Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke skjønne hvordan United skal klare å få topp 4 i år. Liverpool er i strålende form og kommer til å ende over oss. Tror faktisk de tar tredje eller andre plass i år. Frykter de går forbi alt neste helg, om ikke så skjer det helgen etter.

 

Eneste håpet en har om å klare topp 4 er om Arsenal roter det til fremover.

Lenke til kommentar

Spillerbørs:

De Gea - 7.5

 

Valencia - 7.5

Smalling - 6

Evans - 6.5

Rojo - 6

 

Blind - 7.5

Herrera - 6

 

Di Maria - 6

Fellaini - 6.5

Young - 6

 

Rooney - 6.5

 

Synes synd i Di Maria. Blir malplassert på banen og har plasseringssvake og lite gjennombruddshissighet foran seg før pause (ble bedre etter sidebytte). Sett han på venstra, fortsett med Januzaj på høyre og få inn Mata for Fellaini. Det blir sexy. Og la Rooney fortsette på topp. Langt bedre enn RvP og Falcao.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

Vår beste bortekamp? Vel...

 

Det var kun fordi Newcastle er så dårlig som de er for tiden. Vi hadde noen fine perioder i kampen i går, og til slutt fikk vi uttelling. Fortjent. Men vi var ikke gode. VI var fortsatt elendig. Skikkelig nitrist. Ingen kan seriøst påstå at vi spilte en GOD kamp.

 

Mot Arsenal håper jeg vi starter med følgende, om alle er skadefri:

 

De Gea

Valencia - Smalling - Rojo - Shaw

Herrera - Blind

Januzaj - Mata - Di Maria

Rooney

 

Rafael virker å være helt ute i kulden, og jeg kan ikke se for meg at han er her neste sesong. Skulle gjerne sett han på backen i stedet for Valencia.

For tidlig å hive innpå Carrick i et toppoppgjør nå, rett etter skaden.

Di Maria var dårlig i går også, men viste glimt av hva han kan. Vi trenger en spiller med en slik x-factor. Han må spille!

Lenke til kommentar

Mhm, synes både Valencia og Evans (minus spyttingen...) gjorde en av sine beste kamper for oss denne sesongen. Tempoet til Valencia og Di Maria førte til at vi skapte ganske så mye fra høyresiden i går. Var litt tamt på venstresiden, men krysser fingrene for at Shaw kommer tilbake til mot Arsenal til uken!

 

Ser forøvrig for meg at Valencia er en spiller som kan holde ganske så lenge. Han er generelt lite skadet, og er vel ikke akkurat den som sluntrer unna treninger, drikker, går ut på byen, osv. (Kanskje det blir mer av det nå som LvG tvinger han til å ta engelsktimer. Helt utrolig at han har bodd så lenge i England uten å lære seg språket...)

Lenke til kommentar

Skam at ikke Di Maria er på venstresiden eller sentralt i banen, han, Januzaj og Young burde rotere på kantene ut sesongen nå. Mtp hvordan Young har vært denne sesongen har vi gått fra 0,5 gode kanter i fjor (Januzaj for ung til å regnes som key player) til tre gode kanter i år. Mata og Fellaini får gjøre opp om tierrollen mens Rooney bør være spiss ut sesongen.

 

Man kan klage så mye man vil på United, men kampen mot Sunderland (30 attempts) og kampene mot Swansea og Newcastle har vært bra nok. Newcastle har slått Chelsea og Liverpool hjemme i år, og Swansea hadde griseflaks. Van Gaal er helt presis når han sier at United har forbedret seg den siste tiden, og dersom vi tar med formkurven inn i den neste måneden så blir dette dritbra.

 

I går startet vi uten hvertfall tre spillere som bør spille fast (Carrick, Shaw og Mata/Januzaj), dette er faktisk ikke så halvgærent.

Lenke til kommentar

Skummelt at dere kaller middelmådige prestasjoner for gode. Valencia og Evans spilte kanskje noen av sine beste kamper, og det sier bare alt om hvor dårlig de har vært. Er ikke lenge siden Valencia av mange fikk BB, men den eneste grunne til det var fordi alle andre var rævva.

Lenke til kommentar

Skummelt at dere kaller middelmådige prestasjoner for gode. Valencia og Evans spilte kanskje noen av sine beste kamper, og det sier bare alt om hvor dårlig de har vært. Er ikke lenge siden Valencia av mange fikk BB, men den eneste grunne til det var fordi alle andre var rævva.

Så hva forventer du? At vi skal peise i stykker Newcastle på St James'? Rooney burde scoret minst ett før pause, Young burde hvertfall scoret tidlig i andre omgang, Di Maria kom egentlig til en sjanse etter noe sånt som førti sekunder, men han er åpenbart livredd for å bruke høyra. Bakover var det bunnsolid bortsett fra to kontringer imot som Evans tross alt håndterte fint og et innlegg på overtid.

 

Midtukekamp på bortebane i Premier League er ikke der man skal hente sympati for strålende spill, jeg er bare fornøyd så lenge United vinner kamper der de prøver å spille fotball i. Hadde det vært hjemme mot Hull eller Stoke hadde jeg vært mer enig med deg. Sånne kamper skal vi grise motstanderen i.

 

United er forresten det mestscorende hjemmelaget i Premier League i år, og poengmessig nest best etter Chelsea. Det er borte vi suger, og når man da vinner 1-0 i nordøst så er det helt kurant. Den stikkeren gjennom fra Di Maria til Fellaini og gjennombruddspasningene til Rooney (som maks var i offside på en av de tre han ble avblåst for) så jeg ikke noe til mellom november og februar. Nå ser jeg dem, og da er alt mye bedre. Da spiller også Di Maria mye bedre fotball.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

At spillet begynner sakte med sikkert å forbedre seg kan jeg være enig i, heldigvis!

 

Jeg gruer med likevel til å se på tabellen når April er ferdig.

 

Skulle vi nå slå ut Arsenal, vinne mot Tottenham og Liverpool så ser straks ting mye lysere ut. Ryker vi mot Arsenal og taper de to neste kampene så er løpet kjørt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...