Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Fellaini eller Pogba. Like mye Pogba sitt ansvar. Det som er problemet med han som en av to midtbanespillere. Han er god, men ikke den mest strukturerte. Hvilket er positivt om han er en av to indreløpere i 433, med sine kvaliteter bør ham få en fri rolle. Men i 4231, så går det dessverre utover det defensive.

 

Offensivt utgjorde nok fraværet av Blind en stor forskjell for oss. Med sine evner til å sette igang spillet blir det nesten som å spille med en ekstra midtbanespiller. (Selv om det er forståelig at han ble droppet pga Watford sin fysiske spillestil).

Endret av blured
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Zlatan er født i 81 i likhet med Carrick, da er vel han også for gammel da? Kanskje med unntak av Schweinsteiger er det ingen av de midtbanespillerne der som har pasningsfoten, roen og evnen til å lese/bryte spillet som Carrick. Er det en spiller vi nettopp har savna på midten er det han. I tillegg har de andre midtbanespillerne våre vært ræv, så jeg ser ingen grunn til at han i det minste ikke skal få prøvd seg.

 

Zlatan er gammel ja, men han er en spillertype som desperat trengs på Manchester United, så samme gjelder ikke for han som Carrick.

 

Pogba er den type midtbanespiller du beskriver. Ser ikke poenget med at han (Carrick) bør få prøve seg når Schweinsteiger har blitt skyvd ned til reservelaget. Om noe burde de ha skyvd Carrick ned til reservelaget og jobbet mot å få Schweinsteiger i form igjen, for han har mer å bidra med enn Carrick.

 

Jeg ville nå heller uansett ha brukt Mata som AMC heller enn Carrick som CM/DM og heller brukt Fellaini/Schneiderlin OG Pogba på lav CM som sagt.

 

Nei. Den spillerypen som desperat trengs er en stabilisator på midten, det gir gårsdagens kamp en klar indikator på.

 

Eh...nei? Den midtbanespilleren jeg beskriver er et anker/playmaker rett foran stopperne som kan diktere spillet, Pogba er ikke en slik type spiller. Fordi Schweinsteiger tydeligvis ikke er i planene til Mourinho så bør ikke Carrick få prøve seg? Hæ? 

 

Er det noen som burde blitt skjøvet ned til reservelaget så er det Rooney.

 

Pogba på lav CM, ja. Det er jo en posisjon han trives veldig i...

 

http://www.united.no/nyhetsarkiv/hva-har-carrick-gjort/

 

Ellers enig i det Scholes sier her. 

Lenke til kommentar

Ja, ting er litt latterlig akkurat nå. Pogba brukes i feil rolle, Fellaini spiller en posisjon han ikke burde spille i, Carrick / Schneiderlin / Schweinsteiger burde spilt og Rooney burde blitt benket for lengst.

Verken Rooney eller Fellaini er gode nok til å spille fast for oss. Skulle ønske ledelsen også kunne se det. Håper også at det ikke er blitt urolig allerede slik ryktene skal ha det til. Tenker da rundt situasjonen med Shaw. Det er alt for tidlig for negativ stemning.

I tillegg ble det sluppet statistikk som viser at "Manchester slowmo" har sprunget minst av alle klubbene i PL. Det er direkte oppsiktsvekkende og en skummel trend. Kan det ha noe å gjøre med at vi har mange treginger i laget? Når Sunderland og West Bromwich springer mer enn oss, er det noe alvorlig galt. Liverpool og City topper statistikken, og begge lagene spiller digg fotball i forhold til oss.

 

E: Treginger, ikke treninger. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Vi trenger ingen nye spillere, og vi trenger kun å gjøre få endringer i lagoppstillingen. Det vi først og fremst trenger er at gutta begynner å løpe! Har aldri sett United så statiske, ikke en gang de verste tilfellene forrige sesong.

