Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk spennende tider. AdM ut, Pedro inn ser veldig sannsynlig ut. Tror Pedro kommer til å være viktig neste sesong, ufattelig undervurdert spiller. Apropos noen poster tilbake så sier LvG at han er ferdig om 2(3?) år, han har lovet konen å pensjonere seg. For en fin fyr LvG har vært foreløpig, liker folk som sier ting rett ut, som f.eks kommentaren om Young.

 

Hvem kommer vi til å hente før sesongen starter? En midtstopper kommer nok. Spørsmålet er vell Ramos eller Otamendi? Jeg tenker at Ramos ryktene ikke bare er oppspinn og medievas, hadde vi ikke hatt troen på at vi signerer han så hadde vi handlet Otamendi for lenge siden.

 

Det neste på agendaen bør være en spiss. Muligens det bare er meg her inne som mener dette; Rooney er ferdig som nummer 1 spiss for en toppklubb. Jeg tror SAF skjønte dette, og hadde han tatt en sesong til tror jeg Rooney hadde vært ferdig i klubben. Latterlig høy lønn og middelmådigeprestasjoner. Se youtube videoer av Rooney forrige sesong kontra 5-6 år siden, han er blitt en helt annet spiller, savner aggresiviteten og råskapen hans.

 

Hvem vil jeg ha inn? Veldig vanskelig å si. En spiss under LvG sitt system bør være ett godt oppspillspunkt( langs bakken forhåpentligvis) og en klinisk avslutter. Helt grusomt å se på sammendrag på youtube av Mata sine prestasjoner forrige sesong og hvordan Rooney, van Persie og Falcao brant sjanse etter sjanse. Hadde vi hatt en god avslutter på topp hadde vi ikke lagt på 4. Plass. Det ideelle hadde vært en type som Lewandowski. Glitrende oppspillspunkt(muligens en av verdens beste på å skjerme ballen og holde den i Laget). Dessverre er nok han helt utelukket, og det samme er nok Benzema. Cavani kunnet vært denne typen( Zlatan hadde også vært perfekt) og jeg synes vi burde gå for Cavani om vi skipper AdM til de, 40-50 m euro burde være en ok sum. Mye penger men det er en spiller som leverer.

 

Når DdG forsvinner så må vi også hente en keeper. Håper( og tror) at Ed og LvG har bestemt seg for Lloris, ser ikke helt hvem andre som skal inn å erstatte verdens beste keeper. Men, jeg tror ikke DdG blir å forsvinne før neste år med mindre vi får Ramos i retur, med litt ekstra penger fra oss selvsagt.

 

Tror jeg stopper nå, mulig det er endel skrivefeil, sitter å reparerer etter gårsdagen!

Lenke til kommentar

Positiv til Pedro. Finnes det bedre og realistiske kantalternativer til å erstatte di Maria? Reus ville vært perfekt, men ser ikke ut til at han flytter på seg. Samme kan sies om Bale. Mata var uansett langt bedre enn di Maria sist sesong, så jeg vil tro Pedro holder lenge. 

 

Det er fortsatt spiss og midtstopper som gjelder, + en erstatter for de Gea OM han skulle forlate oss allerede denne sesongen. 

Lenke til kommentar

Jeg er 100% positiv til Pedro. Den eneste grunnen til at han ikke får spille fast er jo nettopp at de har verdens beste i hver eneste offensiv posisjon i Barcelona. Pedro kan virkelig bidra og minner meg mye mer om Sanchez (nei, jeg sier ikke at Pedro er like god..) enn ADM. 

 

Jeg er også helt enig i at vi burde handle en spiss, men jeg ønsker meg ikke et oppspillspunkt. Mitt ønsket er at vi går for en hurtig og dynamisk spiss med evne til å generere mål på egenhånd (Aguero, Messi, Sturridge i form o.l). Har i mange år etterlyst hurtighet og den tanken har jeg heller ikke klart å gi slipp på. Problemet uansett hvilken spisstype vi ønsker er jo hvem som er tilgjengelig - det er jo ingen spiss i ypperste klasse som er tilgjengelig. 

Lenke til kommentar

Jeg er 100% positiv til Pedro. Den eneste grunnen til at han ikke får spille fast er jo nettopp at de har verdens beste i hver eneste offensiv posisjon i Barcelona. Pedro kan virkelig bidra og minner meg mye mer om Sanchez (nei, jeg sier ikke at Pedro er like god..) enn ADM. 

 

Jeg er også helt enig i at vi burde handle en spiss, men jeg ønsker meg ikke et oppspillspunkt. Mitt ønsket er at vi går for en hurtig og dynamisk spiss med evne til å generere mål på egenhånd (Aguero, Messi, Sturridge i form o.l). Har i mange år etterlyst hurtighet og den tanken har jeg heller ikke klart å gi slipp på. Problemet uansett hvilken spisstype vi ønsker er jo hvem som er tilgjengelig - det er jo ingen spiss i ypperste klasse som er tilgjengelig.

 

Hadde vært veldig enig med siste avsnittet ditt om det ikke var LvG som var manager. Med måten han spiller på så må vi ha ett oppspillspunkt. Drømmespissen for meg, om vi ser bort fra det taktiske, hadde vært Lacazette. Overbevist at han hadde tatt PL mrd storm, men tror nok ikke han passer til LvG dessverre
Lenke til kommentar

Hadde vært veldig enig med siste avsnittet ditt om det ikke var LvG som var manager. Med måten han spiller på så må vi ha ett oppspillspunkt. Drømmespissen for meg, om vi ser bort fra det taktiske, hadde vært Lacazette. Overbevist at han hadde tatt PL mrd storm, men tror nok ikke han passer til LvG dessverre

Tja, jeg er ikke helt overbevisst om at det er så A4 (med LVG altså). Han har kun Rooney igjen som kan brukes som oppspillspunkt og i tillegg har han snakket om at Depay kan spille spiss. Etter kampen igår snakket han jo også om å bruke Januzaj som spiss. Verken Wilson, Depay, Januzaj eller Chicharito er naturlige oppspillspunkt. Vi må nesten bare vente å se hvem han henter, men jeg sitter med en indre drøm om at plutselig står Griezmann å poserer med en blodrød trøye!

Lenke til kommentar

Det vanskelige med ny spiss er at Rooney kommer til å spille fast uansett. LvG har uttalt at alle må kjempe og prestere for å få spille, men samtidig har han sagt at Rooney er hans kaptein, og da skal han spille. 

 

I 4231/441 har vi i det minste muligheten til å plassere Rooney bak f.eks. Lewandowski, Lacazette eller Cavani. 

 

 

jeg sitter med en indre drøm om at plutselig står Griezmann å poserer med en blodrød trøye!

DET er drømmesigneringen min også!

 

EDIT:

 

For å fyre oppunder "mystery striker" ryktene... Depay postet nylig et bilde på instagram/facebook hvor han står å prater med Lukaku, og under bildet står det: See you soon.

 

Det betyr nødvendigvis ingenting. Virker som om Depay liker å leke litt med media. 

Endret av G27
Lenke til kommentar

Joda, men jeg føler at vi har handlet inn material for å dyrke 433 akkurat nå! Klart vi kan bruke 4231 eller 4411 med spillerne vi har nå, men jeg syns vi ser riktig så bra ut til tider i 433.

 

 

Edit: I bunn og grunn tror jeg LVG uten problem kan benke Rooney hvis han har et bedre alternativ. Vi har sett gang på gang hvor ærlig og nådeløs han er. Hvis vi henter en spiss på høyde eller bedre enn Rooney MÅ han prestere for å få spille, kaptein eller ikke. LVG fryser han vel ut til neste år  :closedeyes:

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Joda, vi har vel spilt nærmere en 4231 enn 433 i pre season, men LVG har jo selv sagt at 433 blir formasjonen som skal brukes i kommende sesong (leste det på The Guardian for litt siden). Ingenting er vel spikret i stein med LVG, og jeg hadde faktisk ikke blitt direkte sjokkert hvis vi en kamp eller tre bruker 352 igjen.. 

 

 

Edit: Ingen lag i verden har bedre dekning på keeperplass enn Manchester United akkurat nå. DDG, Valdes, Romero, Lindegaard og Johnstone... Sykt bra lineup og TOTAL overkill. Regner med at to av de forsvinner rimelig hurtig. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Jeg liker Lukaku og mener at han har stort sett alt. Han gjør ting på egenhånd og er en vanvittig sterk duellspiller. Det eneste han mangler for å ta det siste steget er å prestere litt jevnere og skåre litt flere mål. Det kan godt være at hvis han får litt bedre spillere rundt seg at han tar det siste steget også. Han var veldig god i Everton sitt første år (når han var på lån) og litt svakere i fjor, men da presterte Everton også veldig dårlig i PL. 

Endret av Espp
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Det som kan være verdt å merke seg er at Lukaku er svak mot veletablert forsvar / lag som har parkert defensivt.

Det så vi både hos Chelsea og for Belgia i VM.

 

Tror derfor ikke at han ville vært noe hit i United, som gjerne spiller nesten ene og alene mot lag med en mer konservativ strategi.

Lenke til kommentar

Tja, for at Lukaku skal lykkes i en toppklubb må han først og fremst godta at det er konkurranse og at han ikke kan sutre med engang klubben henter inn spillere til konkurranse. Som i Chelsea ble han ikke fornøyd ved kjøpet av  Eto'o. Nå hadde han vel klart å konkurrere mot Eto'o og Torres om han bare hadde hatt mentaliteten til det. Han er en Costa-light pdd. Han mangler mentaliteten og tælet til Costa for å bli en toppspiss. 

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...