Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

12 kamper spilt. Inne i topp 4. 2 poeng foran Everton, Arsenal og Spurs og 5 foran Pool, som virker å være i fritt fall om dagen. Vi er potensielt 9 poeng bak S'oton på 2 plass, men de er ikke noen jeg tror kan holde koken gjennom en hel PL sesong. Ei heller tror jeg de andre lagene som ligger rundt oss(Newcastle, West Ham og Swansea) klarer det, og da virker jo topp4 plutselig veldig innafor rekkevidde, til å med medalje. Så mye skader, så mye problemer med formasjoner etc, og likevel henger vi med. Lover godt for fremtiden. Hente inn en forsvarsspiller i Januar(Vlaar f.eks) og dette kan bli veldig bra.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at vi henger godt med fordi vi har vært heldige med flere poeng, og resten av topplagene har vært like dårlige, eller verre. Jeg mener, spillemessig har vi hatt en nedadgående kurve. Det kan selvsagt ha en sammenheng med skadene, men uansett, det er naivt å tro at vi har en stor framtid foran oss fordi vi vant mot Arsenal på en dårlig dag. For min del, er det fortsatt mye jeg er skeptisk til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt uenig med deg. Syns andreomgangen mot Arsenal var noe av det beste vi har sett defensivt fra Utd i år. Vi tok oss virkelig sammen etter pause og tettet igjen. Det vitner på to ting tenker jeg:

 

1) Spillerne begynner å forstå formasjonene og filosofien LVG bruker. Denne gangen 3-5-2.

2) Vi begynner å få selvtillit og troen på at vi kan vinne igjen. Kanskje er det vinnerviljen vi så under SAF som glimter til av og til.

 

Ja, vi går i bølger opp og ned - og har sånn sett ikke hatt den fine progresjons kurven jeg hadde håpet at vi skal få utover sesongen, men her velger jeg å tenke positivt. Ikke en eneste kamp i år har vi fått stilt med vårt antatt sterkeste lag. Når spillerne slutter å være så mye skadet og faktisk får spille i lag, har jeg troen på at vi går en bedre tid i møte.

 

Som jeg skrev etter kampen mot Arsenal er jeg ikke fornøyd med hvordan vi spilte (defensivt i andreomgang er det eneste positive), men jeg er utrolig imponert over viljen til å stikke av med 3 poeng når vi mangler 7 spillere som jeg mener er bedre enn av vi startet med:

- Blind, Jones/Evans, Rojo, Rafael, Shaw, Blind, Herrera og Falcao.

 

Kan gå ned til 6, for jeg har egentlig ment en stund at Smalling er en bedre spiller en Jones og at jeg heller vil at han skal spille. Han var utrolig god mot Arsenal etter pause og tok lederrollen bak. Jeg tror oppriktig at vi ser et godt grunnlag til å bygge vårt nye Man Utd igjen, et lag som kan kjempe om tittelen. Det ble tøffere enn jeg trodde etter at SAF forsvart, men jeg har troen på LVG.

 

Hvis vi kan få inn 2-3 spillere til mener jeg at vi har troppen som skal til for å vinne ligaen. Vi mangler en leder i forsvar, ja kanskje to også, og en midtbanespiller til. Vil ha en B2B spiller av rang. Pique er tydeligvis i en problematisk situasjon i Barcelona, så jeg mener at vi legger inn et bud på han og Vlaar (som er kontraksløs til sommeren). Om vi er så heldig å få en av dem smiler jeg, får vi begge har vi gode nok midtstoppere. Vil at vi skal selge unna en eller to av de vi har nå.

 

Midtbanespiller tror jeg ikke vi får has på i januar, men der tror jeg vi kan berge oss ut sesongen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, men statistikk sier ikke alt. Jeg har ærlig talt ikke fått med meg alle matchene, men av det jeg har sett så er McNair fortsatt umoden, og ikke helt klar for oppgaven. At han har potensiale derimot, det kan jeg se. Det samme gjelder Blackett. Rojo har vært den klart svakeste forsvarsspilleren vår sammen med Evans i år, de to som i utgangspunktet burde vært det sterkeste paret. Smalling er maskin, og jeg sier som jeg har sagt før, han kan gjerne være fast for oss i 10 år til for min del. Smalling/Pique fra jan/juli hadde vært nydelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Joda, men statistikk sier ikke alt. Jeg har ærlig talt ikke fått med meg alle matchene, men av det jeg har sett så er McNair fortsatt umoden, og ikke helt klar for oppgaven.

Jeg er enig, men samtidig har jeg samme følelsen ovenfor Jones/Evans og Smalling til en viss grad. Er egentlig ingen måte å legge det opp på slik at jeg kan stole på forsvarsrekken, å bruke to bytter hver kamp på fyrstikkene Jones og Evans blir litt i meste laget for meg hvertfall.

Lenke til kommentar

For min del kan vi selge Jones og Evans. Og bare kjøpe en forsvarsspiller for å erstatte begge to. Fordi de to sammen er som å ha 0.5 spillere pga skadene. Er så kraftig lei de 2 og skadene deres.

 

Smalling har jeg alltid digget. Selv etter tabbe Rødt kort mot city klikket jeg ikke. Han er min favoritt av de unge. (basically alle nå)

Lenke til kommentar

Det som er aller mest positivt, er at vi i det siste har begynt å ta poeng på dårlige dager, slik som under Sir Alex. Synd vi spiller dårligere og dårligere (kjedeligere og kjedeligere*) fotball, men det gir resultater. Håper spillet blir bedre etterhvert også, men det er veldig viktig at vi havner på fjerde eller høyere.

Lenke til kommentar

Høyst på tide at RvP blir benka, det er nesten som man skulle tro han får spille bare fordi han har samme nasjonalitet som LvG. Let's face it, farta og rykket han hadde er helt vekke, tror ikke jeg har sett han løpe fra en spiller på år og dag. Ta 2-0 kontringen mot Arsenal, om det hadde vært RvP istedenfor Rooney hadde han blitt løpt opp. Virker som for hvert gråe hårstrå han får desto tregere blir han.

 

Han ga oss nr 20, mission accomplished. Til sommeren bør han gå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...