Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Vil tro at disse tingene er nevnt i kontraktene til spillerne. Jeg har en del med skuespillerkontrakter å gjøre så kan sammenligne med det. Til og med de er ofte ganske detaljerte når det gjelder "livsstil". Det er også veldig vanlig å ha klausuler mot ekstremsport, fallskjermhopping, skikjøring eller andre aktiviteter som kan påføre skuespilleren skade. 

Når det er sagt så har jeg sansen for ham, men IKKE som venstreback. Han er en meget god stopper, synes jeg. Kanskje litt undervurdert. Han er helt vill 1 mot 1, bra på hodet, OK fart, har en vinnerskallementalitet. Jeg liker ham, men dette røykeopplegget er bare flaut og pinlig.

Enig! Har også stor sansen for Rojo. Mener han er god på backen og jeg da, men da må han være på topp fysisk som han ikke har vært i det siste. Har en veldig habil innleggsfot. I VM var han veldig solid i den posisjonen, kanskje mesterskapets beste venstreback. Men håper også han spiller stopper når Shaw kommer tilbake.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høyt aktivitetsnivå her inne for tiden. Deilig å komme hjem til tre poeng, selv om det kanskje ikke var festfotball. Teoretisk sett kan vi jo enda ta topp 4, selv om jeg selv sluttet å tro på det for en stund siden. Fantastisk å se at vi bruker Fosu-Mensah og ikke minst fantastisk å se målet fra den ene unggutten til den andre, til den tredje!! :)

Lenke til kommentar

Blind var fantastisk i går! Endelig får han litt anerkjennelse når han gjør en god kamp. Kåret til man of the match av nesten samtlige engelske medier. Imponert av hvor god kontroll han har på Lukaku til tross for sin lille størrelse. Vant til og med de fleste hodeduellene mot han. Vitner om hvor smart han er defensivt. 

Lenke til kommentar

Blind var et beist i går, men hvor var hodet til Carrick? Stygge pasningsfeil og merkelige timinger på taklingene ... Men som Espp; jeg gliste fra øre til øre av den scoringa. Hælpasninga, touchen inn i 16-meteren, innlegget og målet. Helt krem.

Lenke til kommentar

Jeg så ikke kampen i helgen så vet ikke hvor god Blind var, men én god kamp er ikke nok til at jeg hopper på Blind-toget. Han har tross alt vært helt elendig de siste 3 månedene. Håper at han kan stabilisere seg på et høyere nivå enn tidligere og at utviklingen hans fortsetter. Sliter litt med å se hvor vi skal ha han i framtiden, men det får bare tiden vise. Han er uten tvil en digg rotasjonsspiller, men jeg har et håp om at han skal bli like god som sin far!

Lenke til kommentar

Tja. Forsvaret var bra. Blind BB. Darmian med en rimelig god kamp igjen. Fosu-Mensah god. Schneid er viktig. De fire offensive jobba bra. Carrick banens soleklart dårligste. Herrera friskt pust. Husker ikke noe særlig av Rojo, var vel ok.? De Gea solid, med et par neuer-taklinger utenfor 16, kult.

Høyreving må vel være vår verste posisjon? Inn med en solid kar!

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan et forsvar kan være bra når man slipper til 2-3 store sjanser og blir reddet av stolpe og keeper.

Folk har fått alt for lave forventninger, høres jo ut som vi spilte enn knallkamp for noen her, sannheten var at den ikke var noe mer enn middels.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvordan et forsvar kan være bra når man slipper til 2-3 store sjanser og blir reddet av stolpe og keeper.

Det er ikke bare midtstopperne som forsvarer. I førsteomgang kom Everton rundt på kant hele tiden, og midtbanen med Carrick i spissen klart ikke demme opp. Da gjorde begge stopperne en fremragende jobb med å hindre mål i mot, også i de sjansene du sikter til. Smalling, og Blind spesielt hadde en meget god kamp begge to. 

baklengspl.jpg

United har bare sluppet inn 7 mål på hjemmebane denne sesongen, som er soleklart best i Premier League. Faktisk er det ingen lag som har sluppet inn mindre enn 10 mål på hjemmebane siden 2008. Oppi all elendigheten denne sesongen så er det ikke tvil om at vi begynner å se konturene av et godt forsvar, til tross for alle skadene og utskiftningene på backplass. Så stopperne våre fortjener litt cred synes jeg, spesielt Blind som har blitt voldsomt kritisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...