Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Deilig at dette var cupen. Jeg driter i alle nasjonale cupper, ligaen teller.

Det hadde vært deilig å vinne FA Cupen etter så mange år men du har rett. Til slutt har det nærmest ingenting å si. Full fokus på ligaen nå. Topp 4 må klares. No excuses.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes liksom ingen unnskyldninger lenger. Se på dette laget og si meg hvor det finnes kvalitet?

Januzaj? Rooney? Smalling? Rojo? Di Maria? Valencia? Spar meg! Vi har 1 god spiller og det er De Gea. Ikke rart han forsvinner til Real i sommeren, for det unner jeg han istedenfor dette klovne-imperiet vi har blitt!

 

Tenk at det bare er 2 år siden var vi et av planetens mest fryktede lag. Nå ler hele verden av oss.... Se på dette laget, det finnes ikke en tøddel igjen av Sir Alex Ferguson. Sir Alex Ferguson som gikk ut å sa "Phil Jones blir den nye John Terry!!" Han sa det med så innlevelse at Phil Jones trodde han var John Terry, og spilte deretter! Nå henger det en Phil Jones-trøye i skapet mitt som jeg kjøpte i gledesrus på Nike Town i London etter å ha sett Phil Jones avgjøre for oss imot Aston Villa borte. Den trøya tror jeg ikke jeg kommer til å bruke særlig mer...

 

Og hva har skjedd med spillestilen vår? Hvordan kan noe så enkelt bli så utrolig vanskelig?

 

Har vi ballen i forsvar = lang lompe framover.

Har vi ballen i midtbaneleddet = lang lompe framover.

Til og med når vingene har ballen = lompe inn i feltet.

 

Hvordan kan vi ha beveget oss BAKOVER i fotballen?

Se på denne filmen, se på hvor mange harde innlegg som blir slått inn.

 

https://www.youtube.com/watch?v=P1CeOpI4nQw

 

Et hard halvpresist innlegg kan skape mye harme for en motstander. Men nei, lompe på lompe på lompe. "Fellaini i feltet? Lompe inn!" Sånn innlegg som Di Maria la inn til Rooney, hvorfor slår vi ikke slik hele tiden????

 

Det finnes ingen filosofi lenger. Sett på 11 spillere å la oss se hva som skjer. Kreative spillere blir satt på benk, nesten som for å straffe dem. Mannen som er manager er så clueless som det er mulig å komme. Jeg hadde så Utrolig Inderlig Forbanna Lyst på det trofeet som heter FA-cupen i år. Nesten mer enn alle andre trofe, pga det er så jævela lenge siden vi har vunnet det. Bare sjansen til å så se oss i en finale på Wembley har reddet håpet mitt for hele sesongen.

 

Men nå gav jeg opp. #LVGOut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde jo faktisk vært deilig med Cup-gull og CL-plass. Men etter så mange år uten å vinne dét troféet så er det liksom ikke like "ille" lenger. Er jo faen meg nærmest forventet ved sesongstart.

Men nå forventer jeg full gass i ligaen og absolutt null unnskyldninger for å ikke klare å prestere de neste kampene. Burde bli noen seiere også hvis vi skal ha håp om CL neste sesong. Og det blir ikke noe plaster på såret hvis vi ikke klarer det.

 

Dog litt synd at dette ikke var året. Hadde vært ekstra spesielt å slå Liverpool og Gerrard på sin bursdag i finalen på Wembley :grin: Så sant de kommer så langt.

Lenke til kommentar

Fire ting jeg har tenkt på endel etter kampen;

1) Stopper afroen til Fellaini farten til ballen? Blir som en slik tjukk matte(?) man har i gymmen på barneskolen. Man ser sjelden Fellaini få noe særlig fart på headingene sine mot mål, dog er det muligvis en fordel når han skal drive å stusse og legge ned til de andre?

2) Spillerne rundt Fellaini må bli bedre på å gå på løp rundt han når det kommer høye baller. Fellaini vinner jo samtlige, har aldri sett en mer dominerende duellspiller i PL.

3) Smalling var ufattelig dårlig idag. Jones skinte i forhold i andre omgang. Vi har en god midtstopper, som faktisk er veldig god, og det er Rojo. Her trengs det ett solid kjøp i sommer.

4) Januzaj er en frustrerende spiller iblant, han må gjøre ting mye enklere. Har forsatt stor tro på han, han trenger bare mer erfaring. Håper vi signerer en solid ving i sommer slik at vi har 4 (+ Nani) solide vinger.

Lenke til kommentar

@Corey

Var den videoen ment som noe negativt? For det håper jeg ikke. Det var fantastiske greier. At vi slo en del innlegg da var jo en helt bevisst del av taktikkplanen. Når man har en goalgetter som Yorke og innleggsfoten til fuckings Beckham så er angrepsspillet krem.

 

Poenget med å poste den filmen er at den er 16 år gammel. Vi forstod fotball bedre for 16 år siden enn vi gjør idag. Innleggsfotball er ingen vanskelig matematisk formel, men utrolig nok har vi ikke en spiller på laget som forstår viktigheten av et hardt innlegg, med litt skru. Det er helt ufattelig for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som det står i artikkelen: lista er skribla ned på kort tid. Om han hadde hatt bedre tid hadde han nok kommet med en annen liste. Forøvrig enig i at Iniesta må ned på lista, Lahm opp og Zlatan noe ned. Kommer vel litt an på om man ser på siste 3 måneder, siste sesong eller siste 3 år også.

Lenke til kommentar

Fire ting jeg har tenkt på endel etter kampen;

1) Stopper afroen til Fellaini farten til ballen? Blir som en slik tjukk matte(?) man har i gymmen på barneskolen. Man ser sjelden Fellaini få noe særlig fart på headingene sine mot mål, dog er det muligvis en fordel når han skal drive å stusse og legge ned til de andre?

Jeg synes også at det er rart han aldri får noe kraft på headingene. Det gjør jo at han blir mindre målfarlig. God på stuss som du sier.

Lenke til kommentar

Han baserer det nok på den generelle prestasjonen over de siste to-tre årene, noe annet ville vært rart. Det er så tåpelig når enkelte omtrent vil refordele Balloon d'Or etter hver runde.

Og da er nok både Rooney og Di Maria verdt en plass på listen. Man kan ikke inkludere noen utelukkende på grunn av tidligere prestasjoner og utelukke andre til tross for tidligere prestasjoner. Rooney og Di Maria har vært svake i kortere tid enn Barca-duoen.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...