 

Statistikken bygger også oppunder dette, hittil har vi faktisk løpt aller minst av samtlige lag i Premier League (som Espp nevner over her). At vi ikke løper nok er bekymringsverdig spesielt fordi det er Mourinho som er sjefen. Han er jo kjent for det stikk motsatte. Når klokka bikker 90 minutter vil jeg se grønske på drakta, blod og svette i trynet på spillerne og det tror jeg garantert Mourinho ønsker også.

 

Dette tror jeg har flere grunner, den mest åpenbare er selvfølgelig mangelen på de mest løpssterke spillerne i kampene hittil. En annen grunn er at nøkkelspillere er slitne eller ikke har funnet formen siden sommeren. Pogba har ikke energien inne enda, det samme gjelder Martial som er en skygge av seg selv nå. Fellaini har vært god, men det blir for temposvakt med trioen Rooney - Pogba - Fellaini. Her må enten Herrera inn for Fellaini, eller Mkhitaryan (som dessverre er skadet, og helt ute av form han også) inn for Rooney.

 

Det handler nok også mye om det mentale. Det er ikke sånn at spillerne våre ikke er gode nok fysisk til å løpe mer enn de fleste av lagene i ligaen.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Vi trenger tempo og jeg syns det er jævlig trist at vi ikke fikk inn en spiller med skikkelig fart i beina sentralt. Nå tror jeg ikke det hadde gjort store underverker under Mourinho siden han er kjent for 4231, men hvem vet. Det at ikke Rooney dyttes ut av banen for å skape rom for Pogba dypere i banen eller Miki er helt vanvittig. Vi trenger sårt en som faktisk treffer på pasningene og som tørr å ta seg forbi ett ledd der. Vi lider enormt med at Rooney gang på gang får spille. Om han absolutt MÅ spille, kan han ikke plasserer ute på høyrekanten da? En posisjon som er langt fra så vital som en tier er. 

 

Artikkelen Roger Roger linker til er jo helt sinnssykt. Siden jeg tror flere ikke gidder å lese selv, så kan jeg linke opp statistikken til Rooney fra Watford kampen her:

 

1) 9 cornere. Han skapte noe på 2 av dem

2) Han skapte ikke en eneste sjanse fra åpent spill

3) Han spilte ikke en eneste gjennombruddspasning i kampen

4) Han driblet ikke en eneste gang i kampen (tok seg aldri forbi noen)

5) Ingen skudd på mål

6) Han hadde faktisk bare ett skudd i hele kampen

7) Ikke en eneste takling(!!!!!!!!!)

8) Han var i tre luftdueller og tapte to av de. 

9) Hele hans defensive bidrag kan oppsummeres med: 1 blokkering, 1 avskjæring og ett frispark lagde han.

10) Han spilte 40 pasninger i kampen og traff på 33 av de, MEN 27 av de var enten bakover eller sidelangs. Det vil si at han hadde 6 pasninger forover i hele kampen, eller én hvert kvarter i gjennomsnitt. 

 

Jeg presenterer herved flaskehalsen vår: Wayne Rooney  :w00t:

At den mannen får lov til å være på banen forstår jeg ikke. Han spiller i den viktigste angrepsposisjonen i en 4231, og han klarer det ikke bra. Han er direkte destruktiv for laget slik han er nå. Jeg syns direkte synd i han, for legenden Rooney holder på å pådra seg vreden fra mange. 

Lenke til kommentar

 

 

Zlatan er født i 81 i likhet med Carrick, da er vel han også for gammel da? Kanskje med unntak av Schweinsteiger er det ingen av de midtbanespillerne der som har pasningsfoten, roen og evnen til å lese/bryte spillet som Carrick. Er det en spiller vi nettopp har savna på midten er det han. I tillegg har de andre midtbanespillerne våre vært ræv, så jeg ser ingen grunn til at han i det minste ikke skal få prøvd seg.

 

Zlatan er gammel ja, men han er en spillertype som desperat trengs på Manchester United, så samme gjelder ikke for han som Carrick.

