Gå til innhold

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drøyt å rate Falcao dårligere enn Rooney. Han (Rooney) var igjen en av våre dårligste spillere. Smalling var best at utespillerne og Januzaj fulgte tett på. Det har jo blitt vanlig at DDG er vår beste spiller, så det er vel ikke noe sjokk.

Hadde det ikke vært for én assist og at han fikset straffe ville nok Di Maria vært helt nede på bunnen med Rooney og Falcao.

Rooney suger, Falcao suger, Di Maria suger, RvP suger, Evans suger.. <-- Kampens fasit.

- McNair var ok, Rojo var ok, Januzaj var ok, Herrera var ok

- Smalling var ok+, DDG var god

Jones er dessverre blitt en saltstang og kan ikke rates hverken nå eller i framtiden.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Er så ufattelig lei all negativiteten både her og på redcafe. 3. Plass i ligaen, bare to lag som har sluppet inn færre mål enn oss og 3 lag som har skåret flere mål enn oss. Slutt å vær så jævlig negative og innse at dette fungerer godt nok til at vi skal klare målet vi hadde før sesongen, nemlig CL plass og noe å bygge videre på.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Er så ufattelig lei all negativiteten både her og på redcafe. 3. Plass i ligaen, bare to lag som har sluppet inn færre mål enn oss og 3 lag som har skåret flere mål enn oss. Slutt å vær så jævlig negative og innse at dette fungerer godt nok til at vi skal klare målet vi hadde før sesongen, nemlig CL plass og noe å bygge videre på.

Jeg snur og redigerer hele greia (hadde et lengre innlegg for de som lurer).

Hva mener du at vi skal snakke om da? Hvordan positive ting, unntatt tabellplasseringen, ønsker du å diskutere?

Endret av Espp
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig i at det er fryktelig mye negativitet, men den kommer ganske enkelt av at det skal svært lite til før vi havner nede på en 5-6 plass. Tidligere i sesongen så presterte både Tottenham, Liverpool og Arsenal langt dårligere enn man kunne forvente, hvilket igjen åpnet for 3-4 plass for United og Soton. Men nå har de tre begynt å få opp dampen, og ser i spillet sitt svært mye bedre ut enn United. Så ja, jeg er skeptisk til hvor lenge vi kommer til å klare å holde oss topp fire.

Lenke til kommentar

Jeg snur og redigerer hele greia (hadde et lengre innlegg for de som lurer).

Hva mener du at vi skal snakke om da? Hvordan positive ting, unntatt tabellplasseringen, ønsker du å diskutere?

Evnen til å vinne kamper selv om laget er så ubalansert? Det faktum at Rooney faktisk er ferdig som spiss og han blir nå omskolert til cm hvor kan kan prestere i mange år fremover? Faktumet at van Gaal har gjort grep slik at vi tetter noenlunde igjen bakover og skårer på sjansene våre slik at vi faktisk kommer til å ende på en 2. eller 3. plass?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Sliter med å lese denne tråden for tiden fordi det er så vanvittig mye grining. Uansett hvor dårlig dere mener vi har spilt så er vi på tredjeplass, kjemien på laget må komme en gang. Så lenge vi gjør det bra uten godt samspill så gled dere til det sitter.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

1) Evnen til å vinne kamper selv om laget er så ubalansert?

2) Det faktum at Rooney faktisk er ferdig som spiss og han blir nå omskolert til cm hvor kan kan prestere i mange år fremover?

3) Faktumet at van Gaal har gjort grep slik at vi tetter noenlunde igjen bakover

4) og skårer på sjansene våre slik at vi faktisk kommer til å ende på en 2. eller 3. plass?

Deler opp innlegget ditt:

1) Her er jeg enig. Vi har hatt en utrolig evne + en vanvittig god keeper som har holdt oss inne i kampen om en plass i toppen. Jeg er helt klart med på å diskutere hvor god DDG er, men å tro at vi vinner på noe annet enn en herlig keeper, flaks blandet med inkompetanse fra angriperne på motstanderlaget - ja, det klarer jeg ikke. Har sagt flere ganger tidligere i år at forsvaret har fått en klar struktur og at vi ser meget solid ut defensivt. De siste kampene hvor vi har gått bort fra trebackslinje har vi sett elendig ut igjen, dessverre.

2) Kjenner du LVG? Hvordan vet du at han er ferdig som spiss? Jeg personlig mener det er grusomt trist hvis det er et faktum. Rooney har vært elendig i samtlige kamper som sentral midtbanespiller - under alle managere. Rooneys kvaliteter er framfor mål, noe han har vist til verden i over 10 år. Selv om en spiller er god i en posisjon, betyr ikke det at han kan pensjoneres i en annen. Det funker for noe, det funker ikke for andre. Vi får se. Jeg håper at han blir spiss igjen.

3) Yes, det så vi før jul og en stund etter. Vi slipper nesten ikke inn mål og er ganske solid defensiv - sett bort fra de siste kampene (etter vi ga opp trebakcslinje), for da mener jeg at vi har vært i ubalanse igjen. Regner med at han fikser det rimelig kjapt igjen.

4) Det blir ord mot ord. Jeg tror ikke vi kommer på CL-plass, andre tror på det. Med tanke på hvor mye Arsenal, Liverpool og Tottenham har spilt seg opp den siste tiden, samt faktumet at vi ikke er blitt en døyt bedre offensivt siden SAF dro, gjør at jeg tviler. Jeg håper at dere som er optimistiske får rett, det vil glede meg stort å ta feil om plasseringen.

Mener du at jeg ikke kan / skal kritisere spillerne som tjener mest i England når de ikke presterer i det hele tatt? Tenker da selvfølgelig på Rooney, RVP og Falcao. Jeg blir oppgitt og forbanna når jeg ser de jogge rundt der når de burde sprinte (tenker da spesifikt på overgangsmuligheter). Jeg stoler enda på LVG og har stor tiltro til at det blir bra til slutt, noe jeg tror kan ta flere år.

Sliter med å lese denne tråden for tiden fordi det er så vanvittig mye grining. Uansett hvor dårlig dere mener vi har spilt så er vi på tredjeplass, kjemien på laget må komme en gang. Så lenge vi gjør det bra uten godt samspill så gled dere til det sitter.

Så gjør noe med det.

Det er så forbanna mange av dere som klager (jeg inkludert), eller klager på klagerne uten å gjøre en dritt med det. Ta grep, kom med noe konstruktivt istedenfor å gjøre som resten, ja nemlig å klage. Det er ingen vits å fortsette trenden..

Endret av Espp
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor gir dere Rojo 6 poeng, var det ikke han som gjorde tabben før målet? Det var også på venstresiden at Burnley kom til angrep. Kan være pga. Di Maria ikke er så god defensivt. Syns dere burde gi McNair mer poeng, jeg har i hvert fall notert pluss på han. Januzaj var også god. Til neste gang ville jeg startet med Smalling, bytta ut Rooney med Mata og Wilson inn for Van Persie. Kanskje han får litt selvtillitt av straffen, kanskje ikke. Hva syns dere om straffesituasjonen til DiMaria i første omgang, fikk ikke sett analysen.

Lenke til kommentar

Det var Smalling som ikke klarte å følge Ings ja.

Situasjonen med Di Maria var vel etter 60min? Da jeg så det tenkte jeg at det var en ok avgjørelse. Men de viste ingen repriser, så litt vanskelig å si. Han ble presset ut av balanse, men slik jeg husker situasjonen gikk ingen for hardt inn i kroppen hans, eller etter beina hans. Så ut som en ren duell, vanskelig å holde balansen når man blir presset av to spillere innenfor 16-meteren. (Nå så jeg ikke kampen live da, så ble heller ikke påvirket av kamptråden :p )

Lenke til kommentar

Ronney er en fantastisk spiller, som spiss! All statistikk taler for seg selv der, så det er enkelt å greit ikke noe å diskutere en gang.

Jeg tror han forsvinner til sommeren om han fortsetter å bli brukt på midtbanen, og da vil han igjen vise hvilken fantastisk spiller han er, bare for en annen klubb.

Rooney bør være fast spiss, så kan RvP og Wilson rotere på å spille med ham på topp. Falcao bør ikke få spille mer i denne sesongen og bør returneres så snart som mulig. Jeg tror Hernandez hadde gjort en langt bedre jobb enn Falcao, samt vi hadde fått etterlengtet fart på topp.

Sentralt i banen bør Herrera spille sammen med Blind eller Carrick.

Her er mine to forslag til hvordan vi kan spille :)

DDG
Rafael - Smalling/McNair - Rojo - Shaw

Januzaj - Herrera - Blind/Carrick - Di Maria

RvP - Rooney

DDG

Rafael - Smalling/McNair - Rojo - Shaw

Blind/Carrick

Herrera/Carrick - Carrick/Di Maria

Mata/Januzaj

RvP - Rooney

Lenke til kommentar

Får vi CL så er jeg sjeleglad. Jeg har ikke avskrevet Van Gaal, men det er for dårlig, det vi har sett så langt. Dette er mer sånn "jeg sa det før Van Gaal"-snakk. For vi vet alle sammen at han ser det samme som oss. Dette er for dårlig. Og jeg regner med en ny opprydning i sommer.

Men please: Slutt med det der at Rooney bør omskoleres til CM fordi han kan spille der i mange år. Siden han ble flyttet ned på midten har han vært en av Premier Leagues dårligste midtbanespillere. Flytt han oppover i banen, eller flytt han ut av banen. Rooney er en forbasket dårlig CM, Ander Herrera er en god en. Så hvorfor spiller den dårligste av dem?

Men jeg skal prøve å være litt positiv også:

Smalling og Rojo er vårt beste stopperpar, uten noen tvil. McNair er nærmeste utfordrer. Smalling-Rojo er faktisk er ganske bra duo som komplementerer hverandre godt. Rojo med sin "no nonsense" stil, tempo og styrke en mot en, og Smalling sin fysiske tilstedeværelse. Dersom Smalling hadde fått opp konsentrasjonen to hakk, hadde han blitt en fantastisk stopper.

Blind bør få mer frihet offensivt, som i at han bør få lov til å gå fremover innimellom. Han er en undervurdert angripende midtbanespiller. Jeg liker drivet hans med ball, og venstrefoten er for bra til å brukes til å tverse pasninger over til Valencia og Shaw.

Januzaj spilte en brukbar kamp i går. Han og Di Maria er de to eneste som faktisk prøver å kontre, de to som tør å gå "one on one", og de to eneste med litt driv.

Jeg har mistet troen på Falcao, dessverre. Sa før jul at han burde få sjansen i juleprogrammet pluss januar. Han har spilt mot Stoke, Yeovil, Qpr, Cambridge, West Ham, Leicester og Burnley, og står med to scoringer i en periode der han MÅTTE overbevise. I går gravde han sin egen grav med en elendig forestilling.

De Gea

Valencia-Smaling-Rojo-Shaw

Herrera-Blind

Januzaj-Mata-Di Maria

Rooney

Kunne vært spennende, dette. Jeg har lenge mislikt å se Rooney som spiss, men det kan umulig bli verre enn de to på topp nå.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

1 tap på de 18 siste kampene!

Fortsetter det slik tar vi CL plass uansett hvor friske Arsenal, Tottenham og Liverpjuk måtte se ut

Resten av sesongen ser slik ut (6 på OT, 7 borte):

Swansea City - Manchester U.

Manchester U.

- Sunderland

Newcastle Utd - Manchester U.

Manchester U. - Tottenham

Liverpool - Manchester U.

Manchester U. - Aston Villa

Manchester U. - Manchester C.

Chelsea - Manchester U.

Everton - Manchester U.

Manchester U. - West Bromwich

Crystal Pala. - Manchester U.

Manchester U. - Arsenal

Hull City - Manchester U.

Vi har kun vunnet 3/12 kamper (25%) borte denne sesongen (tatt 16 av 36 mulige poeng). Samtidig så skal vi møte Tottenham, City og Arsenal på OT ila denne våren, tre lag som alle sanker flere poeng enn oss for tiden. Chelsea og Liverpool borte blir også svært vanskelig.
Tar vi oss ikke sammen på bortebane, så er det med andre ord svært få kamper igjen der vi kan føle oss sikre på seier. De andre topplagene skal selvfølgelig også møte hverandre, og ser man på troppen vår så ligger det svært mye potensiale der. Men spesielt sikker føler jeg meg ikke akkurat på at vi skal greie det.
Plot twist: Vi avgjør kampen om topp 4 ved å knuse Arsenal på OT i nest siste serierunde...
Lenke til kommentar

Nå er det faktisk verdt å nevne statistikken vår mot de lagene som er topp 8 i årets sesong så langt:

1. Chelsea - 1/3 poeng
2. City - 0/3 poeng

4. Southampton - 3/6 poeng

5. Arsenal - 3/3 poeng

6. Tottenham - 1/3 poeng

7. Liverpool - 3/3 poeng

8. West Ham - 4/6 poeng

15 av 27 poeng mot våre utfordrere så langt er faktisk rundt det jeg forventet før sesongstart. Kun hjemmekampen mot Southampton har vært langt under pari denne sesongen. DETTE er brukbart. Kanskje er det fordi dette er de kampene vi ikke forventer å spille briljant i?

Chelsea borte taper vi nok. Borte mot Liverpool regner jeg ikke med mer enn ett poeng. Tottenham, City og Arsenal hjemme er ni mulige poeng. Bananskallene er bortekampene mot Swansea og Everton, men ut fra kampprogrammet tipper jeg vi ender opp på totalt 75 poeng, cirka. Med årets sesong i minne (alle slår alle) så tror jeg det holder til en CL-plassering. Jeg nekter å tro at Tottenham står løpet ut, de er ikke gode nok. Det samme gjelder Southampton og West Ham. Arsenal og Liverpool er de jeg frykter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...