Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, han kunne blitt drept. Det spiller vel faen ingen rolle om det finnes verre ting eller ikke, et innbrudd på nattestid kan (merk jeg sier kan) fucke rimelig heftig med en persons psyke. Jeg sier ikke at det har det, men det kan ha noe effekt på han. 

 

Det er lett å bagatellisere en slik hendelse når du/andre ikke har opplevd noe lignende selv. 

Du har helt rett i det. Ble litt revet med av snus, har ikke snuset så mye før.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

(sarkasme)

Eller formulert på en annen måte: Jeg tror det kan bli en god stund til vi er med å kjemper helt i toppen av Europa igjen... Og at Fellaini spiller fast er kanskje det tydeligste bildet på akkurat det. Han hadde ikke vært på benken engang for noen av semifinalistene, og antakelig ikke for noen av de som kom til kvartfinalen heller i årets CL. Kom til å tenke på det da Pogba har mye av den samme fysikken som Fellaini... men samtidig er så veldig mye mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal vi opp og kjempe i toppen av Europa igjen, så må vi bli et bedre fotballag enn vi noen gang har vært. Og akkurat nå, så er vi så langt unna å i det hele tatt være det beste fotballaget vi noen gang har vært. Veien er lang. Og med det så mener jeg at de kjøpene vi kommer til å gjøre i sommer kommer ikke til å være en del av det suksesslaget United forhåpentligvis kan komme til å bli. Du når ikke  verdenstoppen med kjøp som Schneiderlin. Men de kan få oss opp på det neste nivået. Samme med van Gaal. Jeg tror ikke det er han som kommer til å løfte trofé etter trofé, men han er et mellomledd i å få oss opp på det nivået. Skal vi ta hele steget trenger vi spillere fra en helt annen hylle. 

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Skal vi opp og kjempe i toppen av Europa igjen, så må vi bli et bedre fotballag enn vi noen gang har vært. Og akkurat nå, så er vi så langt unna å i det hele tatt være det beste fotballaget vi noen gang har vært. Veien er lang. Og med det så mener jeg at de kjøpene vi kommer til å gjøre i sommer kommer ikke til å være en del av det suksesslaget United forhåpentligvis kan komme til å bli. Du når ikke  verdenstoppen med kjøp som Schneiderlin. Men de kan få oss opp på det neste nivået. Samme med van Gaal. Jeg tror ikke det er han som kommer til å løfte trofé etter trofé, men han er et mellomledd i å få oss opp på det nivået. Skal vi ta hele steget trenger vi spillere fra en helt annen hylle. 

 

Dere har i hvertfall ressursene til å handle de beste spillerne, for ikke å snakke om at de beste spillerne faktisk VIL til United. Dere har allerede fått Di Maria, neste blir sikkert en klassespiss som Benzema eller Cavani. Hvis LvG kjører full overhaling både offensivt og defensivt i sommer, så er det ikke lange tiden før dere er blant de beste igjen. Kanskje Bale også kommer med tiden.

 

Til sammenligning så tror jeg Arsenal i beste fall kan håpe på en middelmådig spiller som kanskje ikke får nok spilletid av sin forrige klubb, eller blir presset ut av klubben. Fellaini, Morata, Sandro etc.. Dere har ingen grunn til å deppe.

Lenke til kommentar

Dere har i hvertfall ressursene til å handle de beste spillerne, for ikke å snakke om at de beste spillerne faktisk VIL til United. Dere har allerede fått Di Maria, neste blir sikkert en klassespiss som Benzema eller Cavani. Hvis LvG kjører full overhaling både offensivt og defensivt i sommer, så er det ikke lange tiden før dere er blant de beste igjen. Kanskje Bale også kommer med tiden.

Vi blir ikke en toppklubb om vi henter spillerne Real Madrid, Barcelona og Bayern ikke lenger har behov for. Di Maria kom til oss fordi RM lot han gå, og får vi Benzema eller Bale så er det også fordi RM har funnet bedre alternativer. Vi blir en toppklubb om vi henter store talenter fra mellomstore klubber (eller eget akademi), og får de til å spille for oss i 10 år.

 

Hadde mye heller valgt å beholde DDG og Pogba, fremfor å bruke £150m på Di Maria og Benzema (f.eks)...

 

Hovedproblemet for United (og egentlig alle topplag i PL) er at England produserer alt for få egne klassespillere. Dermed blir det vanskelig å holde laget på et jevnt høyt nivå, uten at toppspillere plutselig forsvinner til hjemlandet sitt. Kjennetegnet til United var jo nettopp det at de hadde en kjerne av britiske spillere som holdt nivået oppe gjennom hele Ferguson sin periode. Franske og hollandske spillere har også vært forholdsvis lojale pga lav(ere) nivå på egen serie. Men så lenge Spania (+ Sør Amerika) og Tyskland fortsetter å produsere flere gode spillere, så blir det vanskelig for PL å holde følge.

