Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

 

 

Så uten RvN hadde vi tatt å cruisa til seriegull år etter år? jaaaaaada.

 

..... Vi gjorde da inderlig det? Vi tok faktisk ligaen 3 år på rad etter RvN forsvant.

 

3 sesonger etter ja..

 

e: etter hans 3 første sesonger som var hans beste.

 

 

Huh?

 

RvN ble solgt sommeren 2006, vi vant ligaen i 2007,2008 og 2009.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det United behøver nå, er defensiv stabilitet. Se bare på en random United-kamp denne sesongen. Omstillingen fra forsvar til angrep er altfor sein, og jeg tror det er tre årsaker til det:

 

1) Tempo fremover. Pr nu er det kun AdM, Januzaj og Wilson (tilgi meg om jeg glemmer noen) som kan kalles raske av angriperne våre. To av dem er nitten år og for tiden backup, og han tredje har vært skadet i de fire siste kampene. Vi hadde faktisk til tider bra tempo i angrepet vårt mot Chelsea, der både Januzaj og Di Maria startet kampen. Uten disse to, blir det for lite tempo i angrepsspillet

 

2) Vi tillater oss ikke frihet fremover. Vi er altfor sårbare for kontringer uten å la laget "sitte" litt bakpå. Det er en grunn til at vi knapt nok skaper sjanser før vi leder med to mål. Med en regelmessig backfirer, gjerne med en ny stoppersjef, vil laget blir bedre offensivt.

 

3) Vi har ikke brukt de beste backene våre særlig mye. Backer er alfa omega i dagens fotball. Samtlige topplag i Europa (kanskje med unntak av Real Madrid) har svært gode backer. Luke Shaw og Rafael tilfører laget en helt ny dimensjon offensivt, og i de kampene de har spilt, har vi stort sett spilt ganske god fotball også. Rafael, Shaw og Di Maria vil gi oss ufattelig mye offensivt når de returnerer.

 

Oppsummert: Jeg tror ikke Van Gaal er spesielt skyldig i dårlig spill, fordi det ekstreme antallet rokkeringer har gjort at vi ikke har klart å profilere oss godt nok. Med backene våre og vår beste spiller tilbake, så vil vi starte å spille festfotball igjen, det er jeg bombesikker på.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

Spisstyper som RvN, Huntelaar, Inzaghi etc kan du få billig av meg. Kjipe spillere som rett og slett ikke bidrar med noe annet enn tap-ins fra 5 meter. Helt enig med LimeCanes. Derfor er det også kjipt med Mata som ikke funker særlig i dagens United. Han kan bedre, men passer kanskje ikke under LvG.

Man ser veldig lett hvilke spillere som er elementære for et lag.

 

Se på Michael Carrick. Da RvN dro, så kom han inn, og vi tok tre ligagull i en tid etter at folk hadde skreket etter en erstatter for Keane. De sesongene Carrick har vært gode i, har United stort sett vunnet ligaen, eller i verste fall bare vært i form. De siste ukene illustrerer vel også nettopp det, der Carrick har vært blant våre aller beste.

 

En annen slik spiller, er Wayne Rooney. Jeg er kanskje ikke hans største fan, men jeg er idiot hvis jeg påstår noe annet enn at hans form drar opp hele laget. Rooney og Carrick er de to spillerne på United som på mange måter er bærebjelkene våre. Med dem i form, vinner United kampene de spiller.

 

Jeg ser en lignende tendens i Angel Di Maria.

Lenke til kommentar

Jeg er fryktelig glad i både Mata og Herrera, men forstår virkelig ikke kritikken av Mata.

 

Ja han er temposvak, og ikke veldig fysisk men han er god med ball, godt overblikk, gode pasninger og en god avslutter. Enkelte matcher passer han, andre ikke, slik er det med de fleste spillere.

 

Og, vitterlig nok, tross all kritikken så gir han oss mål. Mulig jeg har glemt noe totalt vesentlig i fotball, men jeg var iallefall hellig overbevist om at det er mål som kan gi oss 3 poeng.

Jeg er fullstendig klar over at det er mål som gjelder. Poenget mitt var at Mata og Fellaini kanskje ikke er ideelle spillere for oss. Ja, de leverer, men laget som helhet leverer ikke spillemessig. Kanskje sliter spillerne fortsatt med å forstå LvG's filosofi, men kanskje er det faktisk slik at spillerne vi har ikke utfyller hverandre godt nok.

 

Jeg digger Mata, men han har mangler som påvirker resten av laget. Samtidig scorer han og han assisterer. Jævlig vanskelig å snakke ned om en spiller som Mata når han får så mange målpoeng som han gjør, men... Og det samme gjelder Fellaini. Han leverer, men han passer ikke inn i laget. Han har mangler som ingen andre klarer å utfylle.

 

Hver så snill. Jeg kan umulig være den eneste som mener dette.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med deg, men jeg mener Fellaini er en god joker å ha i kamper der spillet ikke fungerer. Fordelen med Fellaini er at han tilfører United noe HELT annet enn alle andre spillerne våre. Det å ha en sånn spiller på laget er ganske gull verdt, faktisk. Så kan man heller være enige i at han ikke bør starte hver eneste kamp.

 

Mata på sin side, er jeg mer bekymret for. Jeg synes tieren vår bør være mer markant og dominant enn Mata er.

 

For øvrig et klart tegn på at vi har nok av bra angripere når vi sitter og snakker om å selge unna Juan Mata.

Lenke til kommentar

Mange spillere og trenere er anmeldt for kampfiksing, og saken er gitt til retten i Valencia nå nettopp. Blant spillere befinner Herrera seg.

 

Hvis det stemmer og retten velger å gå videre med saken, kan vi nok vente oss er år eller to uten Herrera på banen. Jeg har bare en ting å si til det egentlig. Karma is a bitch, og han fortjener utestengelse hvis det stemmer.

 

Kilde: United.no

Lenke til kommentar

 

Spisstyper som RvN, Huntelaar, Inzaghi etc kan du få billig av meg. Kjipe spillere som rett og slett ikke bidrar med noe annet enn tap-ins fra 5 meter. Helt enig med LimeCanes. Derfor er det også kjipt med Mata som ikke funker særlig i dagens United. Han kan bedre, men passer kanskje ikke under LvG.

Man ser veldig lett hvilke spillere som er elementære for et lag.

 

Se på Michael Carrick. Da RvN dro, så kom han inn, og vi tok tre ligagull i en tid etter at folk hadde skreket etter en erstatter for Keane. De sesongene Carrick har vært gode i, har United stort sett vunnet ligaen, eller i verste fall bare vært i form. De siste ukene illustrerer vel også nettopp det, der Carrick har vært blant våre aller beste.

 

En annen slik spiller, er Wayne Rooney. Jeg er kanskje ikke hans største fan, men jeg er idiot hvis jeg påstår noe annet enn at hans form drar opp hele laget. Rooney og Carrick er de to spillerne på United som på mange måter er bærebjelkene våre. Med dem i form, vinner United kampene de spiller.

 

Jeg ser en lignende tendens i Angel Di Maria.

 

 

 

Rooney har i mine øyne stort sett hatt en motsatt kurve enn United. God Rooney-sesong = Mindre god United-sesong. Fjoråret toppet vel alt... Når det er sagt; jeg likte godt det jeg så av Rooney mot Liverpool.

Lenke til kommentar

Jeg er fryktelig glad i både Mata og Herrera, men forstår virkelig ikke kritikken av Mata.

 

Ja han er temposvak, og ikke veldig fysisk men han er god med ball, godt overblikk, gode pasninger og en god avslutter. Enkelte matcher passer han, andre ikke, slik er det med de fleste spillere.

 

Og, vitterlig nok, tross all kritikken så gir han oss mål. Mulig jeg har glemt noe totalt vesentlig i fotball, men jeg var iallefall hellig overbevist om at det er mål som kan gi oss 3 poeng.

B49Tv8MIgAAbpVR.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...