Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Synes egentlig at det er litt merkelig av Wenger å hente Cech etter hvor stabilt og godt Ospina har levert. I tillegg har er Cech 33 år gammel og Ospina fyller 27. Cech ha nok fortsatt noen år i seg, men det er litt kortsiktig tenkt iforhold til at Ospina er 6 år yngre.

 

Kanskje Wenger føler at han er under press fra fansen med tanke på signeringer? Ikke typisk han i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Lite artig transferrykter i sommer. Håper på en midtstopper, høyreback (tipper det blir Clyne) og en solid sentral midtbanespiller, helst en som ligger dypt. Kan godt beholde RVP og kjøre han på topp de kampene Rooney er ute. 

 

Tror neste sesong blir ekstremt mye bedre enn årets. Har faktisk Arsenal som favoritt, første gang på ihvertfall ti år. :)

Hvorfor har du Arsenal som favoritt? Har de kjøpt noe nytt? De har Ozil, Sanchez, Wilshere og Giroud som jeg vet om som kan gjøre gode ting men ellers?

 

Syntes Arsenal var det beste laget i PL i fjor, men ble haltende altfor langt etter CFC etter en dårlig periode på høsten. Aldri om Chelsea greier å forsvare seg inn til like mange trepoengere denne sesongen. Arsenal blir i alle fall å regne med, det har de ikke vært på mange mange år. Usikker på City og United, der må det kjøpes endel mer. United er det laget som underpresterte mest i fjor og med den mest stigende kurven, så hvem vet. Håper på noen signeringer før vi skriver medio Juli. 

Lenke til kommentar

Det som er vanskelig med DM/Regista rollen er at det stort sett bare er litt eldre/godt erfarne spillere som klarer å bekle den godt nok. Av alternativer til Carrick (snart 34) så er de enten like gamle og/eller ikke tilgjengelige. Så ja, håper virkelig at Blind klarer å vokse inn i den rollen!

 

* Pirlo (36)

* Alonso (33)

* de Rossi (snart 32)

* Mascherano (snart 31)

* Sergio (26)

* Martinez (26)

 

* Schweinsteiger (snart 31)

* Gundogan (24)

Sergi Samper, Busquets,
Lenke til kommentar

Ahh faktaargumentet i en diskusjon om hvem man syntes er best i fotball. Men and women lie, numbers don't osv. Jeg syntes Arsenal var det beste laget i en større del av sesongen enn CFC, men kynismen til Mourinho og litt flaks på veien, samt skader og et par svake perioder for Arsenal var veldig utslagsgivende i form av stor poengdifferanse, et kunstig skille som ikke eksisterer mellom de to klubbene rent kvalitetmessig - sett fra mitt ståsted. Men så funker ikke fotball slik at "de som spiller best vinner mest" heller, det er andre faktorer i spill. Jeg tror ikke Chelsea greier å gjenskape en lignende sesong, de tok voldsomt mange trepoengere i jevne kamper. Jeg syntes Arsenal har en bedre tropp enn Chelsea og derfor tror jeg det blir veldig jevnt i år. 

 

Chelsea er alt som er feil med fotball oppsummert i en klubb. Har en likendes spiller i Hazard, synd det talentet kastes bort i antifotballen Mourinho står for. Tør ikke tenke på hva han kunne utrettet i en klubb hvor det ikke er 9+ mann bak ballen i 90 min.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ahh faktaargumentet i en diskusjon om hvem man syntes er best i fotball. Men and women lie, numbers don't osv. Jeg syntes Arsenal var det beste laget i en større del av sesongen enn CFC, men kynismen til Mourinho og litt flaks på veien, samt skader og et par svake perioder for Arsenal var veldig utslagsgivende i form av stor poengdifferanse, et kunstig skille som ikke eksisterer mellom de to klubbene rent kvalitetmessig - sett fra mitt ståsted. Men så funker ikke fotball slik at "de som spiller best vinner mest" heller, det er andre faktorer i spill. Jeg tror ikke Chelsea greier å gjenskape en lignende sesong, de tok voldsomt mange trepoengere i jevne kamper. Jeg syntes Arsenal har en bedre tropp enn Chelsea og derfor tror jeg det blir veldig jevnt i år. 

 

Chelsea er alt som er feil med fotball oppsummert i en klubb. Har en likendes spiller i Hazard, synd det talentet kastes bort i antifotballen Mourinho står for. Tør ikke tenke på hva han kunne utrettet i en klubb hvor det ikke er 9+ mann bak ballen i 90 min.

