Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trist å si det, men jeg har gitt opp Van Gaal. Den eneste grunnen til at jeg har hatt mer tiltro til han en Moyes, er pga hans autoritet, og tidligere prestasjoner som manager. jeg har virkelig hatt lyst til at Van Gaal skal gjøre det bra, men det fungerer ikke :(. Det er jævlig trist, men han fungerer bare ikke som Manchester United manager per dags dato. Men det er også gambling å sparke han. Jeg mener kun øverste hylle er verdig sparkingen av Van Gaal nå. Guardiola hadde vært en våt drøm, men jeg tror også at Diego Simone kunne ha vært knall bra. Diego Simone hadde mest sannsynlig blitt langtidsprosjekt. Giggs hadde vært gambling, og Ancelotti er en bra manager som jeg har stor respekt for, men jeg har bare ikke sansen for han. Men jeg har stor respekt for det har gjort i klubber som AC Milan og PSG. 

Men uansett hva som skjer så er:

Kun øverste hylle er verdig sparkingen av Van Gaal nå

Lenke til kommentar

For en gjeng med plastikkfans. Døra er der ---->

Jeg liker dette så utrolig godt. Det kommer aldri noen argumenter, aldri begrunnelser, bare korte nedverdigende svar til fans som er kritiske til ledelsen. Hvem faen er du til å rakke ned på fans som ikke er like begeistret for Van Gaal som deg?

Når folk har vært fan av den samme klubben helt fra man var liten til voksen, hvor klubben har hatt den samme treneren og en forholdsvis jevn mengde suksess, så er det vel ikke overraskende at disse reagerer ekstra sterkt når klubben de er så glad i plutselig endres totalt. Som fan av Formell 1-laget McLaren vet jeg veldig godt hva som menes med å gå fra å være jevnt veldig gode, til å falle helt til bånn i bøtta hvor man plutselig kjemper mot bunnlag. Jeg får inntrykket av at det er flere her inne som ble så godt vant til SAF at de ikke var mentalt forberedt på hva som ville skje når han til slutt ga seg. Det er fullt mulig at United vil gå flere år uten å vinne noe som helst nå, helt til den forholdsvis unge stallen har fått nok erfaring.

Endret av ahpadt
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en gjeng med plastikkfans. Døra er der ---->

Jeg liker dette så utrolig godt. Det kommer aldri noen argumenter, aldri begrunnelser, bare korte nedverdigende svar til fans som er kritiske til ledelsen. Hvem faen er du til å rakke ned på fans som ikke er like begeistret for Van Gaal som deg?

Når folk har vært fan av den samme klubben helt fra man var liten til voksen, hvor klubben har hatt den samme treneren og en forholdsvis jevn mengde suksess, så er det vel ikke overraskende at disse reagerer ekstra sterkt når klubben de er så glad i plutselig endres totalt. Som fan av Formell 1-laget McLaren vet jeg veldig godt hva som menes med å gå fra å være jevnt veldig gode, til å falle helt til bånn i bøtta hvor man plutselig kjemper mot bunnlag. Jeg får inntrykket av at det er flere her inne som ble så godt vant til SAF at de ikke var mentalt forberedt på hva som ville skje når han til slutt ga seg. Det er fullt mulig at United vil gå flere år uten å vinne noe som helst nå, helt til den forholdsvis unge stallen har fått nok erfaring.

Men er man plastikkfan fordi man ikke støtter en manager av den grunn da? Det handler om engasjement og følelser. Bare fordi man ikke er evig optimist til manageren så er man ikke noe mindre fan av den grunn. Alle United-supportere ønsker at United skal komme seg på beina igjen og vinne troféer. Noen tror LvG er den rette, andre mener at han ikke kan tilføre klubben noe mer. Og man har faen meg like rett til å være negativ mot manageren og uttrykke seg om det uten å bli stemplet som ditt og datt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når folk har vært fan av den samme klubben helt fra man var liten til voksen, hvor klubben har hatt den samme treneren og en forholdsvis jevn mengde suksess, så er det vel ikke overraskende at disse reagerer ekstra sterkt når klubben de er så glad i plutselig endres totalt. 

Helt enig og her tror jeg du har helt rett også, men det forsvarer ikke at man skal rakke ned på de som har en annen mening. Jeg er for at vi har LVG så lenge vi tar topp 4 (eventuelt hvis det er en storfisk tilgjengelig til sommeren, ja da burde vi kanskje slå til siden han bare skal sitte ett år til), men kritikk må en kunne komme med. 

Ser at flere ønsker han ut, forståelig på noen måter, uforståelig for meg på andre måter - men det er jo deres mening. Jeg har selv kun vært fan av Man Utd i 22 år (?, husker ikke helt), så jeg har nesten utelukkende bare fått oppleve suksess. Derimot var jeg ganske klar på at fallet kunne bli stort. Moyes var et hakk lengre ned enn det jeg trodde, LVG er ca akkurat det jeg så for meg - bare med litt morsommere fotball. Søtter SAF selv med elendig fotball de siste årene, støtter LVG nå, men dette er den kjipeste fotballen vi har spilt så lenge jeg har fulgt med på Man Utd. 

Lenke til kommentar

Jeg får inntrykket av at det er flere her inne som ble så godt vant til SAF at de ikke var mentalt forberedt på hva som ville skje når han til slutt ga seg. Det er fullt mulig at United vil gå flere år uten å vinne noe som helst nå, helt til den forholdsvis unge stallen har fått nok erfaring.

Jeg ga deg et pluss, jeg. 

Det blir vanskelig å forsvare Van Gaal når resultatene er mot han, men det ser ut til at vi er på bølgelengde i hvert fall. På visse andre foraer er det umulig å prøve å få folk til å skjønne dette. Van Gaal vil, med fortsatt dårlige resultater, få sparken og gå inn som en katastrofe i klubbens historie, når han egentlig har tatt grep og prøvd å igangsette den totale endringen som klubben måtte gjennomgå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...