Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Lagarbeid, eller samhandling om du vil, kan oppnå akkurat det samme. Vi har sett det under SAF, vi har sett det under Simone, ja vi har sett det mange ganger. Det hjelper helt klart på å ha en faktor som skaper usikkerhet og som finner på det mest geniale / idotiske ideene av og til, men det er ikke et must. Vi har en av de og han kan ikke komme seg kjapt nok tilbake på banen for oss.

 

Problemet vårt er at vi ikke har noen form for bevegelse. Spillerne står det som noen forbanna statuer uten å prøve å skape rom engang. Mata var ok i dag, Falcao var den beste. RVP var stasjonær, Carrick var stasjonær, Rooney var stasjonær. Da er tre av våre fem sentrale angrepsspillere ikke spillbare - og det funker absolutt ikke i uansett utgave av treerlinje bak. Bevegelse er alfa / omega for at det skal fungere.

 

Hvordan skal de klare å vinne når vi spiller i en 352 formasjon - mens guttene spiller som om de var i en 442 (4231) ? Vi har ingen til å doble på kant, vi har ingen stor trussel ute på kantene. De spiller formasjonen feil. Det kan virke som at de ikke forstår hvordan de skal spille. På midten står vi som noen aper og venter til ballen kommer i beina - mens motstandere koser seg med en enkel forsvarsjobb.

 

 

Ps: Det var ikke Evans som tapte poeng for oss i dag. Det var en ufattelig dårlig markering av Jones.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jones OG Evans. Evans med f.eks sin gigantiske brøler mot Diouf og Jones med ræva markering og lange baller som bare treffer motstanderen. Alle de lange ballene er grunnen til at det ikke blir noe spill fremover.

 

Lurer på om Blind kunne spilt CB (om 3-5-2 MÅ spilles)?

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Lagarbeid, eller samhandling om du vil, kan oppnå akkurat det samme. Vi har sett det under SAF, vi har sett det under Simone, ja vi har sett det mange ganger. Det hjelper helt klart på å ha en faktor som skaper usikkerhet og som finner på det mest geniale / idotiske ideene av og til, men det er ikke et must.

Når var vi egentlig sist et topplag, rent spillemessig?

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

Vi hadde en enestående mentalitet, men siste sesongen til SAF spilte vi DÅRLIG fotball, og var ikke i nærheten av de beste i verden. Ja, vi holdt på å slå ut Real Madrid, men 1-2-tapet for dem på OT var vel en av våre absolutt beste kamper den sesongen.

 

Som du sier; vi må tilbake til Ronaldo-tiden for å finne sist vi spilte skikkelig fotball. For da hadde vi en skikkelig orkan i angrepet som plagde vettet av alle og enhver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Drittkamp mot Stoke til tross, syns første halvdel av sesongen har gått over min forventning. Hadde håp om topp 4, og må si meg relativt fornøyd om vi ender opp på tredje plass. Tar nok litt tid å få et stabilt lag med trenerbytte og mange spillerkjøp (og utrolig mange skader). Håper Evans og Fletcher forsvinner dette vinduet, og at vi får inn en skikkelig solid midtstopper. Håper også Falcao blir foretrukket fremfor RVP fremover.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fornøyd. Problemet er ikke at vi ikke har en god trener (han er glimrende), men problemet er at til tross for at vi har kjøpt mye, så synes jeg stallen vår er litt latterlig.

 

1) For å starte med den spilleren jeg selv mente var vår beste så sent som i juli: RvP er ikke en world class striker. Han sugde i fjor, men selv under "favorittsjefen" i år har han vært en middelmådighet. Det er få unnskyldninger igjen for han nå, og da hjelper det ikke at man dunker inn en nydelig mål mot Hull og avgjør mot Southampton. Han er mer en belastning for laget enn en ressurs.

 

2) Hele forsvaret er enten for ungt eller for dårlig. Så langt er det vel kanskje bare Luke Shaw og Paddy McNair av samtlige forsvarere i stallen som har levert etter/over forventning? Jeg elsket Phil Jones før, men jo mer jeg ser av han, jo mer innser jeg at han er en middelmådig fotballspiller.