 

Pogba er den type midtbanespiller du beskriver. Ser ikke poenget med at han (Carrick) bør få prøve seg når Schweinsteiger har blitt skyvd ned til reservelaget. Om noe burde de ha skyvd Carrick ned til reservelaget og jobbet mot å få Schweinsteiger i form igjen, for han har mer å bidra med enn Carrick.

 

Jeg ville nå heller uansett ha brukt Mata som AMC heller enn Carrick som CM/DM og heller brukt Fellaini/Schneiderlin OG Pogba på lav CM som sagt.

 

Nei. Den spillerypen som desperat trengs er en stabilisator på midten, det gir gårsdagens kamp en klar indikator på.

 

Eh...nei? Den midtbanespilleren jeg beskriver er et anker/playmaker rett foran stopperne som kan diktere spillet, Pogba er ikke en slik type spiller. Fordi Schweinsteiger tydeligvis ikke er i planene til Mourinho så bør ikke Carrick få prøve seg? Hæ? 

 

Er det noen som burde blitt skjøvet ned til reservelaget så er det Rooney.

 

Pogba på lav CM, ja. Det er jo en posisjon han trives veldig i...

 

http://www.united.no/nyhetsarkiv/hva-har-carrick-gjort/

 

Ellers enig i det Scholes sier her. 

 

 

Joda. Aller helst trenger United en type som Victor Wanyama eller liknende. Men det har de ikke. United har tross det en enorm midtbane. Trekk Pogba og Fellaini/Schneiderlin litt lenger bak på midtbanen, og spill med Juan Mata som AMC eller en spiller som Schweinsteiger foran Pogba Fellaini/Schneiderlin.

 

Både Fellaini og Pogba er bedre litt tilbake på midtbanen. Pogba bør spille fast og Fellaini i rotasjon med Schneiderlin. Hvis begge de er litt tilbaketrukne CM er det fritt valg mellom en mer offensivt orientert sentral midtbane foran der, f.eks en rotasjon mellom Schweinsteiger/Mata, avhengig av det defensive/offensive behovet. Pogba er ikke hovedsaklig en offensiv midtbanespiller, han er mer en tilbakeliggende playmaker.

 

Uniteds problem er vi enige om. Det er Wayne Rooney, som burde selges umiddelbart. Og angrepsrekken er heller ikke sterk nok. Men Miki burde være selvskreven på høyre offensiv, mens rotasjonen Martial/Depay er brukbar og kan bli enorm hvis Mourinho kan få ut maksimalt av de. Rotasjon Zlatan/Rashford på topp er heller ikke ille, men united burde invester i en bedre spiss sånn langsiktig sett. Og hvis det ikke skal satses på Depay/Martial burde en av de eller begge selges og bli erstattet med en verdensklasse AML.

 

Mata burde uansett spille AMC. Som VG påpeker har United vunnet 3/3 kamper med Mata på banen. Han er en klassespiller, og et surt forhold med Mourinho burde ikke påvirke det, og iallefall ikke føre til at de spiller med Rooney, som er ødeleggende for United og moden for salg til en mer middelmådig klubb.

 

Det bør heller fokuseres på å fp Schweinsteiger i form enn å forsøke med gamle Carrick som aldri har vært en verdensklassespiller. Herrera er moden for salg, og penge burde brukes på en skikkelig høyre back. I tillegg bør United selge Smalling og fokusere på Jones som partner med Bailly, om ikke de henter en verdensklassespiller til SF.

 

Utenom det ser det tynnt ut på AM plass og spiss, med mindre United henter et par klassespiller som kan spille i minst 2/3 av de posisjonene og kan roteres med dagens spillere. Et av alternativene er å hente Christiano Ronaldo tilbake. Et annet er f.eks Isco, James Rodriguez eller Arda Turan.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Har mer trua på 3 på midten, så kan pogba få spille litt mer fritt. En ballsikker mann på midten (Carrick, Herrera) og en ballvinner ala Schneiderlin er det vi trenger.

