Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er skummelt hvor passive vi er. Vi står pent pyntet med hendene plassert dypt ned i lommene. Nå burde kanskje noen hente fra saltet og strø nedi der! City har en bunnløs pengbok, det har vi også, men de bruker den faktisk til noe konstruktivt. 

 

De har blitt alvorlig store i rakettfart og på rekordtid. De er allerede større enn Chelsea og Arsenal, noe som er helt vanvittig med tanke på når sirkus Manchester City startet. De har vært enormt gode på markedsføring og satsing. Akademiet til City er kanskje et av verdens beste mens vårt står å forfaller. De satser tungt på unge spillere nå, og tro meg når jeg sier at dette vil de høste stort av, det har vi gjort tidligere. 

 

Hva faen er det ledelsen holder på med? Skal vi virkelig bare stå her og ende opp slik som Liverpool? Bli en middelmådighet som hele tiden klamrer seg fast til troen om at vi er en storklubb? Det eneste vi har igjen etter at SAF ga seg er inntektene og den helt vanvittige fan-basen. Nå må vi faen meg få ut fingeren og skape litt suksess kortsiktig, men mye viktigere langsiktig!! 

 

Jeg er skremt over hvor passive vi er og hvor lite vi satser i forhold til City. 

Lenke til kommentar

Er trist å si det, men jeg ser for meg en mørk tid for Manchester United de neste årene. Å få bekreftet at Guardiola ble klar for City er vondt å svelge. Samtidig så har Manchester United bommet totalt på spillerkjøp de siste årene.

- Akademiet er i dårlig tilstand

-  Rooney/Mata på vei nedover

- de Gea til Real Madrid

- Hvor lenge beholdes Martial?

- Blir Manchester United attraktive uten CL-plass?

Hvorfor velge Manchester United fremfor Manchester City? 

Det eneste jeg drømmer om, og som jeg kunne ha sett for meg. Det er at Gaal blir sparket, og erstattet med Mourinho. Tviler ikke et sekund på at Mourinho har det som skal til for å få Manchester United tilbake på gamle trakter. Alt under Gaal ser mørkt ut. 

Vi har feilet med Moyes og Gaal. Er på tide med kortsiktige løsninger

Endret av Neymar10
Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke Mourinho, men en langsiktig plan for hvordan vi skal bli en toppklubb igjen. LVG er ikke den planen og derfor burde vi legge om strategien og hente inn den personen som passer klubbens framtidige visjon. Vi er nødt til å tenke langsiktig nå, eller vi kan jo eventuelt kjøpe oss til suksess både nå og til framtiden.

 

Barcelona, Real Madrid, City, Chelsea og vi bruker penger, kanskje må vi fortsette å kaste pengene rundt oss for å holde følge. I hvert fall når vi lar akademiet forfalle. Vi må rett og slett bruke pengene våre smartere og ikke minst ha en manager som faktisk passer til profilen til klubben, det føler jeg ikke Mourinho gjør.

Lenke til kommentar

Er trist å si det, men jeg ser for meg en mørk tid for Manchester United de neste årene. Å få bekreftet at Guardiola ble klar for City er vondt å svelge. Samtidig så har Manchester United bommet totalt på spillerkjøp de siste årene.

 

- de Gea til Real Madrid

 

Real har fått forbud mot å hente spillere de to neste vinduene, så David blir nok i United en stund til.

Lenke til kommentar

 

Er trist å si det, men jeg ser for meg en mørk tid for Manchester United de neste årene. Å få bekreftet at Guardiola ble klar for City er vondt å svelge. Samtidig så har Manchester United bommet totalt på spillerkjøp de siste årene.

 

- de Gea til Real Madrid

 

Real har fått forbud mot å hente spillere de to neste vinduene, så David blir nok i United en stund til.

Anke

Lenke til kommentar

 

Er trist å si det, men jeg ser for meg en mørk tid for Manchester United de neste årene. Å få bekreftet at Guardiola ble klar for City er vondt å svelge. Samtidig så har Manchester United bommet totalt på spillerkjøp de siste årene.

 

- de Gea til Real Madrid

 

Real har fått forbud mot å hente spillere de to neste vinduene, så David blir nok i United en stund til.

De anket dommen, så de kan handle til sommeren.

Lenke til kommentar

11 år siden i dag: https://www.facebook.com/premierleague/videos/1262246510466428/

 

Kontraster uten sidestykke. Faen meg depressivt når man sammenligner med i dag.

Skjønner virkelig ikke hva ledelsen holder på med om dagen. Deler av akademiet vårt holder på å gå til helvete. U18 står med 12 strake tap og A-laget spiller som et jævla bunnlag fordi manageren er sta og jævla arrogant på seg selv. Hva skjedde med mannen som tok Nederland til bronse i VM??

Men hvem bryr seg om alt det der så lenge pengene renner inn fra alle kanter? Glazers er faen meg kreft. Woody er businessmann og han har gjort det bra med den kommersielle delen, men hva faen har det å si når den sportslige delen råtner? Hvis det fortsetter slik så kommer markedsverdien til å få seg kraftig slag de neste årene og da sitter de pampene der og lurer på hvordan en klubb som genererte så mye inntekter kunne falle så mye sportslig og kommersielt. 

 

Kanskje en boikott av kampene hadde fått dem til å våkne? Men det er vel nærmest umulig med den fanbasen. Det er jo heller ikke særlig mye kontakt mellom klubben og fansen. Vi har jo MUST som representerer fansen, men stemmen deres er nok sikkert ganske begrenset.

Hele børsnoteringen ga vel signaler om hvor klubben var på vei og hva planen var hos eierne; å tjene mest mulig penger (ikke at det var ukjent fra før av). Så var det jo diskusjoner om å sette inn "Football Club" inn i logoen igjen fordi de ville vise fansen at klubben er en fotballklubb og ikke en virksomhet, men det er rent bullshit. Alt tyder på at det viktigste for ledelsen har vært markedsverdi og inntekter. Sette inn "Football Club" og lure fansen til å tro at det viktigste for dem er det sportslige og ikke pengene. Samtidig så er det sportslige på et all-time low imens det kommersielle aldri har vært bedre. Det vi trenger er en sportsdirektør eller en president, en som ikke har noe annet å tenke på enn det sportslige.

 

I don't need to get laid because I get fucked over by the government every day. Vi er ekstra "heldige" for vi blir rævkjørt av United-ledelsen også.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Det var Woodward som ønsket ordene "Football Club" inn i logoen igjen, i første omgang kun badgen på drakta. Virker som det ble avfeid av Glazers eller andre krefter. På en måte er det også forståelig når man har bygget opp merkenavnet Manchester United over så lang tid i hele verden.

Det blir fokusert mye på akademiet og U18 for tiden, og det er ingen hemmelighet at det går trått. Men det gjøres jo også grep nå heldigvis, klubben er i ferd med å ansette ny akademisjef. Michael Appleton er førstevalget, men han er midt i sin første sesong som manager for Oxford og gjør det veldig bra.

Arbeidet med en full gjennomgang av akademisystemet har pågått siden i høst og skal bli til en rapport som viser veien videre, den bør snart være klar. Må også nevne planene om å bygge nytt stadionanlegg for de aldersbestemte lagene ved siden av Old Trafford eller på Carrington, for reiseveien til Leigh er altfor lang nå (40 min til Carrington). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Å ansette en ny akademisjef tviler jeg på at vil være nok. Jeg tror at hele akademiet trenger en opprenskning. Bare se på City, de har satset hardt på akademiet med trenere i verdensklasse i alle ledd. Det hender at spillere fra akademiet vårt får sjansen, men det er hovedsakelig fra U21, der gjør vi det bra. Går vi nedover i systemet så blir det bare dårligere og dårligere.

Vi har jo sett hvordan tidligere United-spillere sender barna til akademiet til City fordi de vet at det er det beste for barna. 

Jeg aner ikke hva som foregår der, men det er neppe tilfeldigheter at City gjør det bra der, mens United gjør det dårligere og dårligere.

 

Husker jeg leste noe om det for litt siden, men totalt sett så er det tydelig hvilken klubb som har store ambisjoner for fremtiden. City har satset hardt på akademiet samt. at de utvider stadion sin. Og de er faktisk ikke det eneste laget som utvider. Jeg klarer ikke å se helt hva fremtidsplanene våre er. Jeg vet at det er vanskeligere å utvide enkelte av tribunene på OT på grunn av elven og togskinnene rundt, men det kan da ikke være umulig nå i 2016. Det er bare en liten ting ja, men vi skal liksom være en klubb som skiller oss fra resten. 

Lenke til kommentar

Altså, nå er det ikke akademiets tilstand som er kritisk for klubben. Jeg er enig i at det suger at vi ikke følger med på konkurrentene og taper i terenget, men det er ikke der skoen trykker. Vi er nødt til å skape suksess og glede hos både spillerne og fansen. Ingen av de virker å være tilstede for tiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...