Espp Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Nei, absolutt ikke. God er han, men det er ingen Scholes. Kroos er den eneste som kunne tatt plassen hans, selv om det heller ikke ville vært det samme. Lenke til kommentar
Amoralsk Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Jeg er fryktelig glad i både Mata og Herrera, men forstår virkelig ikke kritikken av Mata. Og, vitterlig nok, tross all kritikken så gir han oss mål. Mulig jeg har glemt noe totalt vesentlig i fotball, men jeg var iallefall hellig overbevist om at det er mål som kan gi oss 3 poeng. Mål gir oss tre poeng, men bare fordi en spiller står for en del mål, så betyr det ikke at man IKKE hadde fått de målene uten denne spilleren på banen. Ruud van Nistelrooy er et glimrende eksempel på en spiller som United til syvende og sist var best foruten. Måten United reiste seg som et lag på, fra og med våren 2006 (da SAF begynte å vrake han) og tre år fremover er de beste årene til United på denne siden av årtusenet. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Å mene at Ruud van Nistelrooy svekket laget er noe av det dummeste jeg har lest! Nei, han scoret vanligvis ikke spektakulære mål slk som Ronaldo eller Zlatan gjør, han dominerte heller ikke slik som dem, men det å finne rom og være på riktig sted til riktig tid er en evne. Det vitner om høy fotballforståelse. Og når han først fikk sjansen så var han klinisk. Jeg klarer virkelig ikke å ta den kommentaren seriøst. Endret 15. desember 2014 av DaveSaves™ Lenke til kommentar
Amoralsk Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Å mene at Ruud van Nistelrooy svekket laget er noe av det dummeste jeg har lest! Nei, han scoret vanligvis ikke spektakulære mål slk som Ronaldo eller Zlatan gjør, han dominerte heller ikke slik som dem, men det å finne rom og være på riktig sted til riktig tid er en evne. Det vitner om høy fotballforståelse. Og når han først fikk sjansen så var han klinisk. Hvor gammel var du i 2006? Sjekk Uniteds tabellplasseringer mellom juli 2001 og juli 2006. Så ser du hvordan det gikk de tre årene etter at United solgte RvN. At et lag har et oppspillspunkt, en spiller å sette all sin lit til pga sine måltyv-egenskaper, er slettes ikke nødvendigvis en bra ting. Det var enkelt å se at Van Nistelrooy var ferdig i klubben i god tid før han ble solgt. Med én gang han forsvant, og Louis Saha ble erstatningen på topp, ble United mer dynamiske og hurtige i angrepsspillet sitt. Endret 15. desember 2014 av LimeCanes Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Å mene at Ruud van Nistelrooy svekket laget er noe av det dummeste jeg har lest! Nei, han scoret vanligvis ikke spektakulære mål slk som Ronaldo eller Zlatan gjør, han dominerte heller ikke slik som dem, men det å finne rom og være på riktig sted til riktig tid er en evne. Det vitner om høy fotballforståelse. Og når han først fikk sjansen så var han klinisk. Hvor gammel var du i 2006? Sjekk Uniteds tabellplasseringer mellom juli 2001 og juli 2006. Så ser du hvordan det gikk de tre årene etter at United solgte RvN. Og det tror du bare har med RvN og gjøre? Lenke til kommentar
Amoralsk Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Noe forteller meg at snittalderen i denne tråden er ganske mye lavere enn det totale gjennomsnittet på diskusjon.no. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Fordi noen ikke er enig med deg? Kom med en in-depth analyse av laget vi hadde før og etter, statistikk etc. Å bare slenge ut en påstand basert på tabellposisjon og si at det var en enkeltspiller sin feil, vel, det er ikke nok for å komme med dårlige hersketeknikker. Sorry. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Å mene at Ruud van Nistelrooy svekket laget er noe av det dummeste jeg har lest! Nei, han scoret vanligvis ikke spektakulære mål slk som Ronaldo eller Zlatan gjør, han dominerte heller ikke slik som dem, men det å finne rom og være på riktig sted til riktig tid er en evne. Det vitner om høy fotballforståelse. Og når han først fikk sjansen så var han klinisk. Jeg klarer virkelig ikke å ta den kommentaren seriøst. Jaha? Og hva var grunnen for at vi solgte denne superspissen? At han hadde hevet seg over laget og var destruktiv, blant imot feks Ronaldo. Og som Limecanes skriver, vi ble et bedre lag etterpå, vi ble mye mer uforutsigbare en å bare lempe ballen opp imot RvN. Fordi noen ikke er enig med deg? Kom med en in-depth analyse av laget vi hadde før og etter, statistikk etc. Å bare slenge ut en påstand basert på tabellposisjon og si at det var en enkeltspiller sin feil, vel, det er ikke nok for å komme med dårlige hersketeknikker. Sorry. Tja, ifra å vinne ligacupen til å bli seriemester på 1 år vil jeg si er en ganske fin statistikk! Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Så uten RvN hadde vi tatt å cruisa til seriegull år etter år? jaaaaaada. Lenke til kommentar
Corey Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Så uten RvN hadde vi tatt å cruisa til seriegull år etter år? jaaaaaada. ..... Vi gjorde da inderlig det? Vi tok faktisk ligaen 3 år på rad etter RvN forsvant. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Mål vinner fotballkamper. I 01/02 sesongen så scoret han nest flest mål (23), 1 mål mindre enn Henry som hadde 1 kamp mer. I hans andre sesong så ble han toppscorer med 25 mål på 34 kamper. I hans siste sesong så ble han nummer 3 med 20 mål på 32 kamper. Nei, ikke vår beste spiss siden 92, men å mene at vi var bedre uten (/at han ikke var god) er bare feil. Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Så uten RvN hadde vi tatt å cruisa til seriegull år etter år? jaaaaaada. ..... Vi gjorde da inderlig det? Vi tok faktisk ligaen 3 år på rad etter RvN forsvant. 3 sesonger etter ja.. e: etter hans 3 første sesonger som var hans beste. Endret 15. desember 2014 av DaveSaves™ Lenke til kommentar
blured Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) LimeCanes har et poeng. Problemet med RvN var at han praktisk talt kun bidro i spissrollen. Slike spillere er helt fantastiske å ha når de er i toppform (da virker de også defensivt ved at alltid utgjør en trussel, og dermed opptar andre spillere). Men på dager der de ikke har dagen offensivt, så blir det som å spille med 10 spillere... Sammenlikner man dette med f.eks RvP, så ser man at han i kamper der det trengs også bidrar ganske dypt i banen (Soton kampen nå nylig er et godt eksempel på dette). Endret 15. desember 2014 av blured 2 Lenke til kommentar
Amoralsk Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Fordi noen ikke er enig med deg? Nei, fordi folk ikke klarer å lese det jeg skriver. Det var to personer som svarte meg her. Den ene skriver at "Van Nistelrooy var på rett sted til rett tid, selv om han ikke scoret vakre mål." Skal jeg liksom være uenig i det, og hva faen har det med saken å gjøre? Den andre drar det dithen at jeg mener at det utelukkende er Van Nistelrooys skyld at United ikke vant ligaen. Statistikk Da RvN kom til klubben, sto vi med tre strake ligamesterskap. I løpet av hans fem år tok vi ett ligagull. Da han dro, tok vi tre nye strake ligamesterskap. Det er nærmest syke tall. SKal vi se på målraten, så var det kun i sesongen 2001/2002 at vi scoret spesielt mye med RvN i laget (87 mål). I Uniteds fire siste sesonger med Van Nistelrooy, var statistikken slik: 2002-03: 74 mål 2003-04: 64 mål 2004-05: 58 mål 2005-06: 72 mål (denne sesongen spilte nesten ikke Ruud etter jul, som tilfeldigvis også var den delen av sesongen da vi var Englands beste lag) Spillestil I RvNs to første sesonger var vi decent spillemessig. Spesielt i 2001/2002 var vi gode, men da hadde vi en Class of 92 som var på sitt absolutt ypperste. Scholes, Beckham, Giggs og Butt, og for den saks skyld Keane, tidvis Veron og Solskjær, var glimrende. Da hadde laget en ufattelig dynamikk i angrepsspillet, med mange strenger å spille på. Men da Beckham forsvant, og Scholes ble litt eldre, ble man avhengige av å endre spillestilen for å score masse mål. Van Nistelrooy fortsatte å banke inn mål, men laget spilte dårlig fotball. Jeg kan ikke komme på hvor mange ganger jeg rev meg i håret av følgende scenario: - Stå rundt sekstenmeteren, trille ball, vente på at Ruud skulle rive seg fri og sentre til han. Da Ruud forsvant, kunne Ronaldo bevege seg mer innover i banen, og han, Rooney, Saha og Giggs kunne flytte seg mer om hverandre og skape rom. Når var dette aktuelt for Van Nistelrooy? Var han en særlig stor trussel utenfor boksen? 7-1-kampen mot Roma manifesterte bare det jeg prøver å si. Jeg har aldri sett en bedre kamp av United enn den, fordi det var så ufattelig mye bevegelse fremover som gjorde det umulig for Roma å plukke opp en eneste United-spiller. Det var United på sitt aller beste, og det så jeg ikke mye til mens Ruud spilte i klubben. Jeg skal innrømme at jeg trodde det samme skulle skje da Ronaldo forlot United (fordi vi falt tilbake på 04-05-nivå offensivt i Ronaldos siste sesong), men der tok jeg feil. Ronaldo var så god at han svekket oss selv om han tok mye plass. Ruud var aldri en like god spiller, men derimot en måltyv som var glimrende å ha i kamper der man må sette sjansene sine. Endret 15. desember 2014 av LimeCanes 5 Lenke til kommentar
Mr. President™ Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Jeg ser poengene dine, Limes. Kan være enig i at han ikke passet helt inn i spillestilen vår og på den måten svekket oss, men det var jo ikke bare hans feil. Han har alltid vært en måltyv av ypperste klasse. Han var fantastisk foran mål de 3 første sesongene. At vi ble enda bedre fra og med 06/07-sesongen er nok ikke bare fordi han forsvant. Ronaldo steppet jo opp for alvor. Han holdte på å bli mer moden, han var ikke like ego, men han spilte mer med spillerne rundt seg. Lenke til kommentar
blured Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Apropo... "1 - 0 will do for Manchester United" Carrick i denne kampen Lenke til kommentar
iniestagram Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Spisstyper som RvN, Huntelaar, Inzaghi etc kan du få billig av meg. Kjipe spillere som rett og slett ikke bidrar med noe annet enn tap-ins fra 5 meter. Helt enig med LimeCanes. Derfor er det også kjipt med Mata som ikke funker særlig i dagens United. Han kan bedre, men passer kanskje ikke under LvG. Overall synes jeg LvG ser ut til å gi spillerne altfor lite kreativ frihet til å finne rom og løsninger på egenhånd, som går utenpå "systemet" hans. En av grunnene til at United ofte er kjedelige å se på i år, og en av grunnene til at jeg gjerne vil bytte manager innen 2 år. Januzaj i kantrollen under LvG er en skandale. Dessuten virker det på meg som LvG gir totalt faen i forsvaret, og det er litt bekymringsverdig, det også. 1 Lenke til kommentar
Espp Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) ..... Vi gjorde da inderlig det? Vi tok faktisk ligaen 3 år på rad etter RvN forsvant. Det skyltes i stor grad vår CR7 vil jeg påstå og at vi endelig fikk satt sammen laget igjen (RvN var helt klart en ingrediens i gryta). E: Vi hadde jo også Rooney, Tevez, Sunny - så meningen var ikke å legge all ære på Ronaldo. LimeCanes har et poeng. **Klippet ut feil del** Jupp, helt enig. . Veldig enig i det du skriver her. Jeg digger RvN, en herlig spiller, men det var ikke et sekund for sent å kvitte seg med han. Vi ble som du skriver et bedre lag uten han. 03-05 har jeg grusomme minner fra. Spillemessig syns jeg vi har vært elendig siden Ronaldo dro fra oss. Noe av det vi har sett i år har vært direkte oppløftende, men vi har en lang vei igjen å gå. Endret 15. desember 2014 av Espp Lenke til kommentar
Corey Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 Han var fantastisk foran mål de 3 første sesongene. At vi ble enda bedre fra og med 06/07-sesongen er nok ikke bare fordi han forsvant. Ronaldo steppet jo opp for alvor. Han holdte på å bli mer moden, han var ikke like ego, men han spilte mer med spillerne rundt seg. Ikke for å flisespikke, men Ronaldo steppet opp og hele laget steppet opp. Vi scoret mål i fra alle kanter, Evra, Vidic, Solskjær, Saha, Rooney, Ronaldo, Heinze, Carrick, Park, O Shea, Giggs, osv. Fun fact: O Shea var vår syvende høyeste toppscorer i ligaen dette året med 4 mål (blant annet matchvinner på Anfield). Lenke til kommentar
Espp Skrevet 15. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) 1) Spisstyper som RvN, Huntelaar, Inzaghi etc kan du få billig av meg. Kjipe spillere som rett og slett ikke bidrar med noe annet enn tap-ins fra 5 meter. Helt enig med LimeCanes. Derfor er det også kjipt med Mata som ikke funker særlig i dagens United. Han kan bedre, men passer kanskje ikke under LvG. 2) Overall synes jeg LvG ser ut til å gi spillerne altfor lite kreativ frihet til å finne rom og løsninger på egenhånd, som går utenpå "systemet" hans. En av grunnene til at United ofte er kjedelige å se på i år, og en av grunnene til at jeg gjerne vil bytte manager innen 2 år. Januzaj i kantrollen under LvG er en skandale. 3) Dessuten virker det på meg som LvG gir totalt faen i forsvaret, og det er litt bekymringsverdig, det også. Deler opp innlegg ditt: 1) Veldig enig i det. Det har alltid vært negativt med spillere som ikke bidrar med noe som helst defensivt. Unntak er spillere som er så ekstremt gode en vei at de vil være en viktig brikke for lag (Messi, Ronaldo etc). RvN var en fryd å se på når han var i form, men jeg syns det var på tide at han dro når han dro. 2) Usikker her egentlig. Spillerne generelt sliter offensivt og har ikke særlig god kjemi. Jeg håper at det blir bedre og bedre utover sesongen, men til nå er det mye svake prestasjoner med tanke på hvem vi har i arsenalet vårt. 3) Ja, men hvordan skal de kunne bli gode når de aldri får spilt i lag? Spillerne og LVG har en umulig oppgave når de aldri får skapt kjennskap og trygghet sammen. Kjennskap har de fra før, men hvis de har nye arbeidsoppgaver under LVG trenger de jo tid til å bli kjent med dem. Forsvaret vårt kan faktisk ikke bli verre enn hva det er, så jeg regner med at regresjonen mot gjennomsnittet slår til snart, og at vi vil se bedre takter etter hvert. Endret 15. desember 2014 av Espp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå