og slett taktisk briljant å kunne komme på Anfield og sette Liverpool helt ut av kampen. Taktisk og resultatmessig så syns jeg gjorde en veldig god kamp. Flere klager på Zlatan og det blir litt feil. Han spiller i et lag som i går kveld ikke gikk inn for å vinne. Det var aldri tanken at vi skulle dominere og skape rom / muligheter for Zlatan. Han så rett og slett veldig ensom ut på topp, slik vi ofte har sett at Mourinhos spisser er i kamper hvor laget legger seg lavt. Jeg har klagd mye på Rooney når han har spilt vår viktigste offensive posisjon som tier og det samme kan jeg gjøre med Pogba igår. Han var ikke god! Forhåpentligvis skal vi spille en mer angrepsorientert kamp snart slik at de begge kommer mer til rette. Jeg tror aldri noen sinne at vi kan kjøpe oss til en enkel kamp på Anfield. Vi hater hverandre rett og slett litt for mye. Derimot syns jeg LVG hadde mye bedre kontroll mot LFC, selv om at de spiller mer energisk nå enn da. Mine følelser som fan: Ja, da sitter vi her. Jeg sitter her og er vitne til at enda en manager for klubben er like kjedelig å se på som når maling tørker. Dette kritiserte jeg Chelsea for, Real Madrid for, og Chelsea for igjen når Mourinho var der i periode 2. Faen så kjedelig det er til tider. Det er så kynisk og defensivt orientert at det blir 90 minutter med seigpining vi blir vitner til. Jeg rett og slett hater det! Klubben viste hva de fikk når de gikk for Mourinho, så vi får bare bite tennene sammen og godta det. Det blir lettere når han vinner trofeer og forhåpentligvis så gjentar ikke historien seg og at hele korthuset raser om 30 måneder. Det at taktikken er briljant betyr ikke at jeg syns det er morsomt. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Blir feil å si Zlatan ikke får til noe når han er så og si alene mot tre hele kampen. Han hadde en sjanse han muligens burde utnyttet, men sånt skjer vi kan ikke forvente 110% uttelling når spissen får lite hjelp hele kampen. Helt enig. De Gea - 7 Valencia - 7 Bailly - 7.5 Smalling - 7 Blind - 7 Herrera - 8 Fellaini - 7 Pogba - 5 Rashford - 5.5 Zlatan - 5 Young - 6 Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Alt tyder på at United hentet feil spiller i fra Juventus, og de har hentet feil manager! Hva er "alt"? Lenke til kommentar
#TeamBenbjo Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Fem poeng bak topp etter åtte kamper. Hvis dere ikke hadde sprengt banken på en overvurdert Pogba og en Mkhitaryan som ikke engang får spille, hadde dere kanskje ikke trengt å starte med Fellaini, Young, Valencia, Blind og Rashford (enormt spennende, men ikke klar enda) borte mot Liverpool. Ikke lur dere selv til å tro at Mourinho parkerer bussen fordi laget ikke er "klare enda". Han har kjørt samme taktikken i så godt som alle toppkamper han har styrt i England. Feigt og forutsigbart. 1 Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Herregud så bitter og sur "nøytrale" kan være pga en United-kamp. So much hate. La nå United-fansen få kritisere Mourinhos taktikk, er vi som lider av den. Og i går var det helt ok, spesielt når man møter et såpass begrenset lag som Liverpool, som aldri var i nærheten av å trenge gjennom. Det så ut som en ganske enkel kamp å spille for Smalling og Bailly, og det bør bekymre Liverpool mer enn det bør bekymre United. 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Arsenal-fans har et generelt høyt hat for Mourinho, og jeg bryr meg shit all om deres meninger om akkurat det. Mannen har lekt med Wenger siden han (Mourinho) begynte med fotball, og det skaper litt reaksjoner over tid. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 How many shots on target did Liverpool have on target today? Two (official statistics actually recorded three). "Two shots on target with 65 per cent of possession. You have to be critical of Liverpool. Mourinho sier det som det er. 3 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Vi må ha resultater, vi må henge på i toppen og alt er ikke gjort på en håndvending. Vinne hjemme og spille uavgjort borte i storkampene er måten Mourinho har vunnet serien på før og det visste alle at vi får med han som manager. Liverpool har vært i storform, og scoret ni (!) mål på sine to siste hjemmekamper. At vi holder dem til uavgjort er helt greit og gir oss litt selvtillit inn mot de neste store kampene. Tap hadde vært krise. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Det viser at vi kanskje begynner å få en klar defensiv struktur og at samholdet begynner å komme. Det vil på sikt kunne føre til større trygghet sammen og bedre offensiv samhandling i kamper som denne. Ja, store kamper blir ganske likt som dette i all framtid med Mourinho. Man trenger ikke å like det, jeg gjør ikke det, men det er bare å akseptere det! Det er ikke noe vi får gjort med det. Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Minner om 2011/2012-sesongen, og hva som gjorde at Fergie snudde 1-6 mot City til et lag som tapte ligaen på målstreken. De neste fem kampene etter 1-6 gikk slik: 1-0, 1-0, 1-0, 1-1, 1-0. Etter å ha slippet inn fem mål på to kamper mot Hull og Arsenal, leverte et av tidenes beste United-lag (2008/2009) dette: 0-0, 1-0, 1-0, 1-0, 0-0, 1-0. Poenget er at United må ha defensiv soliditet først, for siden å utvikle angrepsspillet. Det er en så fundamental del av fotballen, og det er vel bare Liverpool under Rodgers som klarte å lykkes ved å la det renne inn mål i begge ender. Angrepet vil "alltid" bygges opp bakfra, og kun gjennom å gi laget en følelse av trygghet bakover, vil man kunne få på plass et skikkelig angrepsspill. Nå ser det ut til at Smalling-Bailly begynner å sette seg som vårt fremste stopperpar også, mens Herrera har spilt seg inn på laget sammen med Pogba. Det jeg venter på nå, er at man begynner å få de to vingene til å linke bedre opp med Zlatan. Det gir grobunn for optimisme, det at Uniteds desidert beste ving på papiret kun har spilt en knapp time så langt denne sesongen. Med han tilbake og i form, kan det bli jævlig gøy. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 En kollektiv defensiv struktur, ja. Vi stod faktisk ganske høyt i banen også, selv om det var skikkelig kompakt. Arbeidsmoralen var rå, faktisk lenge siden jeg har sett et United-lag som jobber like bra sammen kollektivt så det er en bra ting å bygge på nå. Statistikken viser taktikken godt, vi hadde faktisk under fire (!!!) pasninger mellom stopperne våre i går. Åpenbart for å spille ballen over Liverpools første pressledd så fort som mulig. Herrera satt forøvrig ny rekord i Premier League denne sesongen i går med 11 brytninger. Det er også rekord i United på flere år. Bildet viser gjennomsnittlig posisjon og strekene er 4+ pasninger. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Herregud så bitter og sur "nøytrale" kan være pga en United-kamp. So much hate. La nå United-fansen få kritisere Mourinhos taktikk, er vi som lider av den.De nøytrale lider jo mye verre, de ser jo tross alt kampen uten vinne/tape nerver. Det ble jo et kjempeantiklimaks med den innstillingen som Mourinho la opp til. Taktisk riktig,men dørgende kjedelig. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Joda, men ikke Mou sin jobb å tilfredsstille de nøytrale. Viktigste her var resultatet, synd at vi ikke klarte å få mer ut av det siden vi startet så bra, men i de aller fleste sesongene så har et uavgjortresultat på Anfield vært godkjent. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Fellaini, Valencia Vil bare si at jeg syntes både Fellaini og Valencia spilte en veldig god kamp. Så vidt jeg husker forrige gang United spilte mot liverpool i PL på Anfield, så hadde liverpool rundt 15+ skudd, scorte 0. United hadde 1 på mål og scorte. Det samme kunne skjedd i går, og kampen var under mye større kontroll enn den i Januar. Endret 18. oktober 2016 av Slettet-GlDE6z Lenke til kommentar
North Pole Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 (endret) Herregud så bitter og sur "nøytrale" kan være pga en United-kamp. So much hate. La nå United-fansen få kritisere Mourinhos taktikk, er vi som lider av den.De nøytrale lider jo mye verre, de ser jo tross alt kampen uten vinne/tape nerver. Det ble jo et kjempeantiklimaks med den innstillingen som Mourinho la opp til. Taktisk riktig,men dørgende kjedelig. Ballen var i hvert fall mer på Liverpools halvdel enn Uniteds halvdel kampen sett i ett. Det kan bety to ting: United presset Liverpool høyt, med ball, eller de presset Liverpool høyt uten ball. Sannsynligvis er det siste mest korrekt. Uniteds snittposisjonering før pause: Uniteds snittposisjonering etter pause: Stjal dette fra United.no, for én gangs skyld. For de som IKKE så kampen, men leste disse tallene, er det lite som tyder på at det var United som gikk ut med en spesielt mer kynisk innstilling enn Liverpool. Jeg tipper det har en del med trynefaktor å gjøre (Mourinho vs Klopp). Og det at man stort sett husker den andre omgangen i en kamp best, som også var den omgangen der Liverpool produserte sine to målsjanser. Endret 18. oktober 2016 av Amoralsk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 Joda, men ikke Mou sin jobb å tilfredsstille de nøytrale. Viktigste her var resultatet, synd at vi ikke klarte å få mer ut av det siden vi startet så bra, men i de aller fleste sesongene så har et uavgjortresultat på Anfield vært godkjent.Selvfølgelig ikke, men de må få lov å bitche Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18. oktober 2016 Del Skrevet 18. oktober 2016 United stod høyt både med og uten ball, spesielt i førsteomgang. Da klarte ikke Liverpool noen verdens ting, og trilla stort sett ball i den bakre fireren. Dette var ikke en klassisk bussparkering av Mourinho, det var mer en slags stillingskrig på midten som United stort sett vant greit. At Karius hadde flest pasninger i hjemmelaget sier jo mye om hvor lite Liverpool fikk til offensivt. Ser at noen i Liverpool-tråden har sammenlignet oss med West Brom og Pulis, som blir feil når dette ikke handler om å stå på egen 16-meter og ta i mot, men å ta opp kampen midt på banen. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå