Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Herrera bør få sjansen foran Rooney snart. At en spiller som leverer så dårlig over så lang tid fortsatt er fast (og kaptein), er et tegn på manglende ambisjoner spør du meg.

Jeg vil nesten påstå at Rooney har vært banens dårligste i nesten hver eneste kamp de siste to månedene.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

Synes Herrera bør få sjansen foran Rooney snart. At en spiller som leverer så dårlig over så lang tid fortsatt er fast (og kaptein), er et tegn på manglende ambisjoner spør du meg.

Jeg vil nesten påstå at Rooney har vært banens dårligste i nesten hver eneste kamp de siste to månedene.

Enig. Rooney trenger seg en kamp eller to på benken.

Lenke til kommentar

Okei, så vi har en bærebjelke som ikke bidrar med stort annet enn hva Welbeck kunne tilført? (de siste månedene). Med det mener jeg selvfølgelig kapasiteten (løpingen).

Rooney har sikkert flest av negative statistikker hos oss for tiden. Føler at han mister ballen ofte;

- Han blir fratatt ballen lett

- Han har bommet mye på pasninger den siste tiden, og de han har kommet med har ikke vært særlig gode. (korte, ut til Valencia eller støttepasninger).

Lenke til kommentar

Enig.

Jeg er møkklei av å høre hvor god Rooney er. Han har mistet den edgen han hadde for 7-8 år siden fullstendig. Av og til leverer han topp, som mot Newcastle og Arsenal i høst/vinter, men det skjer bare sjeldnere og sjeldnere. Det som irriterer meg enda mer er at han faktisk har ålet til seg både kapteinsbind og en fast plass på laget, uten å prestere. Han har vært ELENDIG denne sesongen, det er bare å innrømme det. Fire-fem gode kamper klarte faktisk Nani og Anderson også.

Vi vet godt at han kommer til å ha noen gode matcher i vår også, Rooney er sånn. Fire glimrende kamper etterfølges av åtte elendige. Hvis du virkelig mener at Rooney er bærebjelken vår, så sier det faktisk alt om hvor lavt United har sunket. På midtbanen er han milevis unna Yaya Touré og Fabregas offensivt, og like langt unna f.eks Matic og Carrick defensivt.

Jeg mener det beste hadde vært å selge han den sommeren Ferguson ga seg, og heller gått all in for en bedre AMC enn Rooney. Nå ser det egentlig ut som om han overlever transfervinduene pga at han skal slette Bobby Charltons rekord.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

Rooney hadde en helt fantastisk november og desember, og hva har skjedd etter det? Han har blitt spilt sentralt på midtbanen. Forventer vi umiddelbart braksuksess i ny posisjon? Ja, han har vært under pari og slått feilpasninger, men har dere sett hvor mye han løper og hvor mye rom han dekker? Jeg vet det er en klisjé å si, men likevel. Mot Leicester var dette avgjørende for alt rommet Blind, Di Maria og Van Persie fikk boltre seg i offensivt. Ville Herrera eller Fellaini prestert bedre i denne kampen?

post-108090-0-27032300-1422892160_thumb.png

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom det er rommene han dekker som skal være definerende, så kan vi like godt kaste innpå Fellaini eller Herrera. Fellaini løper vel omtrent mest av alle på United?

Poenget mitt er at Rooney ikke er god nok til å være en bærebjelke i United. Som squadplayer er han suveren å ha, men vi har tilgang på bedre spillere enn han, både som CM, AMC og som spiss. Jeg tror faktisk han hadde gjort en bedre figur som høyreving enn sentralt på midten, fordi høyrefoten hans faktisk er veldig bra.

Lenke til kommentar

Problemet med Rooney er at han ikke passer i noen roller. Som 10er har han alt for dårlig førstetouch, for langsom, og klarer ikke å bruke små rom, som etter min mening er essensielt for en skikkelig 10er. Som spiss faller han som regel for dypt, og virker ikke å ha målteften til skikkelige måltyver. Det gjenstår vel å se hvordan han presterer som box-to-box midtbane, men han har en uting ved det å alltid slå Hollywood-pasningen ut mot kanten, og han er ikke pasningsterk nok til å være drivkraften og skaperen i laget. Det han bidrar med er løpskraft(uten at jeg egentlig har noen statistikk på at han løper mest), og noen gode enkeltprestasjoner som blant annet gode langskudd. Men vi vil aldri få noe festfotball med Rooney som sentral bærebjelke i angrepet.

Jeg er enig med Lime. Jeg synes han er oppskrytt til de grader og han burde ha blitt solgt for et par år siden. Han har nådd toppen, og det er synd at han nå står igjen som kaptein og "representant" for United.

Lenke til kommentar

Dersom det er rommene han dekker som skal være definerende, så kan vi like godt kaste innpå Fellaini eller Herrera. Fellaini løper vel omtrent mest av alle på United?

Poenget mitt er at Rooney ikke er god nok til å være en bærebjelke i United. Som squadplayer er han suveren å ha, men vi har tilgang på bedre spillere enn han, både som CM, AMC og som spiss. Jeg tror faktisk han hadde gjort en bedre figur som høyreving enn sentralt på midten, fordi høyrefoten hans faktisk er veldig bra.

Å løpe mest, vil ikke si å dekke mest rom. Rooney har vært under pari nå. Men han er viktig uansett, tror med han på laget så gir det en ekstra boost til resten av troppen. For han går fremst inn i krigen!

Lenke til kommentar

Dritt DLD. Endte opp med en unggutt på lån fra Bolton ut sesongen... Og har kvittet oss med en salig haug med spillere i dette vinduet.

Godt gjennomført januarvindu. Endte opp med signering av en stk. klasse andrekeeper og 2x(?) unggutter, men det viktigste var at vi kvittet oss med daukjøtt. Én spiller, uansett hvilken posisjon, kunne ikke gjort noe forskjell for oss denne sesongen uansett. Det handler om at vi må spille som et lag. Ikke stole på individuelle spillere og deres ferdigheter.

Nå handler det om å få De Geas underskrift på ny kontrakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...