Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

 

Selge Smalling for å satse på Jones? Skulle gjerne hatt en begrunnelse for hvorfor det skulle være en god ide... Vil også si at så godt som samtlige av kampene til Carick for united har vært bedre enn Sweini har vært den siste sesongen.

Smalling kan selges for en del penger og erstattes av en verdensklasse midtforsvarsspiller som kan rotere sammen med Bailly og Jones. Jones er jo akkurat den type tøffe og lojale spiller United trenger på laget sitt, og er i min fantasi en perfekt makker til Bailly.

 

Få han skadefri og i form igjen, så har United allerede et bra forsvar. Men en (ny) verdensklassespiller i midtforsvaret hadde ikke gjort noe, og den spilleren er IKKE Smalling. Hadde jeg vært Mourinho hadde jeg brukt pengene på salget av Smalling til å hente en spiller som Marquinhos eller Raphael Varane. En ny høyreback er også et skrikende behov klubben har. F.eks mer en type som Daniel Carvajal eller Mattia De Sciglio.

 

Har du egentlig sett kamper? Smalling var en av Premier Leagues beste midstoppere forrige sesong, og Uniteds beste spiller etter De Gea. Jones har knapt vært skadefri de siste to årene, og de gangene han har spilt har han ikke bevist noe. Det er heller ikke bare å "hente" en verdensklassestopper. Vi kan ikke kjøpe og kjøpe, vi må også få de vi har bedre.

 

Nå skal det også sies at forsvaret vårt med Bailly og Blind som stoppere så svært bra ut frem til City-kampen, og jeg håper det kan fortsette i rotasjon med Smalling og en av unggutta.

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For 10 dager siden var det gull og grønne skoger. Rapportene sa at Carrington was buzzing. Ting snur ikke så kjapt og ryktene om dårlig stemning er jo selvfølgelig bare piss. Mourinho er jo ikke dum, han vet at en fuck up a la Chelsea i fjorsesongen er så ødeleggende for karrieren hans. Gi han noen måneder til å finne ut av ting. Men én ting skal være klart: om vi går inn i november/desember med Rooney og Fellaini fortsatt som starters, ja da skal vi ha huet til Mourinho på et fat og Mourinho-tråden skal, tradisjonen tro, stemples med "tidenes klovn".

Lenke til kommentar

Syns bare det snudde alt for fort. Skjønner ikke at Mourinho turde å legge skylden på en spiller så tidlig, eller i det hele tatt for den saks skyld. Altså, dette er noe du aldri ser de beste (pedagogiske) trenerne gjøre. De slakter aldri spillerne sine i media, men du kan ta deg pokker på at de får gjennomgå for lukkede dører. 

 

Alt i alt var jeg fornøyd med starten jeg, men når vi presterer slik vi har gjort mot Feyenoord og Watford, ja da kan man begynne å lure. Begge kampene er langt langt under hva vi MÅ kunne forvente av klubben. Når i tillegg statistikk viser at vi løper mindre enn alle andre lag, da er det noe som skurrer litt. Jeg har full tro på at Mourinho tar grep og ordner opp når det gjelder dette.

 

Det som derimot er det verste, skumleste, tristeste osv..osv.. er hvordan vi ikke har noen form for samhold eller samhandling i laget. Vi ser konstant ut som 11 individuelle spillere som ikke jobber på samme lag. Når lag som Watford klarer å prestere bedre pasningskombinasjoner i høyere tempo, prestere å ha bedre bevegelse og generelt legger inn en større innsats: ja, da blir jeg nervøs. Dette er noe vi har sett under både Moyes og LVG, og jeg håper at Mourinho kan få snudd den trenden snarest. Vi trenger seriøst å bli én enhet, ikke 11 forskjellige. 

Endret av Espp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det som derimot er det verste, skumleste, tristeste osv..osv.. er hvordan vi ikke har noen form for samhold eller samhandling i laget. Vi ser konstant ut som 11 individuelle spillere som ikke jobber på samme lag. 

Dette kan ha noe med at vi skifter både trener og halvparten av stallen hvert år nå.

Endret av .berZerk
Lenke til kommentar

 

Hadde ikke Pogba en relativt svak sesongstart i fjor også? I likhet med resten av Juventus?

 

Ærlig talt. Forvent nå ikke altfor mye av Pogba med en gang. Det vil ta tid før han spiller seg inn i form. Du kan ikke forvente at han umiddelbart er en redningsmann. Han kan heller ikke være laget alene. Dessuten er det visse forskjeller på Serie-A og Premier League som krever tilpasning. Pogba er også ung!

 

Gi han den tiden han trenger. Mourinho også. Du kan ikke forvente at han blir redningsmann første sesong. Gi han tid til å bygge laget på nytt. United har flere problemer og de heter neppe Pogba eller Mourinho.

 

Ja? Jeg har ikke klaget et sekund på Pogba. Jeg prøver å sammenligne Pogbas prestasjon så langt i år med det han gjorde i fjor, noe som nettopp viser at han må komme skikkelig i gang før det tar av.

 

 

Hadde ikke Pogba en relativt svak sesongstart i fjor også? I likhet med resten av Juventus?

 

Pogba var Juves verste spiller frem til ca. medio / slutten av Oktober i fjor. 

 

Nettopp.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor Northampton-kampen vises? TV2 har vel ikke ligacup-rettigheter?

 

Edit: Riktigere blir det vel å spørre hvordan man kan se Northampton-kampen fra sin egen sofa ..?

 

Svensk og dansk Viasat. Og Sky Sports 1.

 

EDIT: Betsson viser også kampen, for dere som liker å bidra til John Arne Riise og Tone Damlis personlige konto.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

 

Jeg tror det største problemet er at sentrale deler av laget fremdeles består av folk som ble voksne under Fergie, og egentlig aldri vil fungere optimalt under noen andre.

 

Smalling, de Gea, Valencia og Rooney?

 

Kanskje et dårlig ordvalg, jeg lurte på om jeg heller burde si "fant seg selv", "ble modne" etc. Poenget er uansett at jeg fremdeles synes laget fremstår litt som et skilsmissebarn som savner pappaen sin.

Lenke til kommentar

Klippet ut av en artikkel på TV2.no/pl i dag. Jeg må si meg enig med Stamsø Møller og syns det er merkelig at han faktisk tar en av de bedre spillerne i media. 

"Han ville aldri kritisert en stjernespiller slik han gjorde med Shaw. Rooney spilte en fryktelig dårlig kamp. Jeg har aldri sett ham spille så dårlig kamp for Manchester United. Da er det merkelig at Mourinho tar en annen spiller. Akkurat det fremstår som feigt" sier Stamsø Møller.

 

 

I tillegg har vi her en mann som vet mer enn de fleste av oss:

 

Syns dette virker, som Neville sier, flaut jeg. Ting virker ikke å være helt på topp. Håper dette bare er en liten blest, og at det går over rimelig hurtig. JÆVLIG kjedelig hvis det skal bli tull fra start til slutt! Forøvrig enig i det siste Stamsø Møller sier også: 

- "Det virker veldig rart å oppføre seg på den måten. I starten tjener man på å ta selvkritikk i stedet for å gå ut mot egne spillere og dommere. Når man gjør supporterne fornøyde med å hente vidunderlige spillere, så må han gjøre alt i sin makt til å holde på supporternes gunst"

 

Kjenner at jeg blir litt nervøs for at ting skal gå til helvetet allerede nå jeg. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...