Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Høydepunktet var førstescoringen, som ble skapt av to egenutviklede spillere. Akademiet har fått hard medfart av blant annet meg i høst og vinter, men det var temmelig passende at målet kom i forbindelse med München-markeringen, der så mange akademiprodukter døde.

 

Spillerbørs:

 

 De Gea - 7

Darmian - 8

Smalling - 8

Blind - 7

Bortwick - 8

 

Fellaini - 6

Carrick - 8

Mata - 9

 

Lingard - 7.5

Rooney - 8

Martial - 9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Endelig en underholdende kamp igjen med fine kombinasjoner og raske angrep. Hvorfor de ikke har gjort som dette resten av sesongen er en gåte for meg.

 

Var bekymret for kampen i dag, og ble ikke noe bedre da jeg så lagoppstillingen. Heldigvis bommet jeg totalt når jeg trodde de skulle tape 3-0.

 

Ronney var god i dag. Martial også. Synes også at Mata hadde en av sine bedre kamper. Fellaini er vel den eneste som ikke får godkjent i dag.

Lenke til kommentar

Gjør ikke noe at vi har litt bredde i stallen! Og CBJ er fremdeles såpass ung at han nok vil akseptere å måtte sitte endel på benken når Shaw er tilbake.

 

Veldig fornøyd med Mata og Darmian i dag, da det er to spillere som har underprestert endel denne sesongen. Blind fortsetter på samme nivå som forrige kamp, og Carrick likner på den spillereren vi så 14/15-sesongen. Må si jeg ble ganske så optimistisk etter denne kampen, selv om jeg ikke ser på hvilken måte vi skal klare å passere noen av de fire lagene over oss på tabellen.

Lenke til kommentar

Fellaini er jo blitt diskutert frem og tilbake, og vil legge inn ett litt mer fyldig innlegg om mannen med håret.

 

Det som slår meg som meget rart med Fellaini, er at han i utgangspunktet burde være en meget sterk duellspiller som virkelig dominerer på banen i form av sin fysiske størrelse. Mannen er tross alt 1.94 høy og nesten 90 kilo tung. I den andre enden av skalaen så forventes det ikke ballkunster av han, da større spillere ofte(men ikke alltid) har noe begrenset teknisk repetoar. Hvis man legger de siste kampene til grunn(og egentlig hele united-karrieren hans), er at han fort blir veldig pinglete i duellene. Igår hadde han minst en situasjon hvor han går inn og snur rumpa til. Det burde ikke en så stor spiller gjøre, enkelt og greit.

I tillegg til at han blir litt veik i duellene, så mangler han alt av basisferdigheter. Han eier ikke finteknikk, pasningsspillet er begrenset, og det er veldig lite sluttprodukt(1 assist og 7 mål på 50-60 kamper eller hva kommentatoren sa igår). Igår så jeg flere tilfeller av at lagkameratene vegret seg for å spille han ballen, og valgte spillere som ofte sto dårligere plassert. Hver gang han fikk ballen, så drar han ned tempoet noe enormt.

 

Noe annet å tenke på for de som mener at Fellaini er sterk i duelspillet; Crouch knuste Fellaini i lufta de gangene de 2 gikk opp i duell. Smalling vant vel samtlige dueller mot Crouch. Smalling er 2-3 cm lavere enn Fellaini, men er likevel mye mer fysisk dominerende enn Fellaini er. 

 

igår ble det ekstra tydelig hvor svak han er sentralt, når Carrick dominerer midten så totalt, både i form av fysisk tilstedeværelse, og med ro og en pasningssikkerhet som Fellaini bare kan drømme om.

 

Fellaini funker kanskje som en squadspiller vi kan hive innpå når vi trenger mål, men som midtbanespiller er han langt fra god nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Burde solgt han i Januar, vertfall til sommeren, OK som backup men ikke noe mer. Forstår ikke hvorfor Morgan eller Herrera ikke startet for han i går..

Selg Fella, hent Granit i sommer.

 

Fellaini er ikke en type spiller jeg, om ikke de fleste - vil se i United

Albuer, stempling, spytting osv...

 

Gamlefar Carrick er fortsatt sykt god men han må jo få en erstatter og trappe ned etterhvert han også?

Endret av Schneiderlin
Lenke til kommentar

Kan til en viss grad forstå at Fellaini ble valgt i går mot et Stoke med Crouch fra start. Han vant ballen en del med hodet og avverget noen situasjoner i boksen, selv om han tapte nesten alle duellene mot Crouch. Gjorde en helt ok match. Det mest positive er at Schneiderlein fikk hvile... Synes vi burde beholde Fellaini i stallen, men han er ikke god nok til å starte på midtbanen for United.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i de som sier at Fellaini ikke er god nok til å spille fast hos oss. Han er meget begrenset og det forbløffer meg at han stadig blir brukt i en posisjon som ikke passer hans tre gode kvaliteter.

 

Jeg mener derimot at han er en fantastisk rotasjonsspiller. En som kan spille en og annen kamp når andre trenger hvile eller en spiller som kan komme ikke fra benken hvis vi trenger noe annet. Han er ikke god nok til å spille fast hos oss, men jeg liker han!

Lenke til kommentar

Får ikke håpe at Shaw er med i den kampen. Ingen vits i å ta noen sjanser med å få ham tilbake på banen for fort.

 

Kjenner jeg blir bekymret når jeg leser at de alt har inngått en avtale med JM. Håper virkelig ikke at det stemmer. Da håper jeg heller at LvG på magisk vis klarer å vinne resten av kampene med fantastisk fotball.

 

Litt merkelig å skulle inngå avtale med en ny manager før en faktisk vet utfallet av denne sesongen. I så fall burde de annonsert det alt nå og ikke når sesongen er over. Hva om LvG nå får alt til å klaffe og United vinner de meste av resterende kamper og tar 1 eller 2 plass? Hvem vil da ha JM inn for LvG som endelig fikk ting til å fungere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...