Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det kan du jo sjølsagt betvile, men vi snakker jo om en mann som klarte å få nederland til bronse i VM 2014. Samme lag kvalifiserte seg ikkje til EM (sjøl etter utvidelse av antall lag), like etter.

 

At han ikkje har funka i United kan jo en få meine, men at det er en halv evighet sia han har levert er jo direkte feil?

 

Pep kan fungere veldig masse bedre, for all del, men van Gaal si merittliste var kruttsterk også når han kom til øya.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Guardiola vil nok prøve seg i PL, og da mener jeg at vi ihvertfall burde gjøre et godt forsøk på å få ham framfor City. Om det faktisk bare er for å holde ham unna City. Det vil også være en større utfordring for ham med en langt ifra stjernefylt tropp. Men det er vel liten tvil om at Woodward kommer til å hive penger på fyren, så noen gode spillere vil han nok få kjøpt inn. Selv om det vil være mer imponerende om han faktisk bruker minimalt med penger og bruker troppen vi har nå. At han faktisk viser hvor mye han kan få ut av spillerne han har til disposisjon. Han har hatt det enkelt i Bayern og Barca, så det ville vært gøy å se hvordan han gjorde det i United. Men selv mener jeg det ville vært morsommere å hyre inn en ung og oppadkommende trener. Men styret er nok ikke enig med meg der.

Lenke til kommentar

Hvis Pep havner i City neste sesong så betyr det sannsynligvis at LvG fortsatt kommer til å sitte ved roret. Og Pep er en mye bedre manager enn det Pellegrini er og City har jo allerede et veldig bra lag. Hvis LvG ikke snur dette og likevel ikke får sparken så kommer City til å styrke seg ytterligere.

Men så er spørsmålet om Pep ønsker å dra til dekket bord hos City eller et umontert bord hos United. LvG har jo lagt et lite fundament for spillestilen til Pep så man kan jo håpe at han velger United hvis begge Manchester-klubbene ønsker managerskifte til sommer.

Lenke til kommentar

Skjønner at Pep gjør det bra, men har han noen gang gjort noe bra med et lag som ikke er stappet av stjernespillere? Ikke helt sikker på at Pep hadde gjort det noe bedre enn LVG gjør det. På den andre siden så dilter jo bare Pep etter LVG. Kanskje han forstår at det LVG gjør fungerer bra og han bygger videre på det. Derfor er jo en god sannsynlighet for at han kommer til United. Spørs om han er klar for utfordringen som ligger her.

Lenke til kommentar

Pep har fortsatt noe bevise med lag som må bygges opp ja, men det er Pep det snakkes om. Han kan lokke til seg hvem som helst.

Neymar skal ha sagt til ESPN at det var samtaler med United i sommer selv om det ikke var konkrete tilbud eller noe slikt, tenk om Neymar skulle flytte på seg for en eller annen grunn (skattegreiene f.eks.), da vil det bli mye lettere å hente ham hvis Pep er ved roret. RIktignok ble ikke Neymar hentet før året etter at Pep dro, men bestevennen til Neymar, Messi kan sikkert legge ved noen gode ord :)

 

Uansett, poenget er at Pep kan lokke til seg de fleste uten at Woodward trenger å vifte med like mye penger.

Lenke til kommentar

Det beste vi kan håpe på er at Pep forlenger med et år, kombinert med at vi evner å forsterke laget ytterligere med en 6-7 spillere til sommeren. Og da ikke bare "talenter", men også litt mer etablerte spillere, kombinert med at de talentene vi har nå får enda et år å vokse på.

 

(Dvs, jeg ser på det som usannsynlig at Pep ønsker å ta over United slik det ser ut nå).

Lenke til kommentar

Når Pep ble ansatt i Barca kom han til dekka bord, men han kvittet seg med Ronaldinho, Deco og Zambrotta. Tre viktige spillere på laget som hadde nesten 100 kamper mellom seg sesongen før. I tillegg hentet han opp Busquets på laget og ga han masse førstelagsfotball. Han hentet også tilbake Pique fra United og gjorde han til førstevalg på stopperplass sammen med Puyol.

 

Det er ganske drastiske valg å ta som en helt urutinert manager, og viser en klar strategi for hva han ønsket med laget og tillit til unge spillere i nøkkelroller i laget.

 

Pep er mer possession-orientert enn jeg selv setter pris på, men han spiller i hvert fall possession med hensikt. Jeg sliter med å se et formål bak trillingen til United. Det er ingen smarte kombinasjoner, økning i tempo eller forsøk på å få spillet over fra oppbyggingsfasen til gjennombruddsfasen. Det er dødfødte pasninger på midtbaneleddet uten bevegelser eller risiko. Trillingen resulterer som regel i en avslutning mot mål i Pep sine lag, og det betyr svært få målløse kamper. Det alene er et massivt pluss i margen til Pep over van Gaal. Jeg ser heller fem 3-3-kamper på rad enn det United har levert den siste måneden.

 

Skal sies at jeg ikke er voldsomt stor fan av Pep som person, men om man vil ha morsomme pressekonferanser kan man like gjerne ansette Ian Holloway. Akkurat nå er resultater og "stjernefaktor" viktigere. Det må bli attraktivt å se på United igjen, og attraktivt å spille for United igjen. Jeg tror ikke at Neymar, Pogba, Bale eller Müller ser etter United og van Gaal med lengtende blikk, akkurat.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...