Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

24 - 22 - 24 - 19

 

Noen yngre av "topplagene"?

 

United = 89 år / 4 = 22.25 snitt

Liverpool = 20 + 24 + 25 + 22 = 91 = 22.75.

 

Dere er altså et halvt år yngre i snitt enn oss. :p

 

Men ja, begge er "imponerende unge". Chelsea har f.eks. 29.25.

 

 

Jeg skrev da "topplagene", men ser i ettertid at pool også blir inkludert da selv om jeg ikke tenkte på de når jeg skrev det. Er det forøvrig Sakho > Skrtel? Var ikke Sakho nettopp på tribunen da og smått forbannet?

Lenke til kommentar

Synes RvP jobbet godt idag

Det hjelper ikke å jobbe godt når du er spiss og fremstår som totalt ufarlig der du skal være god.

 

Jeg vet ikke om det er Moyes' skyld (jeg tipper han skal ha sin del av skylda), men RvP har gått fra å være en av verdens absolutt ypperste angripere til å være en grei PL-spiss i løpet av atten måneder. Etter min mening slipper både RvP og Rooney unna altfor mye kritikk pga tidligere prestasjoner, for begge to er temmelig langt unna det nivået jeg forventer på det United-angrepet akkurat nå. Jeg vil faktisk gå så langt som å kalle begge to litt smålubben, tung og DÅRLIG i sesongstarten. Og skjerper de seg ikke, bør begge to forsvinne til sommeren. RvP blir 32 og ROoney 30 år i 2015, begge to hever 2 mill++ i uka og da skal det mye til for at de skal forsvare en plass på laget.

 

Jeg er slettes ikke like positiv som Dag Langerød etter de siste to kampene. United har spilt to svake kamper mot middelmådige motstandere i etterkant av et 5-3-tap mot et nyopprykket lag. Det er ikke bra, det er bare levedyktig. Skal vi sitte og smile etter å ha blitt presset inn på egen målstrek mot et Everton som har blitt rævkjørt defensivt i sesongstarten? Skal vi smile av at vi har en kaptein som ser mer ut som en trass tenåring med fem kilo for mye? Eller at vi knapt nok var borti ballen etter at den samme kapteinen fikk rødt kort mot West Ham sist helg?

 

Nå har vi spilt syv kamper i årets PL, og av det jeg har sett, så er dette vårt beste lag pr nu:

 

De Gea

Rafael-Jones-Rojo-Shaw

Blind

Herrera-Di Maria

Januzaj/Rooney- Mata

Falcao

 

Bare så det også er nevnt, så driter jeg i om vi har flertall av spansktalende i startelleveren. De engelske spillerne som er klasse (Sterling, Sturridge, Barkley) er ikke i United, så da får man heller bare benke de resterende. Og igjen; Kagawa hadde gått rett inn i dete laget, fordi han er MYE bedre enn Rooney. Jeg hater det salget. Fuck det salget.

Det er dog en del positivt også:

Jeg synes formkurven til Mata og De Gea er stigende. Begge to var svake i sesonginnledningen, men i går var de gode. Falcao har fått sitt første mål, som også er bra. Og til tross for at jeg er temmelig fed up med han, så hadde RvP mål i to seriekamper på rad før i går. Han er en god reserve for Falcao.

 

Men det aller mest positive er prestasjonene til McNair, Rafael, Herrera og Di Maria.

 

* Sistnevnte er det liten vits å skrive mer om, men la gå: jeg har ikke sett en lignende spiller i United-drakt siden Ronaldo. Og siden jeg hadde mine første skoledager da Cantona sluttet, så er det vel strengt tatt bare CR7 som har bergtatt meg på samme måte som AdM har gjort.

* Rafael har lenge vært en av mine favorittspillere i United. Skadefri er han faktisk så god at han offensivt er like viktig som en hvilken som helst av spissene våre. Han tilfører laget den samme dimensjonen som Zabaleta-Kolarov gjør i City.

* McNair er faktisk en god midtstopper. Ikke "jaja han er purung og klarte seg jo greit!"-god. Han er GOD. Han tok ut Lukaku (en spiller jeg mener hadde danket ut både RvP og Rooney fra vårt lag) i går, og hvemsomhelst mot West Ham. Et kjempetalent.

* Herrera forsvinner litt i Di Maria-rosen, men jeg mener han har vært vår nest beste spiller etter 1. september. En helt glimrende midtbanemann som tilfører laget noe vi har skreket etter siden Scholes var dynamisk: en toveisspiller med målteft på sentral midtbane. Helt enestående signering!

Endret av LimeCanes
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det blir for enkelt å se på det på den måten. Isolert sett er det der glimrende forsvarsarbeid av United. Det verste de gjør i den situasjonen, er å tape den første hodeduellen inne i feltet, men legg merke til at i det øyeblikket Everton vinner den første duellen, er det allerede 2-3 spillere på streken foran målet vårt. Blackett redder De Gea der. Fellaini plasserer seg egentlig helt ok, men det avhenger jo av om man praktiserer mann- eller soneforsvar i de situasjonene. Basert på hva jeg ser, er det typisk soneforsvarsspill.

 

Det er bare Blackett, Rafael og Blind/McNair (som går i samme duell) som følger en spiller der.Rojo, Mata, Van Persie og Fellaini står alle uten en mann å passe på. Alt i alt godt/greit forsvarsspill, og ren uflaks at ballen havner akkurat hos Oviedo på 16 meter til slutt.

 

Derimot hadde kanskje én mann i mur vært nok i den situasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser mann mot mann for alle forsvarsspillere, mens RvP, Blind og Mata holder sone. RvP på første, Blind har bakre, mens Mata har returrommet. Fellaini skal uten tvil holde Barry. Ligger Mata for høyt i forhold til retur, nja, kanskje. Fellaini skulle uansett fulgt mann til situasjonen var over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...