Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har alltid likt Mourinho (ikke en av mange blant United-folk) så jeg synes det er deilig å få ham inn. Han har riktignok noen negative sider ved seg, men man snakket jo om det om LvG også da han ble ansatt. Tror det kommer til å gå fint.

Bare en myte at han spiller kjedelig fotball og at han ikke gir unge spillere sjansen. Kan være kynisk til tider, men som jeg har sagt tidligere så vil jeg heller ha en manager som vet å være kynisk og vinne, enn en manager som går all out hele tiden og taper.

Lenke til kommentar

Utviklet? Det er da ikke manageren sin oppgave å utvikle, men å gi dem sjansen. Bare å bruke Google. Ruben Loftus-Cheek og Bertrand Traore er to av spillerne han har gitt sjansen til. Er vel de to som også hevder seg blant de yngre i Chelsea?

Uansett så ser jeg ikke hvordan han ikke skulle ha gitt så mange yngre sjansen i United med alle de skadene vi har hatt. LvG hadde ikke noe valg, Mourinho ville heller ikke hatt det.

Lenke til kommentar

Utviklet? Det er da ikke manageren sin oppgave å utvikle, men å gi dem sjansen. Bare å bruke Google. Ruben Loftus-Cheek og Bertrand Traore er to av spillerne han har gitt sjansen til. Er vel de to som også hevder seg blant de yngre i Chelsea?

Uansett så ser jeg ikke hvordan han ikke skulle ha gitt så mange yngre sjansen i United med alle de skadene vi har hatt. LvG hadde ikke noe valg, Mourinho ville heller ikke hatt det.

Som jeg (og flere andre) har skrevet mange ganger i denne tråden: LVG har en policy om å ha en liten tropp slik at unggutter får sjansen ved skader, tett kampprogram osv. Med andre ord, LVG er flink til å satse på talenter.

Lenke til kommentar

Det er i alle fall ganske skremmende å se hvor gode De Bruyne og Lukaku har blitt og at de måtte bort fra Mourinho for å få det ut. Hadde jeg vært Man Utd fan hadde jeg i alle fall fryktet for Rashford, men tror Martial allerede er god nok til at selv Mourinho skal ta sjansen på han.

Lenke til kommentar

Iskaldt å sparke noen dagen etter man vinner et trofé. Mourinho kommer så og si fra den samme kyniske skolen så har troa på at det blir bra. Er bare skeptisk mtp hvor mange unge spillere som vil bli brukt. Si hva man vil om LVG, men han ga ekstremt mange unggutter sjansen.

 

Får håpe at Martial får spille ordentlig spiss uke inn og ut. Beastmode!

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Det er i alle fall ganske skremmende å se hvor gode De Bruyne og Lukaku har blitt og at de måtte bort fra Mourinho for å få det ut. Hadde jeg vært Man Utd fan hadde jeg i alle fall fryktet for Rashford, men tror Martial allerede er god nok til at selv Mourinho skal ta sjansen på han.

Det er jo mer til historien om Lukaku og KDB enn at de bare ble solgt da. Lukaku gikk vel ut i media flere ganger og klagde på at han ikke fikk spille nok. Kom altså på kant med manageren (Mourinho), og da er det over og ut uansett hvilke spiller vi snakker om. Og Oscar passet nok spillestilen til Mourinho bedre enn KDB. Da var det mer naturlig å satse på brasilianeren. Husk på at de er like gamle (Oscar faktisk noen måneder yngre).

 

Det er vel sannsynlig at noen unge spillere vil forlate United i sommer, da de kanskje ikke vil passe inn i laget til Mourinho. Januzaj, Memphis, Pereira, McNair... Hvem vet. Håper bare ikke han kjøper to spisser slik at Rashford havner helt ut av laget. Mourinho liker jo litt store og kraftige spisser, så ser ikke bort i fra at han henter en slik spiller, f.eks. Zlatan. 

Lenke til kommentar

Har alltid likt Mourinho (ikke en av mange blant United-folk) så jeg synes det er deilig å få ham inn. Han har riktignok noen negative sider ved seg, men man snakket jo om det om LvG også da han ble ansatt. Tror det kommer til å gå fint.

Bare en myte at han spiller kjedelig fotball og at han ikke gir unge spillere sjansen. Kan være kynisk til tider, men som jeg har sagt tidligere så vil jeg heller ha en manager som vet å være kynisk og vinne, enn en manager som går all out hele tiden og taper.

De fleste liker vel Mourinho på en eller annen måte, jeg også, digger personen maks.

 

Derimot tror jeg ikke han er riktig mann for klubben og jeg frykter hvordan vi er etter tre år med han og han får sparken. Det er selvfølgelig mulig å drømme om at alt klaffer og at han sitter 20 år hos oss, men det blir dagdrømmer. Han har aldri vært lengre enn noen år i en klubb.

 

Jeg ønsket en plan og en manager som passer planen.

Lenke til kommentar

Det er ingen plan. 

 

Den ene dagen skal vi spille direkte, britisk kick and run a la Moyes. Så skal vi plutselig gå over på tiki-taka og Van Gaal. Nå er Mourinho på vei inn, så da skal vi vel gå over til en mer direkte basert spillestil igjen. At kjøpene United har gjort i mellomtiden, som vel var myntet på Van Gaals tilnærming, plutselig ikke lengre passer inn i den nye stilen, det har de vel ikke tenkt på. Eller at treningsmetodene blir annerledes. Eller at alt annet også blir annerledes. 

 

Hadde United etter SAF gått for ballbesittende folk som Rodgers ---> Van Gaal ---> Guardiola, hentet inn spillere etter en konkret modell og mislyktes med det, så hadde vi i hvert fall kunne slå oss på brystet og sagt at vi hadde en gjennomført plan, men den fungerte ikke særlig bra. Nå er det hverken fugl eller fisk, himmel eller helvete eller noe som helst. Det er bare tull og tøys og gjetting og skudd i blinde. 

 

Men, men. Kanskje vi er så heldige at vi treffer denne gangen.  :tease: Navnet Mourinho og troféene han har i sekken er jo noe å juble for, i det minste. Så liker jeg fyren på generell basis, og tok meg selv i å håpe at han vant kamper med Chelsea i høst.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

De fleste spillerne vi har vil passe Mourinho ganske greit. Memphis får er valg: jobb bakover (som Hazard) eller forsvinn fra klubben. Mata må nok dra ++, men jeg tror de fleste passer han greit.

 

Derimot helt enig i at en plan er fraværende! Sykt at en av verdens største merkevare innen sport blir drevet så amatørmessig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...