Helt enig. Jeg tror det er den eneste veien å gå for at vi skal få maks ut av Pogba. Eventuelt må han spille en dyp tier.

Lenke til kommentar

Vi kan sette opp alle mulige konstellasjoner av ditt og datt, men så lenge Rånni spiller så spiller det ingen rolle hvem som er utpå der. Man kan ikke ha en av ligaens dårligste midtbanespilere og forvente topp 4. Alle som ikke er døv, blind eller lettere hjerneskadet har sett at Rooney ikke har prestert på MANGE år. Jeg driter i at han scorer et mål her og der, kanskje han har en assist her og der, han er direkte ødeleggende for laget i stort sett alle kamper.

 

Den dagen han blir solgt kommer til å være en merkedag (i positiv forstand) for United. Forsvarer ikke en plass på landslaget, forsvarer ikke en plass i troppen til United, likevel er han kaptein. Forstå det den som kan.

Lenke til kommentar

Det er heldigvis tidlig i sesongen, og heldigvis ikke verre enn at hadde vi vunnet mot Watford, så ville vi vært på tredjeplass med kun et tap. Hvis headinga til Zlatan hadde gått inn og vi hadde fått en heldig seier. Da ville færre her inne vært i fullstendig krisestemning. Vi hadde en dårlig kamp, men Watford skapte tross alt ikke en eneste sjanse mellom det 20 og 85 minutt. Det ble 6-6 i sjanser til slutt. 

 

Er overbevist om at vi etterhvert får i gang Mkhitaryan, Pogba og Martial ordentlig. Når disse spillerne er i form og har funnet sin plass kommer vi til å bli et helt annet fotballlag enn det triste greiene vi har sett de to siste kampene. Zlatan har vært lite involvert de siste kampene, men han kommer alltid til store målsjanser likevel og det er positivt. Bare en vill redning fra Gomes gjorde at han ikke scoret sist. 

 

Så jeg er fortsatt optimistisk. Vi er nødt til å vinne mot Leicester, men etter det møter vi Zorya og Stoke hjemme. Vinner vi disse tre, og tar Liverpool på Anfield etterpå så ser ting lyst ut. Og det er fullt mulig!

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tross alt er det positivt at vi får en knekk nå tidlig i sesongen mens det enda er tid til å rette på det. Det er bare positivt at vi ikke maler inn knepene seire med Fellaini, Rooney mfl i sentrallinja da det aldri kunne vart uansett. Det er å narre seg selv, de er holder ikke mål og må skiftes ut. Slike tapsrekker og elendige prestasjoner illustrerer bare det for vår nye manager og pressen. City kommer til å tape mange kamper de også, ser det hvert år at et eller to lag får en flying start for å så gå på ei mine. Hverdagen treffer alle lag. For to-tre uker siden var det doom and gloom i Arsenal og tildels LFC leiren, nå er de plutselig der oppe. 

 

Mer bekymret over det Mourinho driver med enn kvalitetene i troppen. Litt skuffet over at han takler motgang på samme måte som sist i Chelsea, nemlig ved å skylde på alle andre enn seg selv og heller peke på noen få i spillergruppa samt dommerne.

 

Håper på bedring i helga selv om jeg har en følelse av at vi taper.

Endret av St Louis Blues
Lenke til kommentar

 

 

 

Zlatan er født i 81 i likhet med Carrick, da er vel han også for gammel da? Kanskje med unntak av Schweinsteiger er det ingen av de midtbanespillerne der som har pasningsfoten, roen og evnen til å lese/bryte spillet som Carrick. Er det en spiller vi nettopp har savna på midten er det han. I tillegg har de andre midtbanespillerne våre vært ræv, så jeg ser ingen grunn til at han i det minste ikke skal få prøvd seg.

