Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Manchester United

Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skremmende at vi vinner 3-0 i dag, men nå har tydeligvis tiden kommet for å høste poeng der vi rotet oss bort i fjor.

Meningsløst å liste inn masse store minustegn her nå, men jeg synes både Fellaini og Mata (av vidt forskjellige grunner) er for dårlige just nu. Fellaini mot Coutinho var til dels vondt å se på, og Mata scorer uten å spille en god match (igjen). Han forsvinner fort ut av matchene, og er ikke i stand til å prege spillet.

Som sagt; vanskelig å kritisere spillet for mye på en dag som i dag, men det er mye å jobbe med fortsatt.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

SpencerReid: Van Gaal sa det også på pressekonferansen etter kampen i dag: "[...]you need luck, but we are forcing the luck now." (Og kommenterte videre at det kun er to kamper denne sesongen vi har spilt slik han ønsker).

Tror også de fleste som følger United er enige, det er endel mye som ikke helt stemmer. Men samtidig så blir vi stadig mer samspilte inn i van Gaals system, og spesielt tempoet i overgangsspillet så idag bedre ut enn det har gjort tidligere i sesongen (mye takket være Young og Valencia).

Men klart, vi er for ustabile bakover til at det her kan gå hver gang. Har troen på enda en seier (mot Aston Villa neste helg), men å vinne både mot Newcastle og Tottenham i romjulsuka tror jeg skal holde hardt..! (Ni strake? :p)

Endret av blured
Lenke til kommentar

Igjen er jeg fornøyd etter helgens kamp. Vi spiller ikke veldig bra, men tar med oss poeng. Gleder meg til vi spiller bra i tillegg.

Merkelig at vi valgte 352 etter to svake prestasjoner i den formasjonen. Kan man egentlig tvile? Vi har vunnet samtlige av kampene og står derfor med 9/9 mot Arsenal, Southampton og Liverpool.

Vi sliter fælt i forsvar og jeg hadde håpet at vi kunne fått litt trygghet og kontinuitet inn snart. Der blir ganske problematisk å gjennomføre når vi tar vår eneste defensive midtbane og setter han i forsvar. Da blir det opp til Fellaini, Mata og Rooney å sørge for trygghet på sentral midtbane, og de fleste som kan litt om fotball forstår at det blir litt tynt. Med en linje med 4 spillere kunne Carrick ha vært balanserende, noe jeg følte vi manglet hele kampen. Liverpool fikk kommet seg til sjanse etter sjanse, og vi har bare en person og takke for at vi ikke slapp inn mål i dag.

Hvordan kunne han heller ha mønstret laget når vi først skal spille med tre bak? Vanskelig, men Fellaini burde helt klart ha vært byttet ut mot Herrera. Han hadde en forferdelig kamp igjen. Mata ville heller ikke vært i mitt førstevalg foran denne kampen, men etter mål og assist kjenner jeg at det er vanskelig å klage på den avgjørelsen.

Akkurat etter denne kampen ser jeg lite positivt med selve spillet vårt. Kan liste opp det jeg tenker var bra:

- DDG, nuff said.

- Valencia og Mata.

- Selvtilliten fortsetter å vokse

- Smilene. Spillerne er glade igjen, og det vises.

Jeg forstår ikke hvorfor vi roterer formasjon foran kamper. Vi har store problemer i forsvar og rotering av formasjon / arbeidsoppgaver er ikke med på å skape trygghet i bakre rekker.

Vi har enda ikke fått satt en fast backlinje som har fått spilt sammen, og da bidrar rotering, skader og endring i formasjon til å holde spillerne usikker. LVG burde latt spillerne få skape litt trygghet i forsvar og bestemt seg for en formasjon vi skal bruke. Det er helt klart en vanvittig fordel å ha flere formasjon som man kan dra opp av hatten, men det er så stor forskjell i spillemåte og arbeidsoppgaver mellom 352 og 41212 at det er vanskelig å mestre begge to på bare noen måneder.

I dag hadde vi også en skade, en skade som tvang fram en ny endring i forsvaret. Rojo ut med skade og vi måtte derfor bruke Jones/Evans som begge mangler kamptrening. Det gikk bra denne gangen, og forhåpentligvis går det bra i våre neste kamper også.

Jeg forventer at vi henter inn en forsvarsspiller så snart det lar seg gjøre. Det er nødt til å være en spiller med autoritet og erfaring som kan lede våre unge spillere. Evans burde bli solgt samtidig.

Alt i alt gjør vi det bedre enn jeg kunne drømt om. Jeg driter i hva folk sier og den gjentatte inkompetente masingen om at vi burde vinne uansett med tanke på hvor mye penger vi har brukt, er så oppbrukt at det er kjedelig. Det vitner om en av to; misunnelse/trolling eller dårlig forståelse for fotball. Alt tar tid og nå endres absolutt alt hos oss.

Jeg var helt sikker på at vi ikke kom til å ta topp 4 i år, men troen kommer stadig nærmere. Vi er litt heldige i kamp og vi er litt heldige med at Arsenal, Tottenham, Liverpool og Everton også spiller dårlig. Neste år tror jeg at vi kan være med å kjempe om trofeer, og fram til da skal jeg kose meg at vi tar poeng, selv fra de beste. Poeng er poeng, og i mai er det det eneste viktige. Den fine fotballen kan vi gjøre når laget har fått satt seg skikkelig!

6 kamper, 6 seiere, 18 poeng! Love it.

E: Noen skrivefeil. Rojo ble Rolf...

Endret av Espp
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...