 

3) De siste 16 månedene har vi hentet fem DMC/MC/AMCer. Likevel er ikke midtbaneproblemet løst, etter min mening. Av de fem spillerne har vi hentet fire stykker med en samlet kroppsvekt på rundt 200 kg. Den siste er for dårlig til å spille regelmessig (men en god joker i enkelte kampbilder). Det er så lite fysikk på midtbanen vår at vi faktisk kan spilles ut av nærmest hvem som helst, med mindre Carrick er på banen.

 

Når det snart har gått et år siden han forsvant, så slår det meg hvilken tosk David Moyes egentlig var. Han brukte 65 millioner pund på to spillere som vi ikke trengte (og jeg synes faktisk Fellaini-kjøpet var ganske logisk i forhold til Mata), ødela sannsynligvis Van Persie, praktiserte elendig fotball og gjorde et litt over middels lag til et veldig middels lag. Jeg tror det hadde vært enklere for Van Gaal å hoppe rett etter Ferguson enn etter Moyes, for i høst har han i større grad renset sår enn å skape et bra lag.

Lenke til kommentar

Der er jeg enig i mye av det du skriver Lime.

 

Mitt store ønske for spillerkjøp er;

- Ny høyreback

- Ny midtbanespiller, en kriger, en leder (Vidal var optimal, Strootman liker jeg etc).

- Ny midtstopper, en smart leder. Rojo og Jones er begge spillere som ruser ut, og vi trenger en som kan holde og dirigere.

- Ny ving. Gi oss en ving til sånn at vi kan endre formasjon.

 

Vi har ganske mye daukjøtt i laget nå, og vi ser hvordan LVG tolker troppen. Han bruker en trebackslinje gang på gang (mest sannsynlig) på grunn av at vi mangler spillere til å bruke andre formasjoner.

Jeg håper at vi kan bruke Januzai litt mer framover. Det gjør meg trist å se han sitte på benken - der blir han i hvert fall ikke god.

 

E: Når jeg snakker om daukjøtt, så mener jeg altså at vi må selge unna litt nå:

- Cleverley

- Anderson

- Fletcher

- RVP / Mata (vi trenger ikke 4 spisser eller 3 spillere i tier-rollen hvis vi endrer til 433 eller 4231 - men det blir min egen drømmetenking)

- Evans

- Nani

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Jones og Evans er egentlig to vandrende katastrofer, og som Mats Svensson så godt skrev i går: de får faktisk Smalling til å se ganske bra ut i forhold. Dårlige i oppspillsfasen, dårlige på hodet, dårlige til å markere. Hvorfor i faen er de egentlig United-spillere?

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

E: Når jeg snakker om daukjøtt, så mener jeg altså at vi må selge unna litt nå:

- Cleverley

- Anderson

- Fletcher

- RVP / Mata (vi trenger ikke 4 spisser eller 3 spillere i tier-rollen hvis vi endrer til 433 eller 4231 - men det blir min egen drømmetenking)

- Evans

- Nani

Cleverly, Anderson og Nani er jo alt på utlån.

Fletcher og Evans er nok over toppen for lengst, mulig litt slemt mot Evans, men han jo en skadehistorikk uten like de siste årene.

 

Forøvrig, så er det ikke bare å selge for det virker mest praktisk.

Noen må jo ønske dem, og spilleren må jo også ønske å gå ned i lønn i en (mest sannsynlig) dårligere klubb.

De har jo tross alt en kontrakt som sier de skal ha betalt så og så mye til 201x .

 

Kan jo selvfølgelig bryte kontrakten med dem, men da bruker dere penger istedenfor å tjene noe.

Lenke til kommentar

Som fersk inn her må jeg bare si at det virker som dette endelig er et sted man seriøst kan diskutere og komme med meninger rundt klubben jeg har så mye følelser for... Herlig.

 

Med det sagt så har jeg lest endel kommentarer og det er veldig mye av det som skrives jeg er enig i, men ikke alt.

Jeg digger at vi fikk inn LvG, han har sagt hele tiden at han trengte tid, han sa vel faktisk 3 mnd, og den siste tiden(med unntak av kampene i juleprogrammet) har jeg kjent litt på den gode gamle følelsen jeg hadde under SAF's tid. Mange kritiserer 3-5-2 og jeg er enig i at med dagens stall og med skadene vi har så fungerer det ikke optimalt i alle kamper, men med noen tilbake fra skade og forsterkninger i bakre ledd tror jeg vi kommer til å kunne se store forbedringer.

Jeg har sagt lenge at Evans og Smalling ikke holder mål og det mener jeg fortsatt, de virker begge to livredde og rådløse med en gang de skal gjøre noe mer med en ball enn bare å klarere til innkast eller ut av boksen, håper de bagge selges snart. Jones har jeg hatt sansen for hele tiden, han er en av de bedre vi har hatt der bak med sin fighter innsats(som dessverre ofte får han skadet), han er ikke helt på høyde enda men mener han har et stort potensiale. Noen som skrev at de synes Shaw har vært god, der er jeg ikke enig, han har vist litt bra tendenser i deler av et par kamper men han må heve seg mange hakk til for å komme opp til nivået han hadde i Southampton...

 

Kommer det noe nytt i januarvinduet så håper jeg på en Hummels, Varane eller Pepe som kan skape trygghet foran DdG, han kan ikke fortsette å gjøre både jobben sin og i tillegg kompensere for 50% av et slapt forsvar...

Ellers har jo United en horde av spillere på utlån som har masse potensiale, nåværende status er vel noe slikt:

CLEVERLEY, Tom ~ Aston Villa, til 30. juni 2015 ~ Premier League
HENRIQUEZ, Angelo ~ Dinamo Zagreb, til 30. juni 2015 ~ Prva HNL
HERNANDEZ, Javier ~ Real Madrid, til 30. juni 2015 ~ Primera Division
JAMES, Reece ~ Rotherham United, til 10. januar 2015 ~ Championship
JOHNSTONE, Sam ~ Doncaster Rovers, til 3. januar 2015 ~ LeagueOne
KEANE, Michael ~ Burnley, til januar 2015 ~ Premier League
MILINKOVIC, Vanja ~ Vojovodina, til 30. juni 2015 ~ Superliga Srbije
NANI ~ Sporting Lisboa, til 30. juni 2015 ~ Primeira Liga
POWELL, Nick ~ Leicester City, til 30. juni 2015 ~ Premier League
VARELA, Guillermo ~ Real Madrid, til 30. juni 2015 ~ Primera Division
ZAHA, Wilfried ~ Crystal Palace, til 30. juni 2015 ~ Premier League

 

Det må vel kunne hentes inn noen til å avhjelpe oss mtp den offensive delen der vi mangler fart, herregud jeg satt og så på kampen mot Stoke der United gikk seg igjennom 90+ min gå-fotball, for en flau affære...

Hvem andre enn Di Maria og kanskje Valencia har vi som kan sette skikkelig fart?

 

Kommer alltid til å være United mann men håper virkelig på at man gjør en ny ryddejobb som Espp påpeker og kvitter seg med noe av det daueste kjøttet, RvP glimter til og har noen veldig gode kamper men tviler litt på om han kommer helt på høyden igjen, med all respekt for Fletcher så er dessverre ikke han på nivået vi trenger lenger og jeg mener fortsatt ikke Fellaini holder høy nok kvalitet selv om han har vist gode takter før han ble skadet...

 

Dette var noen tanker og meninger fra en svoren United supporter.

GGMU

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jones er helt grei som fjerdevalg på midtstopperplass, og det samme gjelder Smalling. Men å gå for sånne spillere fra start når man kanskje skal ut i CL til neste år, det er skandaløst. Spesielt Jones gjør meg bare trist for tiden, etter en relativt god førstesesong. Han er jo ikke god nok på NOEN områder?

Lenke til kommentar

Kan noen forklare hvor all denne misnøyen mot RvP kommer fra?

 

Han holder kanskje ikke samme nivå som i 2012/2013 sesongen. Men han er likevel på top 10 i PL når det kommer til antall mål denne sesongen, og matcher Pellè og (nesten) Hazard når det kommer til antall mål + assists. Dette til tross for at han startet sesongen med å være svært rusten etter skade. Fortsetter han i samme tempo (altså at vi regner med at han bare vil bli bedre utover sesongen, pga skadeproblemene i starten), så ser jeg ikke bort ifra at han vil havne på tett oppunder 20 mål. Det sett i sammenheng med at han fint kan være på banen samtidig som Falcao, Rooney og Di Maria, og at vi generelt er et dårligere lag nå enn i 12/13, så ser jeg virkelig ikke problemet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...