Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Tja, de tjente vel rundt 60 millioner på KDB! Wolfsburg kommer til å tjene over det dobbelte ved et salg.

10.84M£ Tjente vi i forhold til FFP:

http://weaintgotnohistory.sbnation.com/2014/1/18/5304044/kevin-de-bruyne-transfer-chelsea-wolfsburg-finances

 

Wolfsburg kommer neppe til å tjene det dobbelte, med mindre han blir solgt for nærmere 40M£ , som jeg mener er en latterlig høy pris. 

Lenke til kommentar

 

 

Tja, de tjente vel rundt 60 millioner på KDB! Wolfsburg kommer til å tjene over det dobbelte ved et salg.

10.84M£ Tjente vi i forhold til FFP:

http://weaintgotnohistory.sbnation.com/2014/1/18/5304044/kevin-de-bruyne-transfer-chelsea-wolfsburg-finances

 

Wolfsburg kommer neppe til å tjene det dobbelte, med mindre han blir solgt for nærmere 40M£ , som jeg mener er en latterlig høy pris.

Med tanke på kjøpesum, lønn og salg så er det ikke mye mer enn 60 millioner.

Lenke til kommentar

Har ett spørsmål angående billetter til kamper på Old Trafford. Skal bo 1 år en time utenfor Manchester og tenker å sikre meg ett par kamper, men spørsmålet er hvordan jeg gjør dette mest effektivt og billigst mulig?

Er det lurt å være medlem av en supporterklubb for dette? Isåfall, bør jeg velge den norske eller engelske? Jeg ønsker jo at en av kampene skal være toppkamp (helst Liverpool :o ), hvordan "stiller jeg meg i kø" best mulig til dette?

Lenke til kommentar

Yup. Og en klubb som United kan ikke ta til takke med spillere som er hakket dårligere enn Chelsea sine, da vinner vi aldri PL.

Du tok meg på kornet der! Likevel syns jeg Lukaku hadde vert en forsterkning til laget vårt akkurat nå.

 

http://www.european-football-statistics.co.uk/topscorer/topscorer14.htm

Såg litt på denne, hvem er nummer 5 til 7 for eksempel?

Endret av Btbw
Lenke til kommentar

- Ser ut som det ikke blir noe av Clyne?

- Hva skal vi med Dante?

Benzema er interessant. Benzema og Rooney sammen kunne vert bra. Begge har spilt mye i 4-5-1 men tror begge hadde scort mer i 4-4-2 men da må vi legge om formasjonen, hm. Hvor spilte Mata sist, spilte han i 10er rolle? Har ikke helt troen på 10er-rollen, føler det blir mindre mål enn med 2 spisser.

Lenke til kommentar

Etter denne sesongen så kan vil vel tenkes at det vil satses på 4-2-3-1 eller 4-4-2 diamant, det er vel de formasjonene vi har gjort det best i. Og det vi trenger mest er en DM, en som kan steppe inn for Carrick. Etter det burde det prioriteres en høyreback og en midtstopper. Og så muligens en spiss om noen av de har nå forsvinner. Vi har en bra stall og burde ikke rokere for mye, da får vi en ny sesong hvor alle må tilpasse seg noe nytt igjen. 

Lenke til kommentar

Vi har en bra stall og burde ikke rokere for mye, da får vi en ny sesong hvor alle må tilpasse seg noe nytt igjen. 

Det er sant, har jo sett lag som har byttet ut store deler av stallen på en gang og at det ikke er bra. Chelsea har gjort det ganske bra med 2-3 gode forsterkninger hvert år samtidig som de har holdt på grunnmuren. Jeg er glad i han Matic men tviler på at Chelsea vil selge noe til oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ett spørsmål angående billetter til kamper på Old Trafford. Skal bo 1 år en time utenfor Manchester og tenker å sikre meg ett par kamper, men spørsmålet er hvordan jeg gjør dette mest effektivt og billigst mulig?

 

Er det lurt å være medlem av en supporterklubb for dette? Isåfall, bør jeg velge den norske eller engelske? Jeg ønsker jo at en av kampene skal være toppkamp (helst Liverpool :o ), hvordan "stiller jeg meg i kø" best mulig til dette?

 

Ingen som kan svare på dette?

Lenke til kommentar

442d er nok ganske uaktuelt, med tanke på hvor mange vinger vi nå har tilgjengelige. Ellers så har vel LvG stort sett holdt seg til 433 (4141) gjennom nesten hele trenerkarrieren sin, så regner med at vi kommer til å fortsette med det neste sesong også.

Det er godt mulig det er en 433 og ikke 4231,syntes det bare ligner mest på 4231!

Lenke til kommentar

 

 

Har ett spørsmål angående billetter til kamper på Old Trafford. Skal bo 1 år en time utenfor Manchester og tenker å sikre meg ett par kamper, men spørsmålet er hvordan jeg gjør dette mest effektivt og billigst mulig?

 

Er det lurt å være medlem av en supporterklubb for dette? Isåfall, bør jeg velge den norske eller engelske? Jeg ønsker jo at en av kampene skal være toppkamp (helst Liverpool :o ), hvordan "stiller jeg meg i kø" best mulig til dette?

Ingen som kan svare på dette?

Tipper det er ingen problem for deg å få billett til kamp, du kommer fort inn andre studenter som sikkert har godt nettverk der, ville ikke meldt meg inn i noe supporterklubb. Har sesongkort der selv, så bare å rope ut om du skulle eventuelt trenge å leie, men som sagt, tror du enkelt fikser det lett over der.
Lenke til kommentar

Supert. Takker for svar.

