North Pole Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Det er vel de fleste enige om at det er i spillerstallen det gjerne stikker. Når "alle" sier at Van Gaal er en av de beste taktikerne i fotballverdenen så tror jeg virkelig ikke det er det som er problemet. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg er selv overbevist om at det er noe annet en formasjonen som er gal, enkeltindividene (som dere har mer enn nok av) presterer ikke på forventet nivå i det hele tatt. De fleste ekspert rundt om mener det er for lite bevegelse i laget, noe jeg støtter 100%. Prøv å se på spissene våre neste kamp du ser av Man Utd, så ser du det selv. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Jeg er selv overbevist om at det er noe annet en formasjonen som er gal, enkeltindividene (som dere har mer enn nok av) presterer ikke på forventet nivå i det hele tatt. De fleste ekspert rundt om mener det er for lite bevegelse i laget, noe jeg støtter 100%. Prøv å se på spissene våre neste kamp du ser av Man Utd, så ser du det selv. Så kamp senest i går, og det var absolutt lite bevegelse, og de få gangen det var bevegelse, var det i feil lengderetning. Lagoppstillingen får ikke folk til å løpe uansett, det er det vinnervilje og rett mentalitet som gjør. Med mindre det er slik LVG har instruert dem at de skal spille, har jeg vanskelig for å tro at det er noe annet enn lite motivasjon og selvtillit som gjør at de spiller så fælt. Lenke til kommentar
Espp Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Enig! Det er noe vanvittig galt, eller at de bare har gitt opp. Uansett så må vi få på noen som er villig til å gi alt og skape bevegelse / rom. Tror ikke jeg har sett en motsatt bevegelse siden QPR kampen hvor Mata briljerte, men her kan jeg ta feil. Uansett så er det alt for dårlig. Carraghers analyse som jeg linket til i LVG-tråden viser hvordan Falcao og RVP jogget på vår beste overgangsmulighet i kampen i går. Det gjør meg forbanna og trist å se på. Sett begge ut og dytt Rooney opp på topp med Wilson hvis vi absolutt skal spille med to spisser. Ser helst at vi tar av alle tre og spillet med én spiss, nemlig Wilson. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Å prøve å skyfle over skylden på spillerne alene er jo vel og bra. Men hvem sitt ansvar er det å sparke driten på hodet ut av startelleveren når de ikke presterer? Det er jo det som er så absurd. Noen av spillerne er jo ubrukelige for tiden, men får jo alltid starte uansett.... Lenke til kommentar
blured Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 (endret) Tvilende til at det å bytte ut Falcao og RvP på topp ville løst hele problemet. Selv med Costa/Suarez som duo på topp, så hadde vi slitt. Er så mye annet som heller ikke fungerer optimalt. Angrepsspillet blir for smalt og forutsigbart uten vinger, da alt skal gå igjennom midten. Når vi heller ikke klarer å slå skikkelig innlegg eller crossere, og kombinasjonsspillet med backene ikke fungerer (Valencia...), så blir det døvt nesten uansett hvem vi plasserer på topp. (Rooney, Wilson hadde riktignok vært spennende å se, selv om jeg helst ønsker to vinger og en spiss). Men det jeg vil si var et vel så stort problem mot WH i går (og mot andre gode lag med aggressiv spillestil), går på hvordan de tidvis klarte å totaldominere midtbanen vår. Vi har to gode DM (Carrick og Blind, men de spiller ikke samtidig). Og to gode AM (Mata og Di Maria). Men på sentral midtbane, hva har bruker vi egentlig der? Rooney som nå omskoleres. Fellaini som brukes som en lyktestolpe. Januzaj, som egentlig er ving/am. Og Herrera som varmer benken... Edit: Enda et formasjonsforslag... Men skulle gjerne sett hvordan dette laget hadde fungert: De Gea Valencia - Smalling - Rojo - Shaw Herrera - Blind Januzaj - Mata - Di Maria Rooney Endret 9. februar 2015 av blured 2 Lenke til kommentar
Btbw Skrevet 9. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 9. februar 2015 Hvorfor spiller ikke Blind og Carrick samtidig? Henger meg på oppstillingsforslagene. Får ikke plass til Fellaini som jeg liker men i stedet litt bevegelse med Mata. De Gea McNair Smalling Rojo Shaw Blind Carrick Rooney DiMaria Mata Van Persie Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 Chelsea og City har vel også nesten hundre sjanser mer Man Utd, tror jeg. Stats er morsomt. 1 Lenke til kommentar
Sheasy Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 Relativ mengde langpasninger hadde vært mer interessant enn absolutt mengde. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 Relativ mengde hadde vært interessant ja. Det som også er interessant er ikke bare hvor høyt oppe på statistikken UTD er, men hvilke andre lag som ligger der. Bare bunnlag, og så United med en foreløpig fjerdeplass. Hadde det vært flere lag i øvre del av tabellen hadde det ikke vært like ille (da hadde det kanskje virket som en gyldig taktikk). Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 Tja, vi ligger jo på 4. plass så det funker sånn helt ok, men det må sies at det blir for simpelt å gjøre det slikt hver eneste kamp mot hver eneste motstander. Har ikke vært spesielt imponert over LvGs taktiske ferdigheter så langt. Ikke i nærheten av det han gjorde med Nederland ihvertfall. Lenke til kommentar
blured Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Ikke så lett å plutselig skulle endre på noe som har vært bygget opp over 27 år da. Edit: Selv om det selvfølgelig er nettopp derfor han er ansatt... Klarer vi topp 4 så skal jeg si meg godt fornøyd, uavhengig av hvor pent stygt spillet vårt er. Men da krever jeg samtidig at spillet vårt forbedrer seg betraktelig utover høsten, som et resultat av en lang sommer med taktiske justeringer, og et par-tre nye signeringer inn. Endret 10. februar 2015 av blured Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 Det jeg synes er interessant er at LVG i post-match intervjuene selv har uttalt flere ganger at vi spiller for mange lange og høye baller. Også nå etter West Ham-kampen. Skulle likt å se statistikk på langpasningene hjemme kontra borte. I bortekampene mot de mindre lagene lykkes motstanderene med å ødelegge så mye for oss at vi tvinges til å spille på samme måte som dem. Derav mindre rom til å spille oss gjennom langs bakken. Løsningen burde være enkel, nemlig å gå ut bredere med mer klassisk kantspill og raskere vri så vi kommer rundt. Lenke til kommentar
blured Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 (endret) Vi har endel flere langpasninger borte. Hjemme utgjør de i snitt 12% (73/629) av alle pasningene. Borte utgjør de 16% (85/525). Ble også overrasket over hvor få gjennombruddspasninger som er vanlig per kamp. Vi ligger på 2-3 i snitt per kamp, men av topplagene så er det egentlig bare Arsenal som skiller seg ut her (4-5). For å sammenlikne antallet langpasninger per kamp med de andre topplagene i PL denne sesongen (Lag. Hjemme og Borte): Arsenal - 7% og 10% Chelsea - 11% og 11% M. City - 7% og 9% Tottenham - 13% og 11% Liverpool - 11% og 11% Southampton - 13% og 15%. Edit, fant en bedre oversikt her. Egentlig ganske artig at bottom 10 i denne statistikken er ganske så lik top 10 på tabellen Endret 10. februar 2015 av blured Lenke til kommentar
Espp Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 Kan gjenta meg til jeg dør. Taktikken er ikke det som feiler hardt, det et spillerne (selv om taktikken nok spiller inn noe). De beveger seg ikke. Tror lag fra tippeligaen hadde klart å hamle opp med oss slik som vi spiller for tiden. Det er bare å falle av dypt og ha litt aggressivt press. Rooney, Falcao og RVP beveger seg for lite. Mata, Januzaj, Di Maria, Fellaini og Herrera beveger seg mye mer, men hva hjelper det når de aldri noen gang får et godt alternativ sentralt å spille på? Motstanderne flytter bare 2, i noen tilfeller 3, spiller ut på kant for å dekke opp det eneste rommet vi er farlig fra. Det er for enkelt!! Vi trenger bevegelse, uavhengig av motstander. Det rare er at jeg syns vi har best bevegelse mot flere av topplagene. Er det umotiverte spillere vi opplever? Mulig. Lenke til kommentar
blured Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 Mhm. Forsåvidt ikke noe feil med langpasninger når det funker. Ser man f.eks. på Chelsea under Mourinhos første periode, så var langpasninger opp mot Drogba ikke akkurat et uvanlig syn. At LvG tar i bruk dette med Fellaini mot slutten av kamper der alt butter imot, synes jeg er helt ok (selv om jeg selvfølgelig foretrekker at vi vinner kamper ved hjelp av en mer underholdende fotball). Alternativet ville vært å kjøre på med en offensiv taktikk som i større grad hadde gjort oss sårbare mot kontringer (hvilket 442d som formasjon allerede gjør). Forskjellene er heller ikke så store, spesielt ikke hjemme. De eneste som skiller seg litt ut er Arsenal og City, to lag som pga spillerne de besitter heller utnytter vingspill og høyt tempo. Lenke til kommentar
One 7 Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 LVG tar en "Rafa"? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 Starter litt utti... Han liker å sette på plass journalister. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 Han "setter på plass" journalister bare for å sette dem på plass. Like mye klovn i media som han er ellers som United-manager. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 10. februar 2015 Rapporter Del Skrevet 10. februar 2015 Han "setter på plass" journalister bare for å sette dem på plass. Like mye klovn i media som han er ellers som United-manager. This! Når Rafa gjorde det samme så sang vi "He´s cracking up", men når LvG gjør det så setter han "folk på plass". Han begynner å miste fotfestet fullstendig spør du meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå