Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

 

Om disse to har tatt bilde sammen, betyr dette at avtalen har vært i boks lenge eller at han allerede er i USA(?)... :hmm:

 

Rojo har i hvert fall fått en ny lekekamerat nå som Di Maria blir borte.

 

EDIT: Dette bildet svarer på spørsmålet over:

 

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Engelsken hans er ikke den beste, så en kan misforstå hva han mener noen ganger. Men slik jeg tolker det så omtaler LvG det vi har spilt nå i Pre-Season som 433, og at Depay kommer til å spille på midtbanen, selv om mediene har beskrevet det som 4231.
 

When asked which formation he will deploy in the Barclays Premier League, van Gaal replied: "More or less 4-3-3. We played that already last season, in the second half of the season, and I have said that is the system I want to use. We played in our shape [on tour] and played how we have to play. That's also where I have been very satisfied. 


I tillegg så omtaler han Memphis som (offensiv) midtbanespiller (og ikke som ving).
 

That the midfielder is [sometimes] in front of the striker is not bad because I think you do need variation in your attack," said van Gaal, in a press conference following the final tour match against PSG.

"I like that and I ask for that, especially from Memphis. It can also be Carrick or Schweinsteiger or Schneiderlin once in a while but mostly Memphis. It depends on our opponents."


Det høres med andre ord ut som om vi kommer til å spille ganske likt i PL som under Touren. Og at han ser for seg at Rooney i stor grad kommer til å kombineres sammen med en svært offensiv midtbanespiller for å skape uforutsigbarhet i angrepet. Dette kan vi gjøre fordi vi nå har defensive midtbanespillere som Carrick, Bastian og Schneiderlin (der to av de antakelig alltid kommer til å spille).

Det positive med dette er at det nok åpner for spilletid for både Memphis, Januzaj og Pereira på midtbanen. Det negative at Herrera nok ikke kommer til å få så mye spilletid denne sesongen... (Og antakelig ikke Fellaini heller, med mindre vi trenger en joker).


80G4x05l.png


Edit: Det virker riktignok som om samarbeidet mellom Carrick og Bastian ikke fungerte like bra som med Carrick og Schneiderlin (selvfølgelig en jævlig tynn påstand å komme med etter en kamp sammen...). Men med tanke på antall kamper denne sesongen vil det være naturlig at vi kommer til å spille endel kamper uten Carrick. Dette åpner kanskje for Herrera på midten sammen med Bastian f.eks. Hadde i hvert fall vært trist om han må varme benken hele sesongen...  :hm:

Endret av blured
Lenke til kommentar

Laget til blured så bra ut. Men jeg personlig ser heller depay ute til venstre, young høyre og mata inne sentralt. Depay er nok langt mer målfarlig enn det mata er, men tror nok mata skaper sjanser for andre mye bedre enn depay. Men jeg liker også veldig godt når vinger bytter side under kampen, gjør det langt vanskeligere for backen.

Lenke til kommentar

Laget er vel egentlig bare det vi startet mot Barcelona =)

 

Samarbeidet Shaw og Young begynner i hvert fall å se veldig bra ut, så er positiv til at han fortsetter der han slapp forrige sesong. LvG har også omtalt Depay (og Januzaj) som mulige "spisser/angripere", samtidig så viste Rooney (med RvP i 12/13) at han fungerer bra som offensiv midtbane (10er) også. At Depay har en fri rolle som AM der han både kan gå opp forbi Rooney, og bytte plass med Mata og havne ut på høyre ving, tror jeg kan fungere svært bra. Vet riktignok ikke hvor bra Young er på å bytte plass med Depay lenger inn på banen. Da fungerer han nok bedre på å ta litt defensive jobber, mens Shaw slippes løs på kant, i natur av at han fungerte temmelig bra som Wing/back tidlig i fjorårssesongen.

 

Generelt er jeg veldig positiv til at den ene midtbanespilleren får en friere rolle enn i fjor, pga Carrick/Bastian/Schneiderlin alltid befinner seg bak (Sånn sett jævlig synd at vi ser ut til å miste Di Maria). Dette tror jeg også vil kunne åpne endel for Pereira, som har sett veldig bra ut i Pre-Season.

 

Edit. Noen som klarer å finne Di Maria? Haha.

 

DiMaria72c5.jpg

Endret av blured
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Laget er vel egentlig bare det vi startet mot Barcelona =)

 

Samarbeidet Shaw og Young begynner i hvert fall å se veldig bra ut, så er positiv til at han fortsetter der han slapp forrige sesong. LvG har også omtalt Depay (og Januzaj) som mulige "spisser/angripere", samtidig så viste Rooney (med RvP i 12/13) at han fungerer bra som offensiv midtbane (10er) også. At Depay har en fri rolle som AM der han både kan gå opp forbi Rooney, og bytte plass med Mata og havne ut på høyre ving, tror jeg kan fungere svært bra. Vet riktignok ikke hvor bra Young er på å bytte plass med Depay lenger inn på banen. Da fungerer han nok bedre på å ta litt defensive jobber, mens Shaw slippes løs på kant, i natur av at han fungerte temmelig bra som Wing/back tidlig i fjorårssesongen.

 

Generelt er jeg veldig positiv til at den ene midtbanespilleren får en friere rolle enn i fjor, pga Carrick/Bastian/Schneiderlin alltid befinner seg bak (Sånn sett jævlig synd at vi ser ut til å miste Di Maria). Dette tror jeg også vil kunne åpne endel for Pereira, som har sett veldig bra ut i Pre-Season.

 

Edit. Noen som klarer å finne Di Maria? Haha.

 

 

Fasit for folk som ikke gidder å lete:

 

 

Like over det hvite toget med grønt og hvitt tak.

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Engelsken hans er ikke den beste, så en kan misforstå hva han mener noen ganger. Men slik jeg tolker det så omtaler LvG det vi har spilt nå i Pre-Season som 433, og at Depay kommer til å spille på midtbanen, selv om mediene har beskrevet det som 4231.

 

Jeg har sett alle kampene og syntes også at det har sett mest ut som 4231, ettersom alltid Carrick og Schneiderlin (eksempel) alltid har ligget forholdsvis lavt. Det er dog ikke store forskjellene mellom disse systemene. Har mest med holdningen til spillerene å gjøre.

Lenke til kommentar

Adidas sin første reklamevideo for United er lekket. Dårlig kvalitet, men fremdeles ganske kult, føles som om det er en reklame for 300... (mao litt cheesy)  :p Har vært litt skeptisk til hvordan hjemmedrakten kommer til å se ut, men på en spiller så er den bra sexy...  :wee: (link til video her, den fra Youtube ble fjernet.) Edit: Fant en til youtubevideo til. Men de fjernes sikkert pga copyrightclaim, men om denne forsvinner igjen så er det bare å se etter linker her.

 

https://www.youtube.com/watch?v=2hkv2LZqKh4

 

f4b3Is5.png

Endret av blured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...