Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vi ikke bare konstatere: Unggutta offensivt er ikke gode nok. Pereira, Powell og Lingaard er IKKE det som trengs for å bli et topplag igjen. De er helt OK spillere som det finnes 30 av i premier league. Vi må ha verdensklasse i alle ledd, det har vi ikke per dags dato.

 

Delvis enig med at Pereira og Powell ikke har vært gode nok, men Lingaard har vært meget god og med litt mer flaks, hadde han stått med mer enn ett mål. Powell og Pereira imponerte ikke, det gjorde heller ikke Jackson. Tror kanskje det meste frustrerende var å se Jackson stå 7 meter bak Depay, som har to spillere på seg, med bena godt plantet i bakken og ikke i det hele tatt prøver å ta noe initiativ. Også helt håpløst forsvarsspill fra ham når han lar Bournemouth spillerene passere ham (som fører til corner), ser ikke ut som om han var interessert i ball en gang. Dog mange som sviktet der...

 

Føler vi har mye uflaks, skaper forsovet en del men blir ikke mål, mye skader og alt for lite vilje. Hjelper faen meg ikke om du har spillere som er mye bedre når du ikke gjør en innsats. Ok spiller, høy innsats > God spiller, drit innsats

Lenke til kommentar

Her er jeg enig med deg. Syns Lingard har tatt et steg opp og stått fram som meget solid, og som du sier så kunne han med litt mer flaks stått mer ganske mange flere enn bare ett mål. 

 

Det siste du sier er rett i krysset. Ble oppriktig forbannet over hvor elendig innsatsen var mot Bournemouth, det er faktisk ikke akseptablet. LVG er sjefen og spillerne har bare med å prestere for han eller pakke sekken å dra. Det er akkurat her jeg tror SAF fikk det så latterlig bra til med det mange vil regne som begrensede spillere. Han fikk de til å prestere 100% hele tiden og en spiller som gir 100% er vanskelig å spille mot, og et lag som gir 100% hele tiden - ja de er nesten uslåelig. 

Lenke til kommentar

Synes Memphis har vært bedre enn Lingaard. Si hva du vil om uflaks og flaks, men han har hatt groteskt mange muligheter som potensielt kunne bidratt og/eller sikret flere poeng. Det er utilgivelig. For hans del håper jeg han har lært av det og setter de neste 10.

 

Det at Lingaard har hatt mange sjanser er sant, men det kan man vel også si om Memphis? Men å si at han har hatt groteskt mange sjanser og burde gitt oss flere poeng vil jeg si er en overdrivelse. Jeg synes faktisk Lingaard har vært bedre en Memphis. Memphis kjører seg ofte fast, men skal være ærlig å si at han får svært liten hjelp av backen. Lingaard har i mine øyne vært mye mer frisk, bedre løp og større arbeidsinnsats enn Memphis.

 

 

Her er jeg enig med deg. Syns Lingard har tatt et steg opp og stått fram som meget solid, og som du sier så kunne han med litt mer flaks stått mer ganske mange flere enn bare ett mål. 

 

Det siste du sier er rett i krysset. Ble oppriktig forbannet over hvor elendig innsatsen var mot Bournemouth, det er faktisk ikke akseptablet. LVG er sjefen og spillerne har bare med å prestere for han eller pakke sekken å dra. Det er akkurat her jeg tror SAF fikk det så latterlig bra til med det mange vil regne som begrensede spillere. Han fikk de til å prestere 100% hele tiden og en spiller som gir 100% er vanskelig å spille mot, og et lag som gir 100% hele tiden - ja de er nesten uslåelig. 

 

 

Spesielt mot lag som ligger lenger ned på tabellen er det utrolig viktig å gå ut å kjempe, å ikke bare tro at man vinner fordi man er sterkere på papiret. Synes det er den driven, viljen til å vinne, som har forsvunnet i det siste. Hadde jeg vært LVG hadde jeg sendt alle spillerne til å ta en dobbelt Nordli-test med 15 minutters mellomrom for hver gang det er slik en laber innsats. Noen må gjøres!

Lenke til kommentar

Etter at Memphis ble vraket og fikk "en vekker" har han vært god. Savner selvsagt Shaw, men etter å ha skjønt at han ikke kan dominere like lett som i Nederland så synes jeg han har tatt sjansene sine bra. Jeg håper jeg tar feil, men jeg ser bare en vanlig, OK PL-spiller i Lingaard. Han har ikke noen x-faktor (som Memphis). For all del, jeg sier ikke at Memphis er Ronaldo in disguise, jeg sier bare at x-faktoren er der - på samme måte som Nani. Han har et nivå som ingen av de andre vingene våre har. Utfordringen er å vise det oftere, helst hele tiden. Martial må bare dyrkes i 9eren og han kommer til å bli gull. Elsker ham.

 

Heldigvis er årets PL helt jojo.no - så tror vi sniker oss inn på topp 4 gitt at vi klarer å samle oss sånn noenlunde.

