Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt vilt. Den beste defensivt prestasjonen i år blir totalt overskygget av den dårligste offensive.

Vi er dårligste i ligaen for tiden. Vi får jo faen ingen sjanser på mål. Herregud hvor tannløse og elendige vi er offensive.

Fortjent tap i dag. Skuffet over spillerne. Dette er alt, alt for svakt offensivt. Defensivt var det veldig bra sett bort fra målet i mot.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Det verste av alt var at i dag var vi mer lengderetningsorienterte enn tidligere, og vi fant medspillere i mellomrommene ofte.

Men så kommer Uniteds aller største problem inn i bildet: Vi har for dårlige angripere. Rooney er ikke world class. Van Persie er en middelmådig spiss. Di Maria spiller spiss i dag (hva faen??). Den spilleren det lukter mest klasse av i United er faktisk Mata, men han må ut så lenge man absolutt skal ha Rooney på laget.

Dere kan mene hva dere vil, men dette laget her mangler kvalitet. Defensivt, ja, men i større grad offensivt. Vi trenger en bedre spiss. Vi trenger mer fysikk på midtbanen. Vi trenger bedre innlegg fra siden.

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er taktikken med Di Maria som spiss fin, men man må se an kampen. Det gikk ikke særlig bra siden Southampton var gode til å falle tilbake. Da burde LVG tatt grep og byttet posisjoner mellom Rooney og Di Maria. Di Maria er flere hakk over Rooney i kreativitet og hans hurtighet gjør at han fint kan dra av seg en mann eller tre. Det kunne kanskje vippet kampen i vårt favør.

Spilleren Southampton hadde størst problem med i dag var Mata. Han var den eneste offensive spilleren som var god og får godkjent. Han burde satt en av sine tre sjanser, men det gikk ikke hans vei i dag.

Vi trenger fremdeles hurtighet i laget, selv om vi har fått inn litt kreativitet med Mata, Di Maria (hurtighet også) og Herrera.

Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke over hvor elendig jeg synes Van Persie har blitt. Nå får det være nok. For min del kan han selges i løpet av januar, over the top spiller som vi aldri vil få særlig mye mer nytte av enn som en backup for en bedre spiss. 8 mål på 20 kamper i PL er katastrofe for han som liksom skal være spisstjernen vår.

En spiller det må såre veldig for, er jo Mata. Han er klasse, men går ikke inn i dette laget i det hele tatt:

DdG

?-?-Rojo-Shaw

Carrick

Rooney-?

? Di Maria

Falcao/?

Der. Ny stopper, ny back, ny SM, ny ving og kanskje ny spiss. Mata er klasse, men med han og Rooney og DI Maria på banen samtidig, så blir det for mye pirking og kjedelig balltrilling. Herregud som Arjen Robben hadde løftet dette laget.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

På tide å tenke nytt. En midtbane med Rooney, Carrick og Mata fungerer ikke, og man må ikke prøve å få plass til alle spissene når man ser at det ikke fungerer. La Di Maria og Mata vandre fritt bak spissen. Gi Januzaj flere sjanser. La RvP sitte på benken et par kamper.

De Gea

Rafael - Smalling - Rojo - Shaw

Herrera - Carrick - Blind

Di Maria - Mata

Rooney/Falcao

Lenke til kommentar

Snipp

Smalling er den jeg syns har vært best for oss i år som midtstopper. I dag falt han noe lett, men han virker å være ganske så stabil. Rojo har vært litt for aggressiv og uforsiktig, men han har gode kvaliteter med ballen i beina - det har ikke noen av de andre (Smalling er OK-)

Enig i at vi trenger flere spillere, og samtidig må vi få solgt unna en god del daukjøtt som koster oss penger.

- Ny HB (Rafael ut, Valencia backup).

- Ny midtstopper, kanskje to? (Evans ut)

- Ny SM som kan jobbe som BTB. Vi trenger en dynamisk midtbanespiller med frekvens i beina. Herrera er god, men ikke den vi trenger som mest.

- Ny ving med hurtighet og er god nok til å skåre mål (Young ut)

- Ny spiss med frekvens i beina (Hernadez og RVP/Falcao ut)

Vi trenger å kvitte oss med en del tregheter nå og hente inn noen hurtige spillere. Vi er en samlingsplass for verdens beste og tregeste spillere - og det fungere helt ræv for tiden. I tillegg er jo salgslisten vår lengre enn handlelisten. Til sommeren håper jeg vi får kvittet oss med alle sammen! Tror den nærmer seg over 10 spillere nå?

- Rafael (evt. Valencia)

- Evans

- Lindegaard

- Hernandez

- Powell

- Cleverley

- Fletcher

- Anderson

- Nani

- Zaha (kanskje)

- Young (kanskje, avhengig av formasjon)

Snipp!

Har sagt i noen måneder nå at jeg skulle ønsket å sett oss i en 4321. Vi spiller smalt for tiden uansett, så jeg ser ikke problemet med det i det hele tatt. 4321 eller 4231 er det jeg ønsker å se oss spiller, evt. 433. Den lagoppstillingen der kunne blitt interessant.

Jeg savner Januzaj. Det gjør meg vondt at han ikke får spille. Laget skriker etter kreativitet og hurtighet, og han kan tilføre det til oss - selv om han må spille i en ny formasjon. Det kan ikke bli verre enn enkelte utpå der uansett.

Lenke til kommentar

Om Falcao: – Vi har mange gode spillere på vei tilbake, han har spilt de tre siste kampene på rad. Da må jeg sammenligne spillere opp mot hverandre, nå måtte jeg utelate han fra troppen. Men det er i dag, neste uke er et annet tilfelle.

Hva med RvP? Han har spilt langt flere kamper i år. Og Falcao fikk ikke spille hele forrige kamp engang selv om han var mye bedre enn RvP.

Og på benken så hadde vi 3 midtstoppere! Helt utrolig at Falcao ikke fikk plass der.

Ender sikkert opp med at Falcao ikke vil signere noen permanent avtale. Forstår ham veldig godt hvis han tar den avgjørelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...