Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Der ser man igjen et eksempel på hva LVGs autoritet kan gjøre. En samtale rett før en overgang til PSG får han til United! Klart at klubbhistorien og fanbasestørrelsen til United verden over også kan ha hatt en del å si, men det er ingen tvil om at det oser mer respekt og autoritet over LVG enn Moyes. 

 

Men herregud Depay, ta nå å se én plass under intervjuet. Snart scannet hele presserommet med øyenene. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No tykkjer eg det er på tide at van Gaal tek sin hatt og går. Eg har fulgt dette laget sidan 1971, og har aldri opplevd ein som har fått så lite ut av så mykje ressursbruk.

 

Kven bør komma inn i staden? Utvilsomt mannen som dei fleste er samde om at bør vera den neste til å sitja som United-manager i 27 år, eller kanskje endå lenger: Ole Gunnar Solskjær! Morten Pedersen skriv det så fint i denne artikkelen:

 

"for oss som lever av å tenke andres tanker når det passer sånn er det mulig å se et scenario der Solskjær-suksess i Cardiff, sammen med et par trofeløse Moyes-sesonger i Manchester United, fort kan gjøre Norges mest omtalte fotballmann til mer enn bookmakernes favoritt til å overta på Old Trafford."

http://www.dagbladet.no/2014/01/28/sport/manchester_united/sir_alex_ferguson/premier_league/cardiff_city/31532124/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

No tykkjer eg det er på tide at van Gaal tek sin hatt og går. Eg har fulgt dette laget sidan 1971, og har aldri opplevd ein som har fått så lite ut av så mykje ressursbruk.

 

Kven bør komma inn i staden? Utvilsomt mannen som dei fleste er samde om at bør vera den neste til å sitja som United-manager i 27 år, eller kanskje endå lenger: Ole Gunnar Solskjær! Morten Pedersen skriv det så fint i denne artikkelen:

 

"for oss som lever av å tenke andres tanker når det passer sånn er det mulig å se et scenario der Solskjær-suksess i Cardiff, sammen med et par trofeløse Moyes-sesonger i Manchester United, fort kan gjøre Norges mest omtalte fotballmann til mer enn bookmakernes favoritt til å overta på Old Trafford."

http://www.dagbladet.no/2014/01/28/sport/manchester_united/sir_alex_ferguson/premier_league/cardiff_city/31532124/

Ha Ha

Lenke til kommentar

No tykkjer eg det er på tide at van Gaal tek sin hatt og går. Eg har fulgt dette laget sidan 1971, og har aldri opplevd ein som har fått så lite ut av så mykje ressursbruk.

 

Kven bør komma inn i staden? Utvilsomt mannen som dei fleste er samde om at bør vera den neste til å sitja som United-manager i 27 år, eller kanskje endå lenger: Ole Gunnar Solskjær! Morten Pedersen skriv det så fint i denne artikkelen:

 

"for oss som lever av å tenke andres tanker når det passer sånn er det mulig å se et scenario der Solskjær-suksess i Cardiff, sammen med et par trofeløse Moyes-sesonger i Manchester United, fort kan gjøre Norges mest omtalte fotballmann til mer enn bookmakernes favoritt til å overta på Old Trafford."

http://www.dagbladet.no/2014/01/28/sport/manchester_united/sir_alex_ferguson/premier_league/cardiff_city/31532124/

Ville klart seg like godt som da Alan Shearer var manager i Newcastle.

Lenke til kommentar

 

Solskjær hadde jo suksess i Molde, der han fikk kjøpe alt han trengte. Sånn sett passer han vel i United og, med den nye kjøpekulturen deres.

So jelly.

 

 

Selvfølgelig er jeg det. Fotballen har endret seg de siste 15-20 åra, og har blitt veldig mye mer som store bedrifter. Fotballklubbene er pengemaskiner, og United innså nok det før Liverpool gjorde. Det er en av grunnene til at vi henger etter i dag. Hadde eierne vært flinkere til å tenke business for 15-20 år siden hadde vi antagelig vært i en annen posisjon i dag. Jeg skulle selvfølgelig ønske at Liverpool også kunne svi av to milliarder kroner på spillerkjøp hver sesong i stedet for å kjøpe talenter, utvikle dem og så selge de dyrt for å kjøpe nye talenter - selv om det også "har sin sjarm". Det går rette veien for Liverpool på det området, vi blir "rikere" for hver sesong. Dessverre øker omsetningen til klubbene som pdd. ligger på Topp 4 like mye eller mer, og vi blir derfor hengende etter likevel. Etter monetære forutsetninger ligger vi akkurat det vi skal. Vi har 5. størst omsetning i PL og ligger på 5. plass. Problemet er at dette ikke er godt nok for den gjennomsnittlige fan. Jeg ønsker i alle fall mer for min klubb.

