Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes ikke at det var så verst å vinne ligatrofé nummer 20 menmen...

Det var forventet å være i toppen "back then". Jeg vil nesten si at det vil være deiligere å klare f.eks topp 2 nå enn å vinne den siste under Sir Alex (nesten, that is). Jeg vil si at det å komme tilbake så sterkt denne sesongen etter en GRUSOM sesong i fjor vil være en større bragd enn å ta ligagull der vi tapte det på målforskjell året før.

Lenke til kommentar

Floppen Di Maria står nå med 10 assists i ligaen. Bare Fabregas som har flere.

Er jo bra det men jeg vil se driblinger, har sett klipp av han i Real Madrid der han dribler av 3-4 mann og setter ballen i mål. Kanskje det er fordi Real Madrid var et bedre kontringslag enn United er for tiden.
Lenke til kommentar

Da har jeg fått dekning på telefonen igjen! Har ikke på mange år gledet meg så mye til sportsnyhetene på TV2 som jeg gjorde nå på lørdag.

 

Målet til Rooney var så lekkert, så grusomt lekkert! Vi ligger godt i rute nå med tanke på topp 4! Tar vi 3 av 6 mot City og Chelsea blir jeg bortimot 100% sikker på en plass i CL til neste sesong.

Lenke til kommentar

Såvidt jeg vet, ut i fra det jeg har lest, er det små forskjeller i premiepenger fra FA/Barclays/hvem det måtte være ut fra plassering. Det er "småpenger" i forhold til hvor mye man får i f.eks. TV royalties (som baseres på hvor mange minutter av et lag som har blitt vist - derfor fikk f.eks. vi mer penger enn City i fjor).

Lenke til kommentar

Forskjellen fra 1 og 4 plass var i 13/14 sesongen £3,7m (76,9 - 73,2)... I tillegg så fikk storklubbene litt mer utbetalt, da antallet kamper vist på TV også er en faktor [kilde].

 

Edit: Teksten i bunn av bildet jeg linket ved oppsummerer det egentlig greit: "Each club gets £750.000 per live TV game, min 10 games even if live on TV fewer than 10 times + MOTD money." og "Each clubs gets £1,236,083 per place in the table." Der Premier League skiller seg positivt fra f.eks La Liga er hvor mye av pengene som faktisk deles likt (£52,2m per klubb i 13/14). Barcelona og RM fikk til sammenlikning i 13/14 rundt £120m fra TV-rettigheter, mens AM fikk under halvparten av dette...

Endret av blured
Lenke til kommentar

Spillerbørs fra lørdagen:

 

De Gea - 6

 

Valencia - 7.5

Jones - 6.5

Rojo - 6

Blind - 7

 

Herrera - 9

Carrick - 7.5

 

Mata - 7.5

Fellaini - 6

Young - 6

 

Rooney - 6.5

Såg ikke kampen. Gjorde Herrera det bra utenom scoringene også? Hvordan var driblingene og pasningene? Spilte Young godt nok til å holde på plassen i forhold til DiMaria til neste kamp? Liker at vi begynner å få satt et lag som kan spille sammen, kanskje bare bytte 1 spiller mellom hver kamp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...