Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sparkingen av Rodgers kan se ut til å skape konflikt for min 3-års plan for United. Jeg ville ha inn Klopp i 2017, etter at Van Gaal gikk av! Håper Liverpool henter en manager som har erfaring fra PL, og vet hva som forvenstes der. Det er vel bare å gå på listen over tidligere PL-managere. Hadde de ventet en mnd, kunne de fått Moureenho.

Lenke til kommentar

Vi ble fullstendig åpnet opp på begge backene i går. Darmian var helt forferdelig, kanskje en av de verste prestasjonene av en United-spiller på flere år. Young var også helt krise, men jeg klandrer ikke han. Får absolutt null hjelp defensivt av Memphis, som må begynne å orke returløp. Det hjelper heller ikke å mannsmarkere hele Arsenals midtbane når alle spillerne deres er raskere enn våre. For meg var denne kampen en kjempebommert taktisk, blandet med elendige individuelle prestasjoner. 

Mot "spillende" lag som Arsenal og Swansea skulle jeg gjerne sett en ren 4-3-3-formasjon så vi kan være mer direkte i oppspillsfasen. Er ikke tilfeldig at det er disse to lagene vi har tapt mot denne sesongen.

Darmian slet, som du sier.. men han fikk - i likhet med Young - ikke noe hjelp. Alle backene i verden ville hatt problemer med Alexis Sanchez 1 mot 1.. helt utrolig at det skulle skje så mange ganger på dette nivået. Vi vet jo hva Alexis er i stand til. Memphis får ballen ute til venstre. Hva skjer? Jo, han får en Arsenalspiller på seg raskt.. og ikke nok med det, men denne spilleren har 2 spillere i sikring. Ikke vanskelig å være back når kollektivet fungerer så bra, noe vårt ikke gjorde i går. Valencia var dårlig mot Wolfsburg, men jeg ville faktisk at han skulle spille fra start i går. Han har tatt seg av Alexis tidligere og kunne sikkert klart det i går også, men igjen.. hele laget sviktet, så kan ikke bare gi backene skylden. Det var på midtbanen det begynte.. i rommet bak Carrick og Schweinsteiger. 

Skulle nesten tro at LvG ikke visste hva Arsenal var i stand til. Ikke presset vi Arsenal høyt, ikke la vi oss bakpå.. Vi bare møtte opp.. og det fikk vi svi for. 

Darmian er  dritt offensivt, bedre å kjøre inn Valencia der.

Darmian er langt ifra dritt offensivt. Han er ikke noen Rafael.. dessverre, men han er solid defensivt (når laget fungerer) og han kan være bra offensivt. Jeg liker hvordan Darmian kan bruke begge beina og på denne måten gå innover i banen om motstanderne tillater det.. akkurat som Rafael gjorde. Valencia derimot.. går kun 1 vei.. Og det er rett fram. Jeg kan godt godta at vi spiller med Valencia på backen fremover, men det er kun fordi Shaw er skadet.. og fordi Darmian må over på venstre.

Blind gjorde en utmerket jobb på venstrebacken i fjor og bør kanskje spille der i år også? Han har gjort sakene sine bra som midtstopper, men hva skal vi gjøre med Jones? 

Lenke til kommentar

Håper Rooney pådrar seg et alvorlig brudd i landslagspausen. Tydeligvis eneste måte å få han ut av laget på.

Som Arsenalsupporter så spør jeg støtt og stadig mine United "kompiser" om hvorfor Rooney spiller hver eneste kamp. De er som meg.. helt uten svar.

Hva bidrar egentlig Rooney med på banen for dere lenger? Vært uhyre svak hver eneste gang jeg har sett han spille denne sesongen.

Litt av Rooneys problem er ikke bare det at han har blitt dårligere, men han er absolutt ikke en Van Gaal-spiller. Det er pisspreik at han er så veldig anvendelig og god i så mange posisjoner. 

Rooney er en middelmådig spiller, på Hull- og Burnley-nivå. Det er én ting. Det andre er at han ser ut som en som ville slitt å spille seg inn på Burnley og Hull når vi spiller som vi gjør. Han er god når han kan sette litt fart gjennom midten, MED BALL, slå ut på kanten og komme i posisjon rundt straffemerket. Det er sånn han scorer målene sine, det er bare å sjekke fjorårets 12 scoringer. Tipper cirka halvparten av dem kom etter et lavt innlegg fra en av sidene, ut mot en Rooney som bredsidet den i mål fra 12-13 meters hold. 

At han og Memphis har startet alle (?) kamper de har vært tilgjengelige i så langt i år er Van Gaals ultimate feil. De har ikke bare vært dårlige, men de er direkte ødeleggende for medspillere også. Egentlig burde det være en regelrett ENKEL jobb for Herrara og Young å ta plassen fra dem to, fordi det ikke er noenting å måtte leve opp til. 

In Van Gaal I trust; jeg tror ikke det ville blitt noe bedre eller dårligere uten han pr. 05/10/15. Men vi kan på samme tid tillate oss å være kritiske til dem som fortjener kritikk, og jeg mener at det å konsekvent starte med Depay og Rooney, samt det å blottlegge oss for gamechangere på benken, kan (med litt uflaks) være det som sender oss ut av tittelkampen allerede før jul. 

Takke seg til for at vi enda har til gode å møte lag som WBA, Stoke, Norwich, Watford og Bournemouth, som på papiret bør være klare trepoengere. 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Rooney har jo mistet touchen sin. Han har tilsynelatende like god ballfølelse som en overtent Azar Karadas. Der hvor han for et par år siden var en av våre beste spillere i kontringsspillet, med god oversikt, gode pasninger til andre spillere i posisjon og motor til å fosse inn i boksen, har han blitt redusert til å være den som ødelegger samtlige overgangsmuligheter vi får. Alt på grunn av elendige første touch, eller enda verre pasninger. 

Synes Rooney var bedre defensivt enn offensivt mot Arsenal. Framover på banen er det omtrent bare Mata, Material og etter hvert Bastian som får til noe som helst. 

Lenke til kommentar

Damian er best defensivt, men har du faktisk sett Valencia offensivt? Han suger balle. Gjør jo ikke noe annet enn å stoppe opp så fort det kommer en forsvarer foran ham.

Den Valencia som løpte forbi forsvarsspillere ved hjelp av teknikk, styrke og fart er LONG GONE. Og han kommer neppe tilbake.

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Shaw og Darmian balanserte hverandre utrolig godt. Med Shaw i en mer offensiv rolle, der han overlappet med Memphis. Og Darmian, som holdet seg lenger ned på baen, slik at Mata nærmest utelukkende kunne bidra offensivt. Fortsatt bittert at Shaw ble skadet... :(

Lenke til kommentar

Så den nå, den var virkelig kjedelig  :closedeyes:

Og alt for mye scouserdialekt. Slitsomt når det ikke er subtitles.

Pst. Scouserdialekten er ikke noe problem å forstå? :p

--

Kommer for øvrig  ny BBC dokumentar om legenden Sir Alex Ferguson på søndag, "The secrets behind his success". Nick Robinson(kjent politisk journalist) intervjuer tidligere spillere, spillere som har blitt trenere og SAF selv. Skal ikke se bort i fra at både Henning Berg og OGS blir å se i den. 

Endret av Corporal Jenkinson
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...