Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt seriøst. Har Rooney en klausul i kontrakten som binder klubben til å bruke han? LVG og Mourinho er ikke blinde og de ser bedre enn oss hvor dårlig Rooney presterer. Selv på de dårligste dagene så velger de å snakke positivt og beskytte han, og han starter garantert neste kamp også. Hvorfor?

Hvorfor slakte Shaw når Rooney spiller enda verre? Begynner seriøst å lure på om han har fått seg en klausul med liten skrift inn i kontrakten hans, rett og slett fordi jeg ikke forstår hvorfor han får spilletid hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

http://www.teamtalk.com/news/report-claims-pogba-is-causing-ripples-in-man-utd-dressing-room

Ryktes at pogba skaper bråk i garderoben og mellom det og uthengingen av Shaw fra Mourinho og Rooney som lekker ting til media så må man lure hva som foregår på Old Trafford. Lite sannsynlig at alt er faktabasert, men likevel for tidlig i sesongen for slike overskrifter for et såpass "nytt" lag.(Mourinho og pogba)

Går det dårlig en liten periode så baller det på seg, si. Blir en viktig kamp på lørdag for Mourinho og hans menn.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Nå fikk vi nettopp servert nyheten om at Man Utd har sprunget minst av alle klubbene i PL til nå. Nå kommer dagens morsomhet og den omhandler sprinter / spurter utført på de første 5 kampene. Mange vil nok mene at det er en viktig del av fotballen:

- Komme hurtig opp i motstander

- Presse motstander i maks fart

- Komme seg i best mulig situasjon fortest mulig (bakrom, andre løp) og rett og slett kontre motstanderen i senk

- Øke tempoet såpass rundt om på banen at motstanderen ikke henger med. 

OSV..OSV..

Når vi da kan få servert en herlig fra OPTA som sier litt om hvor mange spurter vi har utført, ja da blir jeg rett og slett opprørt:

Manchester United ligger på 8.plass i ligaen når det gjelder antall spurter på sesongens 5 første kamper. Det som derimot er sjokkerende er at:

- Liverpool har 500 flere enn oss (100 per kamp, 10 per spiller i gjennomsnitt per kamp!)

- Manchester City har 300 flere enn oss (60 per kamp, 6 per spiller i gjennomsnitt per kamp!)

Ikke bare springer vi kortest, men vi gidder ikke sette opp til høygiret heller. Ikke rart at andre lag ser så mye bedre ut enn oss offensivt da! Vi blir forutsigbare å forsvare seg mot. Regner sterkt med at Mourinho har sett samme tall og at dette er noe det jobbes hardt med å fikse. 

Lenke til kommentar

Det mest bekymringsfulle med de tallene er ikke tallene i seg selv - det er at det gjelder et lag Jose Mourinho leder. Det henger rett og slett ikke på greip hvis man ser på hvordan lagene hans har spilt tidligere. Aggressivitet i gjenvinningen og høytstående bakre firer. Men det har vi sett lite til etter de første to kampene.

Mye av grunnen ligger nok i den ekstremt seige sentrallinja vi har spilt med: Zlatan - Rooney - Fellaini. Synes også det er mest tydelig på Zlatan, de to første kampene var han virkelig i fyr og flamme, plaget motstander med bra press. Etter det har han vært mildt sagt stasjonær, som resten av laget.

Lenke til kommentar

http://www.teamtalk.com/news/report-claims-pogba-is-causing-ripples-in-man-utd-dressing-room

Ryktes at pogba skaper bråk i garderoben og mellom det og uthengingen av Shaw fra Mourinho og Rooney som lekker ting til media så må man lure hva som foregår på Old Trafford. Lite sannsynlig at alt er faktabasert, men likevel for tidlig i sesongen for slike overskrifter for et såpass "nytt" lag.(Mourinho og pogba)

Går det dårlig en liten periode så baller det på seg, si. Blir en viktig kamp på lørdag for Mourinho og hans menn.

Så lenge taperen Rooney er kaptein på United vil nok konfliktene bare øke i omfang. Jeg hadde iallefall ikke blitt inspirert av å spille under Rooney.

Hvis du antar at en spillers "beste år" er når de er mellom 25 år til 30 år har jo United hatt en enorm tørke under Rooneys antatt beste år. På tide å selge! Zlatan får ta over kapteinsbindet inntil videre.

Hvem som er aktuelle kapteinstyper etter det vet jeg ikke. Egentlig er det vel kun Phil Jones og David De Gea som har virkelig kapteinspotensiale på United. Muligens Pogba om noen år.

Lenke til kommentar

At Zlatan ville bli en Balotelli-type var mildt sagt enkelt å forutse når det kommer til innsats (han gjør nok sitt beste, men han er treig og stasjonær). Forskjellen er at Zlatan kan avslutte bra fra syke posisjoner. Zlatan har fått en bedre start enn jeg forutså, men hvor lenge kan det holde at han klarer å sette ballen i mål hver gang han får 1 eller 2 muligheter per kamp? Når han slutter å sette ballen i mål, så vil Manu være i en ny krise igjen. For som alle ser, spillet er bedrøvelig og eneste som holder liv i skuta er at dere fikk resultater i de tre første. 

Hvis Mourinho tilter like mye som på slutten i Chelsea, så blir det meget gøy for oss andre. Og det virker så smått å ha begynt allerede, merkelig nok. Virker ikke som Mourinho har reflektert noe over sin egen oppførsel den tiden han var arbeidsledig.

Taper dere mot Leicester, så blir det full baluba.

Lenke til kommentar

Så lenge taperen Rooney er kaptein på United vil nok konfliktene bare øke i omfang. Jeg hadde iallefall ikke blitt inspirert av å spille under Rooney.

Hvis du antar at en spillers "beste år" er når de er mellom 25 år til 30 år har jo United hatt en enorm tørke under Rooneys antatt beste år. På tide å selge! Zlatan får ta over kapteinsbindet inntil videre.

Hvem som er aktuelle kapteinstyper etter det vet jeg ikke. Egentlig er det vel kun Phil Jones og David De Gea som har virkelig kapteinspotensiale på United. Muligens Pogba om noen år.

Ikke heeelt sikker på om du kødder nå? Phil Jones spiller ikke, zeebra. Hvorfor i all verden skulle han vært kaptein? Carrick og Smalling er fortsatt visekapteinene våre. Valencia etter disse, samt De Gea og Young. Carrick har vært i klubben lengst, etter Rooney. 

Rooney startet tidlig og hadde sine beste år mellom 2008 og 2011. Pirlo hadde ikke sine beste år før midten av tredveårene. Så alt er relativt. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

For meg er det viktigste at vi fikk inn gode nok spillere i sommer. Et vindu til med 2-3 forsterkninger og kvitt på Rooney mfl så er vi der. Mourinho må få denne sesongen til å kjøre inn sitt system og få faset ut dem som ikke er gode nok. Jeg tror vi vil se et helt annet United utover våren enn nå i høst. Det tar tid å snu skuta, men jeg ser progresjon og det er faktisk det viktigste nå etter noen år med grusome gabriel LVG. Så får jeg heller svelge noen dårlige resultater og sutring fra Mourinho ensålenge. 

Det var så veldig mye verre i fjor. Babysteps!

Endret av St Louis Blues
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var så veldig mye verre i fjor. Babysteps!

For ikke å snakke om for to år siden... 2-valgene til førstelaget vi f.eks stilte mot MK Dons var faen meg helt krise. Evans, Welbeck, Anderson... ect. I går mot Northampton var det derimot mange som gjerne kan ta over plassen til de JM har startet hittil i PL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...