 

Men, nok om Liverpool i United-tråden.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Talenter? Vil nå heller si at kjøpekulturen deres består av å hente middelmådigheter. Kvitte seg med en av verdens beste spisser for og så hente inn Rickie Lambert er vel et godt eksempel. Men men, bare å fortsette med det!

 

Lambert er ufattelig dumt kjøp. Eierne ble blinde av at han "elsker Liverpool" og scoret noen mål for Soton i fjor. Sympati-kjøp. I tillegg har vi kjøpt noen etablerte spillere, selv om jeg er uenig i flere av dem.

 

Meeen, du mener altså at Markovic, Can, Moreno og Origi er talentkjøp? EDIT: I tillegg til spillere kjøpt i tidligere vinduer, som også må regnes som talenter.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Uansett Liverpool tabber så slår de ikke Falcao i United.

Litt rar setning, men skjønner hva du mener. Jeg er enig i den, selv om Balotelli er nærheten.

 

Jeg tror at mange av Liverpool sine kjøp kommer til å heve seg betraktelig. Markovic, Lallana, Lovren, Moreno hvertfall. Can bør satses på som defensiv midtbanespiller sammen med Henderson.

Lenke til kommentar

 

Uansett Liverpool tabber så slår de ikke Falcao i United.

Litt rar setning, men skjønner hva du mener. Jeg er enig i den, selv om Balotelli er nærheten.

 

Jeg tror at mange av Liverpool sine kjøp kommer til å heve seg betraktelig. Markovic, Lallana, Lovren, Moreno hvertfall. Can bør satses på som defensiv midtbanespiller sammen med Henderson.

 

 

For ikke å snakke om Origi. Håper jeg.

Lenke til kommentar

 

Hjemmedrakten har ikke dukket opp på footyheadlines enda (som vel anses som den sikreste kilden for rykter ang. drakter). Men 2nd og 3rd kit regnes vel som ganske sikre. Litt spesielt at vi for første gang får orange detaljer på en drakt, betrakter det litt som et slags nikk i retning av LvG.

Endret av blured
Lenke til kommentar

 

 

Solskjær hadde jo suksess i Molde, der han fikk kjøpe alt han trengte. Sånn sett passer han vel i United og, med den nye kjøpekulturen deres.

So jelly.

 

 

Selvfølgelig er jeg det. Fotballen har endret seg de siste 15-20 åra, og har blitt veldig mye mer som store bedrifter. Fotballklubbene er pengemaskiner, og United innså nok det før Liverpool gjorde. Det er en av grunnene til at vi henger etter i dag. Hadde eierne vært flinkere til å tenke business for 15-20 år siden hadde vi antagelig vært i en annen posisjon i dag. Jeg skulle selvfølgelig ønske at Liverpool også kunne svi av to milliarder kroner på spillerkjøp hver sesong i stedet for å kjøpe talenter, utvikle dem og så selge de dyrt for å kjøpe nye talenter - selv om det også "har sin sjarm". Det går rette veien for Liverpool på det området, vi blir "rikere" for hver sesong. Dessverre øker omsetningen til klubbene som pdd. ligger på Topp 4 like mye eller mer, og vi blir derfor hengende etter likevel. Etter monetære forutsetninger ligger vi akkurat det vi skal. Vi har 5. størst omsetning i PL og ligger på 5. plass. Problemet er at dette ikke er godt nok for den gjennomsnittlige fan. Jeg ønsker i alle fall mer for min klubb.

 

Men, nok om Liverpool i United-tråden.

 

 

Nett Spend 92/03 - 13/14

 

Purchased Gross:

 

Manchester United £759,350,000

 

Liverpool £767,305,000

 

Total sold:

 

Manchester United £360,040,000

 

Liverpool £441,090,000

 

 

Nett Spend 03/04 - 13/14

 

Purchased Gross:

 

Manchester United £593,450,000

 

Liverpool £608,180,000

 

 

Tallene taler for seg selv.

Endret av ^fmj
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg skulle selvfølgelig ønske at Liverpool også kunne svi av to milliarder kroner på spillerkjøp hver sesong i stedet for å kjøpe talenter, utvikle dem og så selge de dyrt for å kjøpe nye talenter

Du får det til å høres ut som at dette er noe vi har gjort ofte? Kun én gang har brukt så mye penger på en gang, og muligens blir det lignende tilstander i år også.

 

På den andre siden så kan vi også si at det er litt sykt at Manchester United forstrer opp så mange flere talenter enn Liverpool når du sier at det er mantraet til klubben.

 

Jeg ville lagt skylden på spillerkjøpene. Siden Rafa dro har den ene etter den andre floppen blitt handlet inn hos Liverpool. Et og annet bra kjøp har det vært, men langt flere flopper enn gode kjøp.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...