 

Zlatan er gammel ja, men han er en spillertype som desperat trengs på Manchester United, så samme gjelder ikke for han som Carrick.

 

Pogba er den type midtbanespiller du beskriver. Ser ikke poenget med at han (Carrick) bør få prøve seg når Schweinsteiger har blitt skyvd ned til reservelaget. Om noe burde de ha skyvd Carrick ned til reservelaget og jobbet mot å få Schweinsteiger i form igjen, for han har mer å bidra med enn Carrick.

 

Jeg ville nå heller uansett ha brukt Mata som AMC heller enn Carrick som CM/DM og heller brukt Fellaini/Schneiderlin OG Pogba på lav CM som sagt.

 

Nei. Den spillerypen som desperat trengs er en stabilisator på midten, det gir gårsdagens kamp en klar indikator på.

 

Eh...nei? Den midtbanespilleren jeg beskriver er et anker/playmaker rett foran stopperne som kan diktere spillet, Pogba er ikke en slik type spiller. Fordi Schweinsteiger tydeligvis ikke er i planene til Mourinho så bør ikke Carrick få prøve seg? Hæ? 

 

Er det noen som burde blitt skjøvet ned til reservelaget så er det Rooney.

 

Pogba på lav CM, ja. Det er jo en posisjon han trives veldig i...

 

http://www.united.no/nyhetsarkiv/hva-har-carrick-gjort/

 

Ellers enig i det Scholes sier her. 

 

 

Joda. Aller helst trenger United en type som Victor Wanyama eller liknende. Men det har de ikke. United har tross det en enorm midtbane. Trekk Pogba og Fellaini/Schneiderlin litt lenger bak på midtbanen, og spill med Juan Mata som AMC eller en spiller som Schweinsteiger foran Pogba Fellaini/Schneiderlin.

 

Både Fellaini og Pogba er bedre litt tilbake på midtbanen. Pogba bør spille fast og Fellaini i rotasjon med Schneiderlin. Hvis begge de er litt tilbaketrukne CM er det fritt valg mellom en mer offensivt orientert sentral midtbane foran der, f.eks en rotasjon mellom Schweinsteiger/Mata, avhengig av det defensive/offensive behovet. Pogba er ikke hovedsaklig en offensiv midtbanespiller, han er mer en tilbakeliggende playmaker.

 

Uniteds problem er vi enige om. Det er Wayne Rooney, som burde selges umiddelbart. Og angrepsrekken er heller ikke sterk nok. Men Miki burde være selvskreven på høyre offensiv, mens rotasjonen Martial/Depay er brukbar og kan bli enorm hvis Mourinho kan få ut maksimalt av de. Rotasjon Zlatan/Rashford på topp er heller ikke ille, men united burde invester i en bedre spiss sånn langsiktig sett. Og hvis det ikke skal satses på Depay/Martial burde en av de eller begge selges og bli erstattet med en verdensklasse AML.

 

Mata burde uansett spille AMC. Som VG påpeker har United vunnet 3/3 kamper med Mata på banen. Han er en klassespiller, og et surt forhold med Mourinho burde ikke påvirke det, og iallefall ikke føre til at de spiller med Rooney, som er ødeleggende for United og moden for salg til en mer middelmådig klubb.

 

Det bør heller fokuseres på å fp Schweinsteiger i form enn å forsøke med gamle Carrick som aldri har vært en verdensklassespiller. Herrera er moden for salg, og penge burde brukes på en skikkelig høyre back. I tillegg bør United selge Smalling og fokusere på Jones som partner med Bailly, om ikke de henter en verdensklassespiller til SF.

 

Utenom det ser det tynnt ut på AM plass og spiss, med mindre United henter et par klassespiller som kan spille i minst 2/3 av de posisjonene og kan roteres med dagens spillere. Et av alternativene er å hente Christiano Ronaldo tilbake. Et annet er f.eks Isco, James Rodriguez eller Arda Turan.

