Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan oppsummere sesongen to første kamper slik:

- Sykt skuffet over det offensive spillet og offensive samhandliger.

- Sykt skuffet over enkelte spillere

- Sykt imponert over forsvaret vårt

- Meget imponert over midtbanen vår (den sentrale). 

 

Carrick, Scheiderlin og Schweinsteiger oser trygghet og pasningsikkerhet. Darmian har virkelig satt sitt preg allerede på laget. Kan ikke huske at vi har hatt en så god høyreback (defensivt) siden Neville var på topp (nå er det tidlig, så dette kan endre seg fort). Shaw har virkelig tatt noen grep og ser virkelig bra ut for tiden. Smalling er vår fremtidige kaptein! Blind har løst sin oppgave som midtstopper veldig bra, og jeg tror at vi slipper unna med at han har noe svak fysikk med Shaw i form + midtbanen. Vi ser veldig, veldig bra ut defensivt. Romero virker trygg og ekstremt rolig.

 

Offensivt er det dessverre ikke det samme. Depay gidder jeg ikke klage noe særlig på, han er tross alt helt ny i klubben og i ligaen. Det vil nok ta tid, kanskje en sesong, før han får satt sitt preg på laget. Jeg er ikke i tvil om at han kan gjøre det bra hvis han venner seg til tempoet. Ofte ser det ut til at han tror han har bedre tid enn han har og i tillegg virker han litt "daff". 

 

Juan Mata, for et kinderegg. Han har noen alvorlige feilpasninger, han sovner ute på banen, han sluntrer unna arbeid støtt og stadig - men så plutselig skjer det noe genialt og vi har en skåring. Om det er en spiller jeg ønsker å ha på banen eller ikke skal jeg ikke uttale meg om enda, sesongen er enda lang og vi har 6 poeng av 6 mulige til nå. Rooney derimot har jeg ikke en eneste positiv setning å si om til nå. Han gjør feil, han roter bort ballen, han er ikke på riktig sted - ja han virker totalt uinteressert for tiden. Jada, han roper og skriker litt til laget av og til, men det er vel ikke nok til å være spiss for oss? Nei, benk han takk. Vi har Smalling som kan ta over kapteinsbåndet, vi har Schweinsteiger som er den fødte lederen. Rooney må virkelig få hodet ut av ræva og begynne å levere på banen igjen. Det begynner å bli noen år siden han var en fryktet spiller. Jeg mener at vi må bruke litt penger å hente inn en spiss som passer inn som enslig på topp. Vil heller se Januzaj på topp hver eneste kamp framfor Rooney for tiden. Januzaj kan vel også springen litt etter ballen, i tillegg så virker han litt interessert i å bidra med andre ting også. 

 

Jeg har enda et lite håp om at Pedro kommer, men har sagt siden starten at jeg tror det er enda en spiller som bruker Manchester United for å få en større lønningspose. Vi får bare vente å se hva som skjer, men forhåpentligvis får vi inn en spiller som kan ta over plassen til Rooney snart. LVG må snart innse at han ikke gjør så mye bra for laget, kaptein eller ikke.

 

Jeg er fornøyd med 6 poeng, i bunn og grunn er poengene det eneste som betyr noe - men siden jeg skal se 36 PL-kamper til med klubben i mitt hjerte i år, så håper jeg at det blir litt mer underholdende å se på også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

At Rooney ikke er på samme nivå som før er jo ikke noe nytt. Dette visste vi jo for minst 2 sesonger siden. Dere kunne vært kvitt han for lenge siden, men United-fansen trappet jo opp hjemme hos han og truet han på livet hvis han ikke ble i United. Hva er det han får i uka? £300.000 elns..?

Endret av Adrax
Lenke til kommentar
Smalling er vår fremtidige kaptein!

 

Offensivt er det dessverre ikke det samme. Depay gidder jeg ikke klage noe særlig på, han er tross alt helt ny i klubben og i ligaen. Det vil nok ta tid,

 

Rooney derimot har jeg ikke en eneste positiv setning å si om til nå. Han gjør feil, han roter bort ballen, han er ikke på riktig sted - ja han virker totalt uinteressert for tiden. Jada, han roper og skriker litt til laget av og til, men det er vel ikke nok til å være spiss for oss? Nei, benk han takk.

Ok, la oss ikke ta helt av, hehe, Smalling spilte jo nesten ikke forrige sesong. Depay trenger 5-6 kamper å komme inn i det tror jeg, så kan vi diskutere det videre da. Når det gjelder enslig spiss så ønsker jeg Benzema. Tenkte jo på Manzukic men ble han kjøpt av en annen klubb?

Endret av Btbw
Lenke til kommentar

Og hvorfor spilte ikke Smalling så mye sist sesong om jeg tørr spørre? Han har en tilstedeværelse som ingen av de andre vi har i troppen. Han er et fysisk beist, og hvis han kan få bukt med skadene tror jeg han vil dominere midtforsvaret for oss i 10 år til i hvert fall. Jones er grisegod han også, men enda mer skadeplaget enn Smalling. Hver eneste skade setter de tilbake sånn at de må kjempe seg tilbake i form! Der kan virkelig ikke være lett å kjempe seg tilbake 4-5 ganger per sesong.

 

Ingenting hadde vært bedre og artigere for meg enn at Shaw, Jones og Smalling slår gjennom og holder sammen i 10-12 år for oss.

Lenke til kommentar

Var skeptisk før sesongen, men jeg tror Blind eller Rojo utfyller Smalling bedre. Ja, Smalling er rå i duelspillet, og virker å ha fått orden på posisjoneringsspillet, men han mangler fortsatt basis pasningsferdigheter. Derfor vil jeg heller ha Blind/Rojo ved siden av Smalling enn Jones.

Lenke til kommentar

Rooney ser ikke bra ut for tida, det kan vi alle være enige om. Vi kan vel også enes om at ingen av spissene vi har hatt under LvG hittil har fungert spesielt bra, og å være ensom spiss i systemet vårt ser ganske tungt ut.

 

Skulle likt å se mer fart på høyresida så vi får slått mer innlegg og oftere kommer oss rundt, med Mata bak Rooney. Hadde også vært interessant å se hvordan Depay fungerer på høyre. For eksempel Young-Mata-Depay. Eventuelt Depay-Mata-Januzaj. 

 

Eller Rooney tilbake i tierrollen med Chicharito, Januzaj eller Depay foran. Aller helst en ny kraftspiss alá Lukaku/Benzema.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Altså, det har gått to kamper nå der Rooney har prestert under par, for min del var det forventet etter at fyren har blitt mishandlet posisjonsmessig. Jeg er sikker på at han putter 20+ i år, så istedenfor å svartlegge han helt nå så er det bedre og gi han litt mer tid før vi starter skyldplasseringen. Vi har tross alt 6 poeng.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Altså, det har gått to kamper nå der Rooney har prestert under par, for min del var det forventet etter at fyren har blitt mishandlet posisjonsmessig. Jeg er sikker på at han putter 20+ i år, så istedenfor å svartlegge han helt nå så er det bedre og gi han litt mer tid før vi starter skyldplasseringen. Vi har tross alt 6 poeng.

Rooney har ikke prestert stabilt på mange år. Han var utrolig nok ganske ok under Moyes, men totalt elendig i fjor. Året før Moyes var han igjen ikke noe særlig. Rooney hadde sitt toppår i 2011/2012 sesongen hvor han nettet 27 ganger i ligaen. 

 

Han skal være på topp nå, men det virker ikke slik og jeg ser heller ikke at det plutselig skal løsne heller. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Altså, det har gått to kamper nå der Rooney har prestert under par, for min del var det forventet etter at fyren har blitt mishandlet posisjonsmessig. Jeg er sikker på at han putter 20+ i år, så istedenfor å svartlegge han helt nå så er det bedre og gi han litt mer tid før vi starter skyldplasseringen. Vi har tross alt 6 poeng.

Rooney har ikke prestert stabilt på mange år. Han var utrolig nok ganske ok under Moyes, men totalt elendig i fjor. Året før Moyes var han igjen ikke noe særlig. Rooney hadde sitt toppår i 2011/2012 sesongen hvor han nettet 27 ganger i ligaen. 

 

Han skal være på topp nå, men det virker ikke slik og jeg ser heller ikke at det plutselig skal løsne heller. 

 

Forrige sesong gjorde han det veldig bra i starten før han ble byttet ned til midtbanen etter West ham kampen. La han finne formen igjen, forsetter dette 3-4-5-6 kamper til så er det mer grunn til bekymring.

Lenke til kommentar

Brukckhcke!.. Bra uttalelse der altså.

 

Litt ekkelt spørsmål om Januzaj mens han sitter å høre på. Syns faktisk det er litt frekt! For de som ikke ser på (pressekonferansen som er live nå), så ble LVG spurt om hvorfor han ikke har brukt Januzaj noe særlig når han var en av de beste utespillerne sesongen før han kom. Litt ekkelt når han sitter der lamme LVG..

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...