Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Om vi ser på de siste kampene: Rooney var fantastisk mot City, god mot Villa og Tottenham, brukbar mot Chelsea, og ikke fullt så god mot Liverpool.

 

Sesongen sett under ett så vil jeg si at han får godkjent. Han har vært ustabil, men også blitt brukt mye feil, altså har det ikke vært så lett for han å prestere i hver kamp. Det største kritikken mot han bør vel egentlig gå på hvor mye bedre han har spilt hjemme på OT vs på bortebane. Dette gjelder selvfølgelig også laget som helhet, men Rooney skiller seg spesielt ut her: 

 

OT: 11 mål, 3 assists.

BB: 1 mål, 2 assists.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte på analysen under kampen i dag når Rooney var nede å "hentet" for å bli involvert i spillet. I dag var det ingen rød tråd i det han holdt på med. Virker som om vi ikke ønsket å spille i dag.

En overtent Fellaini kan ikke spille alene. Vi skulle brukt Fellaini som "silent dominator" i dag. Som når Smalling får gå opp å heade helt fritt, fordi Fellaini har to stykker på seg.

 

Virker ikke som om vi tok denne kampen seriøst.

 

Håper Smalling har rett i at det var en wake up call, og at vi får se ett annet United på lørdag.

 

(Hvis ikke det skjer, så bør vi bli bekymret, men ingen grunn til å kikke bakover ennå...)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Surt og tungt tap i går. Til tross for en god start spillemessig ble laget helt satt ut når vi fikk mål imot. Ganske overraskende i grunn. Som om hver eneste spiller fikk total blackout, glemte sine roller og mistet konsentrasjonen. Spikeren over i'en var på det siste målet. 

 

Alt er allikevel ikke bekmørkt. En dårlig dag på jobben, som dere skriver. Glemmer ikke kampene mot Spurs, Liverpool, City og til dels Chelsea (alt utenom resultatet) så lett. Ser positivt på det. Litt spenning er bare bra. 

 

Vil Ed gjøre sin del for å hjelpe oss kravstore supportere å legge Evertonkampen bak oss ved å annonsere en spennende signering allerede denne uken?

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg ikke sett kampen, men ut fra den formen laget har vist i det siste så anser jeg dette som kun et arbeidsuhell, ikke noe annet. Etter en god rekke med solide prestasjoner er det kanskje lett å bli "blasert" og tro at ting kommer av seg selv. Forhåpentligvis kan dette bety at laget kun stiller sterkere og mer fokusert i de neste kampene. 

Lenke til kommentar

Får håpe det Patrick, at dette bare er en liten reality-check  som laget trengte før de fire siste kampene. At lag i samme liga blir undervurdert såpass ofte, selv i 2015, skjønner jeg ikke. Har det ikke vært nok eksempler på bunnlag som slår store lag at man da må gi alt selv mot lag midt på tabellen? Hva som foregår i hodet til fotballspillere er ikke lett å vite alltid.

Lenke til kommentar
Satt sammen noen klipp som jeg filmet med GoPro når jeg var på derbyet 12 April, som dere her inne kanskje vil se og.

 

Denne videoen er i fra omvisningen på Old Trafford dagen før kamp og varer ca 26 minutter.

Det kommer også en på 30 min senere, denne driver å eksporteres nå, ifra litt før, under og etter matchen men den legger jeg ut når den er klar :)

 


  • Liker 2
Lenke til kommentar
 

 

Akademiet våres oser klasse i de fleste aldre. Problemet er overgangen til førstelaget. Håper de kan få litt tid om vi får sikret gullet så fort som mulig.

Ja, det er akkurat der problemet ligger. Manchester United har hatt Englands beste akademi i lang tid, og vi har produsert den ene Premier League spilleren etter den andre. Problemet som du sier, er at å produserer gode nok spillere til å en plass hos de beste lagene. Det skjer en gang i skuddåret, om ikke sjeldnere.

Jeg er ihvertfall positiv til det faktum at vi har gitt unggutter fra akademiet sjansen i år, selv om litt "skyldes" skader. Januzaj, Wilson, Blackett og McNair vil jeg se videre i neste sesong. Kanskje Lingard også, men vi kan ikke ha for mange unggutter i førstelaget heller. Sannsynligvis blir han lånt ut eller solgt. Samme med Powell (som riktignok ikke kommer fra vårt akademi).

 

Synd Pereira ikke får prøvd seg, men vi må rett og slett stille det beste laget i hver kamp frem til CL er sikret. La oss håpe han er her fortsatt til pre-season. Spennende spiller. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...