Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La oss tenkte litt logisk.

 

Spiller nr 1: Midtstopper, Bailly.

Spiller nr 2: Spiss, Zlatan.

Spiller nr 3: Ving, Mkhitaryan.

Spiller nr 4: ?

 

Jeg tror sistemann er Blaise Matuidi. Det er veldig, veldig logisk hvis han er sistemann. Det mangler en type på midtbanen i sentralleddet, og PSG har allerede hentet inn en erstatter i Krychowiak. Han ville aldri forlatt Sevilla for å spille andrefiolin i fransk liga. Det innebærer at han er erstatteren til Matuidi som forlater dem for United.

 

Jeg er nesten helt overbevist av meg selv. Nesten. Evt. er det en til midstopper, men holder en stor, tjukk, feit knapp på franskmannen. Han passer også inn i typen som Mourinho liker, en ryddegutt-spesialist i en dyp rolle (type Matic i Chelsea).

 

Ka dokk tru?

Lenke til kommentar

Krychowiak er nok en erstatter for Thiago Motta, ikke Matuidi.

 

Jeg ser overhodet ikke poenget med Matuidi. En 29 år gammel spiller som baserer spillet sitt på løpskraft, intensitet og hurtighet. Han har ikke det teknisket fundamentet som en midtbanespiller gjerne trenger for å kunne fortsette på toppnivå når fysikken begynner å skrante. Som sagt i Ryktetråden så har vi spillere som kan gjøre den jobben Matuidi gjør i Herrera og Schneiderlin. Det er ikke riktig å dømme dem etter å ha spilt under van Gaal i 1-2 sesonger. Mourinho sin fotball er langt mer lik fotballen til Bilbao og Southampton enn van Gaal sin. Jeg er overbevist om at de kan finne tilbake formen under en ny manager.

 

Vi trenger en trådtrekker og et offensivt våpen på midten. Matuidi på sitt beste er god på å bli med i angrep med drivende løp fra dypet, men han er ikke kreativ eller fotballklok nok til å kunne lede en midtbane. Blir ærlig talt skuffet om vi signerer ham, og så får det eventuelt være opp til Mourinho og Matuidi å motbevise meg.

Lenke til kommentar

Tror også at det kan være Matuidi som er spilleren det snakkes om. En veldig typisk Mourinho-signering. Er veldig glad i spilleren, men minuset er alderen. Var og så Frankrike mot Sveits i EM og da Matuidi kom på banen var det bare for Sveits å vinke farvel til all kontroll på midten. Fyren er et beist! Er uenig i at han mangler teknikken som trengs når han etterhvert mister fysikk. Når det er sagt så bør Matuidi ha fysikken i orden en god del flere sesonger. 

Lenke til kommentar

Har vi ikke allerede en sånn type spiller i Schneiderlin da? En som kanskje var ligaens beste DM da han spilte i Southampton. Føler han har lidd samme skjebne som Herrera, at han aldri har fått spilt seg skikkelig varm i trøya pga LvG's konstante roteringer sentralt.

 

Har på følelsen at han kunne blomstret skikkelig under Mourinho, i tillegg så er han yngre enn Matuidi.

Lenke til kommentar

Det er fordi Mourinho (relativt feilaktig) har blitt beskyldt for å ikke kunne leve opp til akkurat DE forventningene, som jo United-fansen egentlig anser som en viktig del av klubbens arv.

 

Synes det er dustete nok å bringe det opp på en pressekonferanse. I Chelsea var han for eksempel underlagt en klubbstruktur som bevisst åpner for å låne ut talentene fremfor å bruke dem regelmessig.

Lenke til kommentar

Vi fikk aldri se Schneiderlin ordentlig fjor fordi vi hadde en av idrettens verste managere bak spakene. Schneiderlin er en drømmespiller for Mourinho og kommer til å være enorm for oss i år, det er jeg helt sikker på. Har ALT en moderne DM trenger. Vi trenger en spiller med mer offensiv slagkraft sentralt dog, ettersom Herrera ikke har slått til enda - Pogba hadde vært perfekt. 

 

Håper vi selger/kvitter oss med: Jones, Valdes, Fellaini, Mata, Rooney og (Valencia eller Young, dog begge greie squadplayers)

Lenke til kommentar

Valdes er på lån til Standard Liege og kommer nok ikke tilbake.

 

Håper Rooney, Mata, Valencia og Young blir værende.

Valdes ble sendt tilbake fra lån for flere måneder siden grunnet skade. Han har ikke kontrakt med Manchester United lenger, og står fritt frem for å signere for hvilken som helst klubb så vidt jeg vet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...