Skal ha 2x billetter til 2 eller 3 forskjellige kampen, hvorav 1 skal være toppkamp tenker jeg meg. Problemet med å vente til jeg har fått meg nettverk der borte er at jeg ikke flytter før i slutten av september, og tenker da at mesteparten av de store kampdagbillettene er utsolgte.

Har hørt mye om Thomas Cook og at de har pakkeløsninger, men dette er ikke ideelt for meg da jeg bare trenger billett.

Lenke til kommentar

 

442d er nok ganske uaktuelt, med tanke på hvor mange vinger vi nå har tilgjengelige. Ellers så har vel LvG stort sett holdt seg til 433 (4141) gjennom nesten hele trenerkarrieren sin, så regner med at vi kommer til å fortsette med det neste sesong også.

Det er godt mulig det er en 433 og ikke 4231,syntes det bare ligner mest på 4231!

 

Forskjellen er (eller kan) være ganske så stor.

 

4231 har to sentrale midtbanespillere (gjerne en mer defensiv og en mer offensiv), kombinert med en kreativ 10er foran seg (kanskje lagets viktigste spiller). Det er ikke den formasjon som nødvendigvis åpner for mest sjanser/kreativitet, ei heller den formasjonen som passer best for lag som ønsker å styre spillet. Derimot så er den svært balansert, i tillegg til at det er en formasjon som er ganske lett for spillere å forstå hvordan spille. Årsaken til dette er at den er tydelig på hvilken rolle hver av spillerne har. I tillegg til at den typisk har en slags todeling i arbeidsoppgaver, med 6 (4+2) mer defensive spillere og 4 (3+1) mer offensive spillere. Den ser gjerne ut som en 4411 i den defensive fasen av spillet, med to defensive rekker. (En annen årsak til at det er en formasjon det har vært lettere for britiske lag å adaptere/forstå i møte med andre lag som spiller 442/4411/4231).

 

iPzluE6.png

 

I 433 så er den defensive/holdende midtbanespilleren lagets viktigste spiller (en rolle det bare er Carrick som klarer å fylle i dagens United). De to spillerne foran er også svært viktige, da de må være svært pasningssikre, dekke store rom, og evne å bidra både offensivt/kreativt og defensivt. (I motsetning til 10ere i 4231, eksempelvis Mata og Hazard, som kun trenger å tenke på det offensive). Formasjonen er mer sårbar mot kontringer (derfor skal man ikke miste ballbesittelsen...), da de to midtbanespillerne ofte ligger høyere på banen. I etablert forsvar så ser den ut som en 4141, med DMen i fri rolle til å ødelegge for gjennombruddspasninger/10eren.

 

ms7OYQa.png

Endret av blured
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når du skriver det som 4231, så er det selvfølgelig 4231. Men vi har aldri startet akkurat det laget der. 2/38 kamper har vi startet med 4231 i 14/15, men da med Blind/Herrera. Resten har vært 433 eller 352.

 

Fra WhoScored.com:

433 = 24x (inkluderer 433, 4141 og 41212, altså formasjoner med DM/Regista)

352 = 12x (inkluderer 3142 og 3412)

4231 = 2x

Sum = 38x

Lenke til kommentar

 

 

442d er nok ganske uaktuelt, med tanke på hvor mange vinger vi nå har tilgjengelige. Ellers så har vel LvG stort sett holdt seg til 433 (4141) gjennom nesten hele trenerkarrieren sin, så regner med at vi kommer til å fortsette med det neste sesong også.

Det er godt mulig det er en 433 og ikke 4231,syntes det bare ligner mest på 4231!
Forskjellen er (eller kan) være ganske så stor.

 

4231 har to sentrale midtbanespillere (gjerne en mer defensiv og en mer offensiv), kombinert med en kreativ 10er foran seg (kanskje lagets viktigste spiller). Det er ikke den formasjon som nødvendigvis åpner for mest sjanser/kreativitet, ei heller den formasjonen som passer best for lag som ønsker å styre spillet. Derimot så er den svært balansert, i tillegg til at det er en formasjon som er ganske lett for spillere å forstå hvordan spille. Årsaken til dette er at den er tydelig på hvilken rolle hver av spillerne har. I tillegg til at den typisk har en slags todeling i arbeidsoppgaver, med 6 (4+2) mer defensive spillere og 4 (3+1) mer offensive spillere. Den ser gjerne ut som en 4411 i den defensive fasen av spillet, med to defensive rekker. (En annen årsak til at det er en formasjon det har vært lettere for britiske lag å adaptere/forstå i møte med andre lag som spiller 442/4411/4231).

 

 

iPzluE6.png

I 433 så er den defensive/holdende midtbanespilleren lagets viktigste spiller (en rolle det bare er Carrick som klarer å fylle i dagens United). De to spillerne foran er også svært viktige, da de må være svært pasningssikre, dekke store rom, og evne å bidra både offensivt/kreativt og defensivt. (I motsetning til 10ere i 4231, eksempelvis Mata og Hazard, som kun trenger å tenke på det offensive). Formasjonen er mer sårbar mot kontringer (derfor skal man ikke miste ballbesittelsen...), da de to midtbanespillerne ofte ligger høyere på banen. I etablert forsvar så ser den ut som en 4141, med DMen i fri rolle til å ødelegge for gjennombruddspasninger/10eren.

 

 

ms7OYQa.png

Ekstremt bra innlegg det der! Det du har som 4-3-3 ser for meg ut som 4-5-1, spesielt den defensive. Tenker på Drillo med anker, indreløpere og kanter. Med 4-3-3 kan det være smart med bevegelig sidemidtbane som Barcelona har med Iniesta og Xavi. Bevegelige men ikke vingtyper.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...