Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.tv2.no/sport/8331375/

 

Blant avisene som slår nyheten stort opp på sine sider, kan anerkjente The Times melde at van Gaal angivelig skal ha vært villig til å forlate managerposten vederlagsfritt.

Manchester Uniteds håndtering av situasjonen skal imidlertid ha endret nederlenderens meniing. Van Gaal, som ved tidligere anledninger har takket nei til kompensasjoner, mener United-direktør Ed Woodward opptrådte uredelig de siste månedene av sesongen. Samtidig som United leverte en rekke med gode resultater, skal Woodward ha innledet samtaler med Mourinhos representanter. En irritert Van Gaal endret mening og krevde dermed å bli kompensert fullt ut. Van Gaal forlater med det Untied med en fallskjerm på drøyt 60 millioner kroner ett år før kontraktens utløp.

Lenke til kommentar

Ryktes at Giggs er i møter i dag for å finne ut om han skal fortsette i teamet til Mourinho. Tenk for en erfaring og kunnskap den mannen sitter igjen med etter å ha vært spiller under Sir Alex i så mange år, spillende caretaker manager og assistent under Moyes, Van Gaal og nå eventuelt Mourinho. Alle spillerne skal visst være veldig glad i Giggs, samt imponert over kampforberedelsene hans og håper han fortsetter i klubben.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig i at van Gaal burde gå, og ikke enig i at Mourinho skal inn, men jeg kan godta det under tvil. Men om dette ender i at Giggs også drar så bør samtlige ansvarlige og uansvarlige bøte med livet. Jeg vet ikke hva de forhandler om (eller om det egentlig er forhandlinger eller bare en formalitet), men de bør føye seg, omså Giggs krever at Mourinho ikler seg tutu. 

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig i at van Gaal burde gå, og ikke enig i at Mourinho skal inn, men jeg kan godta det under tvil. Men om dette ender i at Giggs også drar så bør samtlige ansvarlige og uansvarlige bøte med livet. Jeg vet ikke hva de forhandler om (eller om det egentlig er forhandlinger eller bare en formalitet), men de bør føye seg, omså Giggs krever at Mourinho ikler seg tutu. 

 

Da er vi uenige. For min del vil jeg egentlig ha ut alt som har med Ferguson å gjøre, med visse unntak som f.eks. de Gea og Smalling. Klubben må finne opp seg selv på nytt. 

Lenke til kommentar

For å ta et nærliggende eksempel, som faktisk er veldig sammenlignbart: Rosenborg. Tok de over 10 år før de fant en ny god trener (Kåre). Flere som har klart ok prestasjoner, men bare midlertidig. Forsøkt alt mulig av filosofier, men det som fungerte til slutt var å vende tilbake til røttene. Min spådom er at akkurat det samme kommer til å skje i United. Ti til meget turbulente år, med noen trofeer, men aldri "friskmeldelse". Så kommer en trener som klarer å kopiere Ferguson og skape den samme feelingen (og resultater).

Lenke til kommentar

For å ta et nærliggende eksempel, som faktisk er veldig sammenlignbart: Rosenborg. Tok de over 10 år før de fant en ny god trener (Kåre). Flere som har klart ok prestasjoner, men bare midlertidig. Forsøkt alt mulig av filosofier, men det som fungerte til slutt var å vende tilbake til røttene. Min spådom er at akkurat det samme kommer til å skje i United. Ti til meget turbulente år, med noen trofeer, men aldri "friskmeldelse". Så kommer en trener som klarer å kopiere Ferguson og skape den samme feelingen (og resultater).

Er det ikke litt tidlig å si at nåværende trener i RBK er like stabil som gode gamle Eggen?

Men jeg er med på tankegangen din, det er et par paralleller man kan trekke her, husker med gode minner at RBK gjorde det godt i CL. Ironisk at United ikke er kvalifisert, mens RBK er :(

Lenke til kommentar

Er det ikke litt tidlig å si at nåværende trener i RBK er like stabil som gode gamle Eggen?

Men jeg er med på tankegangen din, det er et par paralleller man kan trekke her, husker med gode minner at RBK gjorde det godt i CL. Ironisk at United ikke er kvalifisert, mens RBK er :(

Er selvfølgelig litt tidlig å si, men mye som tyder på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...