Lenke til kommentar

Etter at Memphis ble vraket og fikk "en vekker" har han vært god. Savner selvsagt Shaw, men etter å ha skjønt at han ikke kan dominere like lett som i Nederland så synes jeg han har tatt sjansene sine bra. Jeg håper jeg tar feil, men jeg ser bare en vanlig, OK PL-spiller i Lingaard. Han har ikke noen x-faktor (som Memphis). For all del, jeg sier ikke at Memphis er Ronaldo in disguise, jeg sier bare at x-faktoren er der - på samme måte som Nani. Han har et nivå som ingen av de andre vingene våre har. Utfordringen er å vise det oftere, helst hele tiden. Martial må bare dyrkes i 9eren og han kommer til å bli gull. Elsker ham.

 

Heldigvis er årets PL helt jojo.no - så tror vi sniker oss inn på topp 4 gitt at vi klarer å samle oss sånn noenlunde.

 

Virket som han har fått en liten vekker, men jeg ser ihvertfall ikke noen X-faktor hos ham enda. Hver gang han får ballen har jeg ikke de største forventningene for å si det sånn. Dog fin volley som ledet til 1-1 målet. 

 

Martial er jeg helt enig i. Utrolig sterk, god med ball og skaper sjanser alene ut av ingenting. Synd vi ikke har noen andre som er målfarlige og kunne gjort noe med det han skaper.

Lenke til kommentar

Får virkelig håpe at Mata snart har spilt sin siste kamp for United. Fyren er jo totalt søppel!

På kant ja. Bruk Mata riktig så vil han skinne. Det klarer dog ikke den evneløse manageren å se. Bruke Mata på kant er selvmord. Var Chelsea beste 10er i to sesonger, men på kant er han ikke tilstede i spillet.

Lenke til kommentar

Mata har spillt i 10er rollen og vært søppel der også. 

 

Om han var så fantastisk i Chelsea så hadde han vel ikke endt på benken for så å bli solgt.

 

Rooney har blitt hetset gang på gang etter dårlige kamper, Mata blir forsvart. Synes faktisk at Mata spillere langt dårligere enn hva Rooney har gjort, selv når han blir plassert helt ute av sin faste posisjon.

Lenke til kommentar

 

Får virkelig håpe at Mata snart har spilt sin siste kamp for United. Fyren er jo totalt søppel!

På kant ja. Bruk Mata riktig så vil han skinne. Det klarer dog ikke den evneløse manageren å se. Bruke Mata på kant er selvmord. Var Chelsea beste 10er i to sesonger, men på kant er han ikke tilstede i spillet.

Mata har fått nok sjanser i tierrollen til å spille seg inn fast der. Men stikk i strid til det man forventet, så har han faktisk vært bedre på kant. Så det er bare vås.

Lenke til kommentar

Mata lider av litt av det samme som Kagawa. Lite bevegelse rundt seg. Men jeg mener fortsatt at Mata er mye mer en målscorer enn en playmaker, som Kagawa er. Mata liker seg i 16-meteren og har god målteft. Men han har ikke tempo, hverken fysisk fart, eller hurtig med ballen. Han bruker for lang tid på ballen, og senker derfor tempoet i spillet. Han er derfor ikke egnet til å være den viktigste brikken i det oppbyggende spillet, så han burde heller fokusere på å være sist eller nest sist på ballen i 16-meteren. 

Det han har bidratt mest med her er nettopp mål, men det blir vanskelig når vi skaper såpass få sjanser som vi gjør. Han blir også merkbart bedre når Herrera spiller. De har god kjemi, og Herrera er spilleren som burde fungere som arkitekten i laget, fyren som skaper sjanser og hovedmannen i det oppbyggende spillet. Herrera blir dessverre for lite brukt, og jeg mener han blir brukt feil. Han burde spille sentral midtbane framfor 10'er. Der får han litt mer plass og tid til å styre spillet fra litt dypere hold. 

 

Jeg er litt usikker på hvor Mata egentlig burde spille. Kanskje han passer best som innovervendt ving, mer som en second striker-rolle. Der får han mer plass, og mulighet til å være framme ved mål. Vi mangler vel egentlig en skikkelig 10'er, spør du meg. Og derfor burde vi heller spille 4-3-3. Herrera og Schweinsteiger som de to sentrale, og Carrick/Schneiderlin som den dypeste.

Lenke til kommentar

Er vel ikke så rart Mata spiller dårlig når hele laget spiller elendig? Martial, DDG og Smalling er vel de eneste som jeg vil si har prestert bra nok. Ellers har så og si alle variert i form, fra helt elendig til ok/bra, og det er uakseptabelt over så mange kamper som de har spilt. Det som kjennetegner et godt lag er at de gjerne har en, maks to, dårlige kamper før de er tilbake i god form og vinner. Dette mangler vi, samt vinnervilje og drive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...