Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som fortsatt har lyst på hummels etter å ha sett hvordan BVB gJør det I bundesliga?

For det er Hummels sin skyld eller?

For en rar ting å si. For 2 sesonger siden var de i CL finale., de vant sin gruppe i år. De har mye av de samme personellet (Vel bare mistet Lewandowski og Gotze?), men sliter med skader og selvtillit i hjemlig liga. Når man først har havnet i sumpa er det vanskelig å komme opp. Uansett hvor godt laget er.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Nå har vi snart en slank og fin tropp. Mangler bare noen spillere til it, så begynner det å likne noe. På tide at vi blir kvitt en del av daukjøttet.

Nå er det bare å spenne sikkerhetsbelte, for slik ser det neste året ut:

1) Manchester United kjemper, taper og vinner, om en plass blant topp 4. Kampen om plassene hardner til og United klarer...xxx Jeg tror ikke vi gjør det, andre tror vi klarer det. Vi får se!

2) Spillet til Manchester United er ikke særlig mye bedre og det blåser hett rundt ørene på LVG. Hvordan skal klubben snu det?

3) FM-kontoret til Manchester United dobler antall ansatte. Selv med dobbelt så mange mennesker som kan ta del i overganger sliter de med for mye arbeid. Sjekkheftet blir brukt opp og klubbens nye ellever består igjen av 5-6 nye spillere.

4) Media forstår ikke hvordan Manchester United ikke skal vinne ligaen og CL etter at de har brukt 4 mrd på to år. De har jo kjøpt seg en ellever som kan matche hvem som helst og burde derfor være en solid utfordrer til Chelsea og Manchester City.

5) Det blir skrevet opp og ned om hvor lite sjel Manchester United har. Det er blitt en klubb som bruker spillere som forbruksvarer. Hvor er tradisjonen med å farme spillere blitt av? Fokuset på diverse medier vil være at Manchester United er blitt verre enn både Chelsea og Manchester City.

6) Etter 4-5 mrd i nytt materiale får LVG sparken før hans tredje år starter. Han har ikke klart å få klubben til å prestere og styret har sett seg lei på den tapte inntekter. Adidas ønsker å trekke seg fra verdens dyreste sponsoravtale og krisen er blitt et faktum for Manchester United.

Lenke til kommentar

Tror ikke du helt forstår hvordan sponsoravtaler og slikt fungerer. En kan ikke trekke seg fra en skriftlig avtale. Vi har en fantastisk plattform å bygge på fremover. United er blant klubbene med flest supportere i verden, vi har en relativt stor stadion og vi har utrolige avtaler med både Adidas og Chevrolet som kommer til å sørge for at vi kunne holdt oss i toppen tilogmed med Moyes som trener. Det som dog er ett faktum er at vil tape mye penger om vi ikke kvalifiserer oss for CL, om jeg ikke husker feil så blir summen vi får av Adidas mindre om vi ikke kvalifiserer oss til CL, eller var det bare rykter? Dette er blant annet grunnen til de vanvittige investeringene våre i sommer, det er rett og slett for dyrt for oss å ikke kvalifisere oss til CL og begynne å jage tittelen igjen. Om van Gaal er riktig mann eller ikke er for tidlig å si, men jeg har ihvertfall troen. Nå har vi endelig fått kvittet oss med mesteparten av dødkjøttet vi hadde i stallen og kan begynne å bygge opp en skikkelig stall.

Lenke til kommentar

Et par seire på rad og at spissene begynner å score mer så tror jeg det løsner litt. Hva med å spille 4-3-3 med Falcao, Rooney og Van Persie? Jeg tror United klarer topp 4 såvidt og da vil flere toppspillere komme til United.

Endret av Btbw
Lenke til kommentar

Snipp.

Nå skrev jeg "ønsker" å trekke seg. Hele greia var litt tull, men med gode muligheter for å faktisk bli realitet.

Det stemmer det, men nå sitter ikke jeg med papirene da. Adidas må betale mye mindre hvis vi ikke kvalifiserer oss til CL innen to år, altså vi har neste år på å klare det.

Lenke til kommentar

Et par seire på rad og at spissene begynner å score mer så tror jeg det løsner litt. Hva med å spille 4-3-3 med Falcao, Rooney og Van Persie? Jeg tror United klarer topp 4 såvidt og da vil flere toppspillere komme til United.

Nei, det tror jeg blir dårlig med suksess. Ingen av de er gode nok til å være kanter, vel Rooney kanskje, men ikke Falcao eller RVP.

Trodde vi hadde begravet den topp 4 tingen. Penger er det spillerne kommer for, ikke CL.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Angående adidas-avtalen:

I United-supporteren nr. 4 2014/15 står det:

Om United ikke kvalifiserer seg til Champions Leauge to år på rad siden avtalens begynnelse trekkes 30 prosent av summen etter det andre avtaleåret. Om United vinner Premier League, FA-cupen eller Champions League får klubben utbetalt en bonus begrenset oppad til fire millioner pund.

Endret av ilPrincipino
Lenke til kommentar

Dette blir vell i realiteten 4-1-2-1-2 med Rooney fremst i diamanten på midten, noe som utelukker Mata fra laget men gir oss mulighet til å spille med di Maria og Herrera som indreløpere med Blind/ Carrick som skjold foran forsvaret

Lenke til kommentar

Ser heller at vi stiller med både Blind og Carrick, Herrera og Di Maria - på bekostning av en spiss. Smalt spiller vi som sagt uansett.

