Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kommer aldri til å innrømme at Rafael ikke er rett rundt hjørnet fra å bli en verdensklasseback, men så lenge han bare skal være skadet eller sitte på benken blir det veldig deilig å få inn en ordentlig høyreback heller enn Valencia. At han er svært komfortabel på venstresiden er et stort pluss, da vi bare har 1.5 ordentlige backer der (Blind er 0.5). Han har også spilt litt midtstopper, noe som vil komme godt med under vår årlige midtstopperfest hos fysioterapeutene.

 

At både van Persie og Falcao er borte er, om ikke bra, beroligende. Ingen mer frustrasjon over når det skal snu, og om når/hvis gammelt nivå skal returnere. Spørsmålet er om det trengs en ny (ren) spiss eller ikke. Jeg er rimelig sikker på at det bare blir én spiss neste sesong, så det er godt mulig Rooney/Wilson/Hernandez (forhåpentligvis i den rekkefølgen) er mer enn godt nok, Memphis kan jo også spille der. Det avhenger av hvor imponert van Gaal er av Rooney som ren spiss, og hvilke takter Wilson har vist i løpet av et skadeplaget år. Jeg har veldig stor tro på Wilson, så jeg håper nesten vi ikke henter flere angripere, men jeg er stadig for optimistisk mtp. på de unge. Hvis vi henter noen her håper jeg det er en virkelig godbit som kan utfordre Rooney om førstevalget, ikke et andrevalg som ikke forbedrer oss veldig men går ut over Wilson.

Lenke til kommentar

Tviler på at det kommer en spiss til. Med Rooney som kaptein, så kommer han til å starte så og si hver eneste kamp for oss neste sesong (som spiss). Når vi i tillegg spiller formasjoner med bare en angriper, så blir det vanskelig å lokke til seg de riktige (dvs beste). LvG sa også på pressekonferansen før idag at en av årsakene til at Memphis ble kjøpt inn er at han er allsidig, og også fungerer som spiss. Da har vi Wilson, Hernandez og Memphis, samt Januzaj og Di Maria om nødvendig, tilgjengelig på spissplass.

 

Blir spennende hva slags rolle Schweinsteiger får innad i laget. Som kaptein for det tyske landslaget, og visekaptein på BM, i tillegg til at han er en mye mer naturlig ledertype enn Rooney, så håper jeg ikke at det blir noen konflikt der.

Lenke til kommentar

Med overgangsvinduet dere har nå tror jeg fort dere kan kjempe om tittelen med Chelsea. Bra for PL, kjipt for oss. : /

Vi er svært langt unna tittelen. Memphis er et talent in progress for å si det sånn. Han vil trenge tid. Tror neppe han kommer til å score mer enn 5-6 mål fra vingen. Forventer egentlig ikke mer heller. Mye tøffere i PL enn i Eredivise.

Så har vi hentet en HB som visstnok forsterker oss, men det er bare en HB. Vet ikke så mye om de offensive kvalitetene hans men jeg tviler på at han kommer til skape masse rart foran mål.

 

Schweinsteiger vil være en fantastisk signering hvis han kan holde seg skadefri. Han vil definitivt styrke midtbanen og gi oss litt balanse der, men vi mangler enn ordentlig målscorer ala RvP 12/13. Når vi har det kan vi snakke om tittelen, men da holder ikke Lacazette. Han har potensialet, men stor forskjell på Ligue 1 og PL. Han vil nok også trenge litt tid. Vi må hente en fra absolutt øverste klasse, Lewandowski kanskje, men det er 0% sjanse på at han kommer.

Lenke til kommentar

Jesus fuck.

 

Vinduet er allerede komplett, og pre-season har ikke engang begynt. En midtstopper vil gjøre det perfekt, og jeg utelukker ikke en spiss og/eller enda en sentral midt (Schneiderlin).

 

Jesus fuck.

Otamendi er også i full forhandling med oss. Gjør meg ingenting, mener dog vi burde kjøpt han allerede i fjor før Valencia hentet han. Spiss bør hentes, og kommer nok, men det er nok den dealen som holdes tettest ved brystet, klubben vet at vi sikler etter førsteklasses kaliber. Schneiderlein tror jeg også kommer. Vil tro at Ed ferdigforhandler det meste før 1. August da Adidas kommer inn, og vi kan presentere hele hurven med nye spillere samtidig i de nye draktene.

Lenke til kommentar

Ed Woodward er fucking awsome. At han ikke har sluppet De Gea til RM uten å få noe igjen er det Bayern Munchen nivå over, fantastisk! Er så lei at Madrid skal plukke spillere fra oss og ikke måtte gi opp noe selv. 

 

Håper virkelig Schneiderlin også blir kjøpt, da har vi en helt hinsides sterk midtbane, hvilken kontrast til noen sesonger tilbake! Fletcher-Cleverley på midten dere!

 

Spent på hva som skjer på spissplass nå, hadde egentlig håpet vi beholdt RVP, men han er gammel og skadeutsatt, samt har vel bare et år igjen på kontrakten. Fair enough.

 

Dersom sweini kommer så trenger vi en midtstopper og en spiss, alt annet er en bonus.

 

Happy days 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...