Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mourinho har vist gang på gang at han skaper et lag for 2-3 sesonger (og det KOSTER). Så må hele laget byttes ut.
Chelsea, Inter, RM, Chelsea. 

Det er greit nok at MU er gira på "umiddelbar suksess", men det bringer ikke klubben tilbake til gamle nivå. Ikke for mer enn 2 år... så hva?
MU burde gjort alt de kunne for å hente Ancelotti eller en liknandes trener, som kan gi resultat nå, tiltrekke de beste spillere og skape lag for framtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sett litt gjennom kampen og intervju, hele pakka egentlig. Jeg syns vi spilte meget bra i finalen. Fortjent at vi vant og ikke minst gir det gåsehud nedover hele kroppen både på mål én og to! 

 

Derimot syns jeg det er direkte trist at LVG må svare på spørsmål om sin avgang på en dag hvor vi skal feire! Gleden han viser ved andremålet er enormt, man ser jo at mannen brenner for suksess for oss han også! Jeg blir litt trist av behandlingen han får.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mourinho har vist gang på gang at han skaper et lag for 2-3 sesonger (og det KOSTER). Så må hele laget byttes ut.

Chelsea, Inter, RM, Chelsea. 

 

Det er greit nok at MU er gira på "umiddelbar suksess", men det bringer ikke klubben tilbake til gamle nivå. Ikke for mer enn 2 år... så hva?

MU burde gjort alt de kunne for å hente Ancelotti eller en liknandes trener, som kan gi resultat nå, tiltrekke de beste spillere og skape lag for framtiden.

I.m.o; Mourinho hentes inn kun for 3-4 år. Dette bringer klubben en del trofeer, imens man samtidig leter etter en enda mer attraktiv trener. Jeg tror klubben har en plan bak ansettelsen av Mourinho, og alle(?) vet at han er kun et kortsiktig prosjekt.

 

En annen ting; nåværende MU (og PL ellers) er for dårlig for Ancelotti, Sorry men det er realiteten. 

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Har sett litt gjennom kampen og intervju, hele pakka egentlig. Jeg syns vi spilte meget bra i finalen. Fortjent at vi vant og ikke minst gir det gåsehud nedover hele kroppen både på mål én og to! 

 

Derimot syns jeg det er direkte trist at LVG må svare på spørsmål om sin avgang på en dag hvor vi skal feire! Gleden han viser ved andremålet er enormt, man ser jo at mannen brenner for suksess for oss han også! Jeg blir litt trist av behandlingen han får.

 

This.

 

Vi spilte en veldig bra finale og vant "the United way" med en lokal gutt som helten. Hva mer kan man be om? Også må Van Gaal sitte og forsvare seg mot pressen etter kampen. Det er tragisk. Mannen lovte et trofé før sesongen, og han skaffet oss det. Selv om det ble femteplass i ligaen så ble det pokal og det skal han faktisk ha litt honnør for. Når det er sagt så synes jeg bare synd på de (få) United-supporterne som håpet vi skulle tape finalen for å få bort manageren. Jeg spyr av dem.

 

Forøvrig meldte SkySports at det er Mourinho-leiren med Mendes i spissen som lekket nyheten til BBC og Telegraph rett etter kampen. Det er også ganske trist å tenke på.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trist hvis det stemmer. Kan ikke fatte at de ønsker å være så kyniske, eller jo, det er jo Mendes og Mourinho vi snakker om her.

 

LVG har gjort det helt greit. Han klarte topp 4, han klarte et trofee. Vi har spilt ræv til tider, spillerne har virker uinteresserte til tider - men alt i alt har mannen prestert ok (poeng, sølv og tabellmessig). Han fortjener ikke å bli spyttet på uansett, og hvis han går av nå - noe jeg har ment at han burde gjøre, så vil jeg alltid være takknemlig for jobben han har gjort. Det er ikke bare bare å omforme en klubb fra topp til tå! 

Lenke til kommentar

Når man ser på Chelsea under Mourinho (2004-08, og 2013-15), så har han ikke fått fram så veldig mange talenter blant spillere han selv skaffet, hvilket er det som bekymrer meg mest.

 

I hans første periode så kjøpte han Cech (22) og Mikel (19). Men samtidig så klarte han ikke å få noe ut av Robben og Tiago, to spillere som begge har gjort svært det bra siden. Samtidig så var han heldig og arvet endel spillere fra Ranieri (Joe Cole, Lampard, Makelele, og Terry fra før det igjen). I hans andre periode så er det vel egentlig bare Zouma han kjøpte inn som har spilt seg inn på førstelaget. Azpilicueta, Oscar, Hazard og Courtois er f.eks alle spillere som kom under Villas-Boas og Di Matteo. Og etter at han kom i 2013 så klarte han f.eks. ikke å få noe ut av de Bruyne eller Lukaku.

 

Det som imidlertid er positivt er hvor mange unge spillere som ble kjøpt inn under hans første periode. I 2004 så var Chelsea bare på vei til å bli en stor klubb, og akademiet var ikke all verdens. Men de siste årene han var der nå så var hele 17/33 spillerkjøp folk som var 21 år eller yngre. 