 

(E: Mulig jeg er litt vel pessimistisk nå men).

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare fordi Real Madrid/Barcelona/Bayern/andre topplag kvitter seg med spillere betyr ikke at de ikke kan vinne CL/Ligaen. hos andre lag. Tror du undervurderer hvor mye kjemi og spillestil/managervalg har å si. Om United skulle hente toppspillere bare fordi andre lag ville satse på nye/yngre spillere så hadde jeg ikke automatisk tenkt at det var et dårlig valg og at man nå ikke er med i teten.

På den andre siden, så er det ikke sikkert at de som er blant verdens beste i andre klubber og ligaer presterer like bra når de bytter lag og land.

 

Med det sagt, så hadde det vært mye mer beundringsverdig av United om de klarte å ta en Ronaldo med noen andre spillere/talent igjen. Denne gangen uten å måtte selge da, såklart.

Lenke til kommentar

 

Skal vi opp og kjempe i toppen av Europa igjen, så må vi bli et bedre fotballag enn vi noen gang har vært. Og akkurat nå, så er vi så langt unna å i det hele tatt være det beste fotballaget vi noen gang har vært. Veien er lang. Og med det så mener jeg at de kjøpene vi kommer til å gjøre i sommer kommer ikke til å være en del av det suksesslaget United forhåpentligvis kan komme til å bli. Du når ikke  verdenstoppen med kjøp som Schneiderlin. Men de kan få oss opp på det neste nivået. Samme med van Gaal. Jeg tror ikke det er han som kommer til å løfte trofé etter trofé, men han er et mellomledd i å få oss opp på det nivået. Skal vi ta hele steget trenger vi spillere fra en helt annen hylle. 

 

Dere har i hvertfall ressursene til å handle de beste spillerne, for ikke å snakke om at de beste spillerne faktisk VIL til United. Dere har allerede fått Di Maria, neste blir sikkert en klassespiss som Benzema eller Cavani. Hvis LvG kjører full overhaling både offensivt og defensivt i sommer, så er det ikke lange tiden før dere er blant de beste igjen. Kanskje Bale også kommer med tiden.

 

Til sammenligning så tror jeg Arsenal i beste fall kan håpe på en middelmådig spiller som kanskje ikke får nok spilletid av sin forrige klubb, eller blir presset ut av klubben. Fellaini, Morata, Sandro etc.. Dere har ingen grunn til å deppe.

 

Det er sant det, en spiller kan utgjøre en stor forskjell, bare tenk på Suarez i Liverpool.

Lenke til kommentar

 

 

Til sammenligning så tror jeg Arsenal i beste fall kan håpe på en middelmådig spiller som kanskje ikke får nok spilletid av sin forrige klubb, eller blir presset ut av klubben. Fellaini, Morata, Sandro etc.. Dere har ingen grunn til å deppe.

 

Nå skal vi ikke glemme at Arsenal har kjøpt Özil og Sanchez. De største spillerne (navnene) United har kjøpt i samme periode er vel Mata og di Maria, i tillegg til Falcao på lån selvfølgelig (og muligens Valdez på free transfer). Herrera, Shaw, Blind og Rojo er ikke spillere fra samme hylle, selv om samtlige har potensialet til å ta steget enda lenger opp. 

 

Tror Arsenal fort kan komme til å hente et navn som Higuain eller Gundogan. Tror riktig nok at United henter minst en spiller fra samme hylle. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Altså, det er ikke lenge siden Dortmund var i CL finale, de hadde ikke verdensklasse spillere i alle posisjoner. United sitt lag fra 2000 og oppover var heller ikke fyllt med stjerner, men de hadde en god arbeidsmoral og et godt lagspill.

Lenke til kommentar

Belgia leder 2-0 borte mot Frankrike atm, pause nå. Fellaini har scoret begge. Hvordan blir han brukt på landslaget? Vi må ikke avskrive han for fort i alle fall, selv om vi(jeg) ikke liker spillestilen. Han har en fysikk som kunne kødda med for eks. Barca(?)

 

Bolivia ligger p.t. på en delt 89.-plass på FIFA-rankingen; bak land som Sierra Leone, Uganda og Mosambik, men aldri dumt for en spiller å score to.

 

Visste ikke at Bolivia var så dårlige! Uansett bra at han gjøre det bra, og får økt selvtilliten.

 

Noen som kan fortelle litt om Nicolas Gaitan (som visstnok blir klar ila. svært svært kort tid). Noen som har sett ham? Hvilke posisjoner trives han best i, hva slags type spiller er dette?

 

Han er vel hovedsaklig venstreving, men kan også spille 10er eller høyreving. Han er også venstrefotet, som resten av laget vårt :p

Står med 15 assists og 4 mål i serien. 27 kamper, 2140min spilt. Om vi henter Gaitan, så forsvinner nok Nani og Januzaj.(lån) Føler ikke akkurat at det er han her vi trenger, uten at jeg har sett så mye av ham.

7fBRDaE.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...