 

 

Selge Smalling for å satse på Jones? Skulle gjerne hatt en begrunnelse for hvorfor det skulle være en god ide... Vil også si at så godt som samtlige av kampene til Carick for united har vært bedre enn Sweini har vært den siste sesongen.

Lenke til kommentar

Hadde ikke Pogba en relativt svak sesongstart i fjor også? I likhet med resten av Juventus?

 

Ærlig talt. Forvent nå ikke altfor mye av Pogba med en gang. Det vil ta tid før han spiller seg inn i form. Du kan ikke forvente at han umiddelbart er en redningsmann. Han kan heller ikke være laget alene. Dessuten er det visse forskjeller på Serie-A og Premier League som krever tilpasning. Pogba er også ung!

 

Gi han den tiden han trenger. Mourinho også. Du kan ikke forvente at han blir redningsmann første sesong. Gi han tid til å bygge laget på nytt. United har flere problemer og de heter neppe Pogba eller Mourinho.

 

Det er ikke bare bare å gå fra å være klubben med tidenes manager til å bygge en ny klubb. Det er bare å innse at på nåværende tidspunkt er ikke United en favoritt til verken Premier League eller Champions League tittel. 2-3 år kan endre det fullstendig.

 

Men, kvitte seg med Rooney, Carrick og slike typer er en viktig del av å bygge klubben på nytt. De er vel neppe klubbens fremtid? Det kan vel alle være enig om? Pogba derimot kan teoretisk sett være en storspiller for United i 10 år til, og muligens vinne haugevis av titler med klubben, men gi det nå litt tid. Ikke tro at alt er krise etter 5 kamper denne sesongen.

 

Det som blir langt mer spennende for United fansen er hvem som går ut og hvem som kommer inn i klubben i vinter og neste sommer. Det er det som vil gi indikasjon på hvordan Mourinhos arbeid går, ikke 5 kamper i begynnelsen av sesongen. Det er absolutt ingen krise. United har vært i en "krise" etter at tidenes manager forlot klubben, det er naturlig. Mourinho vil nok sannsynligvis klare å bygge klubben opp til en storklubb igjen, det tviler jeg egentlig ikke på. Han er rett man for jobben, selv om en ukultur i klubben virker å komme frem i lyset når spillerne ikke tåler kritikk fra sin egen manager. Hva annet venter de da når de ikke spiller bra nok? Hvis de ikke evner å ta selvkritikk og forbedre seg på grunnlag av det, har de nok iallefall ingen fremtid i en vinnerklubb. Og Mourinho skal ikke klandres for det. Heller ukultur og taperkultur som har spredd seg i United  de siste årene og best kan symboliseres med en spiller som Wayne Rooney.

 

Jeg har tro på at Mourinho kan plukke ut dette ugresset og bygge en ny vinnerkultur i klubben.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Selge Smalling for å satse på Jones? Skulle gjerne hatt en begrunnelse for hvorfor det skulle være en god ide... Vil også si at så godt som samtlige av kampene til Carick for united har vært bedre enn Sweini har vært den siste sesongen.

Smalling kan selges for en del penger og erstattes av en verdensklasse midtforsvarsspiller som kan rotere sammen med Bailly og Jones. Jones er jo akkurat den type tøffe og lojale spiller United trenger på laget sitt, og er i min fantasi en perfekt makker til Bailly.

 

Få han skadefri og i form igjen, så har United allerede et bra forsvar. Men en (ny) verdensklassespiller i midtforsvaret hadde ikke gjort noe, og den spilleren er IKKE Smalling. Hadde jeg vært Mourinho hadde jeg brukt pengene på salget av Smalling til å hente en spiller som Marquinhos eller Raphael Varane. En ny høyreback er også et skrikende behov klubben har. F.eks mer en type som Daniel Carvajal eller Mattia De Sciglio.

Endret av zeebra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...