Lenke til kommentar

 

Har sett litt gjennom kampen og intervju, hele pakka egentlig. Jeg syns vi spilte meget bra i finalen. Fortjent at vi vant og ikke minst gir det gåsehud nedover hele kroppen både på mål én og to! 

 

Derimot syns jeg det er direkte trist at LVG må svare på spørsmål om sin avgang på en dag hvor vi skal feire! Gleden han viser ved andremålet er enormt, man ser jo at mannen brenner for suksess for oss han også! Jeg blir litt trist av behandlingen han får.

 

This.

 

............

 

Forøvrig meldte SkySports at det er Mourinho-leiren med Mendes i spissen som lekket nyheten til BBC og Telegraph rett etter kampen. Det er også ganske trist å tenke på.

 

http://www.nrk.no/sp...ited-1.12958001

 

Au, da. Allikevel insisterer jeg på at dette i lengden vil være et smartere trekk for United enn å ha LvG ett år til.

Lenke til kommentar

Den artikkelen oppsummerer jo egentlig alt jeg også føler om Mourinho. Det er ikke et riktig valg! Kanskje blir han en ny SAF, men det å gamble med en så sterk merkevare er helt sinnssykt! Jeg forstår ikke helt hva de tenker på inne på Man Utds kontorer.

 

Kanskje må jeg spise i meg ordene om ar Mourinho ikke var et riktig valg, men akkurat nå har jeg alltid statistikk på min side. Mannen burde ikke ansettes og Mendes burde holdes utenfor klubben.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at det er galt å sparke LvG. Jeg sier det er feil å ansette Mourinho. Klubben burde stake ut en ny kurs først, så handle i regi retningen de har gått for. Mourinho oser, som den første artikkelen du linket til sier, av desperasjon.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

JM er risikabelt, men kanskje det som må til. United har vært et synkende skip helt siden SAF forlot skuta og det eneste Moyes og LVG har gjort er å tømme litt vann ut av båten (og laget et par nye hull i samme slengen).

Personlig tror jeg tiden der en manager sitter i 10-15+ år for et lag er over. Er man heldige og får 5 år med samme manager er det en prestasjon. 3 gode år er tilogmed noe å være fornøyd med.

Mourinho kan bli det beste som har skjedd siden SAF og det kan bli det verste. Bare å vente å se. 

Lenke til kommentar

 

 

I.m.o; Mourinho hentes inn kun for 3-4 år. Dette bringer klubben en del trofeer, imens man samtidig leter etter en enda mer attraktiv trener. Jeg tror klubben har en plan bak ansettelsen av Mourinho, og alle(?) vet at han er kun et kortsiktig prosjekt.

 

En annen ting; nåværende MU (og PL ellers) er for dårlig for Ancelotti, Sorry men det er realiteten. 

 

Har MU råa til det da? 

Chelsea har mr Roman, som spytter inn milliærder, om det trengs. Det har ikke MU.

 

Når Mourinho kom te Chelsea første gong, så brukte han enorme summer. Han forsvant - Chelsea måtte bytte halve laget.

Mour kom andre gang - same story. Han forsvant - de må bytte halve troppen igjen.

 

RM - han fikk ikke lov å forandre så mye der, egentlig. Men fyren greide å selge Higuain, ødelegge Iker, blant annet. 

 

Inter? Syns synd på klubben. De hadde IKKE peng til å bygge nytt lag etter Mourinho... og lage de hadde fungerte ikke lenger. Jeg er redd MU kan ende opp heller som Inter, enn Chelsea, om de ansetter Mourinho.

Lenke til kommentar

Tror du misforstår noe her. United har dobbelt, trippelt om ikke 5 ganger så mye inntekt (profitt) som Chelsea.

 

Forbes sin liste fra i år som tar utgangspunkt fra 2015 putter Manchester United på toppen med $190 million i inntekt. Chelsea er ikke på topp 10 engang, og tiendeplass har $60m i inntekt.

Lenke til kommentar

Tror du misforstår noe her. United har dobbelt, trippelt om ikke 5 ganger så mye inntekt (profitt) som Chelsea.

 

Forbes sin liste fra i år som tar utgangspunkt fra 2015 putter Manchester United på toppen med $190 million i inntekt. Chelsea er ikke på topp 10 engang, og tiendeplass har $60m i inntekt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Forbes%27_list_of_the_most_valuable_football_clubs#2015_rankings Iflg wikipedia er CFC på sjetteplass inntektsmessig (revenue) bak MU på andre. Altså 526 mill mot 700ish mill USD. Er det disse 700 (eller 625 mill for 2016, se nede) du mener plusses på med 190?

 

Kryss av nedover i øvre høyre kolonne for revenue.

 

Dette over er for 2015 altså, for 2016 leder MU CFC med 625mill USD i inntekt mot 500. Ikke mye.

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...