Rafael - Rojo - Smalling - Shaw
----------Blind---Carrick----------
---Herrera----------Di Maria---
-------------Rooney-------------
-------------Falcao--------------

Blir vel en smal 451, noe jeg aldri har sett live før, men vi spiller jo smalt uansett for tiden. Håper selvsagt at vi kan bruke Januzaj og Di Maria, faen at ikke vi kjøpte Cuadrado, men nå gjorde vi ikke det. Kantspill med aktive backer er drømmen. Det vil gi oss noen ekstra kort å spille på.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på flere ting:

1) Hvordan fungere de sammen, får de kjemi.

2) Hvordan arbeidsoppgaver de får. Jeg ser helst at Carrick holder igjen og at Blind blir med opp i angrepsspillet. Begge to har gode pasningsfot.

Blind eller Carrick kan byttes ut mot Fellaini som gir oss noe helt annet. Uansett hvilken av de vi velger, så ønsker jeg noe slikt. 4 på midten, 2 på topp inkludert Rooney / Mata. RVP eller Falcao på benk.

Lenke til kommentar

Vi trenger ikke spille smalt i 4-4-2 med en diamant.

Jeg tror mer utpreget kantspill er nøkkelen for å lykkes med Falcao/Van Persie på topp. Ingen av de to er særlig raske, men begge er luringer inne i boksen. Derfor synes jeg det var oppløftende med Leicester-kampen hvor Januzaj kom inn og holdt bredden.

Med han og Shaw på venstresida kom vi i flere bra innleggsposisjoner og vant cornere (som også førte til mål). Nesten alle lagene vi møter legger seg jo dypt og gjør det vanskelig for oss å tre gjennom i midten, så jeg skjønner ikke hvorfor vi skal være smale.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på flere ting:

1) Hvordan fungere de sammen, får de kjemi.

2) Hvordan arbeidsoppgaver de får. Jeg ser helst at Carrick holder igjen og at Blind blir med opp i angrepsspillet. Begge to har gode pasningsfot.

Blind eller Carrick kan byttes ut mot Fellaini som gir oss noe helt annet. Uansett hvilken av de vi velger, så ønsker jeg noe slikt. 4 på midten, 2 på topp inkludert Rooney / Mata. RVP eller Falcao på benk.

Om du skal endre helt på hvordan Blind spiller kan man like gjerne hive innpå Herrera, ettersom han er vesentlig bedre når det kommer til angrepsspill enn Blind. Enig med han over her, godt vingspill har vært selve identiteten vår når vi har storspilt (lenge siden nå). Håper og tror det kommer en kvalitetsving inn i sommer så vi har di Maria, Adnan og den nye vingen som rullerer med Nani som påfyll

Lenke til kommentar

Jeg ønsker ikke at vi skal spille smalt, og det har jeg sagt gang på gang. En 4231 eller 433 er noe jeg absolutt skulle sett bli spilt, men LVG har jo bestemt seg for å spille smalt og da må man vel prøve å gjøre det beste ut av det. Gikk glipp av Leicester kampen, og selvfølgelig skulle vi spille bedre akkurat det.

Januzaj og Di Maria burde bli brukt på kant med Rooney / Mata og Falcao / Rvp som tier og spiss. Da kan vi bruke Herrera / Fellaini og Blind / Carrick alt ettersom.

Vingspill har vært identiteten til Manchester United siden SAF tok over klubben. I enkelte perioder har vi vært verdens klart beste lag når det kommer til vingspill. Ut på kant, dobling på kant, skape rom for spisser og midtbanen. SAF slet med dette selv etter at Ronaldo dro og Nani bestemte seg for å være som en lysbryter - totalt av eller på. Young og Valencia er ikke gode nok til å være rene vinger i et lag som skal kjempe mot Chelsea, Arsenal og City om gullet, men SAF klarte det med samspill - det har verken Moyes eller LVG klart til nå. Selvfølgelig hadde de bedre vilkår før når vi spilte med backer som kom opp og skapte trøbbel.

Akkurat nå er City det beste laget i England, med Chelsea rett bak, når det kommer til back/ving-spill. Vi er totalt fraværende i bredden og som du sier koser motstanderne seg når de bare kan falle dypt og forsvare seg sentralt. Ikke er det særlig vanskelig for et lag å forsvare seg mot Valencia / Young. Hadde vi hatt en back som kom opp sammen og prøvde å skape trøbbel ville det blitt noe annet.

Januzaj burde bli brukt mer enn han har blitt. Hans hurtighet og kreativitet er jo akkurat det vi mangler. Når vi gjentatte ganger klager på Januzaj, Valencia og Young eller RVP og Falcao (sjeldent som jeg har sett) er det egentlig litt teit. For de tre førstnevnte: Hvordan skal de klare seg i en 1v2 situasjon? Ingen kan forvente at de skal drible av to mann flere ganger hver kamp . For de sistnevnte: Hvordan skal de få til å skåre mål når vi ikke kommer oss til sjanser? Taktikken vi har brukt de siste månedene har ikke fungert og motstanderne har aldri hatt det så lett mot Manchester United. Vi har Januzaj og Di Maria som kan skape problemer for hvem som helst 1v1 og det burde vi utnytte.

Jeg håper at vi kan pensjonere trebackslinje og gå litt tilbake til det vi en gang var så sinnssykt gode på. Ta i bruk kvalitetene vi faktisk har;

- Di Maria! og Januzaj

- Falcao / RVP: notoriske avsluttere som trenger å bli spilt opp til sjanser (noe vi sliter med).

Jeg er ikke i tvil om at både RVP og Falcao kan skåre mål etter mål for oss hvis vi får samhandlingen til et akseptabelt nivå. Vi springer rundt utpå banen uten mål og mening, og hvordan tenker noen at spissene våre skal skåre da? De er målskårere, ikke kreative spillere som kan avgjøre for seg selv (Messi / Ronaldo).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...