Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det var åpenbart en feil når man kjøper han tilbake for rekordsum.

 

Uansett har Pogba vært ganske overvurdert i media og blant supportere generelt, fordi han er ung, slo plutselig igjennom, har god fysikk, scorer fine mål og leverer generelt en del målpoeng. Samtidig hadde han midtbanespillere ved sin side i Juventus som tillot han en fri rolle. 3-5-2 har stor defensiv trygghet og spesielt Marchisio, Vidal og Khedira har dekket store rom defnsivt. Det er ikke til å stikke under stol at mange ergret seg over hans (mangel på) defensive bidrag og varierende prestasjoner.

 

Men, som Morata, presterte Pogba i Champions League mot internasjonal motstand, og hadde en særdeles bra vårsesong. Sammen med at han er ung, hypet opp, bygget opp en stor merkevare rundt seg selv og har Mino Raiola som agent er det ikke rart at summen blir i overkant høy.

 

Sånn sett er det ikke en enorm overraskelse at han ikke har blitt megahiten United-fans kanskje hadde håpet på, men for all del, han har virkelig potensial til å bli verdens beste spiller. Men ikke som holdene midtbanespiller i 4-2-3-1.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vel, det var åpenbart en feil når man kjøper han tilbake for rekordsum.

Ville ikke vært så kjapp å si det. Er ikke sikkert at han hadde fått det han trengte for å blomstre på samme måte i United. Umulig å vite. Feilen blir vel kanskje å ikke ha en tilbakekjøps-klausul slik at vi ikke måtte betale overpris for han.

 

Resten er jeg ganske enig med.

Lenke til kommentar

Nå må folk roe helt ned med den Pogba-prisen. Fotballfans har en tendens til å tro at en kjøpspris kun gjenspeiler ferdighetene på banen, men det er bare tøv. 

 

Da Pogba skulle hentes så var det ikke bare fotballkvalitetene hans, men også markedspotensialet hans som ble vurdert. Det er nok faktisk langt enklere å vurdere hvor innbringende han er utenfor banen, enn på banen. Om han bidrar til økte inntekter utenfor banen, i tilstrekkelig grad til å tjene inn prisen United ga for han, så er dette en ikke-diskusjon. 

 

Derfor lo også Real Madrid sikkert godt i det skjulte da de hentet Beckham i 2003. Som spiller var han aldri verdt 25 millioner pund, men som salgsprodukt var han definitivt verdt det, og mye mer enn det også.

Lenke til kommentar

Nå må folk roe helt ned med den Pogba-prisen. Fotballfans har en tendens til å tro at en kjøpspris kun gjenspeiler ferdighetene på banen, men det er bare tøv. 

 

Da Pogba skulle hentes så var det ikke bare fotballkvalitetene hans, men også markedspotensialet hans som ble vurdert. Det er nok faktisk langt enklere å vurdere hvor innbringende han er utenfor banen, enn på banen. Om han bidrar til økte inntekter utenfor banen, i tilstrekkelig grad til å tjene inn prisen United ga for han, så er dette en ikke-diskusjon. 

 

Derfor lo også Real Madrid sikkert godt i det skjulte da de hentet Beckham i 2003. Som spiller var han aldri verdt 25 millioner pund, men som salgsprodukt var han definitivt verdt det, og mye mer enn det også.

Det er såklart ikkje kun kjøpspris, men når du er oppe på det nivået der, så er det ikkje kun for å selge skjorter liksom.

Han kosta meir enn Bale, Suarez, Ronaldo, Higuain, Zidane osv. Då blir jo en målt deretter. 

Men united har jo råd til det...

 

..og no er heller ikkje eg den som driver å jaller avgårde om at Pogba er ubrukelig etter 2.5 kamp der han kanskje til og med blir brukt i feil rolle, i ett nytt lag, i en (til dels) ny liga. 

Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som var i mot ansettelsen av JM i fra starten av, og så langt har ikke det endret seg.

 

Er selvsagt fornøyd med signeringene som er kommet, selv om jeg føler det ble mer handlet på navn enn handlet smart for å løse opp i de åpenlyse manglene som var i laget. Jeg synes helt ærlig at pengene United brukte i sommer var lite gjennomtenkt og at en burde klart å gjøre langt smartere og flere kjøp for den summen.

 

En er ett stykke på vei, men føler samtidig at det ikke er lenge før vi har første utblåsning fra JM der han legger skyld på en eller flere av spillerne ut i media. Når det først skjer så den negative sirkel startet.

 

Jeg er heller ikke spesielt overbevist over spillet som er prestert i kampene så langt. Joda, klart han bør få tid på seg, men se nå bare på Pep og City har fått til på samme tid og mindre penger brukt. 

 

Klopp og Liverpool har hatt mer tid, men brukt langt mindre penger og klart å kvitte seg med masse søppel. De spiller til tider helt strålende fotball, og kommer til å ta topp fire i år.

 

Se hva Koeman har fått til i Everton. Jeg klarer ikke unngå følelsen av at JM rett og slett er utdatert som manager.

 

City vinner med klar margin, etterfulgt av Liverpool, Chelsea og Tottenham/Arsenal. 

 

 

Håper virkelig jeg tar feil, og at vi alt i dag får en overbevisende forestilling fra United.

Lenke til kommentar

Avventer litt med å ta av på City sine vegne. Husker den sesongen Chelsea rulla over alt og alle i starten (Scolaris sesong?). Så jo hvordan det gikk til slutt. Men når det er sagt, hvis jeg MÅTTE sette sparepenga på noe så hadde jeg putta alt på City.

 

Topp 4 burde være forventet, men ligagull er ikke noe å tenke på engang. Mourinhos jobb nå er å leke Åndenes Makt og drive Moyes- og LvG-spøkelsene ut av klubben, og det tar tid.

 

2026933412.jpg

Lenke til kommentar

Det tok ikke mange kampene å drive ut alt SAF stod for når Moyes tok over, hvorfor skal det ta lengre tid å bli kvitt hva Moyes og LvG har dratt inn i laget?

 

Synes det blir litt mye unnskyldninger å bare henge fast på at han trenger tid når en ser gang på gang i andre lag at endringer nesten skjer over natten. En snakker om spillere som har vært i flere klubber under ulike taktikker, og ikke hatt noe problem med å tilpasse seg tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...