Hazard vant årets spiller i PL, hvordan er det å kaste bort talent?

Lenke til kommentar

Chelsea spilte utrolig bra fotball før nyåret.

Så kom den normale TSO håndbrekken på etter nyttår.

Kynisk og effektivt, men dørgene kjedelig.

 

Arsenal spilte jevnt over ok hele sesongen, stort sett mest underholdende å se på i ligaen sesongen sett under et.

Men de greier forsatt ikke å spille en hel god sesong.

Før var det en god og en dårlig halvdel.

Nå var det en middelmådig halvdel og en god.

Når de får kontroll på det så vinner de serien garantert.

 

 

United holder fortsatt på med oppbygging og mitt personlige synspunkt er at de aldri kommer til å bli like dominant som de var før , men de kommer nok til å hevde seg i topp tre innen 3 års tid.

Endret av AllFather
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Ahh faktaargumentet i en diskusjon om hvem man syntes er best i fotball. Men and women lie, numbers don't osv. Jeg syntes Arsenal var det beste laget i en større del av sesongen enn CFC, men kynismen til Mourinho og litt flaks på veien, samt skader og et par svake perioder for Arsenal var veldig utslagsgivende i form av stor poengdifferanse, et kunstig skille som ikke eksisterer mellom de to klubbene rent kvalitetmessig - sett fra mitt ståsted. Men så funker ikke fotball slik at "de som spiller best vinner mest" heller, det er andre faktorer i spill. Jeg tror ikke Chelsea greier å gjenskape en lignende sesong, de tok voldsomt mange trepoengere i jevne kamper. Jeg syntes Arsenal har en bedre tropp enn Chelsea og derfor tror jeg det blir veldig jevnt i år. 

 

Chelsea er alt som er feil med fotball oppsummert i en klubb. Har en likendes spiller i Hazard, synd det talentet kastes bort i antifotballen Mourinho står for. Tør ikke tenke på hva han kunne utrettet i en klubb hvor det ikke er 9+ mann bak ballen i 90 min.

Hazard vant årets spiller i PL, hvordan er det å kaste bort talent?

 

Bare å ignorere han, han argumenterer med noe sånn som at "tallene lyver ikke, men Chelsea fortjente ikke å vinne serien i fjor selv om de hadde flest poeng". 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Tror United kan bli minst like dominante som før om FFP-reglene blir håndhevet. Da vil United være overlegne økonomisk i laaaaang tid fremover.

Da må de først vinne noe mener jeg.

Om ikke vil vi nok se på sikt hvor lite trofaste en stor del av fanskaren til United er. 

Lenke til kommentar

 

Tror United kan bli minst like dominante som før om FFP-reglene blir håndhevet. Da vil United være overlegne økonomisk i laaaaang tid fremover.

Da må de først vinne noe mener jeg.

Om ikke vil vi nok se på sikt hvor lite trofaste en stor del av fanskaren til United er. 

United vil fremdeles være økonomisk overlegne i mange år fremover, selv om de ikke skulle vinne PL eller CL.

 

Avtalen med Addidas strekker seg helt til 2025 og Chevrolet til 2021, dette gir penger i kassa i mange år fremover. I tillegg så er OT er den desidert største stadionen blant klubblag i England, hvilket er med på å generere inntekter som overgår de andre lagene.

 

Skulle vi ikke vinne noe av betydning innen avtalen med Chevrolet går ut om 6 år, så er det klart at verdien til "merkevaren" Manchester United vil forvitre noe. Men historien viser at klubblag som har hatt en storhetstid over mange år, fortsetter å ha lojale fans. Liverpool er et eksempel på dette, enda det er over 20 år siden de var en toppklubb. Dette er ikke noe "spesielt" tilfelle, (selv om mange Pool fans liker å tro det). Selv et lag som Sunderland klarer å fylle stadionen sin med i snitt omtrent like mange som Liverpool.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

 

Tror United kan bli minst like dominante som før om FFP-reglene blir håndhevet. Da vil United være overlegne økonomisk i laaaaang tid fremover.

Da må de først vinne noe mener jeg.

Om ikke vil vi nok se på sikt hvor lite trofaste en stor del av fanskaren til United er. 

 

Sammenlignet med f.eks Real Madrid så vil jeg si fanskaren til United er helt sinnsyk god. Er ikke mange lag som får 50k+ tilskuere på en legends kamp. Vi kommer nok aldri til å bli like dominant igjen, men jeg har troen på dette laget neste sesong og forventer en topp 3 posisjon. For min del kan United rykke ned til championship, jeg vil forsatt følge med på de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...